ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 травня 2020 року м. Київ № 640/4882/20
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Погрібніченка І.М., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "СТРОЙ ЦЕНТР" доНаціональної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг провизнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "СТРОЙ ЦЕНТР" (далі - ТОВ СТРОЙ ЦЕНТР , позивач) з позовом до Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП, відповідач), в якому (з урахуванням уточнення) просить:
визнати неправомірними дії Відповідача по визначенню 15 січня 2020 року датою введення в експлуатацію фотоелектричної наземної сонячної електростанції СОНЕСТА , що належить на праві власності ТОВ СТРОЙ ЦЕНТР та встановленню для ТОВ СТРОЙ ЦЕНТР (фотоелектричної наземної сонячної електростанції СОНЕСТА ) зеленого тарифу на електричну енергію, вироблену суб`єктом господарювання на об`єктах електроенергетики, що використовують альтернативні джерела енергії, із розрахунку коефіцієнту "зеленого" тарифу для об`єктів або його черг/пускових комплексів, введених в експлуатацію з 01.01.2020 по 31.12.2020 відповідно до Закону України Про альтернативні джерела енергії ;
зобов`язати Відповідача встановити для ТОВ СТРОЙ ЦЕНТР (фотоелектричної наземної сонячної електростанції СОНЕСТА ) зелений тариф на електричну енергію, вироблену суб`єктом господарювання на об`єктах електроенергетики, що використовують альтернативні джерела енергії, із розрахунку коефіцієнту "зеленого" тарифу для об`єктів або його черг/пускових комплексів, введених в експлуатацію з 01.01.2017 по 31.12.2019 відповідно до Закону України Про альтернативні джерела енергії .
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що ТОВ СТРОЙ ЦЕНТР розроблено Бізнес - план інвестиційного проекту в галузі відновлювальної енергетики фотоелектричної електростанції СОНЕСТА розрахований на завершення будівництва об`єкту у 2019 році, для чого до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Чернігівській області було подано декларацію про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1), а саме об`єкту Нове будівництво фотоелектричної наземної сонячної станції СОНЕСТА .
Як зазначає позивач, дану декларацію Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Чернігівській області було зареєстровано 03.12.2019 року за № ЧГ 141193370388.
В подальшому, 15.01.2020 року до декларації про готовність до експлуатації об`єкта від 03.12.2019 року № ЧГ 141193370388, у зв`язку з виявленою помилкою кадастрового номеру земельної ділянки на якій розміщено об`єкт, було внесено відповідні зміни.
18 лютого 2020 року відповідачем за результатами розгляду поданих позивачем документів про встановлення зеленого тарифу на виробництво електричної енергії сонячною електростанцією СОНЕСТА прийнято постанову № 429 Про встановлення зеленого тарифу ТОВ СТРОЙ ЦЕНТР та постанову №432 Про внесення змін до додатка до постанови НКРЕКП від 24 грудня 2019 року № 3111 , які було оприлюднено на офіційному сайті відповідача 25.02.2020 року.
Як зазначає позивач, у відповідності до Постанови НКРЕКП від 18.02.2020 р. №432 Про внесення змін до додатка до постанови НКРЕКП від 24 грудня 2019 року №3111 , ТОВ СТРОЙ ЦЕНТР (СЕС СОНЕСТА ) установлено зелений тариф на електричну енергію, вироблену суб`єктом господарювання на об`єктах електроенергетики, що використовують альтернативні джерела енергії, у розмірі 296,15 коп/кВт*год (без ПДВ).
Даний тариф розрахований та встановлений НКРЕКП на підставі закону України Про альтернативні джерела енергії та Порядку № 1817, в пункті 1.4. статті 1 якого зазначена формула згідно якої розраховується фіксований мінімальний розмір зеленого тарифу та відповідає тарифу для об`єктів або його черг/пускових комплексів, введених в експлуатацію з 01.01.2020 по 31.12.2020.
Тобто, як зазначає позивач, при прийнятті постанови НКРЕКП не було враховано, що Об`єкт було введено в експлуатацію 03 грудня 2019 року.
Позивач вважає, що рішення НКРЕКП №429 від 18.02.2020 та №432 від 18.02.2020 року були прийняті Відповідачем без дотримання необхідного балансу між будь - якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані ці рішення.
На думку позивача, документально встановленим факт введення в експлуатацію фотоелектричної електростанції СОНЕСТА 03 грудня 2019 року, виконання позивачем вимог Порядку встановлення, перегляду та припинення дії зеленого тарифу на електричну енергію для суб`єктів господарської діяльності, споживачів електричної енергії, у тому числі енергетичних кооперативів, та приватних домогосподарств, генеруючі установки яких виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії затвердженого постановою НКРЕКП від 30.08.2019 р. №1817 та вважає, що відповідач повинен був встановити для нього зелений тариф із урахуванням введення Об`єкту в експлуатацію в 2019 році.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 19.03.2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику сторін) та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.
Вказаною ухвалою суду відповідачу надано п`ятнадцятиденний строк з дня вручення йому даної ухвали надати відзив на позовну заяву, який повинен відповідати вимогам статті 162 КАС України, або заяву про визнання позову.
07 квітня 2020 року представником Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг надано до суду відзив, в якому він просить відмовити в задоволенні заявлених позовних вимог.
Зокрема, відзив обґрунтовано тим, що зелений тариф для суб`єктів господарювання, які виробляють електричну енергію з використанням альтернативних джерел енергії, встановлюється на рівні роздрібного тарифу для споживачів другого класу напруги на січень 2009 року, а саме 58,46 коп/кВт-год без ПДВ (постанова Національної комісії регулювання електроенергетики України від 23.12.2008 № 1440), помноженого на коефіцієнт зеленого тарифу для електричної енергії, виробленої з використанням відповідних джерел енергії. Фіксований мінімальний розмір зеленого тарифу для суб`єктів господарювання та приватних домогосподарств встановлюється шляхом перерахування у євро зеленого тарифу, розрахованого за правилами Закону, станом на 1 січня 2009 року за офіційним валютним курсом Національного банку України на зазначену дату, який становив 1085,5460 гривень за 100 євро.
Тобто, як зазначав відповідач, величина зеленого тарифу безпосередньо залежить від дати введення в експлуатацію об`єкта електроенергетики та виду джерела енергії, яке використовується при виробництві електричної енергії.
А тому, як вважає відповідач, беручи до уваги, що введення в експлуатацію СЕС СОНЕСТА відбулось 15.01.2020 року відповідно до декларації про готовність об`єкта до експлуатації № ЧГ 141200151197, при розрахунку зеленого тарифу, встановленого постановою НКРЕКП від 18.02.2020 № 429 (додається), було застосовано коефіцієнт зеленого тарифу 2,09, як для наземної СЕС, яка була введена в експлуатацію з 01.01.2020 по 31.12.2020, згідно із частиною 15 статті 9-1 Закону України Про альтернативні джерела енергії .
У поданій до суду 15 квітня 2020 року відповіді на відзив відповідача, позивач не погоджувався з його доводами та просив позовні вимоги задовольнити повністю.
Зокрема, позивач звертав увагу, що декларація № ЧГ 141200151197 від 15.01.2020 року не є новою декларацією щодо Об`єкту, а є декларацією із зареєстрованими змінами до декларації № ЧГ141193370388 від 03.12.2019 року, що підтверджується даними Єдиного державного реєстру будівельної діяльності та реєстрація змін до зареєстрованої належним чином декларації про готовність до експлуатації об`єкта у зв`язку із самостійним виявленням технічної помилки не тягне за собою зміни дати введення в експлуатацію об`єкта будівництва.
Також реєстрація зміни до декларації про готовність до експлуатації об`єкта не скасовує факту введення об`єкту в експлуатацію, який вже відбувся.
Враховуючи вищевикладене, Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Чернігівській області повідомило Позивача, що відповідно до Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженого постановою Кабінетів Міністрів України від 13.04.2011р. №461, датою введення в експлуатацію об`єкта будівництва Нове будівництво фотоелектричної наземної сонячної електростанції СОНЕСТА є саме 03 грудня 2019 року.
Позивач звертає увагу, що помилка стосувалась виключно кадастрового номеру земельної ділянки та не мала жодного відношення до дати введення об`єкту в експлуатацію.
Таким чином, позивач вважає, можливим посилатись на підтвердження дати введення в експлуатацію об`єкту позивача на підставі декларації № ЧГ 141193370388 від 03.12.2019 року.
23 квітня 2020 року відповідачем подано заперечення на відповідь на відзив на позовну заяву, в якому відповідач звертав увагу на безпідставні твердження позивача та зазначив, що НКРЕКП не мала правових підстав приймати до уваги при прийнятті постанови НКРЕКП від 18.02.2020 № 429 Про встановлення зеленого тарифу ТОВ СТРОЙ ЦЕНТР декларацію про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1) зареєстровану 03.12.2019 № ЧГ 141193370388, оскільки така не відображається у реєстрі дозвільних документів ДАБІ.
А тому, на думку відповідача, дії НКРЕКП не суперечать вимогам діючого законодавства України, при цьому, в діях НКРЕКП відсутні ознаки протиправності, які б полягали у недотриманні вимог законодавства, а позовні вимоги ТОВ СТРОЙ ЦЕНТР до Регулятора є безпідставними та необґрунтованими, в свою чергу, НКРЕКП діяла в межах компетенції та повноважень, з дотриманням норм чинного законодавства України, обґрунтовано, законно, а тому в силу статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України підстави для задоволення адміністративного позову відсутні.
Відповідно до частини 8 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, а у випадку розгляду справи з повідомленням (викликом) учасників справи - також заслуховує їхні усні пояснення. Судові дебати не проводяться.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
В С Т А Н О В И В:
ТОВ Строй Центр протягом квітня - листопада 2019 року було побудовано фотоелектричну наземну сонячну електростанцію СОНЕСТА за адресою: Чернігівська область, Бахмацький район, м. Бахмач на земельних ділянках за адресою: вул. вул. Роменська, 1А, 1Б, 1В.
20 листопада 2019 року ТОВ Строй Центр відповідно до вимог Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 звернулось до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Чернігівській області для реєстрації Декларації про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1) (далі - Декларація), а саме: об`єкту Нове будівництво фотоелектричної наземної сонячної електростанції СОНЕСТА (далі - Об`єкт).
Факт звернення підтверджується описом прийняття документів №11943/1 від 20.11.2019 року.
03 грудня 2019 року Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Чернігівській області подану позивачем Декларацію було зареєстровано за № ЧГ 141193370388, що підтверджується листом Державної архітектурно-будівельної інспекції у Чернігівській області від 06.12.2019 року №40-1025-3/1777-19.
24 грудня 2019 року ТОВ Строй Центр звернулось до НКРЕКП із заявою про встановлення зеленого тарифу на виробництво електричної енергії сонячною електростанцію СОНЕСТА .
Дану заяву було прийнято НКРЕКП та зареєстровано за № Т-1177/19 від 24.12.2019 року.
До вказаної заяви позивачем було додано копію:
- пояснювальної записки з детальною інформацією про суб`єкт господарювання ТОВ Строй Центр ;
- зведеного кошторису будівництва об`єкта електроенергетики Нове будівництво фотоелектричної наземної сонячної електростанції СОНЕСТА за адресою: Чернігівська область, Бахмацький район, м. Бахмач, вул. Роменська, 1А, вул. Роменська, 1Б, вул. Роменська, 1В;
- робочого проекту, том 1 Нове будівництво фотоелектричної наземної сонячної електростанції "СОНЕСТА" за адресою: Чернігівська область, Бахмацький район, м. Бахмач, вулиця Роменська, 1 А, вулиця Роменська, І Б, вулиця Роменська 1 В";
- технічних умов нестандартного приєднання до електричних мереж електроустановок (приєднання генеруючих потужностей)
- зареєстрованого повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (ОСІ)/ про зміну даних у повідомлені про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (ОСІ);
- зареєстрованої декларації про готовність об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1).
13 січня 2020 року ТОВ Строй Центр направлено до Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Чернігівській області заяву про внесення змін до декларації № ЧГ 141193370388 від 03.12.2019 року у зв`язку із допущенням технічної помилки (некоректно вказаний кадастровий номер однієї із земельних ділянок (7420310100:00:004:0022 замість 7420310100:00:009:0022).
15 січня 2020 року за номером ЧГ 141200151197 Управлінням Державної архітектурно- будівельної інспекції у Чернігівській області було зареєстровано зміни до декларації про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1) стосовно об`єкту Нове будівництво фотоелектричної наземної сонячної електростанції СОНЕСТА .
20 січня 2020 року позивач звернувся до відповідача з листом про повернення заяви та документів на доопрацювання, у зв`язку з чим подані заява та додані до неї документи були повернуті листом відповідача від 03.02.2020 р. №1294/17.3.2/7 - 20.
10 лютого 2020 року ТОВ Строй Центр повторно звернулось до НКРЕКП із заявою про встановлення зеленого тарифу на виробництво електричної енергії сонячною електростанцію СОНЕСТА .
Дану заяву було прийнято НКРЕКП та зареєстровано за № Т-81/20 від 10.02.2020 р.
До вказаної заяви було додано копію:
- пояснювальної записки з детальною інформацією про суб`єкт господарювання ТОВ Строй Центр ;
- зведеного кошторису будівництва об`єкта електроенергетики Нове будівництво фотоелектричної наземної сонячної електростанції СОНЕСТА за адресою: Чернігівська область, Бахмацький район, м. Бахмач, вул. Роменська, 1А, вул. Роменська, 1Б, вул. Роменська, 1В;
- робочого проекту, том 1 Нове будівництво фотоелектричної наземної сонячної електростанції "СОНЕСТА" за адресою: Чернігівська область, Бахмацький район, м. Бахмач, вулиця Роменська, 1 А, вулиця Роменська, І Б, вулиця Роменська 1 В";
- технічних умов нестандартного приєднання до електричних мереж електроустановок (приєднання генеруючих потужностей)
- повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (ОСІ)/ про зміну даних у повідомлені про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (ОСІ);
- декларації про готовність об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1);
- заяви про внесення змін до декларації про готовність об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1);
- декларації про готовність об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) з урахуванням змін;
- листа Державної архітектурно-будівельної інспекції України № 40-1025-3/231-20 від 06.02.2020 року;
- фотографії об`єкта електроенергетики в електронному вигляді на флеш-носії.
17 лютого 2020 року з офіційного Інтернет сайту НКРЕКП позивачу стало відомо про заплановане на 18 лютого 2020 засідання НКРЕКП на якому планувалось розглянути надані ним документи.
Згідно порядку денного засідання НКРЕКП запланованого на 18 лютого 2020 року питанням №9 було серед іншого зазначено питання: Про прийняття постанови НКРЕП Про встановлення зеленого тарифу ТОВ СТРОЙ ЦЕНТР .
25 лютого 2020 року на офіційному Інтернет сайті НКРЕКП за адресою https://www.nerc.gov.ua/web/printable.php?id=49769&lanff=UA було оприлюднено Постанову НКРЕКП №429 від 18.02.2020 р. Про встановлення зеленого тарифу ТОВ СТРОЙ ЦЕНТР .
Також 25 лютого 2020 року на офіційному Інтернет сайті НКРЕКП за адресою https://www.nerc.gov.ua/web/printable.php?id=49772&lanff=UA було оприлюднено Постанову НКРЕКП №432 від 18.02.2020 р. Про внесення змін до додатка до постанови НКРЕКП від 24 грудня 2019 року № 3111 .
Враховуючи, що НКРЕКП приймаючи вказані постанови не було враховано, що Об`єкт було введено в експлуатацію 03 грудня 2019 року, а не 15.01.2020 року, чим було порушено права позивача на отримання доходу від зеленого тарифу за період лютий-квітень 2020 року у розрізі порівняння зелених тарифів встановлених для електростанцій введених в експлуатацію в 2019/2020 роках втрати, внаслідок неправомірного встановлення тарифу 2020 року, ТОВ Строй Центр звернулося з даним позовом до суду.
Відповідно до частини другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Правові, економічні, екологічні та організаційні засади використання альтернативних джерел енергії та сприяння розширенню їх використання у паливно-енергетичному комплексі визначає Закон України Про альтернативні джерела енергії від 20.02.2003 № 555-VI (далі Закон № 555-VI).
Так, за визначенням статті 1 Закону України Про альтернативні джерела енергії , "зелений" тариф - спеціальний тариф, за яким закуповується електрична енергія, вироблена на об`єктах електроенергетики, зокрема на введених в експлуатацію чергах будівництва електричних станцій (пускових комплексах), з альтернативних джерел енергії (а з використанням гідроенергії - лише мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями).
Відповідно до ст. 2 Закону № 555, законодавство України про альтернативні джерела енергії базується на Конституції України і складається з цього Закону та інших нормативно-правових актів, які регулюють відносини у цій сфері.
Згідно ч. 1 ст. 9-1 Закону № 555, зелений тариф встановлюється Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, на електричну енергію, вироблену на об`єктах електроенергетики, у тому числі на введених в експлуатацію чергах будівництва електричних станцій (пускових комплексах), генеруючих установках приватних домогосподарств, споживачів, у тому числі енергетичних кооперативів, з альтернативних джерел енергії (крім доменного та коксівного газів, а з використанням гідроенергії - вироблену лише мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями).
Згідно з ч. 2 вказаної статті стимулювання виробництва електричної енергії з альтернативних джерел енергії, передбачене цією статтею, поширюється на:
суб`єктів господарювання, які виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії (крім доменного та коксівного газів, а з використанням гідроенергії - лише мікро-, міні- та малі гідроелектростанції) на об`єктах електроенергетики або чергах їх будівництва (пускових комплексах), незалежно від встановленої потужності таких об`єктів, черг будівництва (пускових комплексів), що введені в експлуатацію до 1 січня 2020 року;
суб`єктів господарювання, які виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії (крім доменного та коксівного газів, а з використанням гідроенергії - лише мікро-, міні- та малі гідроелектростанції) на об`єктах електроенергетики або чергах їх будівництва (пускових комплексах), що введені в експлуатацію з 1 січня 2020 року, та відповідно до статті 9-3 цього Закону не зобов`язані брати участь в аукціонах;
суб`єктів господарювання, які мають намір виробляти електричну енергію з альтернативних джерел енергії (крім доменного та коксівного газів, а з використанням гідроенергії - лише мікро-, міні- та малі гідроелектростанції) на об`єктах електроенергетики або чергах їх будівництва (пускових комплексах) та відповідно до частини четвертої статті 71 Закону України "Про ринок електричної енергії" уклали договори купівлі-продажу електричної енергії за "зеленим" тарифом до 31 грудня 2019 року і ввели такі об`єкти в експлуатацію протягом двох років з дати укладення зазначених договорів - для об`єктів, що виробляють електричну енергію з енергії сонячного випромінювання, та протягом трьох років з дати укладення зазначених договорів - для об`єктів, що виробляють електричну енергію з інших видів альтернативних джерел енергії;
споживачів електричної енергії, у тому числі енергетичні кооперативи, приватні домогосподарства, генеруючі установки яких виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії та для яких встановлено "зелений" тариф".
Частиною 3 ст. 9-1 Закону № 555, зелений тариф встановлюється для кожного суб`єкта господарювання, який виробляє електричну енергію з альтернативних джерел енергії, за кожним видом альтернативної енергії та для кожного об`єкта електроенергетики або для кожної черги будівництва електростанції (пускового комплексу).
Порядок встановлення, перегляду та припинення дії зеленого тарифу на електричну енергію для суб`єктів господарської діяльності, споживачів електричної енергії, у тому числі енергетичних кооперативів, та приватних домогосподарств, генеруючі установки яких виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії, затверджено постановою НКРЕКП від 30.08.2019 року № 1817 (далі - Порядок № 1817).
Дія цього Порядку поширюється на:
1) суб`єктів господарювання, які отримали або мають намір отримати ліцензію на право провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії в установленому законодавством порядку та виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії (крім доменного та коксівного газів, а з використанням гідроенергії - вироблену лише мікро-, міні- та малими гідроелектростанціями) на об`єктах електроенергетики або чергах їх будівництва (пускових комплексах) згідно з відомістю про місця та засоби провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії:
незалежно від встановленої потужності таких об`єктів, черг будівництва (пускових комплексів), що введені в експлуатацію до 01 січня 2020 року;
що введені в експлуатацію з 01 січня 2020 року та відповідно до статті 9-3 Закону не зобов`язані брати участь в аукціонах;
що відповідно до частини четвертої статті 71 Закону України Про ринок електричної енергії уклали договори купівлі-продажу електричної енергії за зеленим тарифом до 31 грудня 2019 року і ввели такі об`єкти в експлуатацію протягом двох років з дати укладення зазначених договорів - для об`єктів, що виробляють електричну енергію з енергії сонячного випромінювання, та протягом трьох років з дати укладення зазначених договорів - для об`єктів, що виробляють електричну енергію з інших видів альтернативних джерел енергії;
2) споживачів електричної енергії, у тому числі енергетичні кооперативи, приватні домогосподарства, генеруючі установки яких виробляють електричну енергію з альтернативних джерел енергії, визначених Законом.
Відповідно до п. 1.6. Порядку № 1817 рішення щодо встановлення зелених тарифів для суб`єктів господарювання, споживачів електричної енергії, у тому числі енергетичних кооперативів, приватних домогосподарств приймаються на засіданні НКРЕКП, що проводиться у формі відкритого слухання, відповідно до вимог статей 14 та 16 Закону України Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг .
Так, відповідно до пункту 2.1 Порядку № 1817 для встановлення зеленого тарифу суб`єкт господарювання подає до НКРЕКП заяву щодо встановлення/перегляду зеленого тарифу суб`єкту господарювання (додаток) і такі документи:
пояснювальну записку з детальною інформацією про суб`єкта господарювання (форма власності, установлена потужність, корисний відпуск електричної енергії та інші характеристики об`єкта електроенергетики);
зведений кошторис фактичних витрат будівництва об`єкта електроенергетики (вартість генеруючого обладнання, вартість будівельних та пусконалагоджувальних робіт, вартість приєднання електроустановок до електричних мереж, вартість іншого енергетичного обладнання та споруд, розташованих на об`єкті електроенергетики, що є невід`ємною частиною об`єкта електроенергетики);
копію пояснювальної записки проекту будівництва об`єкта електроенергетики (черги його будівництва (пускового комплексу));
копію технічних умов приєднання до електричних мереж електроустановки, яка виробляє електричну енергію з використанням альтернативних джерел енергії;
копію зареєстрованого повідомлення про початок виконання будівельних робіт або дозволу на виконання будівельних робіт, виданих відповідно до вимог Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 466;
копію зареєстрованої декларації про готовність об`єкта (черги його будівництва (пускового комплексу)) до експлуатації або сертифіката, що засвідчує відповідність закінченого будівництвом об`єкта (черги його будівництва (пускового комплексу)) проектній документації та підтверджує його готовність до експлуатації з відповідним актом готовності до експлуатації, виданих відповідно до Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461.
У разі відсутності в копії декларації про готовність об`єкта електроенергетики (черги його будівництва (пускового комплексу)) відмітки про дату та/або номер її реєстрації суб`єкт господарювання для підтвердження дати введення в експлуатацію об`єкта електроенергетики подає до НКРЕКП належним чином підписаний уповноваженою особою лист Державної архітектурно-будівельної інспекції України, в якому зазначається дата та номер реєстрації відповідної декларації;
загальну фотографію об`єкта електроенергетики (черги будівництва (пускового комплексу)) в електронному вигляді.
Додатково суб`єкт господарювання має надати копію договору купівлі-продажу електричної енергії за зеленим тарифом, укладеного відповідно до частини четвертої статті 71 Закону України Про ринок електричної енергії , якщо об`єкт електроенергетики (черга його будівництва (пусковий комплекс)) введений в експлуатацію після 31 грудня 2019 року та виробляє електричну енергію з енергії:
сонячного випромінювання встановленою потужністю, яка більше або дорівнює 1 МВт;
вітру встановленою потужністю, яка більше або дорівнює 5 МВт, або складається з трьох та більше вітроустановок незалежно від встановленої потужності.
Сторінки документів, що додаються до заяви, нумеруються та завіряються підписом керівника суб`єкта господарювання (уповноваженої ним особи).
Заява щодо встановлення/перегляду зеленого тарифу суб`єкту господарювання та визначені цим пунктом документи до неї можуть подаватися суб`єктом господарювання одночасно із заявою на видачу ліцензії на право провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії.
У разі звернення суб`єкта господарювання щодо встановлення/перегляду зеленого тарифу на електроенергію, що виробляється з енергії сонячного випромінювання об`єктом електроенергетики, який вмонтований (встановлений) на дахах та/або фасадах будівель та інших капітальних споруд, до заяви щодо встановлення/перегляду зеленого тарифу додаються документи, які підтверджують, що споруди/будівлі, на дахах та/або фасадах яких вмонтований (встановлений) такий об`єкт електроенергетики, є капітальними (витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно тощо).
Згідно п.п.2.4., 2.5 Порядку № 1817 якщо заява щодо встановлення/перегляду зеленого тарифу та додані до неї документи не відповідають вимогам цього Порядку, законів України Про альтернативні джерела енергії , Про ринок електричної енергії , Про регулювання містобудівної діяльності , Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг , Кодексу систем передачі, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 309, Кодексу систем розподілу, затвердженого постановою НКРЕКП від 14 березня 2018 року № 310, або містять недостовірну інформацію, заява залишається без розгляду, про що НКРЕКП письмово повідомляє ліцензіата.
Відповідний структурний підрозділ НКРЕКП розглядає заяву щодо встановлення/перегляду зеленого тарифу суб`єкту господарювання та додані до неї документи, готує та подає матеріали на засідання НКРЕКП, що проводяться у формі відкритого слухання, протягом 30 календарних днів з дня їх надходження.
Як було встановлено вище, відповідачем за результатами розгляду поданої позивачем заяви про встановлення зеленого тарифу на виробництво електричної енергії сонячною електростанцію СОНЕСТА та доданих до не документів, 18.02.2020 року постановою № 429 заяву було задоволено та застосовано коефіцієнт зеленого тарифу 2, 09, як для наземної СЕС, яка була введена в експлуатацію з 01.01.2020 року по 31.12.2020 року згідно із ч. 15 ст. 9-1 Закону України Про альтернативні джерела енергії .
Даний тариф розрахований та встановлений НКРЕКП на підставі закону України Про альтернативні джерела енергії та Порядку № 1817, в пункті 1.4. статті 1 якого зазначена формула згідно якої розраховується фіксований мінімальний розмір зеленого тарифу та відповідає тарифу для об`єктів або його черг/пускових комплексів, введених в експлуатацію з 01.01.2020 по 31.12.2020 року.
Підставою для прийняття вказаного рішення, як вказував у поданому до суду відзиві відповідач, стала декларація про готовність об`єкта до експлуатації від 15.01.2020 року № ЧГ 141200151197.
Позивач не погоджується з даними твердженнями позивача, та зазначає, що датою введення в експлуатацію об`єкту є 03.12.2019 року про що свідчить декларація № ЧГ 141193370388 від 03.12.2019 року. При цьому, декларація № ЧГ 141200151197 від 15.01.2020 не є новою декларацією щодо Об`єкту, а є декларацією із зареєстрованими змінами до декларації № ЧГ 141193370388 від 03.12.2019, що підтверджується даними Єдиного державного реєстру будівельної діяльності.
Надаючи оцінку вказаним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2015 р. № 750) (далі - Порядок № 461).
Відповідно до п. 3 Порядку № 461 прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), та об`єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об`єкта до експлуатації (далі - декларація).
Пунктом 11 Порядку № 461 передбачено, що датою прийняття в експлуатацію об`єкта є дата реєстрації декларації або видачі сертифіката.
Відповідно до п. 13- 16 Порядку № 461 зареєстрована декларація або сертифікат є підставою для укладення договорів про постачання на прийнятий в експлуатацію об`єкт необхідних для його функціонування ресурсів - води, газу, тепла, електроенергії, включення даних про такий об`єкт до державної статистичної звітності та оформлення права власності на нього.
Підключення об`єкта, прийнятого в експлуатацію, до інженерних мереж здійснюється відповідно до Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" протягом десяти днів з дня відповідного звернення замовника до осіб, які є власниками відповідних елементів інженерної інфраструктури або здійснюють їх експлуатацію.
Дані щодо зареєстрованих декларацій, внесених змін до них, повернення на доопрацювання для усунення виявлених недоліків та скасування їх реєстрації, а також виданих сертифікатів та відмов у їх видачі вносяться Держсервісбудом до реєстру на підставі інформації, поданої органами державного архітектурно-будівельного контролю, автоматично за допомогою програмних засобів ведення реєстру в день її надходження.
Реєстрація декларації або видача сертифіката здійснюється шляхом внесення даних до реєстру з дотриманням вимог Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" та "Про адміністративні послуги".
Доступ користувачів до даних реєстру (зокрема до інформації про зазначену в декларації та сертифікаті адресу об`єкта будівництва, присвоєну під час реалізації експериментального проекту з присвоєння адрес об`єктам будівництва та об`єктам нерухомого майна, дату і номер наказу про її присвоєння, найменування органу, який прийняв наказ) здійснюється безоплатно через офіційний веб-сайт Держсервісбуду.
Замовник несе відповідальність за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації чи акті готовності об`єкта до експлуатації, за експлуатацію об`єкта без зареєстрованої декларації або сертифіката.
У той же час, згідно п. 22. Порядку № 461 у разі виявлення органом державного архітектурно-будівельного контролю наведених у декларації недостовірних даних (встановлення факту, що на дату реєстрації декларації інформація, яка зазначалася в ній, не відповідала дійсності та/або виявлення розбіжностей між даними, зазначеними у декларації), які не є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом відповідно до статті 39-1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності", орган державного архітектурно-будівельного контролю письмово в паперовій або електронній формі через електронний кабінет повідомляє замовнику (його уповноваженій особі) протягом одного робочого дня з дня такого виявлення.
Відомості щодо внесення даних, зазначених у декларації, в якій виявлено технічну помилку або недостовірні дані, підлягають виключенню з реєстру в установленому порядку.
До замовника, який самостійно виявив допущену технічну помилку і в порядку, передбаченому цим пунктом, подав відповідну заяву, штрафні санкції за раніше подану з помилками декларацію або виявлені в ній недостовірні дані не застосовуються.
У разі виявлення відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю наведених у зареєстрованій декларації недостовірних даних (встановлення факту, що на дату реєстрації декларації інформація, яка зазначалася в ній, не відповідала дійсності, та/або виявлення розбіжностей між даними, зазначеними у декларації), які є підставою вважати об`єкт самочинним будівництвом, зокрема, якщо він збудований або будується на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи без затвердженого в установленому порядку проекту або будівельного паспорта, а також у разі скасування містобудівних умов та обмежень, реєстрація такої декларації підлягає скасуванню органом державного архітектурно-будівельного контролю.
Орган державного архітектурно-будівельного контролю скасовує реєстрацію декларації шляхом видачі відповідного розпорядчого акта. Держсервісбуд не пізніше наступного робочого дня з дня повідомлення органом державного архітектурно-будівельного контролю про скасування реєстрації декларації вносить до реєстру відповідний запис.
Після скасування реєстрації декларації замовник має право повторно подати її згідно з вимогами, встановленими пунктом 17 цього розділу.
Аналогічні норми містяться і в ст. 39-1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".
Аналіз вказаних вище норм чинного законодавства свідчить про те, що у внесення даних, зазначених у декларації, в якій виявлено технічну помилку або недостовірні дані, підлягають виключенню з реєстру в установленому порядку, за винятком, якщо такі дані було виявлено самим Замовником будівництва.
Матеріалами справи встановлено, що позивачем заяву про встановлення зеленого тарифу на виробництво електричної енергії сонячною електростанцію СОНЕСТА було подано двічі: 24.12.2019 року та 10.02.2020 року.
Так, судом встановлено, що під час попереднього розгляду пакету документів (заяви від 24.12.2019 року) та підготовки обґрунтування щодо можливості прийняття постанови НКРЕКП Про встановлення зеленого тарифу ТОВ СТРОЙ ЦЕНТР співробітниками НКРЕКП було звернуто увагу Позивача на можливу помилку у правильності написання одного з кадастрових номерів земельних ділянок зазначених у зареєстрованій 03 грудня 2019 року декларації та необхідності звернення до Державної архітектурно- будівельною інспекцією у Чернігівській області з метою внесення змін до декларації № ЧГ 141193370388 від 03.12.2019 у зв`язку із допущенням технічної помилки.
Зокрема, вказана декларація містила наявність механічної помилки а саме: у зв`язку із схожістю кадастрових номерів інших двох земельних ділянок Товариства некоректно вказаний кадастровий номер однієї із земельних ділянок (7420310100:00:004:0022 замість 7420310100:00:009:0022).
13 січня 2020 року, у зв`язку із вищевикладеним, ТОВ Строй Центр , відповідно до пункту 22 Порядку було направлено до Державної архітектурно-будівельної інспекції у Чернігівській області заяву про внесення змін до декларації № ЧГ 141193370388 від 03.12.2019 у зв`язку із допущенням технічної помилки.
15 січня 2020 року за номером ЧГ 141200151197 Управлінням Державної архітектурно- будівельної інспекції у Чернігівській області було зареєстровано зміни до декларації про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1) стосовно об`єкту Нове будівництво фотоелектричної наземної сонячної електростанції СОНЕСТА .
Суд звертає увагу, що внесення змін до декларації про готовність об`єкта до експлуатації від 03.12.2019 року № ЧГ 141193370388 було здійснено за ініціативи позивача.
Суд також зазначає, що під час розгляду даної справи, відповідачем не було надано суду доказів скасування Управлінням Державної архітектурно- будівельної інспекції у Чернігівській області декларації про готовність об`єкта до експлуатації № ЧГ 141193370388 від 03.12.2019 року, шляхом прийняття відповідного розпорядчого акта.
Також матеріали справи не містять доказів звернення ТОВ Строй Центр до органів архітектурно-будівельної інспекції про повторну реєстрацію декларації про готовність об`єкта до експлуатації.
У той же час, суд бере до уваги лист Державної архітектурно-будівельної інспекції у Чернігівській області від 06 лютого 2020 року №40-1025-3/231-20 декларація № ЧГ 141200151197 від 15.01.2020 не є новою декларацією щодо Об`єкту, а є декларацією із зареєстрованими змінами до декларації № ЧГ 141193370388 від 03.12.2019 року.
Вказане вище підтверджує доводи позивача про введення СЕС СОНЕСТА в експлуатацію саме 03.12.2019 року та необхідності застосування коефіцієнту зеленого тарифу 2, 79, як для наземної СЕС, яка була введена в експлуатацію з 01.01.2019 року по 31.12.2019 року згідно із ч. 15 ст. 9-1 Закону України Про альтернативні джерела енергії .
Суд зазначає, що копію листа Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Чернігівській області від 06 лютого 2020 року №40-1025-3/231-20, як встановлено матеріалами справи, позивачем було додано до заяви про встановлення зеленого тарифу на виробництво електричної енергії сонячною електростанцію СОНЕСТА від 10.02.2020 року. Втім, відповідачем, що не заперечувалося останнім, при встановленні зеленого тарифу на виробництво електричної енергії сонячною електростанцію СОНЕСТА взято до уваги не було.
Поряд з цим, суд звертає увагу, що однією із складових формули є коефіцієнт зеленого тарифу для електроенергії, виробленої з використанням альтернативних джерел енергії, рівень якого встановлений ч. 22 ст. 9 - 1 Закону України Про альтернативні джерела енергії .
Так, коефіцієнт "зеленого" тарифу для електроенергії, виробленої з використанням альтернативних джерел енергії, встановлюється на рівні, зокрема, для електроенергії, виробленої з енергії сонячного випромінювання наземними об`єктами електроенергетики, встановлена потужність яких становить 10 МВт або менше коефіцієнт "зеленого" тарифу для об`єктів або його черг/пускових комплексів, введених в експлуатацію з 01.01.2017 року по 31.12.2019 року становить - 2,79, а з 01.01.2020 року по 31.12.2020 року - 2,09 відповідно.
Тобто, в залежності від того, коли введений в експлуатацію об`єкт електроенергетики (в даному випадку СЕС СОНЕСТА ) (2019 рік чи 2020 рік) безпосередньо залежить розмір зеленого тарифу на електричну енергію, вироблену суб`єктом господарювання на об`єктах електроенергетики, що використовують альтернативні джерела енергії, що розраховується за формулою та встановлюється НКРЕКП.
Таким чином, за вказаних вище обставин, ТОВ СТРОЙ ЦЕНТР на перший квартал 2020 року має бути встановлено зелений тариф в розмірі 395,34 коп. за 1 кВт*год без ПДВ, для об`єктів або його черг/пускових комплексів, введених в експлуатацію з 01.01.2017 по 31.12.2019 року.
Отже, відповідач у спірних правовідносинах діяв поза межами повноважень та у спосіб, що визначених Конституцією та законами України, необґрунтовано, упереджено, недобросовісно, не розсудливо, без дотримання принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації, у зв`язку з чим є всі правові підстави для визнання протиправними дій Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг по визначенню 15 січня 2020 року датою введення в експлуатацію фотоелектричної наземної сонячної електростанції СОНЕСТА , що належить на праві власності ТОВ СТРОЙ ЦЕНТР та встановленню постановами Національною комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 18.02.2020 року № 429 Про встановлення зеленого тарифу ТОВ СТРОЙ ЦЕНТР та №432 від 18.02.2020 р. Про внесення змін до додатка до постанови НКРЕКП від 24 грудня 2019 року № 3111 для ТОВ СТРОЙ ЦЕНТР (фотоелектричної наземної сонячної електростанції СОНЕСТА ) зеленого тарифу на електричну енергію, вироблену суб`єктом господарювання на об`єктах електроенергетики, що використовують альтернативні джерела енергії, із розрахунку коефіцієнту "зеленого" тарифу для об`єктів або його черг/пускових комплексів, введених в експлуатацію з 01.01.2020 по 31.12.2020 відповідно до Закону України Про альтернативні джерела енергії .
Щодо вимоги про зобов`язання Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг встановити для ТОВ СТРОЙ ЦЕНТР (фотоелектричної наземної сонячної електростанції СОНЕСТА ) зелений тариф на електричну енергію, вироблену суб`єктом господарювання на об`єктах електроенергетики, що використовують альтернативні джерела енергії, із розрахунку коефіцієнту "зеленого" тарифу для об`єктів або його черг/пускових комплексів, введених в експлуатацію з 01.01.2017 по 31.12.2019 відповідно до Закону України Про альтернативні джерела енергії , суд зазначає таке.
Відповідно до змісту ст. 5 Кодексу адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом, зокрема: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень; визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії. Захист порушених прав, свобод чи інтересів особи, яка звернулася до суду, може здійснюватися судом також в інший спосіб, який не суперечить закону і забезпечує ефективний захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно з п. 4 ч. 2 ст. 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.
Відповідно до ч. 4 ст. 245 Кодексу адміністративного судочинства України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.
Тобто, такі повноваження суд реалізує у разі встановленого факту порушення прав свобод чи інтересів позивача і необхідність їх відновлення таким способом, який би гарантував повний захист прав, свобод, інтересів позивача від порушень з боку відповідача, забезпечував його виконання та унеможливлював необхідність наступних звернень до суду.
Верховний Суд України у своєму рішенні від 16 вересня 2015 року у справі № 21-1465а15 вказав, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.
Отже, оскільки судом встановлено, що датою введення в експлуатацію об`єкту є 03.12.2019 року про що свідчить декларація № ЧГ 141193370388 від 03.12.2019 року, а декларація № ЧГ 141200151197 від 15.01.2020 є декларацією із зареєстрованими змінами до декларації № ЧГ 141193370388 від 03.12.2019, та не вважається новою декларацією, суд вважає за необхідне зобов`язати Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг встановити для ТОВ СТРОЙ ЦЕНТР (фотоелектричної наземної сонячної електростанції СОНЕСТА ) зелений тариф на електричну енергію, вироблену суб`єктом господарювання на об`єктах електроенергетики, що використовують альтернативні джерела енергії, із розрахунку коефіцієнту "зеленого" тарифу для об`єктів або його черг/пускових комплексів, введених в експлуатацію з 01.01.2017 по 31.12.2019 відповідно до Закону України Про альтернативні джерела енергії .
Згідно із частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Оцінюючи подані сторонами докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, з урахуванням обставин зазначених вище, суд прийшов до переконання про задоволення позовних вимог.
Згідно з ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст.ст. 2, 6, 8, 9, 77, 243 - 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
В И Р І Ш И В:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю СТРОЙ ЦЕНТР задовольнити повністю.
2. Визнати протиправними дії Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг по визначенню 15 січня 2020 року датою введення в експлуатацію фотоелектричної наземної сонячної електростанції СОНЕСТА , що належить на праві власності ТОВ СТРОЙ ЦЕНТР та встановленню постановами від 18.02.2020 року № 429 Про встановлення зеленого тарифу ТОВ СТРОЙ ЦЕНТР та №432 від 18.02.2020 р. Про внесення змін до додатка до постанови НКРЕКП від 24 грудня 2019 року № 3111 для Товариства з обмеженою відповідальністю СТРОЙ ЦЕНТР (фотоелектричної наземної сонячної електростанції СОНЕСТА ) зеленого тарифу на електричну енергію, вироблену суб`єктом господарювання на об`єктах електроенергетики, що використовують альтернативні джерела енергії, із розрахунку коефіцієнту "зеленого" тарифу для об`єктів або його черг/пускових комплексів, введених в експлуатацію з 01.01.2020 по 31.12.2020 відповідно до Закону України Про альтернативні джерела енергії .
3. Зобов`язати Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг встановити для Товариства з обмеженою відповідальністю СТРОЙ ЦЕНТР (фотоелектричної наземної сонячної електростанції СОНЕСТА ) зелений тариф на електричну енергію, вироблену суб`єктом господарювання на об`єктах електроенергетики, що використовують альтернативні джерела енергії, із розрахунку коефіцієнту "зеленого" тарифу для об`єктів або його черг/пускових комплексів, введених в експлуатацію з 01.01.2017 по 31.12.2019 відповідно до Закону України Про альтернативні джерела енергії .
4. Присудити з бюджетних асигнувань Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (код ЄДРПОУ 39369133, 03057, м. Київ, вул. Смоленська, 19) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю СТРОЙ ЦЕНТР (код ЄДРПОУ 35823120, Чернігівська область, Бахмацький район, м. Бахмач, вул. Роменська, 1) понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 4 204, 00 грн. (чотири тисячі двісті чотири гривні, 00 копійок).
Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.
Відповідно до п/п. 15.5 п. 15 Розділу VII Перехідні положення КАС України в редакції Закону № 2147-VIII до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя І.М. Погрібніченко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 18.05.2020 |
Оприлюднено | 19.05.2020 |
Номер документу | 89266135 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мельничук Володимир Петрович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Погрібніченко І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні