Рішення
від 12.05.2020 по справі 640/6788/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/228

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

12 травня 2020 року № 640/6788/19

За позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку

До Приватного акціонерного товариства "Юридична фірма "Євротек"

Про стягнення штрафу 5100,00 грн.

Суддя О.В.Головань

Обставини справи:

Позовні вимоги заявлені про стягнення з Приватного акціонерного товариства "Юридична фірма "Євротек" штрафу у розмірі суми 5100, 00 грн.

Ухвалою суду від 06.05.2019 р. відкрито провадження в адміністративній справі та призначено її до розгляду у порядку письмового провадження згідно ст. 263 КАС України.

Ухвала суду від 06.05.2019 року отримана відповідачем 10.05.2019 року згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення. Відзиву на позов не надано.

Ознайомившись з матеріалами справи, суд, -

ВСТАНОВИВ:

29.11.2018 року Національною комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів №26/02/35549, № 26/02/35548, № 26/02/35553.

17.12.2018 року Актами про правопорушення на ринку цінних паперів № 656-ДП-Е, № 657-ДП-Е, № 658-ДП-Е було встановлено, що ПрАТ "Юридична фірма "Євротек" порушило вимоги пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення в частині нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів регулярної річної інформації за 2017 рік, оскільки станом на 30.04.2018р. зазначена інформація розміщена не була.

17.01.2019 року Постановою про об`єднання справ про правопорушення на ринку цінних паперів в одне провадження № 14/01/1606 об`єднано справи про правопорушення на ринку цінних паперів в одне провадження у відношенні ПрАТ "Юридична фірма "Євротек" (Акти про правопорушення на ринку цінних паперів № 656-ДП-Е, № 657-ДП-Е, № 658-ДП-Е від 17.12.2018р.).

17.01.2019 року Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку було прийнято Постанову № 47-ДП-Е про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, відповідно до якої на відповідача застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі суми 5100,00 грн. та вказану суму зобов`язано перерахувати протягом 15 днів з моменту отримання вказаної постанови.

Оскільки сума штрафу у розмірі 5100,00 грн. не була сплачена відповідачем, позивач звернувся до суду із позовом.

Проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню з таких підстав.

Відповідно до частини першої статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно із статтею 6 зазначеного Закону Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Статтею 7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; координація діяльності державних органів з питань функціонування в Україні ринку цінних паперів та їх похідних; здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень; сприяння розвитку ринку цінних паперів; узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення.

Відповідно до пункту 2 статті 2 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" учасники фондового ринку - емітенти (у тому числі іноземні) або особи, що видали неемісійні цінні папери, інвестори в цінні папери, інституційні інвестори, професійні учасники фондового ринку, об`єднання професійних учасників фондового ринку, у тому числі саморегулівні організації професійних учасників фондового ринку.

Емітент - юридична особа, у тому числі Фонд гарантування вкладів фізичних осіб, Автономна Республіка Крим або міська рада, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади чи міжнародна фінансова організація, які від свого імені розміщують емісійні цінні папери та беруть на себе зобов`язання за ними перед їх власниками.

Пунктом 4 глави 4 розділу ІІ "Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів", затвердженого рішенням Комісії від 03.12.2013 № 2826 передбачено, розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.

Пунктом 12 розділу І Положення, зокрема, встановлено, що при поданні інформації до Комісії емітент зобов`язаний подавати (надсилати) таку інформацію у вигляді електронних документів відповідно до нормативно-правового акту Комісії, що регулює порядок подання адміністративних даних, та інформації у вигляді електронних документів.

Подання до Комісії інформації у вигляді електронних документів здійснюється відповідно до Положення про подання адміністративних даних та інформації у вигляді електронних документів до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Комісії 13.05.2011 № 492, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.06.2011 за № 789/19527 (із змінами).

Станом на 29.11.2018 року регулярна річна інформація за 2017 рік ПрАТ "Юридична фірма "Євротех" в Системі моніторингу фондового ринку відсутня.

Згідно з пунктом 7 частини першої статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з пунктом 14 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до пунктів 2-5 розділу 18 рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1470 від 16.10.2012 "Про затвердження Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій" зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за № 1855/22167 штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п`ятнадцять днів з дати отримання ним постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п`яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу Комісії. У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.

Частинами другою та третьою статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Постановою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 17.01.2019 № 47-ДП-Е, на підставі пунктів 5,6 та 7 частини першої статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" та пункту 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470 за неподання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, а саме порушення пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення в частині неопублікування регулярної річної інформації емітента за 2017 рік в одному із офіційних друкованих видань до відповідача застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 5100,00 грн.

Докази на підтвердження сплати зазначеного штрафу на адресу позивача від відповідача не находили.

Відповідачем відзиву на адміністративний позов та доказів на підтвердження сплати штрафу накладеного на нього постановою від 17.01.2019 № 47-ДП-Е суду надано не було. Також не надано доказів оскарження постанови від 17.01.2019 № 47-ДП-Е.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 241-246, 255, 257-263, 295 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Стягнути з Приватного акціонерного товариства "Юридична фірма "Євротек" (03186, м. Київ, вул. Соціалістична, буд. 5, корпус 2, код 25264355) штрафу у розмірі суми 5100,00 грн. до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106.

3. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

4. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Головань

Повний текст рішення

виготовлено і підписано 12.05.2020 р.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення12.05.2020
Оприлюднено19.05.2020
Номер документу89266068
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/6788/19

Ухвала від 12.01.2021

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Рішення від 12.05.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 06.05.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні