Ухвала
від 12.05.2020 по справі 420/2451/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/2451/20

УХВАЛА

12 травня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Юхтенко Л.Р.,

за участю секретаря судового засідання - Закуріної А.М.,

від позивача - не з`явився

від відповідача - не з`явився

розглянувши у підготовчому засіданні в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду заяву представника відповідача про зупинення провадження у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю СПМК-17 (код ЄДРПОУ 01353551, місцезнаходження: 65025, Одеська обл., Комінтернівський район, 21- км. Старокиївського шосе, буд. 30А) до Управління Укртрансбезпеки в Одеській області Державної служби України з безпеки на транспорті (код ЄДРПОУ 39816845, місцезнаходження: 65014, м. Одеса, вул. Успенська, 4) про визнання протиправними та скасування постанов про застосування адміністративно-господарського штрафу, -

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду знаходиться ця справа, розгляд справи призначено на 29 квітня 2020 року.

Учасники справи на підготовче засідання не з`явились.

Представник позивача подав клопотання (вхід. № 18073/20 від 08.05.2020 року) про розгляд справи без участі позивача та його представника за наявними в справі матеріалами.

Також до суду 24 квітня 2020 року (вхід. №ЕП/5907/20) від представника відповідача надійшла заява про зупинення провадження по справі до закінчення обмежувальних заходів в Україні та продовження строку надання відзиву на позовну заяву.

Рада суддів України листом від 16 березня 2020 року № 9рс-186/20 звернулося до судів з пропозицією на період карантину встановити особливий режим роботи судів України, зокрема, по можливості здійснювати судовий розгляд справ без участі сторін, в порядку письмового провадження.

Однак, з огляду на те, що відповідачем подана заява про зупинення провадження у справі та продовження строку на підготовку відзиву на позовну заяву, суд доходить висновку щодо неможливості розгляду даної справи у письмовому провадженні на підставі наявних у справі матеріалів.

Розглянувши заяву представника відповідача про зупинення провадження у справі, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що клопотання відповідача підлягає задоволенню та провадження у справі має бути зупинено до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів, з таких підстав.

Так, відповідно до статті 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» , з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 та з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 р., постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 , постанови Кабінету Міністрів України від 16 березня 2020 р. № 215 Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 р. № 211 установлено з 12 березня до 3 квітня 2020 р. на усій території України карантин, заборонивши:

відвідування закладів освіти її здобувачами;

проведення всіх масових заходів, у яких бере участь понад 200 осіб, крім заходів, необхідних для забезпечення роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Спортивні заходи дозволяється проводити без участі глядачів (уболівальників).

Такі дії продовжені до 22 травня 2020 року з певним пом`ягшенням.

Відповідно до ст. 3 Конституції України, людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.

Відповідно до ст. 29 Закону України Про захист населення від інфекційних хвороб карантин встановлюється та відміняється Кабінетом Міністрів України.

Питання про встановлення карантину порушує перед Кабінетом Міністрів України центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, за поданням головного державного санітарного лікаря України.

Рішення про встановлення карантину, а також про його відміну негайно доводиться до відома населення відповідної території через засоби масової інформації.

Організація та контроль за дотриманням встановленого на території карантину правового режиму, своєчасним і повним проведенням профілактичних і протиепідемічних заходів покладаються на місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 32 цього Закону, обмежувальні протиепідемічні заходи встановлюються місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за поданням відповідного головного державного санітарного лікаря у разі, коли в окремому населеному пункті, у дитячому виховному, навчальному чи оздоровчому закладі виник спалах інфекційної хвороби або склалася неблагополучна епідемічна ситуація, що загрожує поширенням інфекційних хвороб. Обмеженням підлягають ті види господарської та іншої діяльності, що можуть сприяти поширенню інфекційних хвороб.

Види і тривалість обмежувальних протиепідемічних заходів встановлюються залежно від особливостей перебігу інфекційної хвороби, стану епідемічної ситуації та обставин, що на неї впливають.

Відповідно до ст. 10 Закону України Про захист населення від інфекційних хвороб , основними принципами профілактики інфекційних хвороб є, зокрема: визнання захисту населення від інфекційних хвороб одним із пріоритетних напрямів діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування; дотримання підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та громадянами санітарно-гігієнічних та санітарно-протиепідемічних правил і норм при здійсненні будь-яких видів діяльності; комплексність проведення профілактичних, протиепідемічних, соціальних і освітніх заходів, обов`язковість їх фінансування.

Згідно з п. 3 розділу УІ Прикінцевих положень КАС України, під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 47, 79, 80, 114, 122, 162, 163, 164, 165, 169, 177, 193, 261, 295, 304, 309, 329, 338, 342, 363 цього Кодексу, а також інші процесуальні строки щодо зміни предмета або підстави позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, подання доказів, витребування доказів, забезпечення доказів, а також строки звернення до адміністративного суду, подання відзиву та відповіді на відзив, заперечення, пояснень третьої особи щодо позову або відзиву, залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви, пред`явлення зустрічного позову, розгляду адміністративної справи, апеляційного оскарження, розгляду апеляційної скарги, касаційного оскарження, розгляду касаційної скарги, подання заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами продовжуються на строк дії такого карантину.

Статтею 236 КАС України передбачений вичерпаний перелік підстав, за яких суд зобов`язаний зупинити провадження у справі (ч. 1 вказаної статті), та за яких підстав має право зупинити провадження у справі (ч. 2 вказаної статті).

Однак, статтею 236 КАС України не передбачено підстав для зупинення провадження у справі через оголошення карантину.

В той же час, з метою вжиття необхідних обмежувальних протиепідемічних заходів, суд вважає необхідним, виходячи із конституційних принципів і загальних засад права, застосувати аналогію права, адже, згідно зі ст. 3 Конституції України, людина,її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека в Україні є найвищою соціальною цінністю, а також застосувати аналогію закону - п. 3 ч. 1 ст. 236 КАС України, та зупинити провадження у справі до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів, оскільки суд доходить висновку, що об`єктивно неможливо розглянути цю справу до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів, враховуючи, що відповідно до п. 3 розділу УІ Прикінцевих положень КАС України, певні процесуальні строки, у тому числі на подачу відзиву на позовну заяву продовжені на строк дії такого карантину.

Відповідно до ч. 6 ст. 7 КАС України, у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права). Аналогія закону та аналогія права не застосовується для визначення підстав, меж повноважень та способу дій органів державної влади та місцевого самоврядування.

Аналогія закону і аналогія права є способами подолання прогалин у праві.

Прогалина у праві має місце, коли певні суспільні відносини, які належать до сфери правового регулювання, або не врегульовані взагалі, або врегульовані неповно. Аналогія закону - це поширення судом на відносини, не врегульовані правом конкретних правових норм, що регулюють подібні відносини.

Враховуючи вищевикладене, з метою попередження розповсюдження захворюваності на гостру респіраторну інфекцію, спричинену коронавірусом COVID-19, задля захисту життя та здоров`я учасників справи, та не порушення процесуальних прав сторін, суд доходить висновку щодо необхідності задоволення клопотання відповідача про зупинення провадження по справі до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів.

Керуючись ст. ст. 236, 241, 243, 256, 295,297 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Заяву представника відповідача про зупинення провадження у справі,- задовольнити.

Зупинити провадження у адміністративній справі №420/2451/20 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю СПМК-17 (код ЄДРПОУ 01353551, місцезнаходження: 65025, Одеська обл., Комінтернівський район, 21- км. Старокиївського шосе, буд. 30А) до Управління Укртрансбезпеки в Одеській області Державної служби України з безпеки на транспорті (код ЄДРПОУ 39816845, місцезнаходження: 65014, м. Одеса, вул. Успенська, 4) про визнання протиправними та скасування постанов про застосування адміністративно-господарського штрафу, - до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів.

Ухвала суду набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст. ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п. 3 Розділу VI Прикінцеві положення КАС України.

Повний текст ухвали виготовлено та підписано 13 травня 2020 року.

Суддя Л.Р.Юхтенко

Дата ухвалення рішення12.05.2020
Оприлюднено14.05.2020

Судовий реєстр по справі —420/2451/20

Постанова від 10.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Калашнікова О.В.

Ухвала від 09.11.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Калашнікова О.В.

Ухвала від 25.10.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Калашнікова О.В.

Ухвала від 14.09.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Калашнікова О.В.

Постанова від 27.07.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Постанова від 27.07.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 23.03.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 01.03.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 15.02.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 25.01.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні