ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про заміну сторони виконавчого провадження її правонаступником
15 травня 2020 року СєвєродонецькСправа № 360/1329/19
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Пляшкова К.О., розглянувши у письмовому провадженні подання головного державного виконавця відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 360/1329/19 за Товариства з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ до Головного управління ДФС у Луганській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання зареєструвати податкову накладну від 24 травня 2018 року № 9,
ВСТАНОВИВ:
До Луганського окружного адміністративного суду 12 травня 2020 року надійшло подання державного виконавця про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 360/1329/19 за Товариства з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ до Головного управління ДФС у Луганській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання зареєструвати податкову накладну від 24 травня 2018 року № 9.
В обґрунтування заяви зазначено, що на виконання у відділі примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України перебуває виконавче провадження № 60911439 з примусового виконання виконавчого листа № 360/1329/19, виданого 13.11.2019 Луганським окружним адміністративним судом, про зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 24 травня 2018 року № 9, складену Товариством з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ .
Згідно з витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань, державним реєстратором, наявний запис: Відомості про перебування юридичної особи у процесі припинення: 17.05.2019, в стані припинення, за рішенням засновників. .
Так, постановою Кабінетів Міністрів України від 06.03.2019 № 227 затверджено положення про Державну податкову службу України.
Згідно з пунктом 1 Положення Державна податкова служба України є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну податкову політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплата єдиного внеску та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу України.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 682-р забезпечено здійснення Державною податковою службою У країни покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227 функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється, з реалізацією державної податкової політики.
Наказом Державної податкової служби України від 28.08.2019 № 36 розпочало виконання Державної податковою службою України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України. З 28.08.2019 Єдиний реєстр податкових накладних ведеться виключно Державною податковою службою України.
З посиланням на статтю 379 КАС України заявник просив суд замінити сторону виконавчого провадження з Державної фіскальної служби України на Державну податкову службу України.
Представники сторін у судове засідання не прибули, про дату, час та місце судового засідання повідомлені належним чином.
Згідно з частиною другою статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Відповідно до частини дев`ятої статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Оскільки сторони про час, дату та місце судового розгляду повідомлені належним чином, відсутня потреба заслухати свідка чи експерта, суд вважає за можливе розглянути заяву у письмовому провадженні на підставі наявних у справі доказів.
Розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження та дослідивши матеріали справи, суд встановив таке.
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 21.06.2019 у справі № 360/1329/19, яке залишено без змін постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 15.10.2019, позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ до Головного управління ДФС у Луганській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішень, зобов`язання зареєструвати податкову накладну від 24 травня 2018 року № 9 задоволено повністю. Визнано протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Луганській області від 12.06.2018 № 782121/38413778 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 24.05.2018 № 9, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ . Визнано протиправним та скасувати рішення Державної фіскальної служби України від 21.06.2018 № 13397/38413778/2 про залишення без задоволення скарги Товариства з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ на рішення Головного управління ДФС у Луганській області від 12.06.2018 № 782121/38413778 про відмову в реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної від 24.05.2018 № 9, складеної Товариством з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ . Зобов`язання Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 24.05.2018 № 9, складену Товариством з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ . Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Луганській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 960,50 грн. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю НВК ОТМ судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 960,50 грн (т. 1 арк.спр. 238-245, т. 2 арк.спр. 58-52).
Стягувачем отримано виконавчий лист (т.2 арк. спр. 72, 73).
В подальшому стягувачем виконавчий лист пред`явлено на виконання до відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України.
Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
Абзацом другим пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України установлено, що Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску.
Згідно з абзацом четвертим пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
З 17.05.2019 Державна фіскальна служба України перебуває в процесі припинення, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 14.05.2020 № 1006635141 (т.2 арк. спр. 117-119).
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року № 227, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
21 серпня 2019 року Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження № 682-р Питання Державної податкової служби , яким вирішено погодитися з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України (Офіційний вісник України, 2019 р., № 26, ст. 900) функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Згідно з наказом Державної податкової служби України від 28 серпня 2019 року № 36 Про початок діяльності Державної податкової служби України розпочато виконання Державною податковою службою України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску, та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу України.
Так, реорганізовано Державну фіскальну службу України шляхом поділу на Державну податкову службу України та Державну митну службу України.
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осію, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 14.05.2020 № 1006635171 на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України 17.05.2019 проведена державна реєстрація юридичної особи Державної податкової служби України (т. 2 арк. спр. 120-122).
Частиною першою статті 52 КАС України встановлено, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Під публічним правонаступництвом у сфері управлінської діяльності органів державної влади слід розуміти повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції; це вступ у чинні адміністративно - правові відносини нового суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) на місце суб`єкта, що або припинив своє існування або повністю чи частково позбувся адміністративної компетенції.
Перехід до Державної податкової служби України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, зокрема ведення Єдиного реєстру податкових накладних, є фактом публічного правонаступництва.
Відповідно до частини першої статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Відповідно до частини четвертої статті 379 КАС України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Отже, враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне задовольнити подання головного державного виконавця відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України та замінити боржника -Державну фіскальну службу України, на правонаступника - Державну податкову службу України.
Керуючись статтями 248, 256, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Подання головного державного виконавця відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 360/1329/19 задовольнити.
Замінити боржника у виконавчому провадженні з виконання виконавчого листа № 360/1329/19, виданого Луганським окружним адміністративним судом 13.11.2019, з Державної фіскальної служби України (код ЄДРПОУ 39292197) на його правонаступника - Державну податкову служби України (код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, місто Київ, Шевченківський район, Львівська площа, будинок 8).
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
СуддяК.О. Пляшкова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2020 |
Оприлюднено | 18.05.2020 |
Номер документу | 89248669 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
К.О. Пляшкова
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні