Рішення
від 15.05.2020 по справі п/320/834/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 травня 2020 року м. Київ № П/320/834/20

Київський окружний адміністративний суд у складі судді Колеснікової І.С., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Домосвіт Трейд

до Головного управління Державної податкової служби у Київській області

про скасування податкового повідомлення-рішення

В С Т А Н О В И В:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось товариство з обмеженою відповідальністю Домосвіт Трейд із позовом до Головного управління Державної податкової служби у Київській області про скасування податкового повідомлення-рішення №0142345404 від 07.11.2019, прийнятого ГУ ДПС у Київській області на підставі акта документальної планової виїзної перевірки ТОВ Домосвіт Трейд №110/10-36-54-04/37756470 від 30.09.2019.

Позов мотивовано помилковістю застосування до позивача штрафних санкцій за порушення встановлених строків реєстрації податкових накладних з огляду на відключення електроенергії на підприємстві у дати, зазначені в акті перевірки, на підставі якого винесено спірне податкове повідомлення-рішення, що унеможливило своєчасну реєстрацію податкових накладних, а також з підстав зазначення в оскаржуваному рішенні некоректного бюджетного рахунку, що унеможливлює здійснення позивачем оплати штрафу.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 26.02.2020 відкрито спрощене провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), запропоновано відповідачу подати відзив на позовну заяву.

Відповідач правом подання відзиву на позовну заяву не скористався, представником позивача подано до суду клопотання про продовження строку для подачі відзиву на позовну заяву. Таке клопотання не підлягає задоволенню з огляду на відсутність об`єктивних перешкод для подання відповідачем відзиву на позовну заяву, пов`язаних із запровадженням Кабінетом Міністрів України обмежувальних заходів щодо запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19, з підстав наявності обов`язку органів державної влади із забезпечення виконання покладених на них завдань і функцій під час карантину у звичайному режимі.

Дослідивши наявні у матеріалах справи докази та з`ясувавши обставини справи, судом встановлено таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю Домосвіт Трейд , ідентифікаційний код 37756470, місцезнаходження: 08136, Київська область, Києво-Святошинський район, с. Крюківщина, вулиця Одеська, будинок 16, зареєстроване як юридична особа 29.06.2011, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис №13391020000007262.

Головним управлінням ДПС у Київській області проведено камеральну перевірку ТОВ Домосвіт Трейд щодо своєчасності реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за період з 01.02.2017 по 31.08.2019, про що складено акт від 30.09.2019 №110/10-36-54-05/37756470.

На підставі зазначеного акта перевірки Головним управлінням ДПС у Київській області винесено податкове повідомлення-рішення від 07.11.2019 №0142345404, яким до ТОВ Домосвіт Трейд за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 1802310,00 грн. застосовано штраф у розмірі 10%, що складає 180231,32 грн.; за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 99100,00 грн. застосовано штраф у розмірі 20%, що складає 19820,00 грн.; за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних від 61 і більше календарних днів на суму ПДВ 3605,00 грн. застосовано штраф у розмірі 40%, що складає 1442,10 грн. Загальна сума штрафу становить 201493,49 грн.

Товариством з обмеженою відповідальністю Домосвіт Трейд подано повторно до Державної фіскальної служби України скаргу від 27.11.2019 №223 на податкове повідомлення-рішення від 07.11.2019 №0142345404.

Рішенням Державної податкової служби України від 04.12.2019 №11798/6/99-00-08-05-05 продовжено строк розгляду скарги ТОВ Домосвіт Трейд від 13.11.2019 №208 (вх. ДПС №11993/6 від 19.11.2019) на податкове повідомлення-рішення від 07.11.2019 №0142345404 до 17.01.2020 включно.

Державною податковою службою України прийнято рішення від 11.01.2020 №1362/6/99-00-08-05-05-06 про результати розгляду скарги, яким скаргу позивача від 13.11.2019 №208 залишено без задоволення, а податкове повідомлення-рішення від 07.11.2019 №0142345404 - без змін.

Вважаючи нарахування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних безпідставним, позивач звернувся з позовом до суду.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права, обов`язки платників податків та зборів, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 №2755-VI (далі по тексту - Податковий кодекс).

Відповідно до статті 75 Податкового кодексу, контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи (пункт 75.1). Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах (абзац другий підпункт 75.1.1 пункту 75.1).

Статтею 76 Податкового кодексу встановлено, що камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова (пункт 76.1). Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу (пункт 76.2). Камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання. Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу (пункт 76.3).

Судом встановлено, що Головним управлінням ДПС у Київській області проведено камеральну перевірку позивача, про що складено відповідний акт від 30.09.2019 №110/10-36-54-05/37756470.

Як убачається з акта перевірки, перевіркою встановлено порушення позивачем встановлених пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України граничних термінів реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних за період з 01.02.2017 по 31.08.2019.

Згідно пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до статті 201 Податкового кодексу, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін (пункт 201.1).

Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу встановлено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (абзац перший).

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем) (абзаци чотирнадцятий-сімнадцятий).

Абзацом вісімнадцятим пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу встановлено, що у разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Згідно абзаців першого-шостого пункту 120 1 .1 статті 120 1 Податкового кодексу, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Зі змісту акта перевірки від 30.09.2019 №110/10-36-54-05/37756470 убачається, що перевіркою встановлено факти затримки реєстрації ТОВ Домосвіт Трейд податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних: на 15 і менше календарних днів на суму ПДВ 180231,00 грн. (штраф 10%); від 16 до 30 календарних днів на суму ПДВ 99100,00 грн. (штраф 20%); від 61 і більше календарних днів на суму 1442,10 грн. (штраф 40%), всього штрафних санкцій - на суму 201493,49 грн.

Стверджуючи про безпідставність нарахування контролюючим органом вказаних штрафних санкцій, позивачем зазначено, що ТОВ Домосвіт Трейд знаходиться в с. Крюківщина Києво-Святошинського району Київської області, яка активно розбудовується, а тому нерідкісні випадки аварійного та/або планового відключення електроенергії. Оскільки у дати, які зазначено в акті перевірки, відбувались відключення електроенергії на підприємстві, працівники ТОВ Домосвіт Трейд об`єктивно не мали можливості своєчасно зареєструвати податкові накладні.

За приписами статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу (частина перша).

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин (частина друга).

Втім, позивачем не надано будь-яких доказів на підтвердження відключення електроенергії у дати, які зазначено в акті перевірки, за наслідками якої винесено спірне податкове повідомлення-рішення.

Крім того, суд зауважує, що встановлений статтею 201 Податкового кодексу порядок реєстрації податкової накладної визначає обов`язок платника податку зареєструвати складену ним податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних не в певний день, а протягом деякого строку, що становить 15 днів з моменту складення платником відповідної податкової накладної.

Відтак, маючи 15 днів на реєстрацію податкової накладної, платник податків може уникнути несприятливих для себе наслідків у вигляді штрафу за порушення строків реєстрації податкової накладної, реєструючи таку податкову накладну не в останній день встановленого Податковим кодексом строку, а завчасно, що, у випадку наявності непередбачуваних обставин, пов`язаних із технічною неможливістю реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних в день подання її на реєстрацію, дозволить такому платнику зареєструвати податкову накладну на наступний день без порушення строку реєстрації.

При цьому, як убачається з акту перевірки, більшість податкових накладних зареєстровані позивачем із порушенням встановленого строку реєстрації більш ніж на один день (2, 3, 4, 5, 7 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 27 календарних днів), що ставить під сумнів наведені позивачем аргументи про неможливість реєстрації податкових накладних через відключення електроенергії.

Відтак, суд вважає обґрунтованими висновки контролюючого органу про порушення ТОВ Домосвіт Трейд граничних термінів реєстрації податкових накладних у Єдиному державному реєстрі податкових накладних, зазначені в акті перевірки від 30.09.2019 №110/10-36-54-05/37756470,, відповідно, нарахування контролюючим органом штрафних санкцій за порушення позивачем граничних строків реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних у розмірах, зазначених в акті перевірки, здійснено правомірно.

Оскільки суд дійшов висновку про необґрунтованість доводів позивача, наведених в обґрунтування позовних вимог, зважаючи на відсутність встановлених судом підстав для визнання протиправним податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Київській області від 07.11.2019 №0142345404, адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю Домосвіт Трейд про визнання протиправним та скасування вказаного податкового повідомлення-рішення задоволенню не підлягає.

Відповідачем не надано доказів понесення ним судових витрат, тому судові витрати присудженню не підлягають.

Керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Позивач - товариство з обмеженою відповідальністю Домосвіт Трейд (ідентифікаційний код 37756470, місцезнаходження: 08136, Київська область, Києво-Святошинський район, с. Крюківщина, вулиця Одеська, будинок 16).

Відповідач: - Головне управління ДПС у Київській області (код ЄДРПОУ 43141377, місцезнаходження: 03151, м. Київ, вул. Народного Ополчення, 5а).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Згідно пункту 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України процесуальні строки, визначені цим рішенням, продовжуються на строк дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

Суддя Колеснікова І.С.

Дата виготовлення і підписання повного тексту рішення - 15 травня 2020 року.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2020
Оприлюднено20.05.2020
Номер документу89292741
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —п/320/834/20

Рішення від 15.05.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 26.02.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 07.02.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні