ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"14" травня 2020 р. справа № 300/841/20
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
суддя Остап`юк С.В.,
за участю секретаря Баточенко О.-А.А.,
представника позивача Бабенецької А.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області до Івано-Франківського міського відділу Державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) про скасування повідомлення про повернення виконавчого документа стягувача без прийняття до виконання, -
ВСТАНОВИВ:
15.04.2020 Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області (далі - позивач, стягувач) звернулося в суд з адміністративним позовом до Івано-Франківського міського відділу Державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) (далі - відповідач) про скасування повідомлення про повернення виконавчого документа стягувача без прийняття до виконання.
Суд, 16.04.2020 відкрив провадження в адміністративній справі за вказаним позовом, а справу призначив до судового розгляду на 27.04.2020. У зв`язку з неявкою учасників справи та з врахуванням заходів карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) судовий розгляд справи відкладено на 04.05.2020, та на 14.05.2020.
Позивач заявлені позовні вимоги щодо предмета спору обґрунтовує тим, що ним подано для примусового виконання виконавчий лист за № 300/2105/19 від 04.02.2020 за місцем знаходження майна боржника до Городенківського районного відділу державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ), яким повернуто виконавчий документ стягувачу без прийняття до виконання у зв`язку із тим, що виконавчий документ пред`явлено не за місцем виконання або не за підвідомчістю, внаслідок чого позивач пред`явив вказаний виконавчий документ до відповідача за місцем знаходження боржника. Однак, відповідач протиправно, в порушенні норм Закону України Про виконавче провадження , керуючись пунктом 2 частини 3 статті 5 Закону України Про виконавче провадження , також, повернув виконавчий документ стягувачу без прийняття до виконання. Вважає, що право вибору місця відкриття виконавчого провадження між кількома органами державної виконавчої служби, що можуть вчиняти виконавчі дії щодо виконання рішення на території, на яку поширюються їхні функції, належить стягувачу, тому виконавчий документ пред`явлено до належного органу виконавчої служби за місцем знаходження боржника, а повідомлення про повернення виконавчого документа стягувача без прийняття до виконання від 23.03.2020 підлягає скасуванню.
Представник позивача в судовому засіданні заявлені позивачем позовні вимоги підтримала, з мотивів, викладений в позовній заяві.
Відповідач, будучи належним чином повідомленим про дату, час та місцем розгляду даної адміністративної справи, в судове засідання свого представника не направив, правом подання відзиву на позовну заяву не скористався.
Суд, розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши докази і письмові пояснення, викладених у заявах по суті справи, встановив наступне.
04.02.2020 Івано-Франківським окружним адміністративним судом видано виконавчий лист за № 300/2105/19 про застосування заходів реагування у вигляді зупинення та заборони експлуатації будівель, споруд, приміщень товариства з обмеженою відповідальністю "Біо-Інвест-Україна" (код ЄДРПОУ 35276297, вул. 1-го травня, 1, с. Стрільче, Городенківський район, Івано-Франківська область), шляхом опечатування вхідних дверей, окрім виконання робіт пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки до моменту усунення допущених порушень.
Сторонами у вказаному виконавчому листі є стягувач - Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області та боржник - Товариство з обмеженою відповідальністю "Біо-Інвест-Україна", місцезнаходження якого: вулиця Військових Ветеранів, будинок 12, офіс 94, місто Івано-Франківськ.
13.02.2020 Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області звернулося до Городенківського районного відділу державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) із заявою про прийняття до примусового виконання виконавчого листа за № 300/2105/19 від 04.02.2020 за місцем знаходження майна боржника.
26.02.2020 Городенківським районним відділом державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ), керуючись пунктом 10 частини 4 статті 4 Закону України Про виконавче провадження , повідомив позивача про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання, з підстав пред`явлення виконавчого документу не за місцем виконання або не за підвідомчістю.
13.03.2020 позивача звернувся до Івано-Франківського міського відділу Державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) із заявою про прийняття до примусового виконання виконавчого листа за № 300/2105/19 від 04.02.2020 за місцем знаходження боржника.
25.03.2020 відповідач, керуючись пунктом 2 частини 3 статті 5 Закону України Про виконавче провадження , повідомив позивача про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання, з тих підстав, що територія села Стрільче, Городенківського району, Івано-Франківської області територіально не належить до компетенції відповідача.
Виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у Законі України Про виконавче провадження органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Згідно з частиною 1 статті 5 Закону України Про виконавче провадження примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України "Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів".
Частиною 1 статті 24 Закону України Про виконавче провадження встановлено, що виконавчі дії провадяться державним виконавцем за місцем проживання, перебування, роботи боржника або за місцезнаходженням його майна. Право вибору місця відкриття виконавчого провадження між кількома органами державної виконавчої служби, що можуть вчиняти виконавчі дії щодо виконання рішення на території, на яку поширюються їхні функції, належить стягувачу.
Відповідно до частини 1 статті 26 Закону України Про виконавче провадження виконавець розпочинає примусове виконання рішення на підставі виконавчого документа, зазначеного у статті 3 цього Закону за заявою стягувача про примусове виконання рішення.
У заяві про примусове виконання рішення стягувач має право зазначити відомості, що ідентифікують боржника чи можуть сприяти примусовому виконанню рішення (рахунок боржника, місце роботи чи отримання ним інших доходів, конкретне майно боржника та його місцезнаходження тощо), рахунки в банківських установах для отримання ним коштів, стягнутих з боржника, а також зазначає суму, яка частково сплачена боржником за виконавчим документом, за наявності часткової сплати (частина 3 статті 26 Закону).
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України Про виконавче провадження у виконавчому документі зазначаються: назва і дата видачі документа, найменування органу, прізвище, ім`я, по батькові та посада посадової особи, яка його видала; дата прийняття і номер рішення, згідно з яким видано документ; повне найменування (для юридичних осіб) або прізвище, ім`я та, за наявності, по батькові (для фізичних осіб) стягувача та боржника, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або адреса місця проживання чи перебування (для фізичних осіб), дата народження боржника - фізичної особи; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань стягувача та боржника (для юридичних осіб - за наявності); реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті) боржника (для фізичних осіб - платників податків); резолютивна частина рішення, що передбачає заходи примусового виконання рішень; дата набрання рішенням законної сили (крім рішень, що підлягають негайному виконанню); строк пред`явлення рішення до виконання.
Згідно з частиною 5 статті 26 даного Закону виконавець не пізніше наступного робочого дня з дня надходження до нього виконавчого документа виносить постанову про відкриття виконавчого провадження, в якій зазначає про обов`язок боржника подати декларацію про доходи та майно боржника, попереджає боржника про відповідальність за неподання такої декларації або внесення до неї завідомо неправдивих відомостей.
Згідно пункту 12 розділу ІІІ Інструкції з організації примусового виконання рішень, затвердженої наказом Міністерства юстиції України, за № 512/5 від 02.04.2012 (далі - Інструкція) державний виконавець може вчиняти виконавчі дії на території, на яку поширюється компетенція іншого органу державної виконавчої служби, за погодженням з начальником органу державної виконавчої служби, якому він безпосередньо підпорядкований, у разі якщо боржник та його майно перебувають на території різних адміністративно-територіальних одиниць.
Про проведення державним виконавцем виконавчих дій орган державної виконавчої служби зобов`язаний повідомити орган державної виконавчої служби, на території якого будуть проводиться виконавчі дії, до початку проведення таких дій.
Згідно з пунктом 6 розділу IV Інструкції виконавче провадження передається з одного органу державної виконавчої служби до іншого у разі: якщо місце проживання, перебування, роботи боржника або місцезнаходження його майна знаходиться на території, на яку поширюється компетенція іншого органу державної виконавчої служби.
Відповідно до пункту 9 розділу IV Інструкції про передачу виконавчого провадження іншому органу державної виконавчої служби або до виконавчої групи державний виконавець виносить відповідну постанову, яку разом з матеріалами виконавчого провадження не пізніше наступного робочого дня з дня її винесення надсилає до органу державної виконавчої служби, до якого передається виконавче провадження.
Державний виконавець, якому передано виконавче провадження, не пізніше наступного робочого дня з дня надходження матеріалів виконавчого провадження зобов`язаний винести постанову про прийняття виконавчого провадження, яку надсилає сторонам виконавчого провадження.
Суд, встановлюючи обставини щодо належного місця виконання виконавчого листа за № 300/2105/19 від 04.02.2020 відповідним органом державної виконавчої служби, зазначає, що частиною 1 статті 24 Закону України Про виконавче провадження встановлено, що виконавчі дії провадяться державним виконавцем, серед іншого, за місцем перебування боржника або за місцезнаходженням його майна, а право вибору місця відкриття виконавчого провадження між кількома органами державної виконавчої служби, що можуть вчиняти виконавчі дії щодо виконання рішення на території, на яку поширюються їхні функції, належить стягувачу.
У виконавчому листі за № 300/2105/19, виданому 04.02.2020 Івано-Франківським окружним адміністративним судом, адресою місця знаходження боржника - Товариства з обмеженою відповідальністю "Біо-Інвест-Україна" зазначено: вулиця Військових Ветеранів, будинок 12, офіс 94, місто Івано-Франківськ.
Таким чином, в даних правовідносинах позивач у спосіб встановлений частиною 1 статті 24 Закону України Про виконавче провадження , звернувся до відповідача із заявою про прийняття до примусового виконання виконавчого листа за № 300/2105/19 від 04.02.2020 за місцем перебування (місцем знаходження) боржника, відтак відсутні підстави для висновків про неналежність вказаного виконавчого документу до компетенції Івано-Франківського міського відділу Державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ).
Як наслідок, є протиправним та підлягає скасуванню повідомлення Івано-Франківського міського відділу Державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) від 25.03.2020 про повернення виконавчого документа стягувача без прийняття до виконання з примусового виконання виконавчого листа Івано-Франківського окружного адміністративного суду за № 300/2105/19 від 04.02.2020.
При цьому, суд звертає увагу відповідача, що пунктом 2 частини 3 статті 5 Закону України Про виконавче провадження , який визначив державний виконавець, як правову підставу для прийняття оскаржуваного повідомлення, встановлено право приватного виконавця повернути виконавчий документ стягувачу без прийняття до виконання в інших випадках, передбачених законом, а не державного виконавця.
Виконавчі дії державного виконавця, пов`язані із здійсненням примусового виконання виконавчого документу, якщо місце перебування боржника або місцезнаходження його майна знаходиться на території, на яку поширюється компетенція іншого органу державної виконавчої служби, визначається вказаними вище нормами права та не регулюються зазначеним державним виконавцем в оскаржуваному повідомленні.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
За таких обставин, суд, враховуючи заявлені позовні вимоги, робить висновок про їх обґрунтованість, а тому адміністративний позов підлягає задоволенню.
Судові витрати, які підлягаю розподілу відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, відсутні .
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 241-246, 271, 272, 287 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати повідомлення Івано-Франківського міського відділу Державної виконавчої служби Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) від 25.03.2020 про повернення виконавчого документа стягувача без прийняття до виконання з примусового виконання виконавчого листа Івано-Франківського окружного адміністративного суду за № 300/2105/19 від 04.02.2020.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статтей 272, 287, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або через Івано-Франківський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня його складання в повному обсязі.
Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строк апеляційного оскарження продовжуються на строк дії такого карантину.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження.
Суддя Остап`юк С.В.
Рішення складене в повному обсязі 19 травня 2020 р.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2020 |
Оприлюднено | 20.05.2020 |
Номер документу | 89292688 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні