Рішення
від 19.05.2020 по справі 824/1604/19-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 травня 2020 р. м. Чернівці справа № 824/1604/19-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Маренича І.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної авіаційної служби України до ОСОБА_1 про зобов`язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Державна авіаційна служба України (далі - позивач, Державіаслужба) звернулась до суду з адміністративним позовом, у якому просить :

- зобов`язати ОСОБА_1 (далі - відповідач) виконати рішення Державної авіаційної служби України від 18.09.2019 року №216;

- скасувати право власності визнане за ОСОБА_1 на об`єкт будівництва за адресою : АДРЕСА_1 , кадастровий номер земельної ділянки 7321087900:01:003:0503;

- зобов`язати ОСОБА_1 знести самочинне будівництво за адресою : АДРЕСА_1 , кадастровий номер земельної ділянки 7321087900:01:003:0503.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначав, що на момент перевірки приаеродромної території аеродрому "Чернівці" комісією виявлено, зокрема об`єкт будівництва який ведеться без узгодження з експлуатантом аеродрому, провайдером аеронавігаційного обслуговування та без погодження Державіаслужби, який знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер земельної ділянки №7321087900:01:003:0503. Зазначений об`єкт будівництва, знаходиться на відстані 116 метрів від осі злітно-посадкової смуги та є безпосередньою перешкодою на приаеродромній території аеродрому "Чернівці", оскільки частково знаходиться в межах його льотної смуги та частково в перехідній поверхні обмеження перешкод.

Також позивач зазначав, що Державіаслужбою не здійснювалося погодження вибору майданчику для проектування, будівництва, розширення, реконструкції і технічного переобладнання, не надавався висновок щодо погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, щодо об`єктів будівництва за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер земельної ділянки №7321087900:01:003:0503.

Враховуючи те, що рішення Державіаслужби про припинення будівництва на при аеродромній території від 18.09.2019 р. №216 відповідачем не виконується в добровільному порядку, та зважаючи на необхідність невідкладного вирішення питання щодо припинення неконтрольованого будівництва, яке може призвести до негативних наслідків, вирішення питання щодо виконання вищезазначеного рішення в судовому порядку є єдиним способом захисту порушених прав Державіаслужби.

12.03.2020 р. відповідач не погоджуючись із поданим позовом подав до суду відзив, в якому вказував, що висота збудованого об`єкта, який розташований за адресою АДРЕСА_1 , кадастровий номер земельної ділянки №7321087900:01:003:0503 складає 4,2 метра, що не перевищує 45 метрів координати контрольної точки аеропорту "Чернівці".

Таким чином, на думку відповідача він не зобов`язаний був погоджувати містобудівні умови щодо даної забудови із Державіаслужбою та залучати в якості третьої особи ні КП "Міжнародний аеропорт "Чернівці" імені Л. Каденюка, ні Державіаслужбу у справі про визнання права власності на споруду, так як їхні права ним не порушувалися.

Окрім того, позивач наголошував, що на момент винесення вищевказаного рішення Державіаслужби №216, він не міг би його виконати, оскільки з 15.08.2019 р. гараж - майстерня, яка знаходиться за адресою АДРЕСА_1, кадастровий номер земельної ділянки №7321087900:01:003:0503 належить на праві власності іншій особі.

24.12.2019 р. ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду у справі №824/1604/19-а відкрито провадження у справі, ухвалено призначити розгляд справи за правилами загального позовного провадження на 09:00 год. 27.01.2020 р.

27.01.2020 р. відкладено розгляд справи у зв`язку з клопотанням представника позивача. Розгляд справи призначено на 10:30 год. 17.02.2020 р.

17.02.2020 р. відкладено розгляд справи у зв`язку з неприбуттям відповідача. Розгляд справи призначено на 11:00 год. 11.03.2020 р.

Ухвалою суду від 17.02.2020 р. залучено до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача: комунальне підприємство "Міжнародний аеропорт "Чернівці" імені Леоніда Каденюка" та Глибоцьку районну державну адміністрацію.

11.03.2020 р. відкладено розгляд справи у зв`язку з неприбуттям відповідача та представників третіх осіб. Розгляд справи призначено на 10:00 год. 01.04.2020 р.

01.04.2020 р. відкладено розгляд справи у зв`язку з неприбуттям сторін по справі та призначено розгляд справи на 15:30 год. 27.04.2020 р.

Представником позивача та представником Глибоцької районної державної адміністрації подано до суду заяви про розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, за їх відсутності. Вказували, що позовні вимоги підтримують в повному обсязі.

Відповідач та комунальне підприємство "Міжнародний аеропорт "Чернівці" імені Леоніда Каденюка" в судове засідання не з`явились, явку представника не забезпечили, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.

Відповідно до ч. 3 ст. 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Частиною 1 ст. 205 КАС України визначено, що неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта (ч. 9 ст. 205 КАС України).

Враховуючи приписи ст. 194, 205 КАС України та подання представником позивача та представником Глибоцької районної державної адміністрації заяв про розгляд справи в порядку письмового провадження без їх участі, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними у справі матеріалами в порядку письмового провадження.

Суд, дослідивши письмові докази по справі, встановив наступне.

Комісією міжнародного аеропорту "Чернівці" імені Л. Каденюка проведено перевірку стану приаеродромної території стосовно виявлення несанкціонованого будівництва, відповідно до п. 2 ст. 72 ЗК України, розділу 11 Положення про використання повітряного простору України та розділу 9 ст. 69 Повітряного кодексу України та встановлено, що на відстані 100 м зліва від осі ЗПС з МК 328 за межами аеродрому виявлено ділянку, на якій проводиться несанкціоноване будівництво (Цегельна споруда висотою 3,5 м від рівня землі на відстані 116 м від осі ЗПС), кадастровий номер земельної ділянки 7321087900:01:003:0504, вул. Симоненка, с. Чагор, Глибоцького району, Чернівецької області. За результатами обстеження, 14.03.2019 р. складено відповідний акт (а.с. 45 - 47).

Розглянувши звіт інженера - геодезиста ОСОБА_2 по визначенню параметрів перешкод, розташованих на земельній ділянці за адресою: АДРЕСА_1 , яка знаходиться на приаеродромній території, а саме в льотній смузі аеродрому "Чернівці", головним штурманом аеропорту "Чернівці" встановлено, що висота перешкоди в льотній смузі перевищує поверхню обмеження перешкод в льотній смузі на 7,29 м; висота споруди в точці найбільше віддаленій від осі ЗПС повинна не перевищувати відмітку поверхні обмеження перешкод в - 251,0 м у БСВ, а так як висота рельєфу поверхні землі в даному місці: 252,50 м, тому будівництво на даній ділянці заборонено та зроблено висновок, що за нормативами сертифікаційних вимог, будівництво об`єкту заборонено, а те що вже побудовано на даній ділянці, є перешкодою на при аеродромній території аеродрому "Чернівці" і підлягає знесенню (а.с. 41 -42).

Міжнародний аеропорт "Чернівці" імені Л. Каденюка звернувся до відповідача з листом від 03.04.2019 р., в якому вимагав припинення несанкціонованого будівництва та знесення цегельної споруди в найкоротший термін (а.с. 43 - 44).

10.04.2019 р. міжнародний аеропорт "Чернівці" імені Л . Каденюка звернувся до позивача з листом, в якому вказував, що в результаті перевірки встановлено, що на земельній ділянці яка знаходиться на при аеродромній території на відстані 127,91 м від осі ШЗПС продовжується несанкціоноване будівництво (цегляна споруда висотою 256,99 м в БСВ, у зв`язку з чим просив сприяти щодо прийняття заходів впливу на суб`єкта несанкціонованого будівництва (а.с. 37).

17.05.2019 р. Державна авіаційна служба України на підставі акту обстеження при аеродромної території щедрому "Чернівці" від 14.03.2019 р. з метою усунення виявлених порушень прийняло рішення №212, яким вимагало негайно припинити будівництво за адресою: с. Чагор , Чернівецька область, Глибоцький район, вулиця Симоненка , кадастровий номер земельної ділянки 731087900:01:003:0504, що здійснюється ОСОБА_1 , до вирішення питання щодо можливості та умов подальшого будівництва відповідно до законодавства. Також зобов`язали ОСОБА_1 невідкладно вжити заходів щодо погодження місця розташування та висоти об`єкта та при аеродромній території у відповідності до вимог п. 56, 57, 60 Положення про використання повітряного простору України та у спосіб передбачений Порядком погодження місця розташування та висоти об`єктів на передбачений Порядком погодження місця розташування та висоти об`єктів на при аеродромних територіях та об`єктів, діяльності яких може вплинути на безпеку перельотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, затвердженим наказом Мінінфраструктури України від 30.11.2012 р. №721, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.12.2012 р. за №2147/22459 (а.с. 25).

30.08.2019 р. Міжнародний аеропорт "Чернівці" імені Л. Каденюка ознайомившись з рішенням від 17.05.2019 р. №212 повідомив позивача про описку в резолютивній частині рішення, а саме щодо невірно вказаного кадастрового номеру земельної ділянки, на якій здійснюється будівництво з порушеннями та повідомлено, що кадастровий номер зазначеної ділянки згідно публічної кадастрової карти України є 7321087900:003:0503, що підтверджується відповідним витягом, у зв`язку з чим просив внести зміни до вказаного рішення (а.с. 48).

18.09.2019 р. Державна авіаційна служба України на підставі акту обстеження при аеродромної території аеродрому "Чернівці" від 14.03.2019 р. з метою усунення виявлених порушень прийняло рішення №216, яким вимагало негайно припинити будівництво за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер земельної ділянки 731087900:01:003:0503, що здійснюється ОСОБА_1 , до вирішення питання щодо можливості та умов подальшого будівництва відповідно до законодавства. Також зобов`язали ОСОБА_1 невідкладно вжити заходів щодо погодження місця розташування та висоти об`єкта та при аеродромній території у відповідності до вимог п. 56, 57, 60 Положення про використання повітряного простору України та у спосіб передбачений Порядком погодження місця розташування та висоти об`єктів на передбачений Порядком погодження місця розташування та висоти об`єктів на при аеродромних територіях та об`єктів, діяльності яких може вплинути на безпеку перельотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, затвердженим наказом Мінінфраструктури України від 30.11.2012 р. №721, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.12.2012 р. за №2147/22459 (а.с. 25).

26.11.2019 р. позивач звернувся до Глибоцької районної державної адміністрації із листом, в якому просили у строк до 06.12.2019 р. надати копії містобудівних умов та обмежень, вихідних даних по об`єкту будівництва за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер земельної ділянки 7321087900:01:003:0503. Крім того, просив в межах компетенції вжити заходів, спрямованих на припинення будівництва без передбаченим чинним законодавством України погодження Державіаслужби за вказаною адресою (а.с. 28 - 29).

Розглянувши вказаного листа, Глибоцька районна державна адміністрація 12.12.2019 р. повідомила позивача, що містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкту будівництва для земельної ділянки, яка знаходиться за адресою АДРЕСА_1 не видавалися. Також повідомили, що вжиття заходів спрямованих до припинення будівництва відноситься виключно до компетенції Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції в Чернівецькій області (а.с. 30).

Листом від 26.11.2019 р. №4/1297-19 позивач звернувся до Державної архітектурно-будівельної інспекції України та управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Чернівецькій області, в якому просив у строк до 06.12.2019 р. надати копію документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів по об`єкту будівництва за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер земельної ділянки 7321087900:01:003:0503. Крім того, також просив в межах компетенції вжити заходів, спрямованих на припинення будівництва без передбаченого чинним законодавством України погодження Державіаслужби за вищевказаною адресою, про результати яких повідомити (а.с. 31 - 32).

12.12.2019 р. Управління державної архітектурно-будівельної інспекції у Чернівецькій області направило позивачу листа, яким повідомила, що ними проведено захід держархбудконтролю щодо дотримання суб`єктом, містобудування ОСОБА_1 вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил на об`єкті: "Будівництво гаража-майстерні по АДРЕСА_1 (кадастровий номер земельної ділянки 7321097900:01:003:0503)".

За результатами проведеного позапланового заходу складено акт від 24.04.2019 р. №118/19 за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності: протокол про адміністративне правопорушення від 24.04.2019 р., виданий припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудування діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 24.04.2019 р., виданий припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 24.04.2019 р. та притягнуто ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності.

На виконання вимог припису ОСОБА_1 надано листа, відповідно до якого на об`єкт будівництва по АДРЕСА_1 (кадастровий номер земельної ділянки 7321087900:01:003:0503) визнано право власності за ОСОБА_1 . Відповідно до витягу від 15.08.2019 р. №177674612 власником об`єкта нерухомості, станом на даний час, виступає ОСОБА_5 . Таким чином, оскільки зареєстровано право власності на об`єкт нерухомого майна - гараж - майстерня літ. А за адресою: АДРЕСА_1 , підстави щодо здійснення позапланової перевірки в них відсутні (а.с. 33 - 34).

Оскільки рішення відповідачем в добровільному порядку не виконане, позивач звернувся до суду із вказаним позовом.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Повітряний кодекс України встановлює правові основи діяльності в галузі авіації. Державне регулювання діяльності в галузі авіації та використання повітряного простору України спрямоване на гарантування безпеки авіації, забезпечення інтересів держави, національної безпеки та потреб суспільства і економіки у повітряних перевезеннях та авіаційних роботах.

Відповідно до п. 1, 3, 4 "Положення про Державну авіаційну службу України", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №520 від 08.10.2014 р., Державіаслужба є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері цивільної авіації та використання повітряного простору України та є уповноваженим органом з питань цивільної авіації.

До основних завдань Державіаслужби належить, зокрема, здійснення державного контролю та нагляду за безпекою цивільної авіації, нагляду за забезпеченням аеронавігаційного обслуговування.

Державіаслужба відповідно до покладених на неї завдань, в тому числі, здійснює комплексні заходи щодо забезпечення безпеки польотів, авіаційної, екологічної, економічної та інформаційної безпеки; погоджує місця розташування, висоту об`єктів на приаеродромних територіях з урахуванням умов впливу авіаційного шуму і емісій авіаційних двигунів та об`єктів, які можуть вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних засобів цивільної авіації.

Відповідно до п. 84 ст. 1 Повітряного кодексу України приаеродромна територія - обмежена регламентованими розмірами місцевість навколо зареєстрованого згідно із встановленим порядком аеродрому (вертодрому) або постійного злітно-посадкового майданчика, до якої встановлені спеціальні вимоги щодо розташування різних об`єктів, а їх висота контролюється з урахуванням умов безпеки маневрування, зльоту та заходу на посадку повітряних суден.

Згідно ст. 69 Повітряного кодексу України визначено, що на приаеродромній території запроваджується особливий порядок здійснення діяльності, яка може вплинути на безпеку авіації та створити перешкоди для роботи наземних засобів зв`язку, навігації та спостереження. До такої діяльності, в тому числі належить будівництво та будівництво високовольтних повітряних ліній, висадка та вирощування дерев або зелених насаджень.

Визначення умов забудови, використання землі і споруд та здійснення діяльності, зазначеної в частині другій цієї статті, на приаеродромній території здійснюється органами місцевого самоврядування згідно із законом за погодженням з експлуатантом аеродрому та уповноваженим органом з питань цивільної авіації.

Органи виконавчої влади, юридичні та фізичні особи незалежно від форми власності, які допустили порушення порядку діяльності, зазначеної в частині другій цієї статті, містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, зобов`язані згідно з рішенням уповноваженого органу з питань цивільної авіації припинити будівництво чи діяльність, зазначену в частині другій цієї статті, до вирішення питання щодо можливості та умов подальшого будівництва відповідно до законодавства.

Крім того, відповідно до ч. 2 ст. 72 Земельного кодексу України на приаеродромній території відповідно до закону запроваджується особливий режим використання земель.

Відповідно до ч. 1 ст. 79 Повітряного кодексу України до повноважень місцевих органів виконавчої влади належить, в тому числі, дотримання вимог щодо використання приаеродромної території.

З матеріалів справи вбачається, що Аеродром "Чернівці" отримав сертифікат від Державної авіаційної служби України серії НОМЕР_1 на відповідність вимогам законодавства України про цивільну авіацію і придатний до експлуатації повітряних суден (дата введення в дію 30.03.2018 р., термін дії до 30.03.2021 р.), аеропорт знаходиться на відстані 5 км на південний схід від центру м. Чернівці, клас аеродрому "В (4С)", власником та експлуатантом аеродрому, відповідно до інформації, яка зазначена в сертифікаті, є Комунальне підприємство "Міжнародний аеропорт "Чернівці" імені Л. Каденюка" та у відповідності до "Правил сертифікації цивільних аеродромів України", затверджених наказом Державіаслужби №796 від 25.10.2005 року, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 10 листопада 2005 року за №1357/11637, цей аеродром за класом має приаеродромну територію в радіусі 50 км. від контрольної точки (а.с. 51 - 53).

Відповідно до п. 1.2, 2.1, 3.4 "Порядку погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації", затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України №721 від 30.11.2012 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2012 р. за №2147/22459 (далі - Порядок), дія цього Порядку поширюється на підприємства, установи та організації незалежно від форм власності, які займаються будівництвом об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, провайдерів аеронавігаційного обслуговування та експлуатантів аеродромів (вертодромів).

Погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, здійснює Державіаслужба України з урахуванням висновку експлуатанта аеродрому (вертодрому), а також висновку провайдера аеронавігаційного обслуговування, які повинні бути отримані заявником.

Державіаслужба розглядає матеріали, проводить оцінку розміщення об`єктів, що проектуються з урахуванням Висновку експлуатанта, Висновку провайдера, та надає висновок щодо погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, або готує обґрунтовану відмову у наданні погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації.

Отже, з аналізу норм законодавства вбачається, що Державіаслужба є уповноваженим органом з питань цивільної авіації, до повноважень якого належить погодження місця розташування, висоти об`єктів на приаеродромних територіях з урахуваням умов впливу авіаційного шуму і емісій авіаційних двигунів та об`єктів, які можуть вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних засобів цивільної авіації. За рішенням Державіаслужби органи виконавчої влади, юридичні та фізичні особи незалежно від форми власності, які допустили порушення особливого порядку будівництва на приаеродромній території, містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, зобов`язані припинити будівництво до вирішення питання щодо можливості та умов подальшого будівництва відповідно до законодавства.

Великою Палатою Верховного Суду у постанові від 06.02.2019 р. у справі №810/3046/17 зазначено, що аналіз положень ст. 69 Повітряного кодексу України у взаємозв`язку з нормами Положення №520 та Порядку №721, дає підстави для висновку, що в разі виявлення порушення особливого порядку будівництва на приаеродромній території, містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, Державіаслужба приймає рішення про припинення будівництва до вирішення питання щодо можливості та умов подальшого будівництва відповідно до законодавства, яке є обов`язковим для органів виконавчої влади, юридичних та фізичних осіб незалежно від форми власності, які допустили це порушення.

При цьому, Державіаслужба діє як суб`єкт владних повноважень послідовно, в чітко визначеному порядку. Зокрема, Державіаслужба наділена контролюючими функціями, приймає рішення про припинення будівництва до вирішення питання щодо можливості та умов подальшого будівництва відповідно до законодавства, що свідчить про публічно-правовий характер дій позивача.

Так, нормами п. 56 Положення про використання повітряного простору затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №954 від 06.12.2017 р. (далі - Положення №954) визначено, що місце розташування і висота об`єктів на приаеродромній території та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, погоджуються з керівником експлуатанта аеродрому, Державіаслужбою або Міноборони (відповідно до компетенції).

Дія такого Положення поширюється на фізичних та юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми та підпорядкованості за напрямами діяльності у галузі авіації, використання повітряного простору та діяльність яких створює або потенційно може створювати небезпеку повітряному руху, перешкоди для роботи наземних засобів зв`язку, навігації та спостереження.

До об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів та роботу засобів зв`язку, навігації та спостереження, у розумінні п. 57 Положення №954, віднесено наступні об`єкти будівництва та реконструкції:

- аеродроми, вертодроми, постійні злітно-посадкових майданчики;

- об`єкти, що перетинають поверхні обмеження перешкод аеродромів, вертодромів, постійних злітно-посадкових майданчиків;

- об`єкти заввишки 45 і більше метрів відносно контрольної точки аеродрому в радіусі до 50 кілометрів.

- повітряних ліній електрозв`язку та електропостачання, вибухонебезпечних, радіотехнічних, світлотехнічних та інших об`єктів (залізничних колій, автомобільних шляхів, об`єктів з викидом відкритого полум`я, газів та диму, діяльність яких може призвести до погіршення видимості в районах аеродромів, тощо), які можуть створити загрозу безпеці повітряного руху або перешкоджати роботі аеродрому чи засобів зв`язку, навігації та спостереження (радіотехнічного забезпечення), незалежно від їх розміщення;

- об`єкти незалежно від їх розміщення заввишки 100 і більше метрів над земною поверхнею.

Відповідно до п. 60 Положення №954, підприємства, установи та організації, заінтересовані в розміщенні об`єктів на приаеродромній території, повинні погоджувати таке розміщення з експлуатантом аеродрому, відповідними державними органами, органами місцевого самоврядування та дотримуватися умов погодження будівництва.

Отже, вимогами Положення №954 передбачений обов`язок фізичних та юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми та підпорядкованості здійснювати погодження об`єктів будівництва та реконструкції тільки у випадках, якщо такі відповідають встановленим критеріям.

Відповідно до п. 2.1 Порядку, погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, здійснює Державіаслужба України з урахуванням висновку експлуатанта аеродрому (вертодрому) щодо погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, з умовами, що забезпечують необхідний рівень безпеки польотів у районі аеродрому та на приаеродромних територіях, форма якого наведена в додатку 2 до цього Порядку, а також висновку провайдера аеронавігаційного обслуговування щодо погодження місця розташування та висоти об`єктів на приаеродромних територіях та об`єктів, діяльність яких може вплинути на безпеку польотів і роботу радіотехнічних приладів цивільної авіації, форма якого наведена в додатку 3 до цього Порядку, які повинні бути отримані заявником.

Процедура погодження здійснюється фахівцями Державіаслужби України на підставі Заявки, яка реєструється в день її надходження (п. 2.3 Порядку).

Як вбачається із матеріалів справи рішенням Державіаслужби від 18.09.2019 р. №216 відповідача зобов`язано негайно припинити будівництво за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер земельної ділянки 731087900:01:003:0503, що здійснюється ОСОБА_1 , до вирішення питання щодо можливості та умов подальшого будівництва відповідно до законодавства а також невідкладно вжити заходи щодо погодження місця розташування та висоти об`єкта на приаеродромній території відповідно до вимог пунктів 56, 57, 60 Положення №954 та у спосіб, передбачений Порядком.

Відповідно до ч. 10 ст. 69 ПК України, органи виконавчої влади, юридичні та фізичні особи незалежно від форми власності, які допустили порушення порядку діяльності, зазначеної в частині другій цієї статті, містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, зобов`язані згідно з рішенням уповноваженого органу з питань цивільної авіації припинити будівництво чи діяльність, зазначену в частині другій цієї статті, до вирішення питання щодо можливості та умов подальшого будівництва відповідно до законодавства.

Отже, вимогами чинного законодавства з питань безпеки авіації передбачений обов`язок фізичних та юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми та підпорядкованості здійснювати погодження об`єктів будівництва та реконструкції у випадках, якщо такі відповідають встановленим критеріям, а рішення Державіаслужби, що стосуються припинення такого будівництва, у разі недотримання законодавства у сфері авіаційної безпеки, підлягають обов`язковому виконанню.

Судом встановлено, що рішенням Глибоцького районного суду Чернівецької області від 03.07.2019 р. по справі №715/1088/19, яке набрало законної сили, за ОСОБА_1 визнано право власності на гараж - майстерню, що розташована за адресою АДРЕСА_1 з кадастровим номером 7321087900:01:003:0503 (а.с. 54 - 58).

Згідно витягу з Державного реєстру прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності 15.08.2019 р. приватним нотаріусом Глибоцького районного нотаріального округу Кінащук Н.М. зареєстровано право власності гараж-майстерню, загальною площею 292.7 кв.м , який знаходиться за адресою АДРЕСА_1 , кадастровий номер земельної ділянки №7321087900:01:003:0503 за ОСОБА_5 .

Враховуючи викладене суд приходить до висновку, що на момент винесення Державною авіаційною службою України рішення №216, а саме 18.09.2019 р. відповідач не був власником будівництва за адресою АДРЕСА_1 , кадастровий номер земельної ділянки №7321087900:01:003:0503.

Окрім того, суд звертає увагу, що згідно інформації, яка міститься в акті обстеження приаеродромної території аеродрому "Чернівці" від 14.03.2019 р., комісією досліджувалася земельна ділянка з кадастровим номером №7321087900:01:003:0504, а не земельна ділянка з кадастровим номером №7321087900:01:003:0503, як це вказано в рішенні №216.

Доказів дослідження земельної ділянки з кадастровим номером №7321087900:01:003:0503 до суду не надано, та не вказано про описку в матеріалах справи.

Також суд, звертає увагу, що згідно даних технічного паспорту на гараж - майстерню, затвердженого експертом - інженером з інвентаризації нерухомого майна висота збудованого об`єкту (кадастровий номер №7321087900:01:003:0503, розташованого за адресою: АДРЕСА_1 ) складає 4,2 метри, що не перевищує на 45 м координати контрольної точки Міжнародного аеропорту "Чернівці" імені Л. Каденюка.

З огляду на вищевказане суд вважає, що позивач не довів, що вимоги з питань обов`язковості погодження об`єкта будівництва та, відповідно, виконання рішення Державіаслужби №216 розповсюджується на відповідача, оскільки власником будівництва за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер земельної ділянки №7321087900:01:003:0503 є інша особа.

Відповідно до ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Таким чином враховуючи, приписи ч. 4ст. 78 КАС України та рішення Глибоцького районного суду Чернівецької області від 03.07.2019 р. по справі №715/1088/19, яке набрало законної сили, задоволенню не підлягають також вимоги, позивача щодо скасування права власності визнане за ОСОБА_1 та зобов`язання його знести самочинне будівництво за адресою: АДРЕСА_1 , кадастровий номер земельної ділянки №7321087900:01:003:05030).

Згідно ст. 129 Конституції України однією із основних засад судочинства є змагальність сторін та свобода в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Статтею 72 КАС України визначено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Відповідно до ч. 1 та 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно ч. 1 - 3 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Оцінивши належність, допустимість, достовірність доказів наданих позивачем окремо, а також достатність і взаємний зв`язок цих доказів у їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги є не обґрунтованими.

Враховуючи викладене вище, суд приходить до висновку, що адміністративний позов є таким, що не підлягає задоволенню у повному обсязі.

Частиною 5 ст. 139 КАС України встановлено, що у разі відмови у задоволенні вимог позивача, звільненого від сплати судових витрат, або залишення позовної заяви без розгляду чи закриття провадження у справі, судові витрати, понесені відповідачем, компенсуються за рахунок коштів, передбачених Державним бюджетом України, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Якщо сторону, на користь якої ухвалено рішення, звільнено від сплати судових витрат, з іншої сторони стягуються судові витрати на користь осіб, що їх понесли, пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимог, а інша частина компенсується за рахунок коштів, передбачених Державним бюджетом України, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Якщо обидві сторони звільнені від сплати судових витрат, вони компенсуються за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Оскільки, у задоволенні позову позивачу відмовлено повністю та за відсутності понесення відповідачем судових витрат, судом розподіл судових витрат не проводиться.

На підставі вищенаведеного та керуючись ст. ст. 6, 9, 14, 72, 73, 77, 90, 241, 250, 287 КАС України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - Державна авіаційна служба України (проспект Перемоги, 14, м. Київ, 01135, Код ЄДРПОУ 37536026)

Відповідач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 )

Треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні позивача

Комунальне підприємство "Міжнародний аеропорт Чернівці імені Леоніда Каденюка" (вул. В.Чкалова, 30, м. Чернівці, 58018, Код ЄДРПОУ 21418761)

Глибоцька районна державна адміністрація (вул. Грушевського, 2-А, смт. Глибока, Глибоцький район, Чернівецька область, 60400, Код ЄДРПОУ 04062104 )

Суддя І.В. Маренич

Дата ухвалення рішення19.05.2020
Оприлюднено19.05.2020
Номер документу89293707
СудочинствоАдміністративне
Сутьзобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —824/1604/19-а

Ухвала від 18.05.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Рішення від 19.05.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 17.02.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 12.02.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

Ухвала від 24.12.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Маренич Ігор Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні