Рішення
від 06.05.2020 по справі 200/1298/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 травня 2020 р. Справа№200/1298/20-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Зеленова А.С.

за участю:

секретаря Сєдих В.В.,

представника позивача Вітько Д.С.,

відповідач 1 не з`явився

представник відповідача 2 не з`явився,

3-я особа не з`явився ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛЕКСАНДРІВКА-АГРО" до державного кадастрового реєстратора Відділу в Олекскандрівському районі Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області Черномора Григорія Петровича, Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування рішення №РВ-1400644222019 від 05 грудня 2019 року, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

3 лютого 2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю "ОЛЕКСАНДРІВКА-АГРО" звернулося до суду з адміністративним позовом до державного кадастрового реєстратора Відділу в Олекскандрівському районі Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області Черномора Григорія Петровича, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_1 в якій просить суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення про відмову у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру державного кадастрового реєстратора Відділу в Олекскандрівському районі Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області Черномора Григорія Петровича №РВ-1400644222019 від 05 грудня 2019, прийнятого за результатами розгляду заяви від 21 листопада 2019 року поданої ОСОБА_1 від імені Товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛЕКСАНДРІВКА-АГРО";

- зобов`язати державного кадастрового реєстратора Відділу в Олекскандрівському районі Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області Черномора Григорія Петровича внести відомості про земельну ділянку за кадастровим №1420387000:01:000:0706, площею 44,9га, розташованої за межами населеного пункту Веселогірської сільської ради Олександрівського району Донецької області, на підставі заяви з доданими до неї документами від 21 листопада 2019 року (реєстраційний номер ЗВ9200434462019), поданої сертифікованим інженером землевпорядником Близнюком Павлом Михайловичем від імені Товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛЕКСАНДРІВКА-АГРО".

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що 10 листопада 2017 року за результатами земельних торгів у формі аукціону ТОВ ОЛЕКСАНДРІВКА-АГРО уклала договір оренди землі, за яким отримала в строкове платне користування земельну ділянку державної власності сільськогосподарського призначення площею 44,9 га пасовищ (кадастровий номер 1420387000:01:000:0706).З метою організації сільськогосподарського виробництва та впорядкування сільськогосподарських угідь у межах землекористування, а також, створення сприятливого екологічного середовища, за завданням позивача, інженером-землевпорядником фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 було розроблено проект землеустрою, що забезпечує еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь землекористування ТОВ ОЛЕКСАНДРІВКА-АГРО земельної ділянки сільськогосподарського призначення за вищезазначеним кадастровим номером.

21 листопада 2019 року сертифікованим інженером-землевпорядником ОСОБА_1 від імені позивача було подано державному реєстратору Черномор Г.П. заяву про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, яку було зареєстровано за номером 3B-9200434462019. За результатами розгляду поданої заяви та доданих документів, Відповідачем було винесено Рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 05 грудня 2019 року.

Підставою для винесення такого рішення Відповідачем зазначено невідповідність поданих документів законодавству, а саме, з порушенням ст. 52 Закону України Про землеустрій . Рекомендовано, згідно ст.52 Закону України "Про Землеустрій" проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обгрунтування сівозміни та впорядкування угідь розробляються з метою організації с/г виробництва і впорядкування с/г угідь у межах землеволодінь та землекористувань для ефективного ведення с/г виробництва. Розробити проект землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь на всю площу землеволодіння (землекористування).

Позивач вважає оскаржуване рішення безпідставним, необґрунтованим і таким, шо прийняте з порушенням вимог чинного законодавства України/а.с.3-9/.

Відповідач позовні вимоги не визнав, надав відзив на позовну заяву в якому зазначив, Черномор Григорій Петрович - є державним кадастровим реєстратором відділу у Олександрівському районі Головного управління Держгеокадастру Донецькій області і, крім того, є посадовою особою Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області.

Відповідно до частини 1 статті 193 Земельного кодексу України (далі - ЗКУ) державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах кордонів України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Земельна ділянка сільськогосподарського призначення державної власності (запасу) площею 44,9 га пасовищ кадастровий номер 1420387000:01:000:0706 знаходиться в оренді ТОВ ОЛЕКСАНДРІВКА -АГРО згідно договору оренди від 10.11.2017.

21 листопада 2019 надійшла заява від ТОВ ОЛЕКСАНДРІВКА-АГРО про внесення відомостей (змін до них), яку було внесено до Державного земельного кадастру (Національної кадастрової системи) за номером 3B-9200434462019.

Державним кадастровим реєстратором відділу в Олександрівському районі Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області Черномором Григорієв Петровичем було прийняте рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 05 грудня 2019 року у зв`язку з порушенням ст. 52 Закону України Про землеустрій , а саме Проект землеустрою що забезпечує еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь землекористування ТОВ ОЛЕКСАНДРІВКА-АГРО на території Веселогірської сільської ради Олександрівського району Донецької області, розроблено ФО-П ОСОБА_1 на окрему земельну ділянку площею 44,9 га пасовищ, а не на всю площу земельних ділянок, які знаходяться у користуванні ТОВ ОЛЕКСАНДРІВКА-АГРО .

Відповідно до статті 9 Закону України Про Державний земельний кадастр державному кадастровому реєстратору надано право самостійно прийняття рішення про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей, про відмову у здійсненні таких дій. Втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян чи їх об`єднань у діяльність Державного кадастрового реєстратора, пов`язану із здійсненням державної реєстрації земельних ділянок, забороняється.

Оскаржуване позивачем рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) від 05 грудня 2019 року РВ-1400644222019 прийняте державним кадастровим реєстратором після перевірки поданого розробником проекту землеустрою на відповідність вимогам законодавства.

На підставі частини шостої статті 24 Закону України Про Державний земельний кадастр та пункту 111 Постанови КМУ від 17.10.2012 № 1051 Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру , у встановлений законом строк, прийняте рішення про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру. При цьому у рішенні про відмову було вказано положення вимог законодавства, які на думку державного кадастрового реєстратора, було порушено.

Відмова у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру не позбавляє права зацікавлену особу повторно звернутися з новою заявою після усунення виявлених недоліків. Нормативно- правовими документами, що регулюють порядок ведення Державного земельного кадастру не передбачено поновлення розгляду заяви про внесення відомостей (змін до них), розгляд якої вже завершено державним кадастровим реєстратором і надано вмотивовану відмову у внесенні відомостей до ДЗК.

Крім того, за своєю правовою природою, відповідно до норм чинного законодавства, діяльність Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу.

Просить суд відмовити у задоволенні позову/а.с.131-137/.

Ухвалою суду від 7 лютого 2020 року відкрито провадження по справі та призначено підготовче засідання по справі/а.с.108/.

28 серпня 2020 року розгляд справи відкладено у звязку із неявкою представника відповідачів на 11 вересня 2019 року.

26 лютого 2020 року представником відповідача надано суду клопотання про відкладення судового засідання /а.с.117/.

За клопотанням представника відповідача судом відкладено підготовче судове засідання до 18 березня 2020 року.

10 березня 2020 року відповідачем, через відділ діловодства та документообігу суду надано відзив на позов /а.с.131-137/.

18 березня 2020 року відповідачем, через відділ діловодства та документообігу суду надано клопотання про відкладення розгляду справи /а.с.146-147/.

18 березня 2020 року ухвалою суду, постановленою без видалення до нарадчої кімнати закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 8 квітня 2020 року.

19 березня 2020 року представником позивача надано відповідь на відзив /а.с.157/.

08 квітня 2020 року відповідачем, через відділ діловодства та документообігу суду надано клопотання про відкладення розгляду справи /а.с.167-168/.

Ухвалою суду від 8 квітня 2020 року судом залучено в якості співвідповідача по справі №200/1298/20-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛЕКСАНДРІВКА-АГРО" до державного кадастрового реєстратора Відділу в Олекскандрівському районі Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області Черномора Григорія Петровича, третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування рішення №РВ-1400644222019 від 05 грудня 2019 року, зобов`язання вчинити певні дії - Головне управління Держгеокадастру у Донецькій області /а.с.172/.

08 квітня 2020 року ухвалою суду, постановленою без видалення до нарадчої кімнати по справі оголошено переву до 06 травня 2020 року.

Представник позивача у судовому засіданні надав пояснення аналогічні викладеним у позовній заяві та відповіді на відзив, просив суд задовольнити позов.

Представник відповідачів, у судове засідання не з`явився, про день, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, надав суду заяву про відкладення розгляду справи.

06 травня 2020 року ухвалою суду, постановленою без видалення до нарадчої кімнати відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідачів про відкладення розгляду справи.

Заслухавши пояснення представника позивача, перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, судом встановлено наступне.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ОЛЕКСАНДРІВКА-АГРО" зареєстровано в якості юридичної особи (ЄДРПОУ 37980355) за адресою: вул. Свободи, 3, с. Новостепанівка, 84040.

Відповідач 1 - державний кадастровий реєстратор Відділу в Олекскандрівському районі Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області Черномор Григорій Петрович, як посадова особа структурного підрозділу відповідача 2 здатна здійснювати свої повноваження відповідно до ст.43 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідач 2 - Головне управління Держгеокадастру у Донецькій області, є органом державної влади, є територіальним органом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру та їй підпорядковане. Завданням Головного управління є реалізація повноважень Держгеокадастру на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

Третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_1 є інженером-землевпорядником фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 яким було розроблено проект землеустрою, що забезпечує еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь землекористування ТОВ ОЛЕКСАНДРІВКА-АГРО земельної ділянки сільськогосподарського призначення. Здатен здійснювати свої повноваження відповідно до ст.43 Кодексу адміністративного судочинства України.

10 листопада 2017 року за результатами земельних торгів у формі аукціону ТОВ ОЛЕКСАНДРІВКА-АГРО уклала договір оренди землі, за яким отримала в строкове платне користування земельну ділянку державної власності сільськогосподарського призначення площею 44,9 га пасовищ (кадастровий номер 1420387000:01:000:0706)/а.с.74-81/.

Інженером-землевпорядником фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 було розроблено проект землеустрою, що забезпечує еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь землекористування ТОВ ОЛЕКСАНДРІВКА-АГРО земельної ділянки сільськогосподарського призначення за вищезазначеним кадастровим номером/а.с.18-105/.

21 листопада 2019 року сертифікованим інженером-землевпорядником ОСОБА_1 від імені позивача було подано державному реєстратору Черномор Г.П. заяву про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, яку було зареєстровано за номером 3B-9200434462019.

Рішенням державного кадастрового реєстратора Відділу в Олекскандрівському районі Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області Черномор Г.П. відмовлено у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 05 грудня 2019 року /а.с.16/.

Позивач, не погоджуючись із даним рішенням, звернувся до суду із даним адміністративним позовом.

Згідно ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

У відповідності до приписів ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950 року № ETS N 005 кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

Частиною 1 ст. 6 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави.

Відповідно до положень ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами:1) письмовими, речовими і електронними доказами;2) висновками експертів;3) показаннями свідків.(ст.71 КАС України).

Згідно ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Суд дійшов висновку, що відповідач не в повній мірі довів правомірність свого рішення та дій, виходячи з наступного.

Спірні правовідносини регулюються Законами України Про державний земельний кадастр , Про землеустрій .

Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України Про державний земельний кадастр , державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами; державна реєстрація земельної ділянки - внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номера; кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.

Частиною п`ятою статті 5 зазначеного Закону встановлено, що внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями здійснюється виключно на підставі та відповідно до цього Закону. Забороняється вимагати для внесення відомостей до Державного земельного кадастру та користування такими відомостями надання документів та здійснення дій, прямо не передбачених цим Законом.

Згідно зі ст. 9 Закону України Про державний земельний кадастр внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, про відмову у здійсненні таких дій.

Визначення державного кадастрового реєстратора сформульовано у ст. 9 Закону України Про державний земельний кадастр , відповідно до якої встановлено його спеціальний статус у сфері державної реєстрації земельних ділянок.

Основними повноваженнями кадастрового реєстратора є: здійснення реєстрації заяв про внесення відомостей до Державного земельного кадастру, надання таких відомостей; перевірка на відповідність поданих документів вимогам законодавства; формування поземельних книг на земельні ділянки, внесення записів до них, забезпечення зберігання цих книг; внесення відомостей до Державного земельного кадастру або надання відмови щодо внесення; присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам; надання відомостей із Державного земельного кадастру й відмови в наданні; виправлення помилок у Державному земельному кадастрі; передання органам державної реєстрації речових прав на нерухоме майно відомостей про земельні ділянки.

Отже державний кадастровий реєстратор - це службова особа, суб`єкт владних повноважень, що здійснює всі необхідні дії з ведення Державного земельного кадастру.

Відповідно до частини першої статті 11 Закону України Про державний земельний кадастр , відомості про об`єкти Державного земельного кадастру під час внесення їх до Державного земельного кадастру мають відповідати існуючим характеристикам об`єктів у натурі (на місцевості), визначеним з точністю відповідно до державних стандартів, норм та правил, технічних регламентів.

Статтею 15 Закону України Про Державний земельний кадастр визначено перелік відомостей про земельну ділянку, які включаються до Державного земельного кадастру, зокрема, цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель).

Абзацом третім частини четвертої статті 21 Закону України Про Державний земельний кадастр встановлено, що відомості про угіддя земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру, зокрема, на підставі проектів землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь.

Склад та вимоги до вказаного виду проекту землеустрою визначені статтею 52 Закону України Про землеустрій .

Частиною шостою статті 26 Закону України Про Державний земельний кадастр встановлений вичерпний перелік підстав для надання відмови у внесенні до Поземельної книги, як складової Державного земельного кадастру, змін до відомостей про земельну ділянку, а саме: якщо земельна ділянка розташована на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; із заявою звернулася неналежна особа; подані документи не відповідають вимогам законодавства; заявлені відомості вже внесені до Поземельної книги.

Пунктом 67 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою КМУ № 1051 від 17 жовтня 2012 р., встановлено, що внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру здійснюється виключно на підставі та відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр" та цього Порядку.

Забороняється вимагати для внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру надання документів та здійснення дій, прямо не передбачених Законом України "Про Державний земельний кадастр".

Пунктом 74-1 вищевказаного Порядку передбачено, що у разі коли підставою для відмови у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру є невідповідність поданих документів вимогам законодавства, Державний кадастровий реєстратор у рішенні про відмову зазначає відомості, що виявлені у поданих документах та свідчать про їх невідповідність вимогам законодавства з посиланням на нормативно-правовий акт та його положення, з якими виявлено невідповідність поданих документів.

Натомість, у своєму рішенні відповідач допустив зазначення підставою для надання відмови загальне формулювання про порушення статті 52 Закону України Про землеустрій з рекомендацією розробити проект землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь на всю площу землеволодіння (землекористування) .

Жодних вказівок про те, які саме відомості у поданих документах не відповідають вимогам законодавства, зокрема, статті 52 Закону України Про землеустрій відповідачем не зазначено.

До того ж, у наданих позивачу рекомендаціях, задля реєстрації змін відомостей про земельну ділянку (про зміну виду угідь с пасовища на рілля ) за кадастровим номером 1420387000:01:000:0706, відповідач вимагає від позивача розробити проект землеустрою, що забезпечує еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь за всіма земельними ділянками, які перебувають у власності чи користуванні у позивача.

Натомість, у разі зміни виду угідь окремої земельної ділянки (у випадку Позивача - земельної ділянки за кадастровим номером 1420387000:01:000:0706) закон не передбачає обов`язку землекористувача замовляти та розроблювати проект землеустрою, що забезпечує еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь на всю площу землеволодіння (у тому числі, за іншими земельними ділянками, зміна виду угідь щодо яких не передбачається). Оскільки, вказаний вид проектної документації розробляється саме з метою впорядкування угідь (тобто, приведення у відповідність), за таких умов, вимоги державного кадастрового реєстратора (рекомендації з усунення невідповідності)- відповідача по справі - щодо розроблення та подання аналогічного проекту землеустрою за іншими земельними ділянками, які складають всю площу землекористування позивача не має під собою жодних правових підстав, та такі дії відповідача є незаконними та такими, що не мають жодних правових підстав.

Враховуючи наведене рішення про відмову у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру державного кадастрового реєстратора Відділу в Олекскандрівському районі Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області Черномора Григорія Петровича №РВ-1400644222019 від 05 грудня 2019 є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

На законодавчому рівні поняття дискреційні повноваження суб`єкта владних повноважень відсутнє. У судовій практиці сформовано позицію щодо поняття дискреційних повноважень, під якими слід розуміти такі повноваження, коли у межах, які визначені законом, адміністративний орган має можливість самостійно (на власний розсуд) вибирати один з кількох варіантів конкретного правомірного рішення. Водночас, повноваження державних органів не є дискреційними, коли є лише один правомірний та законно обґрунтований варіант поведінки суб`єкта владних повноважень. Тобто, у разі настання визначених законодавством умов відповідач зобов`язаний вчинити конкретні дії і, якщо він їх не вчиняє, його можна зобов`язати до цього в судовому порядку.

Тобто, дискреційне повноваження може полягати у виборі діяти, чи не діяти, а якщо діяти, то у виборі варіанту рішення чи дії серед варіантів, що прямо або опосередковано закріплені у законі. Важливою ознакою такого вибору є те, що він здійснюється без необхідності узгодження варіанту вибору будь-ким.

У справі, що розглядається, повноваження кадастрового реєстратора передбачені Законом України "Про Державний земельний кадастр".

Умови, за яких кадастровий реєстратор відмовляє у внесенні до Поземельної книги, як складової Державного земельного кадастру, змін до відомостей про земельну ділянку, визначені законом. Якщо такі умови відсутні, кадастровий реєстратор повинен зареєструвати відповідні зміни. Повноваження кадастрового реєстратора та порядок їх реалізації передбачають лише один вид правомірної поведінки відповідного органу, за умови звернення особи з усіма необхідними для цього документами, - зареєструвати зміни. За законом у цього органу немає вибору між декількома можливими правомірними рішеннями. Тому зазначені повноваження не є дискреційними.

Також, суд звертає увагу на те, що статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

При цьому під ефективним засобом (способом) слід розуміти такий, що призводить до потрібних результатів, наслідків, дає найбільший ефект.

Таким чином, ефективний спосіб захисту повинен забезпечити поновлення порушеного права, бути адекватним наявним обставинам та виключати подальше звернення особи до суду за захистом порушених прав.

Такий правовий висновок викладений в постанові Верховного Суду від 8 листопада 2019 року у справі № 227/3208/16-а і з огляду на приписи ч. 5 ст. 242 КАС України суд враховує його при розгляді даної справи.

На підставі вищевикладеного, суд вважає заявлені позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню.

Щодо судових витрат суд зазначає наступне.

Платіжними дорученнями від 22 січня 2020 року № 457 та 456 ТОВ "ОЛЕКСАНДРІВКА-АГРО" за подання данного позову сплатила 4204 грн /а.с.1,2/

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

З огляду на що суд присуджує на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛЕКСАНДРІВКА-АГРО" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області 4204грн.

Згідно з ч. 3 ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України у виняткових випадках залежно від складності справи складення рішення, постанови у повному обсязі може бути відкладено на строк не більш як десять, а якщо справа розглянута у порядку спрощеного провадження - п`ять днів з дня закінчення розгляду справи.

Керуючись Конституцією України, статтями 2,5-14,19-22,72-78,94,132-143,159-165,192-205,241-247,255,295-297, п.п.15.5 ч.1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛЕКСАНДРІВКА-АГРО" (вул. Свободи, 3, с. Новостепанівка, 84040, адреса листування: вул.Глінки,7, 3-й поверх, м. Дніпро, 49000, ЄДРПОУ 37980355) до державного кадастрового реєстратора Відділу в Олекскандрівському районі Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області Черномора Григорія Петровича (адреса: пл. Олександра Невського, 1, с. Олександрівка, 84000), Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області (б-р. Машинобудівників,16, м. Краматорськ, 84313, ЄДРПОУ 39767332), третя особа без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) про визнання протиправним та скасування рішення №РВ-1400644222019 від 05 грудня 2019 року, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення про відмову у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру державного кадастрового реєстратора Відділу в Олекскандрівському районі Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області Черномора Григорія Петровича №РВ-1400644222019 від 05 грудня 2019, прийнятого за результатами розгляду заяви від 21 листопада 2019 року поданої ОСОБА_1 від імені Товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛЕКСАНДРІВКА-АГРО".

Зобов`язати державного кадастрового реєстратора Відділу в Олекскандрівському районі Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області Черномора Григорія Петровича внести відомості про земельну ділянку за кадастровим №1420387000:01:000:0706, площею 44,9га, розташованої за межами населеного пункту Веселогірської сільської ради Олександрівського району Донецької області, на підставі заяви з доданими до неї документами від 21 листопада 2019 року (реєстраційний номер ЗВ9200434462019), поданої сертифікованим інженером землевпорядником Близнюком Павлом Михайловичем від імені Товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛЕКСАНДРІВКА-АГРО".

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ОЛЕКСАНДРІВКА-АГРО" (вул. Свободи, 3, с. Новостепанівка, 84040, адреса листування: вул.Глінки,7, 3-й поверх, м. Дніпро, 49000, ЄДРПОУ 37980355) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області (б-р. Машинобудівників,16, м. Краматорськ, 84313, ЄДРПОУ 39767332) судовий збір в розмірі 4204(чотири тисячі двісті чотири)грн.

Рішення ухвалено у нарадчій кімнаті та проголошено її вступну та резолютивну частини у судовому засіданні 6 травня 2020 року.

Повний текст рішення виготовлено та підписано 15 травня 2020 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 47, 79, 80, 114, 122, 162, 163, 164, 165, 169, 177, 193, 261, 295, 304, 309, 329, 338, 342, 363 Кодексу адміністративного судочинства, а також інші процесуальні строки щодо зміни предмета або підстави позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, подання доказів, витребування доказів, забезпечення доказів, а також строки звернення до адміністративного суду, подання відзиву та відповіді на відзив, заперечення, пояснень третьої особи щодо позову або відзиву, залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви, пред`явлення зустрічного позову, розгляду адміністративної справи, апеляційного оскарження, розгляду апеляційної скарги, касаційного оскарження, розгляду касаційної скарги, подання заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами продовжуються на строк дії такого карантину.

Текст рішення розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).

Суддя А.С. Зеленов

Дата ухвалення рішення06.05.2020
Оприлюднено18.05.2020

Судовий реєстр по справі —200/1298/20-а

Ухвала від 28.08.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 19.06.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Рішення від 06.05.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

Ухвала від 08.04.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

Ухвала від 07.02.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Зеленов А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні