Рішення
від 12.05.2020 по справі 905/453/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901, UA628999980313141206083020002


Р І Ш Е Н Н Я

іменем України

12.05.2020 Справа № 905/453/20

Господарський суд Донецької області у складі судді Харакоза К.С.,

у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Центр Європейських технологій та інновацій» , м.Краматорськ, Донецька область,

до відповідача Приватного акціонерного товариства «Старокраматорський Машинобудівний Завод» , м.Краматорськ, Донецька область,

про стягнення 41952,16 грн.,

Товариство з обмеженою відповідальністю Центр Європейських технологій та інновацій , м.Краматорськ, Донецька область, звернулось до господарського суду Донецької області з позовом до Приватного акціонерного товариства Старокраматорський Машинобудівний Завод , м.Краматорськ, Донецька область, про стягнення 41952,16 грн.

Позовні вимоги мотивовані неналежним виконанням відповідачем умов договорів поставки №61/44 від 19.09.2017, №61/2 від 11.02.2014 в частині оплати поставленої продукції, у зв`язку з чим сформувався борг в сумі 41952,16грн.

Ухвалою господарського суду Донецької області від 10.03.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №905/453/20; справу №905/453/20 вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Після відкриття провадження у справі позивач не надав суду будь-яких документів.

Відповідач письмового відзиву не надав, про відкриття провадження у справі №905/453/20 повідомлений належним чином. Відповідно до повідомлення про вручення поштового відправлення, ухвала суду від 10.03.2020 була надіслана відповідачу на адресу, зазначену у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, та вручена 17.03.2020.

Крім того, ухвала суду від 10.03.2019 про відкриття провадження у справі № 905/453/20 розміщена в Єдиному державному реєстрі судових рішень на офіційному веб-порталі судової влади України.

З огляду на наведене, приймаючи до уваги, що відповідач у строк, встановлений ч.1 ст.251 Господарського процесуального кодексу України, не подав до суду відзиву на позов, а відтак не скористався наданими йому процесуальними правами, справа може бути розглянута за наявними у ній документами відповідно до вимог ч.2 ст.178 вказаного нормативно-правового акту.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши надані суду докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд встановив:

11.02.2014 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Центр Європейських технологій та інновацій» (далі - постачальник) та Приватним акціонерним товариством «Старокраматорський Машинобудівний Завод» (попереднє найменування - Публічне акціонерне товариство «Старокраматорський Машинобудівний Завод» ) (далі - покупець) було укладено договір поставки №61/2 (далі-договір), відповідно до пунктів 1.1., 1.2. якого постачальник зобов`язується в порядку та на умовах, встановлених цим договором, виготовити і поставити товар, а покупець зобов`язується прийняти і оплатити товар. Найменування (асортимент), ціна, строки поставки, кількість, загальна вартість цього товару вказуються у специфікаціях, які додаються до цього договору і специфікаціях, які є його невід`ємною частиною.

Постачальник відвантажує товар на адресу покупця за договірними цінами, які вказані в специфікаціях (п. 2.1. Договору №61/2).

Оплата за товар, обумовлений в специфікаціях, здійснюється в наступному порядку: - 30% -впродовж 10 днів після виставлення рахунку; - 70% - впродовж 30 банківських днів з дати поставки і передачі товаросупровідних документів (п.2.5 Договору №61/2).

Постачальник надає покупцю податкову накладну в 3 денний строк з моменту отримання передплати (п.2.6 Договору №61/2).

Датою поставки вважається дата, вказана покупцем в товаросупровідних документах, за умови виконаних постачальником умов п.3.4. Договору (п.3.3 Договору №61/2).

За змістом п.3.4. Договору №61/2, постачальник зобов`язаний разом з товаром надати покупцю наступні документи: рахунок-фактуру; товарно-транспортну накладну; видаткову накладну; сертифікат якості; податкова накладна видається в день виникнення податкових зобов`язань у відповідності до ст.187 ПК України. В транспортній накладній має бути підпис кому належить ванта, а також посилання на номер цього договору.

Відповідно до п.3.5. Договору №61/2, строки поставки товару вказуються в специфікаціях, які додаються до договору.

Право власності на поставлений товар переходить до покупця в момент отримання товару від постачальника, поставка вважається виконаною, а товар отриманий з моменту виконання вимог п.п. 3.3., 3.4. цього Договору (п.3.6 Договору №61/2).

Вищезазначений договір підписано представниками сторін без зауважень, підписи скріплені печатками.

19.09.2017 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Центр Європейських технологій та інновацій» (далі - постачальник) та Приватним акціонерним товариством «Старокраматорський Машинобудівний Завод» (попереднє найменування - Публічне акціонерне товариство «Старокраматорський Машинобудівний Завод» ) (далі - покупець) було укладено договір поставки №61/44 (далі-договір), відповідно до пунктів 1.1., 1.2. якого постачальник зобов`язується в порядку та на умовах, встановлених цим договором поставити товар, а покупець зобов`язується прийняти і оплатити товар. Найменування (асортимент), ціна, строки поставки, кількість, загальна вартість цього товару вказуються у специфікаціях, які додаються до цього договору і специфікаціях, які є його невід`ємною частиною.

Сума цього договору складається із загальної вартості зазначеної у специфікаціях, доданих до договору (п. 2.1. Договору №61/44).

Оплата за товар, обумовлена в специфікаціях, здійснюється в наступному порядку: - 100% -протягом 30 банківських днів з моменту постачання і передачі товаросупровідних документів (п.2.4 Договору №61/44).

Постачальник зобов`язується надати покупцю податкову накладну, виписану належним чином відповідно до чинного Порядку заповнення податкової накладної, складену в електронній формі з дотриманням умов реєстрації в порядку, визначеному чинним законодавством України, електронним цифровим підписом уповноваженого платником особи та зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних. Зареєстрована в ЄРПН електронна податкова накладна відразу передається в систему Соната за допомогою технічних засобів зв`язку (п.2.6 Договору №61/44).

Датою поставки вважається дата, вказана покупцем в товаросупровідних документах, за умови виконаних постачальником умов п.3.4. Договору (п.3.3 Договору №61/44).

За змістом п.3.4. Договору №61/2, постачальник зобов`язаний разом з товаром надати покупцю наступні документи: рахунок-фактуру; товарно-транспортну накладну; видаткову накладну; сертифікат якості; податкову накладну. В транспортній накладній має бути підпис кому належить ванта, а також посилання на номер цього договору. Постачальник зобов`язаний з дотриманням вимог чинного законодавства (зокрема, із застосуванням відображеної в установленому порядку цифрового підпису уповноваженої Постачальником особи та спеціалізованого програмного забезпечення, використовуваного для реєстрації податкових накладних), здійснити реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних: - Податкової накладної на всю суму виниклих у Постачальника податкових зобов`язань з ПДВ - не пізніше 15 календарних днів, наступних за датою їх виписки (стаття 201.10 Податкового Кодексу України); - Розрахунок корегування до податкової накладної на всю суму збільшення компенсації вартості товару - протягом 15 календарних днів з моменту зазначеного збільшення суми компенсації вартості. Постачальник зобов`язаний протягом 15 календарних днів з моменту зменшення суми компенсації вартості товару, скласти і надати Покупцю способом, погодженим з Покупцем, розрахунок корегування до податкової накладної на всю суму зазначеного зменшення компенсації вартості. У випадку, якщо внаслідок порушення Постачальником встановлених чинним законодавством вимог до форми, порядку заповнення, надання та / або реєстрації податкової накладної або розрахунку корегування до податкової накладної, Постачальник, за письмовою вимогою Покупця, сплачує Покупцю штраф у розмірі, еквівалентному сумі податкового кредиту за такою податковою накладною.

Не реєстрація та / або відмова від реєстрації такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та / або її не надання у вищевказаний термін, розцінюється як відмова від надання Постачальником податкової накладної. Беручи до уваги вимоги чинного законодавства України, УКТЗЕД є обов`язковим реквізитом податкової накладної для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України на всіх етапах поставки таких товарів. Якщо Товар, що поставляється за цим Договором, є імпортним за походженням, з метою виключення можливих податкових ризиків Сторін, Постачальник зобов`язаний до поставки Товару направити Покупцю коди УКТЗЕД такого Товару.

Відповідно до п.3.5. Договору №61/44, строки поставки товару вказуються в специфікаціях, які додаються до договору.

Право власності на поставлений товар переходить до покупця в момент отримання товару від постачальника, поставка вважається виконаною, а товар отриманий з моменту виконання вимог п.п. 3.3., 3.4. цього Договору (п.3.6 Договору №61/44).

Вищезазначений договір підписано представниками сторін без зауважень, підписи скріплені печатками.

На виконання своїх зобов`язань за договорами поставки №61/2, №61/44 Постачальником у власність Покупця був переданий, а Покупцем отриманий товар в

асортименті на загальну суму 79876,92 грн., що підтверджується видатковими накладними: №РН-3006/3 від 13.07.2017 року на суму 5974,92 грн. з ПДВ, №РН-1409/1 від 14.09.2017 року на суму 17924,76грн. з ПДВ, №РН-2308/1 від 23.08.2017 року на суму 17924,76грн. з ПДВ, №РН-1910/2 від 19.10.2017 року на суму 12530,40грн з ПДВ, №РН-2410/1 від 24.10.2017 року на суму 12583,92грн. з ПДВ, №РН-1912/1 від 19.12.2017 року на суму 12938,16 грн. з ПДВ.

Накладні підписані з боку відповідача представником за довіреностями №4869 від 23.08.2017, №4998 від 14.09.2017, №4636 від 11.07.2017, №5220 від 19.10.2017, №5241 від 24.10.2017, №5570 від 18.12.2017 Власовим І.Ю. Довіреності долучені до матеріалів справи.

Вказана продукція була отримана уповноваженою особою відповідача без зауважень та заперечень за довіреностями.

Разом із товаром та товаросупровідними документами, відповідачу передані для здійснення оплати за отриману продукцію рахунки № СФ-0003011 від 03.07.2017 року на загальну суму 41824,44 грн., №3119 від 11.09.2017 року на загальну суму 12530,40 грн., № 3114 від 13.10.2017 року на загальну суму 25167,84грн., № 3150 від 18.12.2017 року на загальну суму 12938,16грн.

Наразі, отриманий відповідачем за договорами поставки товар не був оплачений в повному обсязі, внаслідок чого виникла заборгованість перед позивачем за вказаним договором поставки в сумі основного боргу - 41952,16 грн.

Вказане відповідачем не заперечується. Доказів в спростування викладеного суду не надано.

В претензії №29/1 від 29.11.2019 Товариство з обмеженою відповідальністю «Центр Європейських технологій та інновацій» просить відповідача сплатити заборгованість за відвантажений товар за договорами №61/44 та №61/2 в загальній сумі 41952,16 грн.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню з наступних підстав.

Як вбачається із матеріалів справи, сутність розглядуваного спору полягає у спонуканні відповідача до виконання грошових зобов`язань.

Враховуючи статус сторін та характер правовідносин між ним, останні (правовідносини) регулюються насамперед відповідними положеннями Господарського і Цивільного кодексів України та умовами укладеного між ними договору №61/2 від 11.02.2014, та №61/44 від 11.02.2014.

Відповідно до ст. 509 Цивільного кодексу України та ст. 173 Господарського кодексу України зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.

Згідно ст. ст. 11, 509 Цивільного кодексу України зобов`язання виникають зокрема з договорів. Аналогічні положення встановлені і в ст.ст. 173-175 Господарського кодексу України.

Відповідно до ст. 712 Цивільного кодексу України та ст. 265 Господарського кодексу України за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.

Отже, в контексті зазначених норм укладені між позивачем та відповідачем договори №61/2, №61/44 є належною підставою для виникнення у останнього грошових зобов`язань, визначених їх умовами.

Відповідно до ч. 1 ст. 193 Господарського кодексу України та ст. 526 Цивільного кодексу України зобов`язання мають виконуватися належним чином відповідно до умов закону, інших правових актів, договору, а за відсутністю таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Умовами договорів поставки сторонами було визначено, що оплата за товар, обумовлений в специфікаціях, здійснюється:

за Договором №61/2 (п.2.5 Договору) в наступному порядку: 30% - протягом 10 днів після виставлення рахунку; 70% - протягом 30 банківських днів з дати поставки і передачі товаросупровідних документів,

за Договором №61/44 (п.2.5 Договору) в наступному порядку: 100% - протягом 30 банківських днів з моменту постачання і передачі товаросупровідних документів.

Частиною 1 статті 692 Цивільного кодексу України передбачено, що покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

Отже, за висновками суду, строк виконання грошового зобов`язання у спірних правовідносинах визначається за правилами статті 692 Цивільного кодексу України, тобто оплата товару за накладними пов`язана з моментом його прийняття.

Відповідно до ч.1 ст. 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

При цьому, приписи ч.7 ст. 193 Господарського кодексу України та ст. 525 Цивільного кодексу України встановлюють загальне правило щодо заборони односторонньої відмови від зобов`язання або односторонньої зміни його умов, що кореспондується із вимогами ст. 629 Цивільного кодексу України відносно обов`язковості договору для виконання сторонами.

Відповідно до ч. 1 ст. 202 Господарського кодексу України та ст.599 Цивільного кодексу України зобов`язання припиняються виконанням, проведеним належним чином.

Факт поставки позивачем товару відповідачу підтверджений матеріалами справи та відповідачем не спростований. За весь час після отримання товару відповідач не заявив позивачу будь-яких претензій щодо якості товару, його походження, відсутності необхідних документів чи з пропозицією повернути товар з будь-яких причин.

При отриманні товару відповідачем не подавалось жодних заперечень щодо неналежності виконання позивачем прийнятих на себе за договором зобов`язань з поставки товару.

Суд враховує, що за приписами п.3.3 Договорів поставки, датою поставки вважається дата, вказана представником покупця на відповідних товаросупроводжувальних документах, наданих постачальником.

З огляду на викладене, відповідач остаточно повинен був розрахуватись протягом 30 банківських днів з моменту постачання і передачі товаросупровідних документів, тобто до 02.02.2018 включно.

Отже, враховуючи вище наведені норми законодавства та встановлені судом фактичні обставини щодо отримання відповідачем товару за договорами №61/2, №61/44, видаткових накладних: №РН-3006/3 від 13.07.2017 року на суму 5974,92 грн. з ПДВ, №РН-1409/1 від 14.09.2017 року на суму 17924,76грн. з ПДВ, №РН-2308/1 від 23.08.2017 року на суму 17924,76грн. з ПДВ, №РН-1910/2 від 19.10.2017 року на суму 12530,40грн з ПДВ, №РН-2410/1 від 24.10.2017 року на суму 12583,92грн. з ПДВ, №РН-1912/1 від 19.12.2017 року на суму 12938,16 грн. з ПДВ, у останнього виникло зобов`язання з його оплати.

Сплату вищевказаної суми заборгованості боржником не здійснено, доказів перерахування коштів на користь позивача суду не надано, документів, які б підтверджували безпідставність нарахування заборгованості, контррозрахунку заборгованості, а також матеріалів, які б спростовували твердження позивача, суду також не надано.

Таким чином, відповідач свої зобов`язання за договором №61/2, №61/44 щодо оплати поставленого товару в обумовлені договором строки не виконав, а отже прострочив виконання зобов`язання у розумінні ст.ст. 610, 612 Цивільного кодексу України. Доказів зворотного суду не надано.

За таких обставин суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних щодо стягнення основного боргу в сумі 41952,16 грн.

У відповідності до ч.4 ст. 129 ГПК України, судові витрати у вигляді судового збору покладаються на відповідача .

Керуючись ст. ст. 12, 13, 42, 46, 73, 74, 76-79, 86, 91, 123, 126, 129, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Центр Європейських технологій та інновацій» , м.Краматорськ, Донецька область, до відповідача Приватного акціонерного товариства «Старокраматорський Машинобудівний Завод» , м.Краматорськ, Донецька область, про стягнення 41952,16 грн., - задовольнити.

Стягнути з Приватного акціонерного товариства «Старокраматорський Машинобудівний Завод» (84302, Донецька область, м.Краматорськ, вул. Конрада Гампера, б.2; код ЄДРПОУ 05763642) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Центр Європейських технологій та інновацій» (84301, Донецька область, м.Краматорськ, вул. Ярослава Мудрого, 30, офіс 214; код ЄДРПОУ 33956122) заборгованість в сумі 41952,16 грн.; судовий збір в сумі 2102,00 грн.

Видати наказ після набрання рішенням суду законної сили.

Повний текст рішення складено та підписано 12.05.2020.

Згідно із ст.241 Господарського процесуального кодексу України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга відповідно до ст.256 Господарського процесуального кодексу України на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.

Апеляційна скарга може бути подана учасниками справи до Східного апеляційного господарського суду через господарський суд Донецької області (п.17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України).

Відповідно до п.4 Прикінцевих положень Господарського процесуального кодексу України під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 46, 157, 195, 229, 256, 260, 288, 295, 306, 321, 341, 346, 349, а також інші процесуальні строки щодо зміни предмета або підстави позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, апеляційного оскарження, залишення апеляційної скарги без руху, повернення апеляційної скарги, подання заяви про скасування судового наказу, розгляду справи по суті, строки, на які зупиняється провадження, подання заяви про перегляд судових рішень за нововиявленими або виключними обставинами, звернення зі скаргою, оскарження рішення третейського суду, судового розгляду справи, касаційного оскарження, подання відзиву продовжуються на строк дії такого карантину.

Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по даній справі http://dn.arbitr.gov.ua.

Суддя К.С. Харакоз

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення12.05.2020
Оприлюднено18.05.2020
Номер документу89239337
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —905/453/20

Ухвала від 21.08.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Харакоз Костянтин Сергійович

Рішення від 12.05.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Харакоз Костянтин Сергійович

Ухвала від 10.03.2020

Господарське

Господарський суд Донецької області

Харакоз Костянтин Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні