Рішення
від 14.05.2020 по справі 260/1299/19
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

14 травня 2020 року м. Ужгород№ 260/1299/19 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Плеханова З.Б.

при секретарі Поп Н.В.

за участю:

позивача: ОСОБА_1 -представник адвокат Гомза В.І.

відповідача 1 : Департамент Управління соціального захисту населення - представник не зявився

відповідача 2: Комунальне підприємство "Ужгородліфт"-представник адвокат Ковач І.В.

відповідача 3: Виконавчий комітет Ужгородської міської ради, представник - не зявився

відповідача 4: ТОВ "Житлосервіс"- представник не зявився

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Комунального підприємства "Ужгородліфт", Департаменту праці та соціального захисту населення Ужгородської міської ради ,Виконавчого комітету Ужгородської міської ради, ТОВ "Житлосервіс" про визнання дій протиправними і зобов`язання вчинити певні дії.

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Комунального підприємства "Ужгородліфт", Департаменту праці та соціального захисту населення Ужгородської міської ради , Виконавчого комітету Ужгородської міської ради, ТОВ "Житло-сервіс" , яким просить:

1. Прийняти адміністративний позов та відкрити провадження.

2. Визнати протиправними дії Відповідача-1 управління соціального захисту населення Ужгородської міської ради, Відповідача-2: Виконавчого комітету Ужгородської міської ради, Відповідача-3- КП Ужгородліфт щодо відмови в призначенні ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , адреса місця реєстрації: АДРЕСА_1 , паспорт: НОМЕР_1 , РНОКПП № НОМЕР_2 пільг на оплату житлово-комунальних послуг, за користування ліфтом, належних йому, як учаснику бойових дій.

3. Зобов`язати Відповідача-1 управління соціального захисту населення Ужгородської міської ради, Відповідача-2: Виконавчого комітету Ужгородської міської ради, Відповідача-3- КП Ужгородліфт призначити позивачу ОСОБА_1 пільги зі сплати зазначених комунальних послуг, як учаснику бойових дій, за адресою: АДРЕСА_1 , починаючи з 06.02.2018 р. (дати звернення до відповідачів про надання таких пільг) і здійснити відповідний перерахунок.

Позиції сторін.

Позовні вимоги мотивовані тим, що ОСОБА_1 є громадянином пільгової категорії осіб - інвалід війни 2 групи та має право на пільги за категорією учасник бойових дій. Так, позивач звернувся до Управління праці та соціального населення Ужгородської міської ради, щодо надання пільг з оплати житлово- комунальних послуг та надав відповідачу повний пакет документів, необхідних для цієї мети. Однак, Відповідачі відмовили позивачу в пільгах за користування ліфтом. Позивач неодноразово звертався до Ужгородської міської ради, а також особисто приходив на прийом громадян профільним заступником міського голови, на якого відповідно до посадових обов`язків, віднесені питання соціального захисту населення м. Ужгорода, з приводу ненадання такому пільг щодо користування ліфтом. Однак, зазначає, що у відповідь на дані питання отримував формальні відписки і на сьогоднішній день, послугу за користування ліфтом позивачу нараховують без врахування пільг, на які за законом має право. Вважає відмову протиправною у зв`язку з тим, що відповідно до Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту, позивач як ветеран війни, незалежно від виду житла чи форми власності на нього має право на отримання пільг на оплату житлово - комунальних послуг.

03 жовтня 2019 року, від Департаменту праці та соціального захисту населення Ужгородської міської ради до суду надійшов відзив на позовну заяву, відповідно до якого заперечують проти заявленого адміністративного позову в повному обсязі з наступних підстав. Так, зазначає, що позивач перебуває на обліку в єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги (далі - Реєстр), з 15.12.2003р. як учасник бойових дій, а з 05.09.2013р. як особа з інвалідністю 2 групи внаслідок війни та користується пільгами за соціальною ознакою згідно із законами України.

Так, утримання ліфтів є частиною послуги з утримання (управління) будинків і споруд та прибудинкових територій. Рішенням виконкому від 21.02.2018р. №44 Про обслуговування багатоквартирних будинків тариф 1 кв.м. загальної площі за управління, утримання, квартплату для будинку за адресою АДРЕСА_1 , управителем якого є TOB Житло-Сервіс , у розмірі 2.003грн. Відповідно до листа TOB Житло-Сервіс тариф для Позивача становить 2,70грн.

Отже, позивач отримує пільги на оплату житлово-комунальних послуг відповідно до законодавства України, жодним нормативно-правовим актом не передбачено право отримання пільги на утримання ліфту. Утримання ліфтів входить до складу утримання (управління) будинку та прибудинкової території. КП Ужгородліфт не є надавачем житлово-комунальних послуг. Відповідач здійснює фінансування пільг на підставі поданих TOB Житло-Сервіс щомісячних звітів згідно з формою "2-пільга" та виходячи з розміру внеску, повідомленого TOB Житло-Сервіс . Крім того, зазначено, що прийняття рішення у формі певного документа на підставі заяви особи про дання їй пільг законодавством України не передбачено, відтак Відповідачем-1такі рішення не приймалися. На підставі наведеного просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

15 жовтня 2019 року, від представника Комунального підприємства "Ужгородліфт" надійшов відзив на позовну заяву, де він заперечує проти адміністративного позову з підстав аналогічних, які наведені у відзиві Департаменту праці та соціального захисту населення Ужгородської міської ради. Зазначає, що пільги на оплату послуг з утримання ліфтів надаються лише у складі послуги з кватирної плати - утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

15 січня 2020 року на адресу суду надійшли додаткові пояснення Департаменту праці та соціального захисту населення Ужгородської міської ради, в яких зазначено, що з 01.10.2019р. набув чинності Порядок надання пільг на оплату житлово- комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 року №373, який, визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті Мінсоцполітики для виплати пільг і житлових субсидій громадянам на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу у грошовій формі, та механізм надання громадянам у грошовій формі таких пільг. Для фінансування пільг визначальним є розмір тарифу на житлово-комунальні послуги, обов`язок повідомлення якого покладено на надавача таких послуг, в даному випадку управителя. Орган соціального захисту населення не встановлює тарифи. Законодавством України не передбачено також обов`язку органу соціального захисту населення перевіряти складові тарифу. Відповідальність за повідомлений тариф, його складові, калькуляцію несе надавач житлово-комунальних послуг.

06 лютого 2020 року від представника ТОВ "Житлосервіс" надійшли пояснення по даній справі, де TOB Житло-Сервіс із залученням в якості співвідповідача у даній справі заперечує з наступних підстав. Зазначає, що TOB Житло-Сервіс є управителем вищевказаного багатоквартирного будинку відповідно до Договору про надання послуг з управління будинком, прибудинковою територією та об`єктами благоустрою укладеним з Департаментом міського господарства Ужгородської міської ради від 28.12.2016р. TOB Житло-Сервіс також уклало договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових_територій з ОСОБА_1 від 01 липня 2007 року та відповідно до своїх прав та обов`язків надає послуги останньому згідно пільг передбачених законодавством.

24 лютого 2020 року на адресу суду від ТОВ "Житлосервіс" надійшов відзив на даний адміністративний позов. В якому зазначає, що законодавець чітко визначив хто нараховує пільги та в якому розмірі, TOB Житло-Сервіс не призначає пільги та не надає їх. TOB Житло-Сервіс лише повідомляє про наявного пільговика, якому потрібно надати пільги. Виплата розрахованої суми пільги здійснюється у грошовій безготівковій формі шляхом перерахування коштів на рахунок Мінсоцполітики в AT "Ощадбанк" на підставі укладеного між Мінсоцполітики та AT "Ощадбанк" договору (далі - рахунок для виплати пільг).

Обставини встановлені судом.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 є громадянином пільгової категорії осіб - інвалід війни 2 групи, що посвідчується посвідченням встановленого зразка, та перебуває на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги за категорією учасник бойових дій.(а.с.13)

Позивач, 06.02.2018 року звернувся до міського голови , щодо надання пільг з оплати житлово- комунальних послуг .(а.с.32)

Листом від 20.02.2018 року, позивачу була надано відповідь на звернення відповідача, в якій такого повідомлено, що за даними TOB Житло-Сервіс протягом 2017 року , позивачу нараховується пільга на вищевказані послуги в розмірі 100% з розрахунку 52,5 кв.м. тарифу -0,98 грн. за 1 кв.м., що становить 51,44 грн. щомісяця. Пільги на оплату послуг з утримання ліфтів надаються лише у складі послуги на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій. На підставі наведеного, зазначено, що здійснювати відшкодування пільг за послуги на утримання ліфтів , які відокремлені від квартирної плати немає законних підстав (а.с.33-34).

02.02.2018 року позивачу, Департаментом праці та соціального захисту населення Ужгородської міської ради, листом №35.05-05/662 на звернення позивача від 28.02.2018 року була надана відповідь про те , що з 01.01.2018 року рішенням виконавчого комітету Ужгородської міської ради від 21.02.2018 року №44 "про обслуговування багатоквартирних будинків" було встановлено тариф на послуги з управління багатоквартирним будинком, що складається з витрат на утримання будинку та прибудинкової території для будинку за адресою : АДРЕСА_1 в розмірі 2,003 грн. за 1 кв.м. загальної площі. Отже з 01.01.2018 року за даними TOB Житло-Сервіс пільгова норма з розрахунку 52,5 кв.м. становить 105,00 грн. щомісяця(а.с.,35-36).

Так, Рішенням виконавчого комітету Ужгородської міської ради від 21.02.2018р. №44 Про обслуговування багатоквартирних будинків тариф 1 кв.м. загальної площі за управління, утримання, квартплату для будинку за адресою АДРЕСА_1 , управителем якого є TOB Житло-Сервіс , у розмірі 2.003грн. Відповідно до листа TOB Житло-Сервіс тариф для Позивача становить 2,70грн. (а.с.43-45).

За даними TOB Житло-Сервіс , а саме листів від 17.01.2019 №9 та від 03.02.2019р. б/н, щомісячних розрахунків щодо вартості послуг, наданих пільговикам у 2019 році згідно з формою 2-пільга , Позивачеві нараховується пільга на 52,5 кв.м. та з урахуванням тарифу - 2,70 грн. за 1кв.м., що становить : 52,5*2,70*100%=141,75 грн.(а.с.37-42).

Так, судом встановлено, що TOB Житло-Сервіс є управителем по наданню послуг з управління будинком, прибудинковою територією та об`єктами благоустрою, що розташовані на прибудинкових територіях за адресою: АДРЕСА_1, де і проживає позивач - ОСОБА_1

TOB Житло-Сервіс є управителем вищевказаного багатоквартирного будинку відповідно до Договору про надання послуг з управління будинком, прибудинковою територією та об`єктами благоустрою укладеним з Департаментом міського господарства Ужгородської міської ради від 28.12.2016 р.

TOB Житло-Сервіс також уклало договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій з ОСОБА_1 від 01 липня 2007 року .

Як свідчать квитанції КП "Ужгородліфт" позивач отримує послуги за ремонт та техобслуговування ліфта , де вказано суми до оплати.

Мотиви та норми права застосовані судом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам та застосовуючи норми чинного законодавства, якими врегульовані ці правовідносини, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

З метою удосконалення обліку осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою Кабінетом Міністрів України запроваджено Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги, та постановою від 29.01.2003 р. № 117 затверджено Положення про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги (далі - Положення № 117).

Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги (далі - Реєстр), - автоматизований банк даних, створений для забезпечення єдиного державного обліку фізичних осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою згідно із законами України (далі - пільговики), отримують соціальні стипендії, державну допомогу постраждалим учасникам масових акцій громадського протесту та членам їх сімей (п.1 Положення № 117).

Відповідно до абз.1 п.5 Постанови №117 , для включення до Реєстру інформації про пільговика він подає уповноваженому органу копії документів, що підтверджують право пільговика та членів його сім`ї на пільги (з пред`явленням оригіналів цих документів), копію довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків, пред`являє паспорт та надає інформацію про характеристику житла та послуги, щодо отримання яких він має пільги та реально ними користується.

Як зазначалося судом вище, Позивач перебуває на обліку в Реєстрі з 15.12.2003р. як учасник бойових дій, а з 05.09.2013р. як особа з інвалідністю 2 групи внаслідок війни та користується пільгами за соціальною ознакою згідно із законами України.

Зокрема, пунктами 4, 5 ст.13 Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , передбачено особам з інвалідністю внаслідок війни та прирівняним до них особам надаються такі пільги:

- 100-процентна знижка плати за користування житлом (квартирна плата) в межах норм, передбачених чинним законодавством (21 кв. метр загальної площі житла на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку плати, та додатково 10,5 кв. метра на сім`ю);

- 1 00-процентна знижка плати за користування комунальними послугами (газом, електроенергією та іншими послугами) та скрапленим балонним газом для побутових потреб в межах середніх норм споживання.

Пунктом 2 прикінцевих та перехідних положень ЗУ "Про житлово-комунальні послуги № 2189-VIII від 09.11.2017 визнано таким, що втратив чинність ЗУ "Про житлово-комунальні послуги з дня введення в дію цього Закону , тобто з 01.05.2019р., крім норм, що регулюють надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, управління будинком, спорудою або групою будинків, ремонту приміщень, будинків, споруд, які втрачають чинність через шість місяців з дня набрання чинності цим законом.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.13 ЗУ "Про житлово-комунальні послуги , житлово-комунальні послуги є послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо);

Згідно абз.16 п.1 ст.1 Про житлово-комунальні послуги , управитель - особа, яка за договором з власником чи балансоутримувачем здійснює управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд (далі - управління будинком) і забезпечує його належну експлуатацію відповідно до закону та умов договору.

Відповідно до п.п.1, 2 ч.1 ст.13 Закону України Про житлово-комунальні послуги 1875-ІУ залежно від функціонального призначення житлово-комунальні послуги поділяються на:

1) комунальні послуги (централізоване постачання холодної води, централізоване постачання гарячої води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), газопостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо);

2) послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо).

ПП.2 п.1 ст.7 Закону України Про житлово-комунальні послуги , до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону.

Відповідно до статті 1 Закону України Про житлово-комунальні послуги житлово-комунальні послуги № 2189-VII I - результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та/або перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил, що здійснюється на підставі відповідних договорів про надання житлово-комунальних послуг.

За змістом статті 5 Закону України Про житлово - комунальні послуги до житлово-комунальних послуг належать:

1) житлова послуга - послуга з управління багатоквартирним будинком. Послуга з управління багатоквартирним будинком включає: утримання спільного майна багатоквартирного будинку, зокрема прибирання внутрішньо будинкових приміщень та прибудинкової території, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем (крім обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги у разі укладення індивідуальних договорів про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем), утримання ліфтів тощо; купівлю електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна багатоквартирного будинку; поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку;

2) комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами.

Отже, утримання ліфтів є частиною послуги з утримання (управління) будинків і споруд та прибудинкових територій.

Відповідно до п.3 ст.102 БК України , за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату електроенергії, природного газу, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), управління багатоквартирним будинком, поводження з побутовими відходами (вивезення побутових відходів) та вивезення рідких нечистот, внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку води та теплової енергії, абонентського обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються у багатоквартирних будинках за індивідуальними, договорами, надаються житлові субсидії населенню та пільги ветеранам війни; особам, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

Відповідно до абзацу 5 п.2 постанови Кабінету Міністрів України Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на житлово-комунальні послуги від 01 червня 2011 р. № 869, послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (квартирної плати) надаються з урахуванням встановленого рішенням органу місцевого самоврядування тарифу, його структури, періодичності та строків надання послуг (постанова втратила чинність з 01.05.2019р.).

Згідно з п.1 Постанови Кабінету Міністрів України Про надання пільг та субсидій для відшкодування витрат на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій мешканцям житлових будинків, у яких створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (житлово-будівельні кооперативи) від 13 листопада 2013 р. №860 (постанова втратила,, чинність з 01.01.2019р. на підставі постанови КМ №606 від 26.07.2018), для надання пільг та субсидій для відшкодування витрат на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій мешканцям житлових будинків, у яких створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (житлово- будівельні кооперативи), застосовується розмір внесків, що спрямовуються на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (з розрахунку на 1 кв. метр загальної площі квартири), визначений загальними зборами об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (житлово-будівельного кооперативу), але не більше найвищого тарифу на послуги з утримання будинків-і споруд та прибудинкових територій, встановленого відповідним органом місцевого самоврядування для будинків такої самої поверховості, а у разі їх відсутності - не більше найвищого тарифу на такі послуги, встановленого відповідним органом місцевого самоврядування.

З 01 липня 2015 року набув чинності Закон України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку , відповідно до п.5 ст. 13 якого , у разі якщо протягом одного року з дня набрання чинності цим Законом співвласники багатоквартирного будинку, в якому не створено об`єднання співвласників, не прийняли рішення про форму управління багатоквартирним будинком, управління таким будинком здійснюється управителем, який призначається на конкурсних засадах виконавчим органом місцевої ради, на території якої розташований багатоквартирний будинок. У разі якщо місцевою радою або її виконавчим органом відповідно до законодавства прийнято рішення про делегування іншому органу - суб`єкту владних повноважень функцій із здійснення управління об`єктами житлово-комунального господарства, забезпечення їх утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг, управитель призначається на конкурсних засадах таким органом.

У такому разі ціна послуги з управління багатоквартирним будинком визначається за результатами конкурсу, який проводиться в порядку, встановленому центральним органам виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства, а договір про надання послуг з управління багатоквартирним будинком строком на один рік від імені співвласників підписує уповноважена особа виконавчого органу відповідної місцевої ради, за рішенням якого призначено управителя. Якщо за один місяць до закінчення зазначеного строку жодна із сторін не повідомить письмово другу сторону про відмову від договору, договір вважається продовженим на черговий однорічний строк.

При цьому, відповідно до пп.7 п.1 ст.1 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку управитель багатоквартирного будинку (далі - управитель) - фізична особа - підприємець або юридична особа - суб`єкт підприємницької діяльності, яка за договором із співвласниками забезпечує належне утримання та ремонт спільного майна багатоквартирного будинку і прибудинкової території та належні умови проживання і задоволення господарсько-побутових потреб.

З 01.10.2019р. набув чинності Порядок надання пільг на оплату житлово- комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу у грошовій формі, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 року №37 3, який, визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті Мінсоцполітики для виплати пільг і житлових субсидій громадянам на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу у грошовій формі, та механізм надання громадянам у грошовій формі таких пільг на оплату:

- житлових послуг - послуг з управління багатоквартирним будинком;

-комунальних послуг - послуг з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами тощо.

Згідно з п.5 Постанови №373 , для розрахунку розміру пільги інформацію структурним підрозділам з питань соціального захисту населення до 20 числа кожного місяця надають, зокрема:

-об`єднання - про зміну внесків, платежів об`єднанню;

- управителі, виконавці комунальних послуг - про зміну тарифів на житлово- комунальні послуги, внесків за встановлення, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку.

Отже, фінансування пільг - результат взаємодії пільговика, надавача житлово- комунальних послуг та структурного підрозділу з питань соціального захисту населення.

Згідно Порядку надання пільг окремим категоріям громадян з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім`ї затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 червня 2015 р. № 389 ,право на отримання пільг, встановлених законами України, з урахуванням середньомісячного сукупного доходу сім`ї визначається структурними підрозділами з питань соціального захисту населення .

Структурні підрозділи з питань соціального захисту населення на підставі даних Реєстру та інформації, отриманої відповідно до пункту 5 цього Порядку, розраховують щомісяця до 25 числа суму пільги:

- на оплату житлово-комунальних послуг виходячи з розміру знижки, на яку пільговик має право згідно із законом, кількості членів сім`ї, які мають таке право відповідно до законодавчих актів, зазначених у пункті 3 цього Порядку, та визначені статтею 51 Бюджетного кодексу України, та з урахуванням встановлених цін/тарифів (внесків) і державних- соціальних нормативів у сфері житлово- комунального обслуговування;

- на придбання твердого палива і скрапленого газу виходячи з розміру знижки, на яку пільговик має право згідно із законом, з урахуванням мінімальних норм забезпечення твердим паливом і скрапленим газом та граничних показників їх вартості.

Сума пільги у грошовій безготівковій формі збільшується на розмір комісійної, винагороди АТ "Ощадбанк", що становить 0,7 відсотка такої суми.

Отже, Позивач отримує пільги на оплату житлово-комунальних послуг відповідно до законодавства України,. і жодним нормативно-правовим актом не передбачено право отримання пільги на утримання ліфту;

Відповідно до вимог ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

У відповідності до ст.72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставин, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються письмовими, речовими і електронними доказами, висновками експертів, показаннями свідків.

Частиною 2 ст.77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до приписів ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили.

Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності та надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Статтею 242 КАС України передбачено, що судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.

Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Європейський суд з прав людини у своєму рішенні у справі Серявін та інші проти України №4909/04 від 10.02.2010 року вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.

Аналізуючи досліджені в ході судового розгляду докази у їх сукупності, суд приходить до переконання, що неправомірних дій та рішень відповідачів, які порушують права та інтереси позивача судом не встановлено.

Керуючись статтями 242-246 КАС України, суд,-

В И Р І Ш И В:

В позові ОСОБА_1 до Комунального підприємства "Ужгородліфт", Департаменту праці та соціального захисту населення Ужгородської міської ради ,Виконавчого комітету Ужгородської міської ради, ТОВ "Житлосервіс" про визнання дій протиправними і зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

1. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його складення повного судового рішення через Закарпатський окружний адмінсуд до Восьмого апеляційного адмінсуду.

СуддяЗ.Б.Плеханова

Повний текст рішення виготовлено та підписано 18 травня 2020 року.

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.05.2020
Оприлюднено18.05.2020
Номер документу89264135
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —260/1299/19

Постанова від 18.08.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 05.08.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Ухвала від 06.07.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гудим Любомир Ярославович

Рішення від 14.05.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 31.03.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 12.03.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 27.12.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 15.01.2020

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 09.10.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

Ухвала від 17.09.2019

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Плеханова З.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні