АС 6/83-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16.08.07 Справа №АС 6/83-07.
Господарський суд Сумської області у складі
головуючого судді Гордієнко М.І.,
секретаря судового засідання Балицького В.В.
розглянувши матеріали справи
за позовом Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів
до відповідача Сільськогосподарського закритого акціонерного товариства ім.. Шевченка
про стягнення боргу в сумі 5760 грн. 28 коп.
Представники сторін:
Від позивача –предст. Груздо Т.С.
Від відповідача –не з'явився
Суть спору: Позивач подав позовну заяву про стягнення з відповідача 5760 грн. 28 коп.. адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу створення робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2006 році відповідно до ст.20 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”, зокрема за нестворене 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів.
Відповідач в судове засідання не з'явився, відзиву на позовну заяву не подав, тому відповідно до п. 6 ст. 71 КАС України справа розглядається за наявними матеріалами.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення повноважного представника позивача та дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд
ВСТАНОВИВ:
Статтею 4 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів" № 875-ХІІ від 21.03.1991р. зі змінами та доповненнями (далі Закон) передбачено, що держава створює правові, економічні, політичні, соціально-побутові і соціально-психологічні умови для задоволення потреб інвалідів у відновленні здоров'я, матеріальному забезпеченні, посильній трудовій та громадській діяльності.
Згідно ч. 5 ст. 20 Закону, фінансування заходів щодо соціальної, трудової, фізкультурно-спортивної та професійної реабілітації інвалідів, надання позик на створення робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, забезпечення інвалідів технічними реабілітаційними засобами, оплата навчання та перекваліфікація здійснюються Фондом соціального захисту інвалідів.
Відповідно до ч. 1 ст.19 Закону для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форм власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого місця.
Статтею 20 Закону встановлено обов'язок підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форм власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ч.1 ст. 19 Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), установі, організації за кожне робоче місце не зайняте інвалідом, а якщо працює від 8 до 15 осіб - в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві ( в об'єднанні), установі.
Сплату адміністративно-господарських санкцій підприємства (об'єднання), установи і організації провадять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів(обов'язкових платежів).
У разі несплати адміністративно – господарських санкцій та пені чи неможливості їх сплати за рішенням господарського суду їх стягнення в примусовому порядку може бути звернено на майно підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, в порядку, передбаченому законом.
Пунктом 2 Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю суми адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007р. № 70, передбачено, що суми адміністративно-господарських санкцій та пені перераховуються роботодавцями на рахунок, відкритий в органах Держказначейства, до 15 квітня року, що настає за роком, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Відповідно до звіту про зайнятість інвалідів за 2006 рік (форма 10-ПІ), наданого до Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів СТОВ ім.. Шевченка, середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу підприємства у 2006 році становила 63 чоловіки.
Таким чином, згідно із ст.19 Закону, на підприємстві СТОВ ім.. Шевченка у 2006 році норматив складає 3 робочих місця. Фактично ж, згідно даних, наданих підприємством у звіті, було створено 2 робочих місця для працевлаштування інвалідів.
Отже, відповідачем не виконано норматив по створенню 1 робочого місця для працевлаштування інвалідів. Відповідно до наданого СТОВ ім.. Шевченка звіту, розмір середньої річної заробітної плати на підприємстві за 2006 рік становить 5665,28 грн.
Таким чином, сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання СТОВ ім.. Шевченка нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2006 році, становить 5665,28 грн.
Сумським обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів встановлено, що зазначених вище відрахувань відповідачем не здійснено, а тому заборгованість по сплаті адміністративно-господарських санкцій складає 5665,28 грн.
Законом України "Про внесення змін та доповнень" до Закону України "Про Державний бюджет України на 2006 рік", передбачено, що надходження до Фонду України соціального захисту інвалідів належать до надходжень спеціального фонду Державного бюджету України на 2006 рік.
Таким чином, несплата 5665,28 грн. адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2006 році, до Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів призвела до ненадходження цих коштів до Державного бюджету України, що, в свою чергу, перешкоджає державі у створенні економічних, соціально-побутових, соціально-психологічних умов для задоволення потреб інвалідів, - чим порушуються інтереси держави та соціальні гарантії прав інвалідів.
Як зазначається у статті 8 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" державне управління в галузі забезпечення соціальної захищеності інвалідів здійснюється центральним органом виконавчої влади з питань праці та соціальної політики, Міністерством охорони здоров'я України та органами місцевого самоврядування.
Відповідно до пункту 1 Положення про Фонд соціального захисту інвалідів затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2002 року № 1434 Фонд соціального захисту інвалідів є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінпраці та підпорядковується йому.
Згідно до пункту 9 цього ж Положення для реалізації покладених на Фонд завдань за погодженням з Мінпраці утворюються територіальні відділення Фонду в межах граничної чисельності його працівників.
За змістом статті 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" саме Фонду соціального захисту інвалідів надано право на стягнення адміністративно-господарських санкції за недодержання законодавчо встановленого нормативу робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів.
Пункт 4 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України визначає, що до компетенції адміністративних судів відносяться спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.
Доказів сплати 5665,28 грн. адміністративно-господарських санкцій за нестворене 1 робоче місце для працевлаштування інвалідів в 2006 року відповідно до вимог ст.19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” відповідач суду не подав, тому суд вважає вимоги позивача правомірними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись п. 4 ст. 17, ст. 104 -106 Кодексу адміністративного судочинства України ст.ст. 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів", суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з Сільськогосподарського закритого акціонерного товариства ім.. Шевченка (42107, Недригайлівський район, с. Засулля, код 03777456)на користь Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів(м. Суми, вул. Горького, 2, код ЄДРПОУ 23636315, код бюджетної класифікації 50070000) 5760 грн.28 коп. заборгованості.
3. Видати виконавчий лист після набрання постановою законної сили за заявою особи на користь якої винесена дана постанова..
4. Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у встановлений строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку.
5. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
6. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
СУДДЯ М.І.ГОРДІЄНКО
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2007 |
Оприлюднено | 03.09.2007 |
Номер документу | 893318 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Гордієнко М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні