2/841-5/100А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
ПОСТАНОВА
14.08.07 Справа№ 2/841-5/100А
Господарський суд Львівської області у складі:
судді І.Й.Петрик
при секретарі С.Печений
за позовом Управління Пенсійного фонду України в Пустомитівському районі, м. Пустомити
до відповідача ТзОВ „Вітрук”, с.Наварія
Третя особа: УПФ України в Миколаївському районі
про стягнення 4169,01 грн.
Представники:
від позивача: Р.Слоновський –представик
від відповідача: Є.Копичак - представник
від третьої особи: О.Демко –зав. юр. сектором
Права та обов”язки сторонам роз”яснено у відповідності до ст.ст.49,51 КАС України.
Суть спору: Позов заявлено Управлінням Пенсійного фонду України в Пустомитівському районі, м. Пустомити до ТзОВ „Вітрук”, с.Наварія за участю третьої особи УПФ України в Миколаївському районі про стягнення 4169,01 грн.
Ухвалою господарського суду Львівської області від 14.06.07р. відкрито провадження у даній справі та призначено її до розгляду на 23.07.07р.
Для об”єктивного та всестороннього вирішення спору, розгляд справи відкладався ухвалою суду на 07.08.07р. та 13.08.07р. Крім того, в судовому засіданні за клопотанням сторін 13.08.07р. оголошувалась перерва до 14.08.07р.
Представник позивача в судове засідання, призначене на 14.08.07р. з”явився, просив позов задоволити з підстав, викладених у позовній заяві. Крім того, подав обґрунтування позовних вимог № 6655/06-12 від 13.08.07р., просить позов задоволити.
Представник відповідача в судове засідання з”явився, позов заперечив з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву від 20.07.07р.
Представник третьої особи в судовому засіданні подала клопотання від 14.08.07р., в якому повністю підтримує позовні вимоги з підстав, викладених у позовній заяві № 4950/06-12 від 08.06.07р.
Суд, розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, встановив наступне:
У відповідності до ч.1 п.7 Прикінцевих та перехідних положень КАС України після набрання чинності цим Кодексом заяви і скарги у справах, що виникають з адміністративно-правових відносин, розглядаються в порядку, встановленому цим Кодексом.
Стрільцю Олексію Васильовичу, який народився 21.09.1949 року, призначено пенсію (пенсійна справа № 137941) 22.09.2004 року за умовами ст.13 Закону України “Про пенсійне забезпечення”, тобто з досягненням 55-річного віку. Трудовий стаж, який дає право для призначення пенсії на пільгових умовах, Стрілець О.В. отримав працюючи на ВАТ “СПМК-53” електрогазозварювальником ручної електродугової зварки з 14.05.1982р. по 31.07.1992р. Довідка уточнююча особливий характер роботи або умови праці, необхідні для призначення пільгової пенсії Стрільцю О.В. видана ВАТ СПМК-53 25 вересня 2004р. № 138. В пункті 1.3 Статуту ТзОВ “Вітрук” затвердженого 17.12.2004р. і зареєстрованого 18.04.2005р. за №14041230000000343 державним реєстратором Пустомитівської РДА зазначено: “ТзОВ Вітрук є правонаступником прав та обов'язків ВАТ “СПМК-53”. В пунті 5 Довідці № 1 404 000001 з Єдиного державного ре-
єстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців зазначено, що ТзОВ “Вітрук” утворено в результаті приєднання або перетворення 18.04.2005р. за № №14041230000000343, що є датою і номером реєстрації в Пустомитівській РДА статуту ТзОВ “Вітрук”.
Частиною 2 Прикінцевих положень Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування” (надалі-Закон 1058) від 09.07.03 року, який набрав чинності з 01.01.04р., визначено, що відносно відшкодування витрат на виплату і доставку пільгових пенсій зберігається порядок, що діяв до набрання чинності цим Законом.
У відповідності до пункту 1 ст.1 Закону України “Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування” ТзОВ “Вітрук” є платником збору на обов'язкове державне пенсійне страхування.
У абзаці 4 пункту 1 ст.2 Закону України “Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування” зазначено, що для платників збору, визначених пунктами 1 та 2 статті 1 цього Закону, об'єктом оподаткування є також фактичні витрати на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" до досягнення працівниками пенсійного віку, передбаченого статтею 12 Закону України "Про пенсійне забезпечення". Абзацом 3 п.1 ст.4 Закону України “Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування” встановлюються ставки збору 100 відсотків від об'єкта оподаткування, визначеного абзацом четвертим пункту 1 статті 2 цього Закону.
Відповідно до ч.7 ст. 106 Закону 1058 у разі ліквідації страхувальника або втрати ним з інших причин юридичного статусу платника страхових внесків недоїмка сплачується за рахунок коштів та іншого майна страхувальника. Згідно з абз.9 ч.7 ст. 106 Закону №1058 відповідальність за погашення недоїмки, у разі реорганізації страхувальника, покладається на осіб, до яких відповідно до закону перейшли його права та обов'язки.
Розмір сум до відшкодування відповідно пп.6.4 п.6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України від 19.12.2003р. №21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України від 16 січня 2004р. за №64/8693 (надалі –Інструкція) визначаються відділами доходів органів Пенсійного фонду України та надсилається підприємствам.
У відповідності до пп.6.10 п.6 Інструкції у разі призначення пенсії на пільгових умовах особам, які мають необхідний стаж роботи не за місцем призначення цієї пенсії, орган Пенсійного фонду за місцем призначення пенсії надсилає повідомлення згідно з додатками, зазначеними у пункті 6.4 цієї Інструкції для зазначених підприємств у двох примірниках через орган Пенсійного фонду за місцем знаходження цього підприємства. Відшкодування сум фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, у таких випадках здійснюється підприємством на рахунки органу Пенсійного фонду за місцем його реєстрації.
Управління Пенсійного фонду України в Миколаївському районі скерувало до відповідача через управління Пенсійного фонду України в Пустомитівському районі Розрахунки фактичних витрат на виплату та доставку пенсії, призначеної відповідно пунктів "б" - "з" статті 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" по Стрільцю О.В., які за період з 01.01.2006р. по 01.02.2007р. становлять суму 4169,01 грн.
Посилання ТзОВ “Вітрук” на ст. 100 Закону України “Про пенсійне забезпечення” не може прийматися до уваги.
Статтею 100 Закону України “Про пенсійне забезпечення” передбачено дві умови призначення пенсії:
а) особам, які мають на день введення в дію цього Закону повний стаж на зазначених роботах, що давав право на пенсію на пільгових умовах, пенсії в розмірах, передбачених цим Законом, призначаються відповідно до вимог за віком і стажем, встановлених раніше діючим законодавством.
У довідці виданій ВАТ СПМК-5 від 25 вересня 2004р. Стрільцю О.В. вказано період з 14 травня 1982р. по 31 липня 1992р., який з 16 грудня 1991р. (набрання чинності Закону України “Про пенсійне забезпечення”) підпадає під вимоги ст.13 цього Закону,
Отже, пільгового стажу Стрільцю О.В., який він був отримав до 16 грудня 1991р., було не достатньо для призначення пенсії відповідно до вимог встановлених раніше діючим законодавством.
Цю обставину не оскаржує і відповідач.
Відповідач у відзиві посилається на другу умову, а саме: ст.100 Закону України “Про пенсійне забезпечення”, відповідно до якої пенсію він не зобов”язаний відшкодовувати. З цим погодитись ми не можемо так, як ця умова передбачає призначення пенсії пропорційно наявному пільговому стажу, а не його відшкодуванню.
Що саме передбачено пунктом “б” ст.100 Закону України “Про пенсійне забезпечення”?:
б) особам, які не мають повного стажу роботи із шкідливими і важкими умовами праці, вік, необхідний для призначення пенсії відповідно до статті 12, знижується пропорційно наявному стажу в порядку, передбаченому статтями 13-14 цього Закону, виходячи з вимог цього стажу, встановлених раніше діючим законодавством.
В ст.12 зазначеного Закону вказується вік з якого в людей виникає право на пенсію. Для чоловіків це право виникає з досягненням 60 річного віку.
Абзацом 4 пункту “б” ст.13 цього Закону визначено, що: Працівникам, які мають не менше половини стажу роботи із шкідливими і важкими умовами праці, пенсії на пільгових умовах призначаються із зменшенням віку, передбаченого статтею 12 цього Закону, на 1 рік за кожні 2 роки 6 місяців такої роботи чоловікам і за кожні 2 роки такої роботи —жінкам
Вказаним абзацом передбачено формулу зарахування наявного пільгового стажу для призначення пенсії із зменшенням віку.
В даному випадку, у разі призначення пенсії Стрільцю О.В. відповідно до пункту “б” ст.100 Закону України “Про пенсійне забезпечення” потрібно б було вирахувати вік, необхідний для призначення пенсії у такий спосіб:
- в довіці вказаний період з 14.05.1982р. по 31.07.1992р. (період з 16.12.1992р. підпадає під дію Закону України “Про пенсійне забезпечення”) .
Отже відповідно до вимог ст. 100 цього Закону враховується період з 14.05.1982р. по 16.12.1992р. –що становить 10 років і 7 місяців та 2 дні.
10,7 / 2,6 = 4 роки зменшення віку.
Відповідно до абз.4 пункту “б” ст.13 та пункту “б” ст.100 цього Закону вік з якого повинна була б призначена пенсія Стрільцю О.В. становить 60 –4 = 56 років.
Відповідно до розрахунків фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, надісланих до управління ПФУ в Пустомитівському районі управлінням ПФУ в Миколаївському районі, у стовпчику № 3 (дата призначення пенсії) вказано- 22.09.2004р. та у стовпчику № 4 (дата досягнення особою пенсійного віку – 60 років) вказано 21.09.2009р. Період відшкодування становить 5 років. Це дає право стверджувати, що Стрільцю О.В. призначено пенсію з 55 років відповідно до вимог ст. 13 Закону України “Про пенсійне забезпечення” при пільговому стажі роботи 12 років 6 місяців.
А у випадку, як стверджує відповідач, Стрільцю О.В. пенсія б була призначена з досягненням більш пізнього віку, що суперечить дійсним обставинам справи.
Враховуючи наведене, позовні вимоги обгрунтовані матеріалами справи і підлягають до задоволення в повному обсязі.
Враховуючи вищенаведене, керуючись ст.106, частиною 2 Прикінцевих положень Закону України “Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування”, ст.13 Закону України “Про пенсійне забезпечення”, стст.1,2,4 Закону України “Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування”, пунктом 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, ст.ст. 158-163 КАС України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
1.Позов задоволити повністю.
2.Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю „Вітрук”, с.Наварія, вул..Львівська, 129 (ЄДРПОУ 05460574):
- на користь Управління Пенсійного фонду України в Пустомитівському районі, м. Пустомити, вул.Шевченка, 13 (ЄДРПОУ 22371429) –4169,01 грн. боргу;
- в доход державного бюджету - 41,69 грн. судового збору.
3.Виконавчий лист видати за заявою позивача, після набрання постановою законної сили.
4.Виконавчий лист про стягнення державного мита видати після набрання постановою законної сили.
Постанова набирає законної сили у відповідності до вимог ст.254 КАС України і може бути оскаржена в апеляційному порядку.
Суддя
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 14.08.2007 |
Оприлюднено | 03.09.2007 |
Номер документу | 892911 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Петрик І.Й.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні