Рішення
від 13.05.2020 по справі 420/2083/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 травня 2020 року м. Одеса Справа № 420/2083/20

Одеський окружний адміністративний суд у складі судді Іванова Е.А., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні суду в м. Одесі адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Союз Фінанс про стягнення штрафних санкцій,-

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - Нацкомфінпослуг) до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Союз Фінанс (далі - ТОВ ФК Союз Фінанс ) про стягнення з відповідача 17000,00 грн. штрафних санкцій.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача у позовній заяві зазначив, що за результатами аналізу звітних даних ТОВ ФК Союз Фінанс встановлено порушення вимог чинного законодавства у сфері надання фінансових послуг з боку відповідача, а саме Товариством не надано до Нацкомфінпослуг звітні дані за І квартал 2019 року, згідно з підп.1 п.2 та підп.2 п.4 розділу II Порядку надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 26.09.2017 року №3840. У зв`язку з чим 31.05.2019 року складено Акт про правопорушення вчинені товариством на ринку фінансових послуг №846/16-2/13, який разом із запрошенням керівника Товариства або іншої уповноваженої особи надати пояснення про невиконання вимог законодавства направлений рекомендованим листом від 31.05.2019 року №3970/16-8 на адресу Товариства зазначену в ЄДР і Державному реєстрі фінансових установ. За результатами розгляду Акту про правопорушення вчинені Товариством на ринку фінансових послуг від 31.05.2019 року №846/16-2/13 Нацкомфінпослуг, в межах компетенції, та на виконання завдань, визначених законодавством, 21.06.2019 року винесено Постанову Про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг №475/846/16-2/13-П, відповідно до якої на відповідача накладено штраф у розмірі 17000,00 гривень і надано строк до 12.07.2019 року повідомити Нацкомфінпослуг про добровільну сплату. Позивач, посилаючись на те, що відповідачем вказана постанова не була оскаржена, а штрафні санкції до теперішнього часу не сплачені, просить суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Відповідач відзив на позов не надав.

При цьому наявна у матеріалах справи судова кореспонденція, яка надсилалася на адресу відповідача, а саме ухвала про відкриття провадження по справі від 16.03.2020 року, повернулася до суду з відповідним поштовим повідомленням з відміткою відділу Укрпошти - за закінченням встановленого строку зберігання , про що складена довідка від 17.04.2020 року.

Проте, як вбачається з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, місцезнаходженням ТОВ ФК Союз Фінанс є: 65104, м. Одеса, вул. Академіка Корольова, буд.56А/1, та саме на вказану адресу направлялась судова кореспонденція.

Відповідно до ч. 5, 6 ст.251 КАС України, учасникам справи, які не були присутні в судовому засіданні, або якщо судове рішення було ухвалено в порядку письмового провадження, копія судового рішення надсилається протягом двох днів із дня його складення у повному обсязі в електронній формі у порядку, визначеному законом, - у випадку наявності у особи офіційної електронної адреси, або рекомендованим листом з повідомленням про вручення - якщо така адреса відсутня.

Днем вручення судового рішення є, зокрема: день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду; день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.

Таким чином, ухвала про відкриття провадження по справі, надіслана на адресу місцезнаходження відповідача, вважається врученою 17.04.2020 року.

Ухвалою суду від 16.03.2020 року відкрито провадження у справі та вирішено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що ТОВ ФК Союз Фінанс зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 24.11.2014 року за № 1 074 102 0000 051856.

Згідно з відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, видами діяльності позивача є: інші види грошового посередництва; фінансовий лізинг; інші види кредитування; надання інших фінансових послуг (крім страхування та пенсійного забезпечення), н. в. і. у. (основний).

Начальником відділу пруденційного нагляду Драганом Т.М. та головним спеціалістом відділу пруденційного нагляду департаменту регулювання та нагляду за фінансовими компаніями Нацкомфінпослуг Клімовою Ю.О. складено Акт про правопорушення, вчинені ТОВ ФК Союз Фінанс на ринку фінансових послуг №846/16-2/13 від 31.05.2019 року, у зв`язку з встановленим порушенням вимог законодавства у сфері надання фінансових послуг, а саме підп.1 п.2 та підп.2 п.4 розділу II Порядку надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого розпорядженням Нацкомфінпослуг від 26.09.2017 року №3840, в частині неподання ТОВ ФК Союз Фінанс звітних даних за І квартал 2019 року до Нацкомфінпослуг (а.с.10-11).

Вказаний Акт направлено на адресу відповідача листом №3970/16-8 від 31.05.2019 року, та одночасно запрошено керівника ТОВ ФК Союз Фінанс особисто з`явитися 21.06.2019 року о 11 год. 40 хв. до приміщення Нацкомфінпослуг для надання пояснень стосовно невиконання вимог законодавства (а.с.12-13).

За наслідками розгляду справи, розпочатої Актом про правопорушення №846/16-2/13 від 31.05.2019 року, директором департаменту регулювання та нагляду за фінансовими компаніями Нацкомфінпослуг Павленко Г.Ф. 21.06.2019 року прийнято Постанову №475/846/16-2/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг. Вказаною Постановою до ТОВ ФК Союз Фінанс застосовано штрафну санкцію у розмірі 17000,00 грн. за неподання звітних даних за І квартал 2019 року до Нацкомфінпослуг, а також встановлено термін до 12.07.2019 року для надання документів, які підтверджують сплату штрафу чи повідомлення про відмову від добровільного виконання постанови (а.с.14-15).

Зазначена постанова Нацкомфінпослуг від 21.06.2019 року №475/846/16-2/13-П направлялася на адресу ТОВ ФК Союз Фінанс , листом №4814/16-8 від 25.06.2019 року (а.с.16-17).

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Загальні правові засади у сфері надання фінансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фінансових послуг визначені Законом України Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг від 12.07.2001р. №2664-ІІІ (далі - Закон №2664-ІІІ), відповідно до п.10 ч.1 ст.1 якого державне регулювання ринків фінансових послуг - здійснення державою комплексу заходів щодо регулювання та нагляду за ринками фінансових послуг з метою захисту прав та інтересів клієнтів фінансових установ, фізичних осіб-підприємців, які надають фінансові послуги, та запобігання кризовим явищам.

Нацкомфінпослуг відповідно до ст.21 Закону №2664-ІІІ та п.1 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 року №1070, є органом, що уповноважений здійснювати державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.

Відповідно до п.10, 11, 12 ст.28 Закону №2664-ІІІ до повноважень Нацкомфінпослуг належить застосовувати заходи впливу та накладати адміністративні стягнення, у разі порушення законодавства про фінансові послуги та захист прав споживачів фінансових послуг, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг; звертатися до суду та господарського суду з позовами (заявами) у зв`язку з порушенням законодавства України про фінансові послуги; надсилати фінансовим установам та саморегулівним організаціям обов`язкові до виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про фінансові послуги та захист прав споживачів фінансових послуг та вимагати надання необхідних документів.

Статтею 14 Закону №2664-ІІІ визначено, що фінансова установа зобов`язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.

Правила складання та подання звітності фінансовими компаніями до Нацкомфінпослуг, загальні вимоги до заповнення форм звітних даних та строки їх подання визначені Порядком надання звітності фінансовими компаніями, фінансовими установами - юридичними особами публічного права, довірчими товариствами, а також юридичними особами - суб`єктами господарювання, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але мають визначену законами та нормативно-правовими актами Держфінпослуг або Нацкомфінпослуг можливість надавати послуги з фінансового лізингу, затвердженого Розпорядженням Нацкомфінпослуг від 26.09.2017 року №3840 (далі - Порядок №3840).

Звітні дані - звітність (інша, ніж фінансова та консолідована фінансова звітність), складена на підставі даних бухгалтерського обліку за відповідний період, що містить показники діяльності та подається за формою і в обсязі, визначеними цим Порядком (абз.8 п.3 розділу 1 Порядку №3840).

Відповідно до п.2 розділу 2 Порядку №3840, фінансові компанії (крім фінансових компаній - управителів та фінансових компаній - адміністраторів), фінансові установи - юридичні особи публічного права та довірчі товариства подають до Нацкомфінпослуг такі види звітності: 1) квартальна; 2) річна.

Пунктом 4 розділу 2 Порядку №3840 передбачено, що звітність, що складається відповідно до цього Порядку (крім звітності лізингодавців), подається до Нацкомфінпослуг у такі терміни, зокрема, квартальну та річну - у терміни, визначені п.5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2000 року №419.

Проміжна фінансова звітність (I квартал, перше півріччя, дев`ять місяців), крім консолідованої, подається підприємствами не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним кварталом (п.5 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2000 року №419).

Як вбачається з Акту Нацкомфінпослуг №846/16-2/13 від 31.05.2019 року ТОВ ФК Союз Фінанс всупереч вимогам ст.14 Закону №2664-ІІІ, підп.1 п.2 та підп.2 п.4 розділу II Порядку №3840 не подало до Нацкомфінпослуг звітні дані за І квартал 2019 року.

Доказів оскарження відповідачем постанови Нацкомфінпослуг від 21.06.2019 року №475/846/16-2/13-П в адміністративному порядку, а також виконання вимог вказаної постанови суду не надано.

Відповідно до ст. 39 Закону №2664-ІІІ, у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, Нацкомфінпослуг застосовує заходи впливу відповідно до закону. При цьому Нацкомфінпослуг обирає та застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення, враховуючи наслідки порушення та наслідки застосування таких заходів.

Нацкомфінпослуг може застосовувати такі заходи впливу, зокрема накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону (п.3 ч.1 ст.40 Закону №2664-ІІІ).

Так, за неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації Нацкомфінпослуг застосовує штрафні санкції у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (п.2 ч.1 ст.41 Закону №2664-ІІІ).

Як встановлено судом, Постанова Нацкомфінпослуг від 21.06.2019 року №475/846/16-2/13-П направлялася на адресу ТОВ ФК Союз Фінанс , однак штрафні санкції у загальному розмірі 17000,00 грн. у добровільному порядку відповідачем сплачено не було, зокрема доказів зворотного матеріали справи не містять.

Враховуючи викладене, а також те, що визначені Постановою про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг №475/846/16-2/13-П від 21.06.2019 року штрафної санкції у добровільному порядку та у визначені строки сплачено не було, суд доходить висновку, що позовні вимоги про стягнення штрафу у загальному розмірі 17000,00 є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Разом з тим, суд враховує, що у встановлений судом строк ТОВ ФК Союз Фінанс не надано відзиву на позовну заяву, жодним чином не спростовано доводів позивача, та не надано доказів скасування/оскарження Постанови Нацкомфінпослуг №475/846/16-2/13-П про застосування штрафної санкції за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг від 21.06.2019 року.

У п.58 Рішення Європейського суду з прав людини у справі Серявін та інші проти України від 10.02.2010 Суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення. Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Відповідно до ст.9 КАС України розгляд та вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч.1 ст.72 та ч.1 ст.73 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Частиною 1 ст.77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З огляду на зазначене та оцінюючи у сукупності встановлені обставини і перевіривши наявні в матеріалах справи докази, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог.

Згідно ст.139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень, з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

У даній справі відсутні витрати пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, а тому, жодні витрати не підлягають стягненню.

Керуючись ст.ст.9, 73, 77, 139, 241-246 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Союз Фінанс - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Фінансова компанія Союз Фінанс (65104, м. Одеса, вул. Академіка Корольова, буд.56А/1, код ЄДРПОУ 39507238) 17000,00 грн. штрафних санкцій в дохід державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації за доходами 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції .

Рішення набирає законної сили згідно ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку та строки, встановлені ст.ст.295, 297 та з урахуванням п.15-5 розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Е.А. Іванов

.

Дата ухвалення рішення13.05.2020
Оприлюднено14.05.2020
Номер документу89185050
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення штрафних санкцій

Судовий реєстр по справі —420/2083/20

Ухвала від 17.02.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

Ухвала від 17.02.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

Ухвала від 29.12.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

Рішення від 13.05.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

Ухвала від 16.03.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні