Рішення
від 12.05.2020 по справі 160/612/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 травня 2020 року Справа № 160/612/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Олійника В. М. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпроагропромсервіс" про застосування заходів реагування, -

ВСТАНОВИВ :

16 січня 2020 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області звернулося до суду із позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпроагропромсервіс", в якій просить:

застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єктів, а саме: будівель та споруд (літ. Ж-1 , З-1 , К-1 , Д-1 , Є-1 , І-1 , Л-1 , М-1 , К' -І , Л' -І , Ж' -І ) за адресою: Дніпропетровська область, м.Дніпро, вул. Кільченська, буд.8 товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпроагропромсервіс" (код ЄДРПОУ - 33114626), до повного усунення порушень;

встановити у судовому рішенні спосіб і порядок його виконання шляхом зобов`язання зупинити експлуатацію об`єктів, а саме: будівель та споруд (літ. Ж-1 , З- 1 , К-1 , Д-1 , Є-1 , І-1 , Л-1 , М-1 , К' -І , Л' -І , Ж' -І ) за адресою: Дніпропетровська область, м.Дніпро, вул. Кільченська, буд. 8 товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпроагропромсервіс" (код ЄДРПОУ - 33114626), до повного усунення порушень.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що актом перевірки об`єктів ТОВ "Дніпроагропромсервіс» щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 13.12.2019 №1306 були встановлені порушення Кодексу цивільного захисту України № 5403-VI, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, Державних будівельних норм України Системи протипожежного захисту , затверджених наказом Мінрегіону України від 13.11.2014 №312, Державних будівельних норм України Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування , затверджені наказом Мінрегіонбуду України від 08.04.2013 р. № 133, Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників, затверджених наказом МВС України від 15.01.2018 №25, Державних будівельних норм України Пожежна безпека об`єктів будівництва , Державних будівельних норм України Природне і штучне освітлення , затверджених наказом Мінрегіону України від 03.10.2018 №264, Державних будівельних норм України Внутрішній водопровід та каналізація , затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 31.10.2012 №553, Державних будівельних норм України Котельні , Правила улаштування електроустановок , Правил будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок, Наказу МНС України від 18.12.2000 №338 Положення про паспортизацію потенційно небезпечних об`єктів , Постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 № 1200 Про затвердження Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю , Правил техногенної безпеки, затверджених наказом МВС України від 05.11.2018 № 879.

Подальша експлуатація об`єктів ТОВ "Дніпроагропромсервіс» із вищезазначеними порушеннями пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту створює загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Ухвалою суду від 24 лютого 2020 року відкрито спрощене провадження у справі без виклику учасників справи.

08 квітня 2020 року на адресу суду від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому останній просить відмовити позивачу у задоволенні позову у зв`язку з тим, що відповідач ТОВ "Дніпроагропромсервіс» не є власником будівель та споруд (літ, Ж-1 , З- 1 , К-1 , Д-1 , Є-1 , І-1 , Л-1 , М-1 , К' -1 , Л' -1 , Ж' -1 ) за адресою: АДРЕСА_1 область, м.Дніпро, вул. Кільченська, буд.8 та не використовує вказані об`єкти в своїй господарській діяльності. На даний час ТОВ "Дніпроагропромсервіс» фактичної господарської діяльності не здійснює.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми чинного законодавства України, суд встановив наступні обставини.

У період з 12.12.2019 р. по 13.12.2019 р. відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності позивачем було проведено планову перевірку ТОВ "Дніпроагропромсервіс» за адресою: Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Кільченська, 8 щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, за результатами якої складено акт від 13.12.2019 №1306.

Актом перевірки об`єктів ТОВ "Дніпроагропромсервіс» встановлені порушення Кодексу цивільного захисту України № 5403-VI, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, Державних будівельних норм України Системи протипожежного захисту , затверджених наказом Мінрегіону України від 13.11.2014 №312, Державних будівельних норм України Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування , затверджених наказом Мінрегіонбуду України від 08.04.2013 р. № 133, Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників, затверджених наказом МВС України від 15.01.2018 №25, Державних будівельних норм України Пожежна безпека об`єктів будівництва , Державних будівельних норм України Природне і штучне освітлення , затверджених наказом Мінрегіону України від 03.10.2018 №264, Державних будівельних норм України Внутрішній водопровід та каналізація , затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 31.10.2012 №553, Державних будівельних норм України Котельні , Правила улаштування електроустановок , Правил будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок, Наказу МНС України від 18.12.2000 №338 Положення про паспортизацію потенційно небезпечних об`єктів , Постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 № 1200 Про затвердження Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю , Правил техногенної безпеки, затверджених наказом МВС України від 05.11.2018 № 879, а саме:

усі будівлі підприємства згідно паспорту БТІ (літ. Ж-1 , З-1 , К-1 , Д-1 , Є-1 , І-1 , Л-1 , М-1 , К' -1 , Л' -1 , Ж' -1 ) не обладнано системою протипожежного захисту;

приміщення вбудованих і прибудованих котельних установок на твердому та комбінованому паливі не обладнано автоматичною системою пожежегасіння (літ. К-1 Будівля спеццеху);

об`єкт не забезпечено нормованою кількістю води для зовнішнього пожежегасіння;

виробничі та складські приміщення не укомплектовані пожежними щитами (стендами);

не забезпечені приміщення об`єкту в повному обсязі первинними засобами пожежегасіння згідно встановлених норм (вогнегасниками);

переносні вогнегасники не розміщені шляхом навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника і на відстані від дверей, достатній для її повного відчинення;

не виконано заміри опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;

електрощити, групові електрощитки не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки);

з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів;

на території об`єкта (площею понад 3 га) на в`їзді (виїзді) не встановлені схеми території, в яких слід вказувати розміщення будівель, водойм, гідрантів, пірсів та градирень, під`їздів пожежних автомобілів до них;

не забезпечено приміщення електрощитової протипожежними дверима з нормованою межею вогнестійкості (Будівля реммайстерні з кузнею літ. Ж-1 );

отвори (двері) між приміщеннями різного призначення необхідно виконати протипожежними з нормованою межею вогнестійкості;

не забезпечено ширину евакуаційного виходу з виробничого приміщення в складське приміщення (ширина проходу менша за 0.8 м. - будівля реммайстерні з кузнею літ. Ж-1 );

допускаються пороги на шляхах евакуації виходу з виробничого приміщення більше ніж 0,05м (Будівля спеццеху літ. К-1 );

шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням;

керівник об`єкта підприємства своїм розпорядчим документом не визначив спеціальні місця для куріння, які необхідно позначити відповідним знаком або написом, і місця, де встановлюють урну або попільницю з негорючих матеріалів;

приміщення, де знаходяться котли та котельні, не відокремлено від суміжних приміщень протипожежними стінами, перегородками з класом вогнестійкості не менше ніж REI 45 (ЕІ45) та протипожежними дверима нормованою межею вогнестійкості;

не виконано вогнезахисну обробку несучих металевих конструкцій будівель (згідно паспорту БТІ літ. І-1 , Ж-1 );

не забезпечено приміщення об`єкта системою внутрішнього протипожежного водопостачання;

керівник не пройшов навчання з питань пожежної безпеки;

для працівників охорони (сторожів, вахтерів, вартових) не розроблено інструкцію, в якій необхідно визначити їхні обов`язки щодо контролю за додержанням протипожежного режиму, огляду території і приміщень, порядок дій в разі виявлення пожежі, спрацювання систем протипожежного захисту, а також указати, хто з посадових осіб об`єкта має бути викликаний у нічний час у разі пожежі. Працівники охорони повинні мати список посадових осіб об`єкта із зазначенням їх місць проживання, службових, домашніх (мобільних) телефонів;

для позначення місць знаходження засобів пожежегасіння не встановлено на помітних місцях знаки, згідно ДСТУ ІSО 6309:2007. Знаки повинні бути розміщені на висоті 2-2,5 м. від рівня підлоги до нижнього торця покажчика;

на об`єкті відповідним документом (наказом, інструкцією тощо) не встановлений протипожежний режим;

для кожного приміщення об`єкта не розроблено та не затверджено керівником об`єкта інструкції про заходи пожежної безпеки;

під час зберігання у складах (приміщеннях) різних речовин та матеріалів не враховані їх пожеженебезпечні фізико-хімічні властивості, сумісність, а також ознаки однорідності речовин, що застосовуються для гасіння пожежі;

у складських приміщеннях стелажне та без стелажне зберігання не здійснюється відповідно до вимог пожежної безпеки ( літ. 3-1 , І-1 , Ж-1 , М-1 );

допускається стоянка та ремонт вантажно-розвантажувальних і транспортних засобів в Будівлі СТОЛ літ. М-1 ;

для встановлення наявності або відсутності джерел небезпеки, які можуть ініціювати виникнення надзвичайних ситуацій, а також визначення рівнів можливих надзвичайних ситуацій, не проведено ідентифікацію об`єкта господарської діяльності та не узгоджено її з ГУ ДСНС України у Дніпропетровській області;

обсяги забезпечення засобами радіаційного та хімічного захисту, їх типи, а також місця зберігання не визначено суб`єктом господарювання за погодженням з територіальним органом Державної служби України з надзвичайних ситуацій;

не забезпечено об`єкт засобами індивідуального захисту;

не розміщено інформацію про заходи безпеки та відповідну поведінку населення у разі виникнення аварії;

не створено об`єктовий матеріальний резерв для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;

не розроблено та не затверджено інструкцію на надзвичайні ситуації щодо дій у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій;

евакуаційні заходи щодо працівників та майна суб`єкта господарювання під час виникнення надзвичайних ситуацій не організовано;

не подано та не зареєстровано декларацію відповідності матеріально-технічної бази суб`єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки, а також не проведено експертизу протипожежного стану підприємства, об`єкта чи приміщення. Оцінка протипожежного стану проводиться суб`єктом господарювання, який одержав відповідну ліцензію.

Відповідно до підп. 39 п. 4 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року № 1052, на ДСНС України покладено завдання організовувати і здійснювати державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, суб`єктами господарювання.

Згідно пп. 27, 35 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, затвердженого наказом ДСНС України № 3 від 04.02.2013 року (у редакції наказу ДСНС України від 21.09.2017 №507), Головне управління відповідно до покладених на нього завдань організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання; складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, звертається до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.

Статтею 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) визначено як діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до частини 1 статті 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Згідно частини 1 статті 65 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) з питань, які визначені частиною першою статті 64 цього Кодексу щодо: 1) центральних органів виконавчої влади. Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, інших державних органів та органів місцевого самоврядування; 2) суб`єктів господарювання; 3) аварійно-рятувальних служб.

У відповідності до підп. 12 п. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Однак, приймаючи рішення по справі, суд враховує те, що згідно з Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна право власності на будівлі літ. Ж-1, Ж (1)-1, Ж 2 -1 будівля ремонтної майстерні з прибудовами, загальною площею 2197,4 кв.м; літ 3- 1 - будівля кузні, загальною площею 152,3 кв.м; літ.К-1, К(1)-1 - будівля спеццеху з прибудовою, загальною площею 1398,9 кв.м.; літ Д-1, Д(1)-1, Д(2)-1 - будівля складу запчастин з прибудовами, загальною площею 1009,9 кв. м; літ.Є-1 будівля складу запчастин ТОП (технічний обмінний пункт), загальною площею 191,3 кв. м.; літ.І-1 - будівля складу ТОП (технічний обмінний пункт), загальною площею 993,0 кв.м. було зареєстровано 30.03.2016 року за товариством з обмеженою відповідальністю Тахон , код ЄДРПОУ 39217612.

Також Інформаційною довідкою від 02.04.2020 року підтверджується, що на даний час в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно права на нерухоме майно у відповідача відсутні.

Будівлі Л-1 , М-1 , К' -І , Л' -І , Ж' -І за адресою: Дніпропетровська область, м.Дніпро, вул. Кільченська, буд. 8 у власності товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпроагропромсервіс" ніколи не перебували та не перебувають.

Таким чином, ТОВ "Дніпроагропромсервіс" не є власником об`єктів нерухомого майна, які було предметом перевірки, а тому у даному випадку до відповідача не можуть бути застосовані заходи реагування.

Враховуючи викладені обставини, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні адміністративного позову.

Керуючись ст. ст. 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.М. Олійник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.05.2020
Оприлюднено20.05.2020
Номер документу89321953
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/612/20

Постанова від 24.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 27.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 27.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Ухвала від 06.07.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Божко Л.А.

Рішення від 12.05.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 24.02.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 10.02.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 21.01.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні