Рішення
від 05.05.2020 по справі 351/2653/19
СНЯТИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 351/2653/19

Номер провадження №2/351/200/20

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 травня 2020 року м. Снятин

Снятинський районний суд Івано-Франківської області в складі:

головуючого судді Калиновського М.М.,

секретаря Равлюк М.І.,

розглянувши у судовому засіданні в залі суду в місті Снятині справу за позовом Управління соціального захисту населення Снятинської районної державної адміністрації до ОСОБА_1 про стягнення 12 211,91 грн. , -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просив стягнути з відповідача на користь позивача суму виплачених надміру бюджетних коштів.

В обґрунтування позову зазначено, що згідно заяви та декларації ОСОБА_1 від 31.01.2018р., яка зареєстрована та проживає в АДРЕСА_1 , їй призначена державна соціальна допомога, як малозабезпеченій сім`ї в сумі 2403,06 грн. щомісяця з 01.01.2018р. по 31.06.2018р.

В результаті проведеної перевірки даних, наданих ОСОБА_1 та громадянами, зареєстрованими на зазначеній житловій площі, встановлено, що ними надана недостовірна інформація про доходи, що призвело до надмірної виплати їм бюджетних коштів на суму 13 611,91 грн.

Згідно акта перевірки №314 від 08.08.2018р. встановлено, що ОСОБА_1 подано неповну інформацію, оскільки в складі її сім"ї є донька, ОСОБА_2 , яка отримувала заробітну плату в сумі 14 243,49 грн. за ІІ-ІІІ квартали 2017р. та яку відповідачка не вказала в декларації.

Донька ОСОБА_2 , яка на час навчання виписана в м. Чернівці є членом сім"ї ОСОБА_1 , так як згідно ст. 3 Сімейного Кодексу України "дитина належить до сім"ї своїх батьків і тоді, коли спільно з ними не проживає" та її зарплата враховується до сукупного доходу сім"ї згідно п. 5.1 Методики обчислення сукупного доходу сім"ї для всіх видів соціальної допомоги.

Згідно п.4 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям , затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2003 року №250(зі змінами) до заяви на призначення допомоги подається довідка про склад сім"ї. До складу сім"ї включаються чоловік, дружина, рідні, усиновлені та діти цих осіб віком до 18 років, а також діти, які навчаються за денною формою навчання у навчальних закладах до досягнення 23 років і не мають власносї сім"ї.

Згідно п.25 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям , затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2003 року №250 (зі змінами) виплата призначеної соціальної допомоги припиняється, якщо сім"єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинули на встановлення права на соціальну допомогу і визначення її розміру, внаслідок чого були надмірно виплачені кошти.

При поданні заяви 31.01.2018р. ОСОБА_1 була попереджена під особистий підпис про те, що у разі подання недостовірних даних про доходи суму перерахованих їй коштів зобов`язується повернути.

В результаті чого виникла надмірна виплата відповідачці бюджетних коштів у вигляді державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім"ям в сумі 13 611,91 грн.

17.09.2018р. ОСОБА_1 було направлено повідомлення про припинення виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім"ям та запропоновано повернути надмірно виплачені кошти у відповідності з чинним законодавством та самостійно погасити заборгованість.

20.11.2018р. ОСОБА_1 була ознайомлена з графіком погашення боргу і дала згоду його погашати.

30.01.2019р. ОСОБА_1 написала заяву про те, що переплату визнає та зобов"язується заборгованість погашати по 500 грн., однак станом на 11.12.2019р. заборгованість погашена частково.

У ході судового розгляду позивач подав до суду заяву про зменшення позовних вимог та просить стягнути із ОСОБА_1 , суму виплачених надміру бюджетних коштів - державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї у сумі 12 211,91 грн. та сплачений ними судовий збір в сумі 2007,00 грн.

Представник позивача подала до суду заяву про розгляд справи у її відсутності, позовні вимоги підтримує повністю, просила позов задоволити, а також стягнути з відповідача сплачений судовий збір.

Відповідачка у судовому засіданні позовні вимоги не визнала, вказала, що відомості для отримання субсидії надала достовірні, оскільки донька не була працевлаштованою, а перебувала на практиці. Зазначила, що працівники УПСЗН повинні були при нарахуванні допомоги, перевірити доходи членів її сім"ї.

Заслухавши пояснення відповідачки, дослідивши письмові докази у справі та оцінивши їх в сукупності, суд вважає, що позов слід задоволити з наступних підстав.

Відповідно до ст. 2 Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям , право на державну соціальну допомогу мають малозабезпечені сім`ї, які постійно проживають на території України.

Відповідно до ст. 7 Закону України Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям не призначається у випадках, коли, зокрема, працездатні члени малозабезпеченої сім`ї не працюють, не служать, не вчаться за денною формою навчання у загальноосвітній, професійно-технічних, вищих навчальних закладах І-ІV рівнів акредитації протягом трьох місяців, що передують місяцю звернення за призначенням державної соціальної допомоги (крім осіб, які в установленому порядку визнані безробітними та за інформацією центрів зайнятості не порушують законодавство про зайнятість щодо сприяння своєму працевлаштуванню; осіб, які доглядають за дітьми до досягнення ними трирічного віку або за дітьми, які потребують догляду протягом часу, визначеного у медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більше ніж до досягнення ними шестирічного віку; осіб, які доглядають за інвалідами І групи або дітьми-інвалідами віком до 18 років, за інвалідами ІІ групи внаслідок психічного розладу, а також за особами, які досягли 80-річного віку, фізичних осіб, які надають соціальні послуги).

Відповідно до п. 6 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям , затвердженого постановою КМУ від 24.02.2003р. № 250 для призначення соціальної допомоги уповноважений представник сім`ї подає органу праці та соціального захисту населення такі документи: заяву; документ, що посвідчує особу уповноваженого представника сім`ї; довідку про склад сім`ї; декларацію про доходи та майно (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім`ї); довідку про наявність та розмір земельної частки (паю).

Форми заяви, довідки про склад сім`ї, декларації про доходи та майно затверджуються Мінсоцполітики.

Судом встановлено, що 31.01.2018 року відповідачка звернулася із заявою та декларацією за призначенням державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям.

Відповідно до довідки виконавчого комітету Вовчківської сільської ради від 25.01.2018р. ОСОБА_1 , жителька АДРЕСА_1 являється багатодітною матір"ю, до складу її сім"ї входять: батько ОСОБА_3 , 1949 р.н., мати ОСОБА_4 , 1948 р.н., брат ОСОБА_5 , 1971 р.н., донька ОСОБА_2 , 1999 р.н., син ОСОБА_6 , 2000 р.н., син ОСОБА_7 , 2002 р.н., батько дітей ОСОБА_8 , 1977 р.н. зареєстрований по даній адресі, однак не проживає.

Відповідно до довідки виданої виконавчим комітетом Вівчківської сільської ради №850 від 11.12.2019р., ОСОБА_2 , 1999 р.н. вибула із постійного місця проживання за адресою АДРЕСА_1 08.08.2018р.

Із довідки про доходи вбачається, що ОСОБА_2 , яка працює на посаді касира торговельного залу магазину № 125 м. Чернівці, за період з 26.09.2017р. по 31.12.2017р. нараховано заробітної плати в сумі 14 243,49 грн.

Із рішення про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім`ї Снятинського управління соціального захисту населення від 07.02.2018р. вбачається, що відповідачці призначено державну соціальну допомогу як малозабезпеченій сім`ї в сумі 2403,06 грн. з 01.01.2018р. по 12.05.2018р. та 1903,06 грн. з 13.05.2018р. по 30.06.2018р.

Відповідно до заяви ОСОБА_1 адресованої Управлінню соціального захисту населення Снятинської РДА, остання просить надати їй дозвіл повертати по 500грн. перерахованих їй надлишкових коштів.

Відповідно до повідомлення управління соціального захисту населення про припинення надання житлової субсидії, соціальної допомоги від 17.09.2018р. ОСОБА_1 повідомлено про те, що на підставі висновків проведеної Управлінням перевірки інформації, наданої разом із заявою від 31.01.2018р., виявлено, що ОСОБА_1 подала недостовірну інформацію, внаслідок чого їй надмірно виплачено кошти у сумі 13 611 грн. 91 коп. А тому Управління соціального захисту населення Снятинського району зобов`язує відповідача повернути надміру виплачені кошти згідно графіку повернення в сумі 13 611 грн. 91 коп.

Згідно повідомлення Управління соціального захисту населення Снятинської РДА за №3125/02-19/05 від 05.12.2019р. заборгованість по переплаті допомоги малозабезпеченій сім"ї ОСОБА_1 станом на 11.12.2019р. становить 12 211,91 грн.

Відповідно до п. 28 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям, затвердженого постановою КМУ від 24.02.2003 № 250, якщо сім`єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, органи праці та соціального захисту населення:

- визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану сім`ї;

- повідомляють уповноваженого представника малозабезпеченої сім`ї про обсяг надміру виплачених коштів та строки їх повернення;

- у разі врахування надміру виплачених коштів при виплаті соціальної допомоги у наступні періоди провадять щомісячні відрахування на підставі своїх рішень у розмірі не більш як 20 відсотків суми, що підлягає виплаті;

- у разі неповернення надміру виплачених коштів добровільно в установлені строки вирішують питання про їх стягнення у судовому порядку.

Відповідач подала недостовірну інформацію про доходи, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги.

Станом на 11.12.2019р. борг погашено частково, решта суми у розмірі 12 211 грн. 91 грн. на рахунок управління соціального захисту населення Снятинської РДА не повернуто.

Відповідно до п. 1 Порядку повернення коштів, надміру виплачених за призначеною державною соціальною допомогою, затвердженого Наказом Міністерство праці та соціальної політики України, Міністерство фінансів України, Міністерство юстиції України від 14.12.2005, повернення бюджетних коштів, надміру перерахованих (виплачених) за призначеною соціальною допомогою, проводиться органами праці та соціального захисту населення у випадку:

- виявлення подання громадянами свідомо фальшивих документів, документів із неправильними відомостями або приховування достовірних даних про доходи, майновий стан та інші обставини, що впливають на встановлення права на соціальну допомогу і визначення її розміру;

- виявлення помилки у розрахунку розміру призначеної соціальної допомоги; - виявлення неправильних відомостей про доходи, майновий стан тощо, що вплинули на встановлення права на соціальну допомогу і визначення її розміру, наданих юридичними особами або фізичними особами - суб`єктами підприємницької діяльності.

Відповідно до п. 2. вищевказаного Порядку у разі виявлення при перевірках достовірності та повноти інформації про доходи та майновий стан подання громадянами свідомо документів і з недостовірними відомостями органи праці та соціального захисту населення вживають такі заходи: - припиняють надання соціальної допомоги з місяця виявлення порушення і позбавляють права на призначення державної соціальної допомоги на наступний термін; - визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення, залежно від матеріального стану сім`ї, - повідомляють рекомендованим листом одержувача допомоги про припинення надання соціальної допомоги, обсяги надміру виплачених коштів та строки їх повернення, але не менше місяця з дня отримання повідомлення.

На підставі викладеного, дослідивши у сукупності докази по справі, суд приходить до висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог, які знайшли своє підтвердження в ході судового засідання, є достовірними та обґрунтованими, підтверджені письмовими доказами, сумніву у суду не викликають, за таких обставин суд вважає, що позов слід задовольнити.

Судовий збір у розмірі 2007,00 грн. на підставі ст. 141 ЦПК України підлягає стягненню з відповідача на користь позивача.

На підставі викладеного та ст. 526, 1212 ЦК України, керуючись ст.ст. 7, 10, 12, 77, 81, 247 ч.2, 263-265 , 280-282ЦПК України , -

В И Р І Ш И В:

Позовні вимоги задовольнити.

Стягнути із ОСОБА_1 , жительки АДРЕСА_1 в користь Управління соціального захисту населення Снятинської РДА, реквізити: р/р НОМЕР_2 , ЄДРПОУ 03193365,- 12 211 (дванадцять тисяч двісті одинадцять) грн. 91 коп. виплаченої допомоги малозабезпеченим сім`ям та 2007,00 грн. сплаченого судового збору.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів безпосередньо до суду апеляційної інстанції з дня його проголошення.

У разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Головуючий: М.М.Калиновський

Дата ухвалення рішення05.05.2020
Оприлюднено18.05.2020
Номер документу89246293
СудочинствоЦивільне
Сутьстягнення 12 211,91 грн

Судовий реєстр по справі —351/2653/19

Рішення від 05.05.2020

Цивільне

Снятинський районний суд Івано-Франківської області

Калиновський М. М.

Рішення від 05.05.2020

Цивільне

Снятинський районний суд Івано-Франківської області

Калиновський М. М.

Ухвала від 11.12.2019

Цивільне

Снятинський районний суд Івано-Франківської області

Калиновський М. М.

Ухвала від 22.11.2019

Цивільне

Снятинський районний суд Івано-Франківської області

Калиновський М. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні