Ухвала
від 19.05.2020 по справі 420/2544/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/2544/20

УХВАЛА

19 травня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд під головуванням судді Андрухіва В.В., розглянувши в письмовому провадженні справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Комунального некомерційного підприємства "Чорноморська лікарня" Чорноморської міської ради Одеської області, третя особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Відділ охорони здоров`я Чорноморської міської ради Одеської області, про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

ВСТАНОВИВ:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області звернулося до суду з позовом до Комунального некомерційного підприємства "Чорноморська лікарня" Чорноморської міської ради Одеської області, в якому просить: застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Комунального некомерційного підприємства "Чорноморська лікарня" Чорноморської міської ради Одеської області, ЄДРПОУ 01982212, юридична адреса: 68004, Одеська обл., місто Чорноморську вул. Віталія Шума, будинок 4, у спосіб: у вигляді повного зупинення експлуатації будівель Комунального некомерційного підприємства "Чорноморська лікарня" Чорноморської міської ради Одеської області, за адресами: Одеська обл., м. Чорноморськ, вул. Віталія Шума, 4; смт. Олександрівка, вул. Перемоги, 64; с. Бурлача Балка, вул. Центральна, 99; вул. 1 Травня, 1; у порядок: шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій вищевказаних будівель Комунального некомерційного підприємства "Чорноморська лікарня" Чорноморської міської ради Одеської області від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків наданих в акті перевірки №203 від 23.12.2019 р., до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки №203 від 23.12.2019 р. за номерами: 1-88, 90, 92-102, 104-110.

Ухвалою судді від 17.04.2020 року відкрито провадження у справі, за клопотанням позивача ухвалено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін. Призначено перше судове засідання для розгляду справи по суті на 19 травня 2020 року о 10:00 год. Учасникам справи встановлено строки для подання заяв по суті справи, а відповідачу також визначено строк для подання заперечень проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження - протягом п`яти днів з дня вручення ухвали.

15.05.2020 року електронною поштою до суду надійшли заперечення відповідача проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.

Ухвалою від 18.05.2020 року ухвалено розглядати справу за правилами загального позовного провадження. Замінено призначене на 19 травня 2020 року о 10.00 год. засідання для розгляду справи по суті підготовчим засіданням.

У підготовче засідання, призначене на 19.05.2020 року о 10:00 год., сторони не з`явилися.

19.05.2020 року через канцелярію суду представник позивача подав клопотання про розгляд справи без участі представника у порядку письмового провадження у зв`язку з запровадженням на території України карантину.

Представник відповідача 14.05.2020 року подав заяву про відкладення розгляду справи у зв`язку з запровадженням на території України карантину.

Ухвалою від 19.05.2020 року судом залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Відділ охорони здоров`я Чорноморської міської ради Одеської області.

Відповідно до статті 29 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 та з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 р. постановою КМУ від 11 березня 2020 р. № 211 "Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" (зі змінами) установлено з 12 березня до 22 травня 2020 р. на усій території України карантин, заборонивши, зокрема:

- з 6 квітня 2020 р. перебування в громадських місцях без вдягнутих засобів індивідуального захисту, зокрема респіратора або захисної маски, у тому числі виготовлених самостійно (п.п.1 п.2);

- з 6 квітня 2020 р. переміщення групою осіб у кількості більше ніж дві особи, крім випадків службової необхідності та супроводження осіб, які не досягли 14 років, батьками, усиновлювачами, опікунами, піклувальниками, прийомними батьками, батьками-вихователями, іншими особами відповідно до закону або повнолітніми родичами дитини (п.п.2 п.2);

- проведення всіх масових (культурних, розважальних, спортивних, соціальних, релігійних, рекламних та інших) заходів, крім заходів, необхідних для забезпечення роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування, індивідуальних тренувальних занять (біг, хода, їзда на велосипеді, фігурне катання, рух на активних візках спортсменів з інвалідністю), навчально-тренувальних зборів спортсменів національних збірних команд України з олімпійських, неолімпійських, національних видів спорту та видів спорту осіб з інвалідністю за умови забезпечення учасників засобами індивідуального захисту, зокрема респіраторами або захисними масками, у тому числі виготовленими самостійно, а також дотримання відповідних санітарних та протиепідемічних заходів (п.п.7 п.2);

Згідно п.10 вказаної Постанови КМ України рекомендовано центральним і місцевим органам виконавчої влади, іншим державним органам, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам, організаціям на час дії карантину забезпечити:

позмінну роботу працівників та/або за можливості віддалену роботу в режимі реального часу через Інтернет;

відстань у прикасовій та касовій зонах між особами (за винятком покупця і продавця) не менше ніж 1,5 метра та/або наявність між ними відповідних захисних екранів;

дотримання відстані не менше ніж 1,5 метра між відвідувачами, які очікують дозволу на вхід до приміщень;

Розпорядженням Одеського міського голови № 218 від 15.03.2020 р. "Про тимчасове зупинення роботи об`єктів загального користування, розташованих у м. Одесі, з метою попередження розповсюдження захворюваності на гостру респіраторну інфекцію, спричинену коронавірусом COVID-19" з 16 березня 2020 року з 00:00 на виконання Постанови КМ України № 211 від 11.03.2020 року також вжито низку обмежувальних протиепідемічних заходів на території міста Одеса.

Крім того, 11.03.2020 р. Рада суддів України звернулася до громадян, які є учасниками судових процесів, з проханням утриматися від участі у судових засіданнях, якщо слухання не передбачають обов`язкової присутності учасників сторін. Також Рада суддів України просить громадян утриматися від відвідин суду, якщо у них є ознаки будь-якого вірусного захворювання.

Відповідно до ст.3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.

Відповідно до ст.29 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" карантин встановлюється та відміняється Кабінетом Міністрів України.

Питання про встановлення карантину порушує перед Кабінетом Міністрів України центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, за поданням головного державного санітарного лікаря України.

Рішення про встановлення карантину, а також про його відміну негайно доводиться до відома населення відповідної території через засоби масової інформації.

У рішенні про встановлення карантину зазначаються обставини, що призвели до цього, визначаються межі території карантину, затверджуються необхідні профілактичні, протиепідемічні та інші заходи, їх виконавці та терміни проведення, встановлюються тимчасові обмеження прав фізичних і юридичних осіб та додаткові обов`язки, що покладаються на них. Карантин встановлюється на період, необхідний для ліквідації епідемії чи спалаху особливо небезпечної інфекційної хвороби. На цей період можуть змінюватися режими роботи підприємств, установ, організацій, вноситися інші необхідні зміни щодо умов їх виробничої та іншої діяльності.

Організація та контроль за дотриманням встановленого на території карантину правового режиму, своєчасним і повним проведенням профілактичних і протиепідемічних заходів покладаються на місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування.

Відповідно до ст.32 цього Закону обмежувальні протиепідемічні заходи встановлюються місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за поданням відповідного головного державного санітарного лікаря у разі, коли в окремому населеному пункті, у дитячому виховному, навчальному чи оздоровчому закладі виник спалах інфекційної хвороби або склалася неблагополучна епідемічна ситуація, що загрожує поширенням інфекційних хвороб. Обмеженням підлягають ті види господарської та іншої діяльності, що можуть сприяти поширенню інфекційних хвороб.

Види і тривалість обмежувальних протиепідемічних заходів встановлюються залежно від особливостей перебігу інфекційної хвороби, стану епідемічної ситуації та обставин, що на неї впливають.

Згідно з п.1 ч.2 ст.236 КАС України суд має право зупинити провадження у справі в разі захворювання учасника справи, підтвердженого медичною довідкою, що перешкоджає прибуттю до суду, якщо його особиста участь буде визнана судом обов`язковою, - до одужання.

Відповідно до ч.6 ст.7 КАС України у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону), а за відсутності такого закону суд виходить із конституційних принципів і загальних засад права (аналогія права). Аналогія закону та аналогія права не застосовується для визначення підстав, меж повноважень та способу дій органів державної влади та місцевого самоврядування.

Водночас, при повній або частковій відсутності норм, які регулюють певні суспільні відносини, можливо застосувати аналогію закону, тобто, вирішення справи або окремого юридичного питання на основі правової норми, розрахованої на схожі випадки.

Слід зазначити, що застосування аналогії забороняється, якщо вона прямо заборонена законом, чи якщо закон пов`язує настання юридичних наслідків з наявністю конкретних норм.

При вирішенні справи по аналогії закону чи аналогії права обов`язковим є дотримання таких умов: аналогія допустима лише у випадку повної чи часткової відсутності правових норм; суспільні відносини, до яких застосовується аналогія, повинні знаходитися у сфері правового регулювання; повинна бути схожість між обставинами справи і наявною нормою за суттєвими юридичними ознаками; пошук норми, що регулює аналогічний випадок, повинен здійснюватися спочатку в актах тієї ж галузі права, у випадку відсутності - в іншій галузі права і у законодавстві в цілому; винесене у процесі використання аналогії правове рішення не повинно суперечити нормам закону, його меті; обов`язково повинно бути мотивоване пояснення причин застосування рішення по аналогії до конкретного випадку.

Отже у разі, якщо спірні правовідносини не врегульовані законом, суд застосовує закон, що регулює подібні за змістом відносини (аналогія закону), а за відсутності такого - суд виходить із загальних засад законодавства (аналогія права).

Зважаючи на вищевикладене, суд вважає за необхідне, застосувавши аналогію положення п.1 ч.2 ст.236 КАС України, що є найбільш приближеним за змістом до ситуації, що склалася на території України та Одеської області, з метою попередження розповсюдження захворюваності на гостру респіраторну інфекцію, спричинену коронавірусом COVID-19, задля захисту життя та здоров`я учасників справи, які просять про розгляд справи за їх участі та не можуть прибути до суду через обмежувальні протиепідемічні заходи, зупинити провадження по справі до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. ст. 7, 236, 248, 256, 293 КАС України, суд,

УХВАЛИВ:

Зупинити провадження по справі №420/2544/20 за позовом заявою Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до Комунального некомерційного підприємства "Чорноморська лікарня" Чорноморської міської ради Одеської області, третя особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Відділ охорони здоров`я Чорноморської міської ради Одеської області, про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) - до завершення обмежувальних протиепідемічних заходів.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала може бути оскаржена до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до Одеського окружного адміністративного суду протягом 15 днів з дня складення ухвали. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя В.В. Андрухів

Дата ухвалення рішення19.05.2020
Оприлюднено20.05.2020

Судовий реєстр по справі —420/2544/20

Ухвала від 05.04.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 17.03.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 10.02.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Рішення від 11.11.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 01.11.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 20.10.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 12.05.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 12.04.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 12.04.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

Ухвала від 21.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні