ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 травня 2020 р. м. Чернівці Справа № 824/1469/19-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Брезіної Т.М.,
за участю:
секретаря судового засідання Філянович О.І.,
представника позивача Бабчука В.І.,
представника відповідача Литвинчука В.А., Мельничук Ю.М.,
представник міської ради - не з`явився,
представник третьої особи - не з`явився,
свідка - Кудлика Ю.І.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Управління Держпраці у Чернівецькій області до Міського комунального підприємства «Чернівціміськліфт» , Чернівецької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Департамент житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради про застосування заходів реагування ,-
В С Т А Н О В И В:
В поданому до суду адміністративному позові позивач просить суд винести рішення, яким застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Міського комунального підприємства Чернівціміськліфт (м. Чернівці, Бульвар Героїв Крут, 6-А, код ЄДРПОУ 33540107), шляхом повного зупинення роботи (виробництва) ліфтів пасажирських 4 (чотири шт.), зокрема: обліковий № 114, №115, №178, №179, встановлених за адресою: м. Чернівці, Бульвар Героїв Крут, 6, в під`їздах №1, №2, та за адресою: м. Чернівці, Бульвар Героїв Крут, 20, в під`їздах за номерами №1 та №2, до усунення виявлених порушень.
В обґрунтуваннях позовних вимог позивач зазначив, що за результатами проведеної з 29.08.2019 р. по 30.08.2019 р. позапланової перевірки Міського комунального підприємства «Чернівціміськліфт» встановлено порушення законодавства з питань праці, промислової безпеки та охорони праці, зокрема встановлено 9 порушень нормативно-правових актів з питань охорони праці, в тому числі, які створюють загрозу життю та здоров`ю працюючих. На підставі виявлених порушень суб`єкта господарювання - попереджено про необхідність негайного зупинення робіт (виробництва) - ліфтів пасажирських 4 (шт.), зокрема: обліковий №114, 1115, 178, 179 - встановлених за адресою Бульвар Героїв Крут, 6 в під`їздах за номерами 1, 2 та АДРЕСА_1 Крут, 20 в під`їздах за номерами 1, 2. Однак, як зазначає позивач виявлені порушення до цього часу не усунені, а тому наявні підстави для застосування заходів реагування, шляхом повного зупинення роботи (виробництва) зазначених пасажирських ліфтів, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Міське комунальне підприємство «Чернівціміськліфт» в письмових заперечення проти позову вказало, що не погоджується із заявленим позовом та зазначає про здійснення ряду заходів, спрямованих на виправлення порушень, виявлених за результатами проведеної позивачем перевірки. Водночас відповідач вказав, що є комунальним підприємством, що засноване на власності територіальної громади м. Чернівці, та здійснює технічне обслуговування і ремонт ліфтів виключно на підставі договірних правовідносин. Відповідач вказав, що не є власником жодного ліфта, а тому право на технічне обслуговування ліфтів виникає виключно з договірних правовідносин та є похідним від прав замовника та власника. З вказаних підстав відповідач зазначив, що не вправі виконувати обов`язки власника майна, яке йому не належить, а тому вважає безпідставним застосування до підприємства заходів реагування.
Ухвалою суду від 03.12.2019 р. відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику учасників справи.
17.12.2019 р. до суду надійшов відзив Міського комунального підприємства «Чернівціміськліфт» , на підставі якого суд дійшов висновку про необхідність розглянути справу за правилами загального позовного провадження та призначити підготовче засідання в адміністративній справі.
В підготовчому засіданні 24.02.2020 р., на підставі клопотання представника позивача, залучено до участі по справі в якості другого відповідача Чернівецьку міську раду та у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Департамент житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради. Крім того, на підставі клопотання представника позивача, вирішено викликати та допитати у якості свідка ОСОБА_1 - начальника відділу нагляду в будівництві, котлонагляді на транспорті та зв`язку Управління Держпраці у Чернівецькій області. Крім того, в судовому засіданні 24.02.2020 р. представник МКП "Чернівціміськліфт" подав суду письмове клопотання про витребування додаткових доказів по справі у ПП "Санітарія".
У зв`язку із чим, ухвалою суду від 24.02.2020 р. витребувано у ПП "Санітарія" договори, укладені ПП "Санітарія" із замовниками, мешканцями багатоквартирного будинку за адресою м. Чернівці, Бульвар Героїв Крут, 6 (під`їзди 1 та 2), щодо обслуговування ліфтів.
Розгляд справи відкладено на 16.03.2020 року.
16.03.2020 р. судове засідання не відбулось у зв`язку із запровадженням особливого режиму роботи на період карантинних заходів, відповідно до постанови КМУ №211 Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 . Розгляд справи призначено на 07.05.2020 року.
Ухвалою суду від 27.03.2020 р. стягнуто в дохід Державного бюджету України з ПП "Санітарія" за невиконання процесуальних обов`язків, зокрема ухилення від вчинення дій, покладених судом на ПП "Санітарія" у сумі 630,60 гривень. Крім того, встановлено ПП "Санітарія" строк 10 днів, з дня отримання копії даної ухвали, для виконання ухвали суду від 24.02.2020 р. про витребування доказів.
В підготовче засідання 07.05.2020 р. з`явились представник позивача та представники МКП "Чернівціміськліфт". Представники Чернівецької міської ради та третьої особи - Департаменту житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради в підготовче засідання не з`явились, належним чином були повідомлені про дату, час та місце проведення судового засідання. Від третьої особи надійшло клопотання про перенесення розгляду справи, у зв`язку і проведенням карантинних заходів на території України та у зв`язку із відпусткою представника третьої особи. Крім того, в підготовче засідання не з`явився свідок, у зв`язку із чим судом оголошено перерву до 14.05.2020 року.
14.05.2020 р. в судове засідання з`явилась представник позивача та представники МКП "Чернівціміськліфт". Інші учасники справи в судове засідання не з`явились, належним чином були повідомлені про дату, час та місце судового розгляду справи. Суд вирішив продовжити розгляд справи за даною явкою учасників справи, відповідно до положень ст. 205 КАС України.
За результатами підготовчого судового засідання, на підставі заяви представника позивача, суд усною ухвалою закрив підготовче провадження в адміністративній справі та перейшов до розгляду справи по суті. Під час розгляду справи по суті, суд допитав у якості свідка ОСОБА_1 - начальника відділу нагляду в будівництві, котлонагляді на транспорті та зв`язку Управління Держпраці у Чернівецькій області.
За результатами судового розгляду справи, представник позивача підтримав заявлений позов, в той час як представники відповідача заперечували проти його задоволення.
Судом встановлені такі обставини та відповідні їм правовідносини.
На підставі наказу Управління Держпраці у Чернівецькій області від 29.08.2019 р. №68-пп, направлення від 29.08.2019 р. №288, проведено позапланову перевірку МКП "Чернівціміськліфт" з питань промислової безпеки та охорони праці. За результатами перевірки складено акт від 30.08.2019 р. №06-087-018. В акті перевірки встановлено, зокрема, ряд порушення пов`язаних із забезпеченням технічних оглядів пасажирських ліфтів обліковий № 114, №115, №178, №179, встановлених за адресою: м. Чернівці, Бульвар Героїв Крут, 6, в під`їздах №1, №2, та за адресою: м. Чернівці, Бульвар Героїв Крут, 20, в під`їздах за номерами №1 та №2. (а.с. 8-9, 11-19).
Крім того, 30.08.2019 р. Управлінням Держпраці у Чернівецькій області складено припис №08/008-018-25 про усунення порушень до 30.09.2019 р., зафіксованих у акті перевірки від 30.08.2019 р. №06-087-018. (а.с.64).
До матеріалів справи МКП "Чернівціміськліфт" додано документи щодо виконання порушень, виявлених в акті перевірки від 30.08.2019 р. №06-087-018, зокрема листи Комунального підприємства "Чернівціміськліфт" від 06.09.2019 р., адресовані ПП Санітарія та ЖБК 44, в яких повідомляється про необхідність зупинення роботи ліфтів, що встановлені за адресою Бульвар Героїв Крут, буд.6 та буд. 20. (а.с. 65-79).
Крім того, до матеріалів справи відповідачем додано лист ПП Санітарія від 07.10.2019 р., в якому вказує, що не є власником ліфтів та не надає послуг з його технічного обслуговування та не може вирішувати питання щодо припинення експлуатації ліфтів. (а.с. 71).
Також матеріали справи містять підрядний договір №11 від 31.08.2018 р., укладений між ПП Санітарія та КП "Чернівціміськліфт" щодо технічного обслуговування ліфтів, в тому числі за адресою Бульвар Героїв Крут, буд.6. (а.с. 74).
Матеріали справи містять підрядний договір №29 від 25.04.2018 р., укладений між ЖБК 44 та КП "Чернівціміськліфт" щодо технічного обслуговування ліфтів, в тому числі за адресою Бульвар Героїв Крут, буд.20 під`їзди 1 та 2. (а.с. 76-77).
До матеріалів справи додано дозвіл Управління Держпраці у Чернівецькій області №0107.19.77 від 09.07.2019 р. виданий МКП "Чернівціміськліфт" для виконання монтажу, демонтажу, налагодження, ремонту, технічного обслуговування, реконструкції машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки ліфтів, ескалаторів, пасажирських конвеєрів. (а.с. 79).
Матеріали справи містять висновок експертизи з питань охорони праці за результатами експертного обстеження ліфтів №178, №179 за адресою Бульвар Героїв Крут, буд. 20 під`їзди 1 та 2. (а.с. 122-127).
До матеріалів справи додано рішення Чернівецької міської ради від 06.12.2018 р. №1534 про списання з балансу комунальних житлових ремонтно-експлуатаційних підприємств та департаменту житлово-комунального господарства міської ради житлових будинків. (а.с.163).
Судом заслухано пояснення свідка ОСОБА_1 - начальника відділу нагляду в будівництві, котлонагляді на транспорті та зв`язку Управління Держпраці у Чернівецькій області. Свідок повідомив, що на виконання доручення Кабінету Міністрів України проведено позапланову перевірку роботи ліфтів у м. Чернівцях, та виявлено порушення щодо технічного стану та забезпечення технічного огляду ліфтів, в тому числі й ліфтів за адресою АДРЕСА_1 та АДРЕСА_2 . Свідок повідомив, що вказані порушення свідчать про необхідність зупинення роботи ліфтів та проведення ряду заходів для забезпечення належного технічного стану. Свідок вказав, що до повноважень відповідачів входять, в тому числі, й забезпечення зупинки роботи ліфтів, у разі наявності порушень, пов`язаних з технічним обслуговуванням ліфтів.
Зміст спірних правовідносин полягає в перевірці наявності підстав для вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Спірні правовідносини врегульовано Законом України "Про охорону праці" №2694-12 від 14 жовтня 1992 року, Положенням про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 року №96, визначає Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 р. №877-V.
До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення законодавства.
Згідно статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.
Основні положення щодо реалізації конституційного права працівників на охорону їх життя і здоров`я у процесі трудової діяльності, на належні, безпечні і здорові умови праці, регулює за участю відповідних органів державної влади відносини між роботодавцем і працівником з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і встановлює єдиний порядок організації охорони праці в Україні визначає Закон України "Про охорону праці" №2694-12 від 14 жовтня 1992 року.
Згідно з ч.2 ст. 4 Закону України "Про охорону праці" визначено, що пріоритету життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Відповідно до вимог ст. 38 Закону України "Про охорону праці" державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснюють, зокрема, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.
Відповідно до п. 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №96 від 11 лютого 2015 р. Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб (далі - Положення №96).
Згідно з пп. 1 п. 3 Положення №96 одним із основних завдань Держпраці є реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.
Відповідно до п.7 Положення №96 визначено, що Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. На утворені територіальні органи Держпраці може покладати виконання завдань за міжрегіональним принципом.
Згідно постанови Кабінету Міністрів України "Про утворення територіальних органів Державної служби з питань праці та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України" від 11 лютого 2015 року №100 управління Держпраці у Чернівецькій області є територіальним органом Державної служби з питань праці.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 р. №877-V (далі - Закон №877-V).
Відповідно до ч.1 ст.1 Закону №877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.
Згідно з ч.1 ст. 4 Закону №877-V встановлено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.
Відповідно до ч.6 ст.7 Закону №877-V за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.
Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.
Згідно абз. 1 ч. 5 ст. 4 Закону №877-V виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Відповідно до ч. 7 ст. 7 Закону №877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Як вбачається з обставин справи, Управління Держпраці у Чернівецькій області проведено позапланову перевірку МКП "Чернівціміськліфт" з питань промислової безпеки та охорони праці, за результатами якої встановлено, зокрема, ряд порушення пов`язаних із забезпеченням технічних оглядів пасажирських та технічного стану ліфтів облікові номери № 114, №115, №178, №179, встановлених за адресою: м. Чернівці, Бульвар Героїв Крут, 6, в під`їздах №1, №2, та за адресою: м. Чернівці, Бульвар Героїв Крут, 20, в під`їздах за номерами № НОМЕР_1 та №2.
Дослідженням матеріалів справи встановлено, що дії щодо проведення указаної вище перевірки та припис відповідачем не оскаржувались. Крім того, МКП "Чернівціміськліфт" вживало ряд заходів для усунення недоліків виявлених під час перевірки.
Водночас, надані суду відповідачем висновки експертизи з питань охорони праці за результатами експертного обстеження ліфтів №178, №179 за адресою Бульвар Героїв Крут, буд. 20 під`їзди 1 та 2, свідчать про часткове усунення порушень, виявлених під час перевірки.
На підставі матеріалів справи, зокрема, наданого підрядного договору №11 від 31.08.2018 р., укладений між ПП Санітарія та МКП "Чернівціміськліфт", підрядного договору №29 від 25.04.2018 р., укладений між ЖБК 44 та МКП "Чернівціміськліфт", дозволу Управління Держпраці у Чернівецькій області №0107.19.77 від 09.07.2019 р. КП "Чернівціміськліфт" наділене повноваженнями виконання монтажу, демонтажу, налагодження, ремонту, технічного обслуговування, реконструкції ліфтів, в тому числі ліфти з обліковими номерами № 114, №115, №178, №179, встановлених за адресою: м. Чернівці, Бульвар Героїв Крут, 6, в під`їздах №1, №2, та за адресою: м. Чернівці, Бульвар Героїв Крут, 20.
Згідно Статуту КП "Чернівціміськліфт", затвердженого рішенням Чернівецької міської ради №718 від 29.05.2017 р., власником підприємства є Чернівецька міська рада, органом управління - Департамент житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради. Основною метою створення підприємства є забезпечення в місті безперебійної та безпечної роботи ліфтів, а предметом діяльності є технічне обслуговування, ремонт ліфтів та диспетчерських систем.
Згідно положень стаття 17 Закону України "Про місцеве самоврядування" відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.
Таким чином, суд звертає увагу, що зупинення роботи пасажирських ліфтів відносяться до сфери відповідальності Чернівецької міської ради і МКП "Чернівціміськліфт", яке є комунальним підприємством, засноване на власності територіальної громади м. Чернівці, та здійснює технічне обслуговування і ремонт ліфтів на території міста Чернівці, що не заперечується сторонами.
Згідно ж статті 11 Закону №877-V виконання вимог органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства є обов`язком суб`єкта господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Відповідно до наявних у справі матеріалів зафіксованих в акті перевірки порушень з приводу технічного огляду та обслуговування ліфтів № 114, №115, №178, №179, встановлено, що виявлені порушення не виконані в повному обсязі. Вказане відбувається у зв`язку із тим, що Чернівецька міська рада, МКП "Чернівціміськліфт", ПП Санітарія та ЖБК 44 знімають із себе відповідальність щодо усунення порушень, виявлених за результатами перевірки технічного огляду та обслуговування ліфтів. Однак, вказані обставини не можуть бути перешкодою для зупинення спеціалізованою організацією (МКП "Чернівціміськліфт") експлуатації ліфтів, які використовуються без проведеного технічного огляду та належного технічного стану, що може зашкодити життю та здоров`ю користувачів таких ліфтів.
Підставою для такого нехтування виконання приписів Управління Держпраці у Чернівецькій області є посилання на те, що ліфти не перебувають у них на балансі. Відповідачем МКП "Чернівціміськліфт" додано рішення Чернівецької міської ради від 06.12.2018 р. №1534 про списання з балансу комунальних житлових ремонтно-експлуатаційних підприємств та департаменту житлово-комунального господарства міської ради житлових будинків. (а.с.163). Пунктом 7 вказаного рішення зазначено, що після затвердження актів про списання з балансів комунальних житлових ремонтно-експлуатаційних підприємств та департаменту житлово-комунального господарства міської ради житлових будинків, процедуру списання з балансу вважати закінченою. Слід відмітити, що відповідачі не надали суду актів передачі чи інших доказів того, що вказані пасажирські ліфти перебувають на балансі в будь- яких суб`єктів господарювання.
При цьому, суд звертає увагу, що суд не досліджує питання власності на пасажирські ліфти з обліковими номерами № 114, №115, №178, №179, встановлених за адресою: м. Чернівці, Бульвар Героїв Крут, 6, в під`їздах №1, №2, та за адресою: м. Чернівці, Бульвар Героїв Крут, 20, оскільки предметом спору є перевірка наявності підстав для вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), шляхом зупинення роботи вказаних ліфтів.
Відтак, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для застосування в даному випадку заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Міського комунального підприємства Чернівціміськліфт (м. Чернівці, Бульвар Героїв Крут, 6-А, код ЄДРПОУ 33540107), шляхом повного зупинення роботи (виробництва) ліфтів пасажирських 4 (чотири шт.), зокрема: обліковий № 114, №115, №178, №179, встановлених за адресою: м. Чернівці, Бульвар Героїв Крут, 6, в під`їздах №1, №2, та за адресою: м. Чернівці, Бульвар Героїв Крут, 20, в під`їздах за номерами №1 та №2, до усунення виявлених порушень.
Відповідно до ч. 1 ст. 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Під час судового розгляду встановлено, що наразі існують підстави вважати про можливі ускладнення під час виконання даного рішення суду. Водночас, з метою забезпечення ефективності прийнятого рішення та у зв`язку із тим, що суд встановив, що зупинення роботи пасажирських ліфтів відносяться до предмету діяльності (технічне обслуговування, ремонт ліфтів) МКП "Чернівціміськліфт", яка є комунальною установою та створена Чернівецькою міською радою (власник - МКП "Черінвціміськліфт"), суд вважає за необхідне зобов`язати другого відповідача - Чернівецьку міську раду, яка контролює діяльність МКП "Черінвціміськліфт" подати звіт про виконання судового рішення в адміністративній справі №824/1469/19-а.
При цьому, суд попереджує відповідальну особу, що відповідно до ч. 2 ст. 382 КАС України в разі неподання у визначений судом строк звіту щодо виконання рішення суду в адміністративній справі, суд може накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч.1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Позивач довів суду правомірність заявлених вимог, а тому позов підлягає задоволенню повністю.
У відповідності до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 6, 9, 14, 72, 73, 77, 90, 241, 250, 262 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Міського комунального підприємства «Чернівціміськліфт» (м. Чернівці, Бульвар Героїв Крут, 6-А, код ЄДРПОУ 33540107), шляхом повного зупинення роботи (виробництва) ліфтів пасажирських 4 (чотири шт.), зокрема: обліковий № 114, №115, №178, №179, встановлених за адресою: м. Чернівці, Бульвар Героїв Крут, 6, в під`їздах №1, №2, та за адресою: м. Чернівці, Бульвар Героїв Крут, 20, в під`їздах за номерами №1 та №2, до усунення виявлених порушень.
3. Зобов`язати другого відповідача - Чернівецьку міську раду подати, у десятиденний строк, з моменту набрання рішенням законної сили, звіт про виконання судового рішення.
Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його складання.
Повне судове рішення складено 15 травня 2019 року.
Найменування учасників справи:
позивач: Управління Держпраці у Чернівецькій області (вул. Зелена, 3, м. Чернівці, 58003, код ЄДРПОУ 39888333);
відповідачі:
Міське комунальне підприємство «Чернівціміськліфт» (Бульвар Героїв Крут, 6-А, м. Чернівці, 58000, код ЄДРПОУ 33540107);
Чернівецька міська рада (площа Центральна 1, м. Чернівці, 58000, код ЄДРПОУ 36068147);
третя особа: Департамент житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради (вул. Героїв Майдану, 176, м. Чернівці, 58029, код ЄДРПОУ 25082708).
Суддя Т.М. Брезіна
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2020 |
Оприлюднено | 18.05.2020 |
Номер документу | 89249800 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Брезіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Брезіна Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Брезіна Тетяна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні