ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 травня 2020 року ЛуцькСправа № 140/2485/20
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Смокович В.І., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Волинській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "СПВ Технолоджі" про стягнення коштів,
ВСТАНОВИВ:
Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Волинській області (далі - Фонд) звернулось із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "СПВ Технолоджі" (далі - ТзОВ "СПВ Технолоджі") про стягнення неправомірно використаних страхових коштів, фінансових санкцій в сумі 26 664 грн 31 коп.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами проведеної планової перевірки правильності використання страховик коштів на загальнообов`язкове державне соціальне страхування в ТзОВ СПВ Технолоджі за період із 26 червня 2017 року по 31 березня 2019 року складено акт від 17 жовтня 2019 року, яким зафіксовані виявлені порушення законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності. Так, перевіркою встановлено, що у червні-липні 2018 року нарахування допомоги по вагітності та пологах працівниці ОСОБА_1 по листках непрацездатності серії АДД №986546, AДД № 986704 здiйcнeнo із зaвищeнoї cyми зapoбiтнoї плaти y розрахунковому періоді, що є порушенням частини першої статті 25 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування" № 1105-XIV від 23 вересня 1999 року. На підставі акта перевірки, керуючись пунктом 6 частини другої статті 9, пунктом 5 частини першої статті 10 Закону України Про загальнообов`язкове держане соціальне страхування зacтyпник нaчaльникa yпpaвлiння виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Волинській області прийняв рішення №189 від 26 листопада 2019 року про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов`язкове держане соціальне страхування усього на суму 24 087 грн, з яких: 16 058 грн неправомірно використаних страхових коштів, 8 029 грн фінансових санкцій. У добровільному порядку товариство вказаних коштів не сплатило, рішення про їх повернення не оскаржило, тому Фонд просить позовні вимоги задовольнити.
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 17 березня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд якої постановлено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи за наявними у справі матеріалами відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) (арк. спр. 41).
Копію ухвали від 02 січня 2020 року про відкриття провадження в адміністративній справі відповідачу направлено за його місцезнаходженням (44100, Волинська обл., Ратнівський р-н, вулиця Центральна, 24), однак 26 березня 2020 року повернута відділенням поштового зв`язку із довідкою за закінченням встановленого строку зберігання (арк. спр. 43-47).
Відтак, із урахуванням положень частини шостої статті 251 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), слід вважати, що копія ухвали вручена належним чином.
Відповідач відзив на позов не подав, як і будь-які докази у спростування позовних вимог.
Відповідно до частини шостої статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Суд, перевіривши доводи позивача у заяві по суті справи, дослідивши письмові докази на предмет належності, допустимості, достовірності кожного доказу окремо, а також достатності і взаємозв`язку доказів у їхній сукупності, встановив такі обставини.
ТзОВ СПВ Технолоджі (до зміни назви 11 вересня 2019 року - ТзОВ Голд-Партнер ) є роботодавцем, та зареєстроване як страхувальник у Камінь-Каширському відділенні управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Волинській області з 19 грудня 2013 року.
Згідно із планом-графіком проведення перевірок страхувальників Камінь- Каширським відділенням управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Волинській області керівнику ТзОВ Голд-Партнер 11 квітня 2019 року вручено повідомлення про проведення планової перевірки використання роботодавцем коштів Фонду з 26 червня 2017 року по 31 березня 2019 року, строк проведення якої було зупинено та продовжено із 17 жовтня 2019 року.
Так, під час перевірки фахівцем Фонду було виявлено, що у період із 26 червня 2017 року по 31 березня 2019 року заробітна плата працівника-сумісника менеджера з розвитку бізнесу ОСОБА_1 перевищує у 2,04 рази заробітну плату керівника товариства, який працює за основним місцем роботи.
Для перевірки правомірності встановлення заробітної плати ОСОБА_1 позивач звернувся до Управління держпраці у Волинській області за роз`ясненням. Водночас, на запит Фонду товариство пояснень, документів для підтвердження правомірності своїх дій не надало.
Із роз`яснення Управління держпраці у Волинській області № 2198/01-06 від 16 липня 2019 року випливає, що формування товариством заробітної плати працівника-сумісника менеджера з розвитку бізнесу ОСОБА_1 здійснене із порушенням законодавства про працю.
За результатами вказаної перевірки головним спеціалістом Камінь-Каширського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Волинській області складено акт від 17 жовтня 2019 року. Відповідно до висновків вказаного акта виявлено порушення законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності: у червні та липні 2018 року нарахування допомоги по вагітності та пологах ОСОБА_1 по листках непрацездатності серії АДД №986546 та АДД № 986704 здійснено із завищеної суми заробітної плати у розрахунковому періоді, що є порушенням частини першої статті 25 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування". Загалом не прийнято до заліку витрати на суму 16 058 грн.
Підписати акт перевірки виявилось неможливим у зв`язку з відсутністю посадових осіб страхувальника за адресою реєстрації юридичної особи, про що 17 жовтня 2019 року складено відповідний акт. Один примірник акта надіслано рекомендованою кореспонденцією на адресу страхувальника 18 жовтня 2019 року, проте - повернутий 28 жовтня 2019 року у зв`язку з відсутністю посадових осіб за місцезнаходженням страхувальника. Акт повторно направлено 05 листопада 2019 року на адресу керівника ТзОВ СПВ Технолоджі Северина П.П. та вручено останньому 08 листопада 2019 року.
На підставі вказаного ата перевірки заступник начальника управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Волинській області прийняв рішення №189 від 26 листопада 2019 року про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов`язкове держане соціальне страхування: 16 058 грн неправомірно використаних страхових коштів, 8 029 грн фінансових санкцій, усього - 24 087 грн.
Цим рішенням ТзОВ СПВ Технолоджі зобов`язане перерахувати неправомірно використані страхові кошти та фінансові санкції до Камінь-Каширського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Волинській області в десятиденний термін від дня його отримання. Вказане рішення відповідачу направлене та вручене керівнику 09 грудня 2019 року.
Пояснень, зауважень або заперечень щодо обставин, встановлених під час перевірки від уповноваженої особи суб`єкта господарювання не надходило.
У визначений строк товариство коштів не сплатило, про що начальником Камінь-Каширського відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Волинській області 26 грудня 2019 року складена довідка.
Враховуючи зазначене, 26 грудня 2019 року управлінням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Волинській області винесено Рішення №189/1 про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або неповернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування та застосовано до ТзОВ СПВ Технолоджі фінансові санкції: 2 408 грн 70 коп. штрафу та 168 грн 61 коп. пені, усього - 2 577 грн 31коп. Зазначене рішення керівнику товариства вручене 30 грудня 2019 року, однак самостійно товариством не виконане.
Таким чином, загальна сум заборгованості ТзОВ "СПВ Технолоджі" перед Фондом становить 26 664 грн 31 коп.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд керується таким.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із частиною третьою статті 8 Закону України Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування №1105-XIV від 23 вересня 1999 року (далі - Закон № 1105) робочими органами виконавчої дирекції Фонду є її управління в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, що створюються за рішенням правління Фонду на підставі затвердженої ним структури органів Фонду. Управління виконавчої дирекції Фонду є юридичними особами, мають самостійні кошториси, печатки із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, а також мають відділення в районах і містах обласного значення. Відділення управлінь виконавчої дирекції Фонду є відокремленими підрозділами робочих органів виконавчої дирекції Фонду, що створюються за рішенням правління Фонду без статусу юридичної особи.
Відповідно до частини першої статті 9 Закону № 1105 Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом.
За страхуванням у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності надаються такі види матеріального забезпечення та соціальних послуг: допомога по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною); допомога по вагітності та пологах; допомога на поховання (крім поховання пенсіонерів, безробітних та осіб, які померли від нещасного випадку на виробництві); оплата лікування в реабілітаційних відділеннях санаторно-курортного закладу після перенесених захворювань і травм (стаття 20 Закону У країни № 1105).
Частиною першою статті 10 Закону України №1105 передбачено, що Фонд має право перевіряти достовірність відомостей, поданих роботодавцем для отримання коштів Фонду, дотримання порядку використання роботодавцем виділених йому коштів Фонду та зупиняти виплати з Фонду в разі відмови або перешкоджання з боку роботодавця у проведенні перевірки, виявлення фактів подання ним Фонду недостовірних відомостей або порушення порядку використання роботодавцем коштів Фонду; накладати і стягувати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені законом за порушення вимог цього Закону; вимагати від керівників та інших посадових осіб підприємств, установ і організацій, а також від фізичних осіб усунення виявлених фактів порушення законодавства про соціальне страхування.
Пунктом 4.1. Інструкції про порядок проведення перевірок страхувальників по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, прийняття рішень за їх результатами та процедуру оскарження, затвердженої Постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 22 грудня 2010 року № 29 (далі - Інструкція № 29) передбачено, що за матеріалами акта перевірки та результатами розгляду заперечень страхувальника (за їх наявності) керівник органу Фонду або його заступник приймає рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій до страхувальника відповідно до статей 21, 22, 28, 30 Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням", яке надсилається страхувальнику разом з листом про результати розгляду заперечень (за їх наявності) протягом 20 календарних днів з дня підписання акта перевірки.
Згідно із пунктом 6 частини другої статті 9, пунктом 5 частини першої статті 10 Закону №1105 Фонд та його робочі органи відповідно до покладених на них завдань здійснюють контроль за використанням коштів Фонду, веденням і достовірністю обліку та звітності щодо їх надходження та використання, застосовують в установленому законодавством порядку фінансові санкції та накладають адміністративні штрафи та мають право накладати і стягувати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені законом за порушення вимог цього Закону.
Відповідно до частини шостої статті 15 Закону №1105 у разі порушення порядку використання страхових коштів роботодавці відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно втрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.
Згідно із частиною шостою статті 15 Закону №1105 за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі страхових коштів на страхувальників та інших отримувачів коштів Фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів. Одночасно на суми несвоєчасно повернутих або повернутих не в повному обсязі страхових коштів і штрафних санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.
Рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов`язкове держане соціальне страхування станом на день вирішення даного спору не оскаржені ТзОВ СПВ Технолоджі в адміністративному або судовому порядку.
Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Оскільки рішення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Волинській області №189 від 26 листопада 2019 року про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, № 189/1 від 26 грудня 2019 року про застосування фінансових санкцій за несвоєчасне повернення або повернення не в повному обсязі коштів Фонду соціального страхування прийняті з дотриманням вимог чинного законодавства України та у встановленому порядку не скасовані, відповідач не надав заперечень або доказів на спростування установлених обставин, доказів сплати в добровільному порядку коштів в сумі 26 664 грн 31 коп., тому суд дійшов висновку, що позовні вимоги законні, обґрунтовані, підтверджені належними доказами та підлягають до задоволення в повному обсязі.
Керуючись статтями 243, 245, 246, 255, 257, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, на підставі Закону України "Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування", суд
ВИРІШИВ:
Позов Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, 6, код ЄДРПОУ 41317393) до Товариства з обмеженою відповідальністю "СПВ Технолоджі" (44100, Волинська область, селище міського типу Ратне, вулиця Центральна, 24, код ЄДРПОУ 38741334) про стягнення коштів задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю СПВ Технолоджі на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Волинській області (Камінь-Каширське відділення, код ЄДРПОУ 41443446, IBAN рахунок UA828999980000355419000103095) неправомірно використанні страхові кошти, фінансові санкції в сумі 26 664 грн 31 коп. (двадцять шість тисяч шістсот шістдесят чотири грн 31 коп.).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга подається учасниками справи до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд.
Суддя В.І. Смокович
Повний текст судового рішення складено 13 травня 2020 року.
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.05.2020 |
Оприлюднено | 14.05.2020 |
Номер документу | 89213353 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Смокович Віра Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні