Рішення
від 13.05.2020 по справі 640/17523/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 травня 2020 року м. Київ № 640/17523/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого Бояринцевої М.А., розглянувши в порядку спрощеного провадження справу

за позовом Головного управління ДПС у Луганській області

до Державного підприємства Конярство України

про стягнення заборгованості,

В С Т А Н О В И В:

Головне управління Державної фіскальної служби у Луганській області звернулося до суду з позовом про стягнення коштів з рахунків боржника в установах банків обслуговуючих Державне підприємство "Конярство України" в рахунок погашення податкової заборгованості по земельному податку з юридичних осіб у загальній сумі 4 157 428,59 грн.

В обґрунтування наведених вимог позивач посилається на Податковий кодекс України, Закон України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом та зазначає, що Державне підприємство Конярство України має податковий борг по земельному податку з юридичних осіб за період з 30.03.2018 по 30.07.2019 в розмірі 4 157 428,59 грн.

Відповідачем відзив на позов не подано.

Відповідно до частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Державне підприємство Конярство України є юридичною особою та перебуває на обліку в Державній податковій інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві з 13.12.2010 за № 40553, та є платником податків за неосновним місцем обліку з 22.08.2011.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 15.10.2015 порушено провадження у справі № 910/21682/15 про банкрутство Державного підприємства "Конярство України".

Разом з тим, відповідно до податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2019 рік, відповідач самостійно визначив земельний податок за користування земельною ділянкою в Міловському районі за рік в розмірі 496 166,68 грн. із щомісячною сплатою в період січень-листопад 2019 року - 41 347,22 грн., грудень - 41 347,26 грн.

Відповідно до податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2019 рік, відповідач самостійно визначив земельний податок за користування земельною ділянкою в Біловодському районі за рік в розмірі 2 745 836,57 грн. із щомісячною сплатою в період січень-листопад 2019 року - 228 819,71 грн., грудень - 228 819,76 грн.

Відповідно до податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2018 рік, відповідач самостійно визначив земельний податок за користування земельною ділянкою в Міловському районі за 2018 рік в розмірі 483 004,68 грн. із щомісячною сплатою в розмірі 40 250,39 грн.

Відповідно до податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2018 рік, відповідач самостійно визначив земельний податок за користування земельною ділянкою в Біловодському районі за рік в розмірі 3 242 499,72 грн. із щомісячною сплатою в розмірі 270 208,31 грн.

Відповідно до підпункту 41.1.1 пункту 41.1. статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України передбачено, що платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до статті 36 Податкового кодексу України податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов`язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

Відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов`язку несе платник податків, крім випадків, визначених цим Кодексом або законами з питань митної справи.

Згідно пункту 38.1 статті 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.

Відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Як вбачається з розрахунку боргу, заборгованість Державного підприємства "Конярство України" по земельному податку з юридичних осіб по Міловському району за період з 30.08.2018 по 30.07.2019 складає 503 062,22 грн, в тому числі пеня - 13 976,61 грн, заборгованість Державного підприємства "Конярство України" по земельного податку з юридичних осіб по Біловодському району за період з 30.05.2018 по 30.07.2019 складає 3 654 366,37 грн, в тому числі пеня - 30887,25 грн,

Позивачем, з метою стягнення податкового боргу направлено відповідачу податкову вимогу від 14.05.2018 № 9256-17.

Згідно статті 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Вказана вимога отримана відповідачем 23.05.2018, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.

Проте, на час розгляду справи у суді, відповідачем не сплачено заборгованість по сплаті земельного податку з юридичних осіб в розмірі 4 157 428,59 грн.

Беручи до уваги те, що суму земельного податку з юридичних осіб відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив; наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується матеріалами справи; доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд дійшов висновку про наявність підстав для стягнення з відповідача суми боргу.

При цьому, суд враховує, що відповідно до правової позиції викладеної в постанові Верховного Суду від 29 січня 2019 року у справі № 0670/4698/12, з моменту винесення судом ухвали про порушення провадження у справі про банкрутство платника податків до вимог контролюючого органу, які не включені до конкурсних кредиторських вимог у межах справи про банкрутство, застосовується порядок погашення грошових зобов`язань, передбачений ПК України.

За таких обставин, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 139, 241-243, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Позов Головного управління ДПС у Луганській області (вул. Енергетиків, 72, м. Сєвєродонецьк, Луганська область, 93401, ідентифікаційний код 43143746) до Державного підприємства Конярство України (вул. Б. Грінченка, 1, м. Київ, 01001, код ЄДРПОУ 37404165) про стягнення заборгованості задовольнити

2. Стягнути кошти з рахунків в установах банків обслуговуючих Державне підприємство "Конярство України" в рахунок погашення податкової заборгованості по земельному податку з юридичних осіб у загальній сумі 4 157 428 (чотири мільйона сто п`ятдесят сім тисяч чотириста двадцять вісім) грн 59 коп., а саме:

- земельний податок з юридичних осіб у сумі 3 654 366 (три мільйона шістсот п`ятдесят чотири тисячі триста шістдесят шість) грн 37 коп. на рахунок одержувача 33219811012427, код платежу 18010500, Одержувач: УК у Біловодському районі / ОТГ смт Біловодськ / 18010500, ОКПО 37336169, МФО 899998, банк - Казначейство України (ЕАП);

- земельний податок з юридичних осіб у сумі 503 062 (п`ятсот три тисячі шістдесят дві) грн 22 коп. на рахунок одержувача 33215811012205, код платежу 18010500, Одержувач: УК у Мілов. р-ні/ с. Н-Стріль-ка/ 18010500, ОКПО 36870575, МФО 899998, банк - Казначейство України (ЕАП);

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення суду може бути оскаржено за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295 - 297 КАС України.

Суддя М.А. Бояринцева

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.05.2020
Оприлюднено15.05.2020
Номер документу89215298
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/17523/19

Рішення від 13.05.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 21.04.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 28.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

Ухвала від 30.09.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Бояринцева М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні