ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
20 травня 2020 року м. Дніпросправа № 160/12617/19
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Мельника В.В. (доповідач),
суддів: Сафронової С.В., Чепурнова Д.В.,
за участю секретаря судового засідання Царьової Н.П.,
розглянувши у відкритому судовому
засіданні в м. Дніпрі апеляційну
скаргу Державної податкової служби України
на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 лютого 2020 року (головуючий суддя - Луніна О.С.) в адміністративній справі
за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Сеторі
до Державної податкової служби України,
Головного управління ДПС у Дніпропетровській області
про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма Сеторі (далі - Позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовом до Державної податкової служби України (далі - Відповідач-1), Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі - Відповідач-2), в якому просило:
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації - №1332576/42675179 від 19.11.2019 р.; №1332577/42675179 від 19.11.2019 р.; №1332578/42675179 від 19.11.2019 р.;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкові накладні: №5 від 11.04.2019р. у Єдиному реєстрі податкових накладних у день її направлення, а саме: 28.10.2019р.; №6 від 11.04.2019р. у Єдиному реєстрі податкових накладних у день її направлення, а саме: 28.10.2019р.; №7 від 11.04.2019р. у Єдиному реєстрі податкових накладних у день її направлення, а саме: 30.10.2019р.
В обґрунтування адміністративного позову Позивач, зокрема, зазначив, що ТОВ Фірма Сеторі складено податкові накладні №5 від 11.04.2019р., №6 від 11.04.2019р., №7 від 11.04.2019р. та направлено їх на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних. Однак, Відповідачем-2 зупинено реєстрацію податкових накладних та запропоновано платнику податків подати додаткові документи та пояснення, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. На вимогу податкового органу, після зупинення реєстрації податкових накладних, Позивачем були надані всі належні документи та пояснення. Проте Відповідачем-2 прийняті рішення, якими Позивачу відмовлено в реєстрації податкових накладних.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 лютого 2020 року адміністративний позов задоволено (а.с.139-144).
Ухвалюючи рішення суд першої інстанції, зокрема, виходив із того, що контролюючий орган був зобов`язаний у квитанціях чітко зазначити конкретний вид критерію, який встановлений п.п.1.6.п.1 Критеріїв оцінки ступеня ризиків. Зі змісту рішень, прийнятих контролюючим органом, в полі де зазначається перелік документів не вбачається жодних підкреслень стосовно документів, які на думку Відповідача-1 не були долучені платником податку на підтвердження його господарської діяльності по взаємовідносинам з ТОВ ТД ТЕК-УКРАЇНА . Зауважень до документів, їх розміру, формату або об`єму, які пояснювали неможливість оброблення документів не зазначено.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, Відповідач-1 оскаржив його в апеляційному порядку.
В апеляційній скарзі Відповідач-1, із посиланням на порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове, яким відмовити у задоволенні адміністративного позову.
Вимоги апеляційної скарги мотивовано, зокрема, тим, що комісією центрального рівня розглянуто пояснення та копії документів, які були надіслані ТОВ Фірма Сеторі для підтвердження реєстрації зазначених у позові податкових накладних та прийнято рішення про відмову в реєстрації податкових накладних №1332576/42675179, №1332577/42675179, №1332578/42675179 від 19 листопада 2019 року про відмову в реєстрації відповідної податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних з причини неподання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські приміщенні (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. Відповідач-1 вказує, що рішення комісії ДФС є правомірним та обґрунтованим, оскільки було прийнято в межах діючого законодавства.
Позивач подав відзив на апеляційну скаргу, в якому просив суд апеляційну скаргу Відповідача-1 залишити без задоволення, рішення суду першої інстанції без змін як законне та обґрунтоване.
19 травня 2020 року на адресу Третього апеляційного адміністративного суду надійшло письмове клопотання від ТОВ Фірма Сеторі про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Учасники справи, які були належним чином сповіщені про місце, дату та час розгляду справи в судове засідання своїх представників не направили, про причини їх неявки суд не сповістили.
Клопотань від учасників справи про відкладення розгляду справи у зв`язку із введенням постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року № 211 на території України карантину до суду апеляційної інстанції не надходило.
За таких обставин, колегія суддів ухвалила розглянути справу без участі представників учасників справи та без фіксування судового засідання технічними засобами у відповідності до ч. 4 ст. 229, ч. 2 ст. 313 КАС України.
Проаналізувавши вимоги та підстави апеляційної скарги, вивчивши матеріали справи в їх сукупності, проаналізувавши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, колегія суддів дійшла таких висновків.
Судом встановлено, що 04.04.2019р. між ТОВ Фірма Сеторі (постачальник) та ТОВ ТД ТЕК-УКРАЇНА (покупець) укладено Договір поставки №СТ-0004/19л17, відповідно до положень п.1.1 постачальник зобов`язується передати товар у власність покупцеві, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити товар, номенклатура, асортимент, ціни і кількість якого зазначені в Специфікації. Згідно п.п.3.2. п.3 договору, платежі за поставлений товар здійснюється на підставі рахунку-фактури продавця. Покупець здійснює оплату товару в порядку і строки, передбачені Специфікацією на поставку відповідної партії товару. Відповідно до п.3.3 п.3 покупець здійснює оплату товару банківським переказом коштів на зазначений у договорі поточний рахунок продавця в строк, передбачений п.3.2 цього Договору.
04.11.2019р. згідно Договору поставки СТ-0004/19л17 від 04.04.2019р., рахунку-фактури №СТ-0011/19 від 11.01.2019р., замовлення №СТ-0004/19л17 від 04.04.2019р. та видаткової накладної №СТ-0011/19 від 11.04.2019р. Позивачем був відвантажений товар (діафрагма) підприємству ТОВ ТД ТЕК-Україна (код ЄДРПОУ 41347407) на суму 511 632грн. 00коп., у т.ч. ПДВ 85 272грн. 00коп.
Перевезення товару згідно ТТН №136 від 11.04.2019р. здійснювалося автотранспортним перевізником ОСОБА_1
15.04.2019р. ТОВ ТД ТЕК-УКРАЇНА на розрахунковий рахунок Позивача сплачені кошти за товар у розмірі 511 632 грн. 00коп., що підтверджується платіжним доручення №1196.
За результатами господарської операції та на виконання вимог п.201.10. ст.201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) ТОВ Фірма Сеторі по першій події складено податкову накладну №5 від 11.04.2019р. на загальну суму 511 632 грн. 00коп. та направлена до податкового органу на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вказана податкова накладна доставлена до ДПС України, документи прийнято, реєстрація зупинена, що підтверджується відповідною квитанцією, яка долучена до матеріалів справи.
08.04.2019р. між ТОВ Фірма Сеторі (постачальник) та ТОВ ТД ТЕК-УКРАЇНА (покупець) укладено Договір поставки №СТ-000419л18, відповідно до положень п.1.1 постачальник зобов`язується передати товар у власність покупцеві, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити товар, номенклатура, асортимент, ціни і кількість якого зазначені в Специфікації. Згідно п.п.3.2. п.3 договору, платежі за поставлений товар здійснюється на підставі рахунку-фактури продавця. Покупець здійснює оплату товару в порядку і строки, передбачені Специфікацією на поставку відповідної партії товару. Відповідно до п.3.3 п.3 покупець здійснює оплату товару банківським переказом коштів на зазначений у договорі поточний рахунок продавця в строк, передбачений п.3.2 цього Договору.
11.04.2019р. згідно Договору поставки СТ-000419л18 від 08.04.2019р., рахунку-фактури №СТ-0112/19 від 11.04.2019р., замовлення №СТ-000419/л18 від 08.04.2019р. та видаткової накладної №СТ-0112/19 від 11.04.2019р. Позивачем був відвантажений товар (перетворювачі тиску) підприємству ТОВ ТД ТЕК-УКРАЇНА (код ЄДРПОУ 41347407) на суму 886 563 грн. 54 коп., у т.ч. ПДВ 147 760 грн. 59 коп.
Перевезення товару згідно ТТН №136 від 11.04.2019р. здійснювалося автотранспортним перевізником ФОП ОСОБА_1
15.04.2019р. ТОВ ТД ТЕК-УКРАЇНА на розрахунковий рахунок Позивача сплачені кошти за товар у розмірі 886 563 грн. 54коп., що підтверджується платіжним доручення №1197.
За результатами господарської операції та на виконання вимог п.201.10. ст.201 Податкового кодексу України ТОВ Фірма Сеторі по першій події складено податкову накладну №6 від 11.04.2019р. на загальну суму 886 563 грн. 54 коп. та направлена до податкового органу на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вказана податкова накладна доставлена до ДПС України, документи прийнято, реєстрація зупинена, що підтверджується відповідною квитанцією, яка долучена до матеріалів справи.
10.04.2019р. між ТОВ Фірма Сеторі (постачальник) та ТОВ ТД ТЕК-УКРАЇНА (покупець) укладено Договір поставки №СТ-000419л20, відповідно до положень п.1.1 постачальник зобов`язується передати товар у власність покупцеві, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити товар, номенклатура, асортимент, ціни і кількість якого зазначені в Специфікації. Згідно п.п.3.2. п.3 договору, платежі за поставлений товар здійснюється на підставі рахунку-фактури продавця. Покупець здійснює оплату товару в порядку і строки, передбачені Специфікацією на поставку відповідної партії товару. Відповідно до п.3.3 п.3 покупець здійснює оплату товару банківським переказом коштів на зазначений у договорі поточний рахунок продавця в строк, передбачений п.3.2 цього Договору.
11.04.2019р. згідно Договору поставки СТ-000419л20 від 10.04.2019р., рахунку-фактури №СТ-0114/19 від 11.04.2019р., замовлення №СТ-0004/19л20 від 10.04.2019р. та видаткової накладної №СТ-0114/19 від 11.04.2019р. Позивачем був відвантажений товар (перетворювачі тиску) підприємству ТОВ ТД ТЕК-УКРАЇНА (код ЄДРПОУ 41347407) на суму 1 629 817 грн. 08коп., у т.ч. ПДВ 271 636грн. 18коп.
Перевезення товару згідно ТТН №136 від 11.04.2019р. здійснювалося автотранспортним перевізником ФОП ОСОБА_1
15.04.2019р. ТОВ ТД ТЕК-УКРАЇНА на розрахунковий рахунок Позивача сплачені кошти за товар у розмірі 1 629 817 грн. 08коп., що підтверджується платіжними дорученнями №1198 та №1199.
За результатами господарської операції та на виконання вимог п.201.10. ст.201 Податкового кодексу України ТОВ Фірма Сеторі по першій події складено податкову накладну №7 від 11.04.2019р. на загальну суму 1 629 817 грн. 08коп. та направлена до податкового органу на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Вказана податкова накладна доставлена до ДПС України, документи прийнято, реєстрація зупинена, що підтверджується відповідною квитанцією, яка долучена до матеріалів справи.
Зі змісту квитанцій, долучених до матеріалів справи вбачається, що реєстрація вище вказаних податкових накладних зупинена відповідно до вимог п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. ПН/РК від 11.04.2019р. №5, №6, №7 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання вимог п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України Позивачем подано до контролюючого органу пояснення №2 щодо ведення господарської діяльності та долучено вичерпний перелік копій документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.
За результатами розгляду пояснень комісією ГУ ДПС у Дніпропетровській області прийняті рішення №1332576/42675179, №1332577/42675179, №1332578/42675179 від 19.11.2019р. про відмову в реєстрації податкових накладних №5, №6, №7, з підстав ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-факти/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Приписами п.201.7. ст.201 ПК України передбачено, що податкова накладна складається на повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Відповідно до п.201.10 ст.201 ПК України при здійсненні операції з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Датою та часом надання податкової/накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксований у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Згідно пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних №1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Відповідно до пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:
- відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
- чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
- дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201Кодексу;
- наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1статті 201 Кодексу;
- наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);
- наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
- факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
- наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;
- дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку №1246).
22.03.2018 набрала законної сили Постанова Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №117).
Так, пунктами 5, 6, 7 Порядку №117 встановлено, що податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна/розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Згідно з пунктом 13 Порядку №117 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної/розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД/послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Листом Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 №959 визначені Критерії ризиковості платника податку та Критерії ризиковості здійснення операцій (далі - Лист №959).
Відповідно до підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку, визначених у Листі №959 комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме:
- платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим);
- дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації;
- платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ);
- платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років;
- платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України;
- платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України (далі - Кодекс);
- наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Відповідно до пункту 14 Порядку №117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування (пункт 15 Порядку №117).
Згідно з пунктом 16 Порядку №117 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку подає до ДФС в електронній формі засобами електронного зв`язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів (пункт 18 Порядку №117).
Пунктом 19 Порядку №117 встановлено, що комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
Відповідно до пункту 20 Порядку №117 зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно з пунктом 21 Порядку №117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Листом №959 передбачено, що якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.
У разі якщо платник податків, внесений до переліку ризикових суб`єктів господарювання, перестав відповідати критеріям ризиковості, що визначені у пункті 1.6 цих Критеріїв, платника виключають з переліку ризикових суб`єктів господарювання за рішенням комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС.
Наказом Державної фіскальної служби України від 21.03.2018 № 144 затверджено Порядок формування територіальними органами та структурними підрозділами ДФС переліку ризикових платників податків (далі - Порядок №144) (у редакції, яка діяла на момент спірних правовідносин). Порядок втратив чинність на підставі наказу Державної фіскальної служби №522 від 03.08.2018.
Відповідно до Порядку №144 усі платники податків, що подають на реєстрацію податкові накладні/розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), перевіряються ДФС на відповідність критеріям ризиковості, які затверджено Державною фіскальною службою України та погоджено з Міністерством фінансів України (далі - Критерії).
Керівники комісій головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія), забезпечують розгляд питань на засіданні Комісії щодо внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків згідно з п.1.6 Критеріїв.
Засідання Комісії щодо розгляду питань про внесення платників податків до переліку ризикових платників податків/виключення з переліку ризикових платників податків проводиться згідно з порядком, передбаченим постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018р. №117 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , та оформлюється протоколом.
До протоколу засідання Комісій обов`язково додаються: перелік платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно з п.1.6 Критеріїв; матеріали, на підставі яких платників податків віднесено до такого переліку; інша інформація, що розглядається Комісією.
З матеріалів справи вбачається, що Відповідач-2 в оскаржуваних рішеннях посилається на те, що ТОВ Фірма Сеторі внесене до переліку платників податків щодо яких виявлено ознаки ризиковості, згідно до п.п.1.6 п.1 Критеріїв.
Поряд із цим, в матеріалах справи відсутні докази віднесення Позивача до переліку платників податків щодо яких виявлено ознаки ризиковості.
Крім того, підпункт 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку включає в себе сукупність критеріїв на підставі яких може встановлюватись ризиковість платника податків.
Разом з тим, в квитанціях від 28.10.2019р. та 30.10.2019р. про зупинення реєстрації податкових накладних не зазначено за якою саме підставою Позивача із вказаних в підпункті 1.6 пункту 1 Критеріїв віднесено до ризикових платників.
За викладених обставин, контролюючий орган був зобов`язаний у квитанціях чітко зазначити конкретний вид критерію, який встановлений п.п.1.6.п.1 Критеріїв оцінки ступеня ризиків.
Також, в ході розгляду справи судом встановлено, що ще однією підставою у відмові реєстрації податкових накладних, стало ненадання Позивачем як платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання, транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи) у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт. послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладні.
Проте до матеріалів справи Позивачем долучено повідомлення №2 від 11.11.2019р. зі змісту якого вбачається, що разом з повідомленням про надання пояснень Позивачем також долучалися і документи на підтвердження господарсько-фінансових взаємовідносин з ТОВ ТД ТЕК-УКРАЇНА в кількості 75 додатків.
Разом з тим, форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної - розрахунку коригування Єдиному реєстрі податкових накладних передбачає, що у разі прийняття відмови з підстав ненадання платником податку копій документів податковий орган своєму рішенні підкреслює та зазначає, яких саме документів не було надано.
Зі змісту рішень, прийнятих контролюючим органом, в полі де зазначається перелік документів не вбачається жодних підкреслень стосовно документів, які на думку Відповідача-1 не були долучені платником податку на підтвердження його господарської діяльності по взаємовідносинам з ТОВ ТД ТЕК-УКРАЇНА . Зауважень до документів, їх розміру, формату або об`єму, які пояснювали неможливість оброблення документів не зазначено.
З огляду на зазначене та враховуючи те, що Позивачем на підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних надано достатньо доказів, які засвідчують факт здійснення господарських операцій за податковими накладними №5 від 11.04.2019р., №6 від 11.04.2019р. та №7 від 11.04.2019р. у реєстрації, яких було відмовлено, оскаржувані рішення є безпідставними та необґрунтованими.
Європейський суд з прав людини вказав, що пункт перший статті 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними, залежно від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (PRONINA v. UKRAINE, № 63566/00, § 23, ЄСПЛ, від 18 липня 2006 року).
Суд враховує й те, що згідно п. 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
За даних обставин колегія суддів вважає, що суд першої інстанції під час розгляду даної справи об`єктивно, повно, всебічно дослідив обставини, які мають суттєве значення для вирішення справи, застосував до правовідносин, які виникли між сторонами у справі, норми права які регулюють саме ці правовідносини, зроблені судом першої інстанції висновки відповідають фактичним обставинам справи та підтверджуються належними письмовими доказами, які зібрані та досліджені судом у судовому засіданні під час розгляду даної адміністративної справи, рішення суду першої інстанції у даній справі про задоволення адміністративного позову прийнято без порушення норм процесуального та матеріального права, і тому рішення суду першої інстанції у даній адміністративній справі від 24 лютого 2020 року необхідно залишити без змін.
Доводи апеляційної скарги Відповідача-1 спростовуються дослідженими у справі доказами і не можуть бути підставою для скасування рішення суду, а тому апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 243, 310, 316, 321, 322, 325, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Державної податкової служби України - залишити без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 24 лютого 2020 року у справі №160/12617/19 - залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня її проголошення.
У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складання повного судового рішення.
В повному обсязі постанова складена 20 травня 2020 року.
Головуючий - суддя В.В. Мельник
суддя С.В. Сафронова
суддя Д.В. Чепурнов
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.05.2020 |
Оприлюднено | 20.05.2020 |
Номер документу | 89324448 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Мельник В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні