ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 травня 2020 року Справа № 160/2823/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Юхно І. В. розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (в письмовому провадженні) у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Малого приватного підприємства Ларго до Головного управління Державної податкової служби України в Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ :
12.03.2020 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Малого приватного підприємства Ларго до Головного управління Державної податкової служби України в Дніпропетровській області, Державної податкової служби України, у якому позивач просить суд:
- визнати протиправними та скасувати рішення про відмову в реєстрації податкових накладних № 1318576/20193053 від 30.10.2019 року та №1316287/20193053 від 28.10.2019 року, прийняті Головним управління Державної податкової служби України у Дніпропетровській області;
- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 37 від 22.09.2019 року на суму 492 957,92 грн., в т.ч. ПДВ на суму 82 159,65 грн. та податкову накладну №40 від 23.09.2019 року на суму 265 757,40 грн, в т.ч. ПДВ на суму 44 292,90 грн., складені Малим приватним підприємством Ларго .
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено наступне:
- позивачем було складено в електронній формі та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 37 від 22.09.2019 року на суму 492 957,92 грн., в т.ч. ПДВ на суму 82 159,65 грн. та №40 від 23.09.2019 року на суму 265 757,40 грн, в т.ч. ПДВ на суму 44 292,90 грн.;
- 11.10.2019 року Автоматизовною системою Єдине вікно подання електронних документів ДФС України направлено позивачу квитанцію про зупинення реєстрації податкових накладних № 37 від 22.09.2019 року та №40 від 23.09.2019 року;
- в повідомленні зазначено, що відповідно до п. 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрацію ПН № 37 від 22.09.2019 року та №40 від 23.09.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено. ПН відповідає вимогам пп. 1.6 п. Критеріїв ризиковості платника податків . Запропоновано надати пояснення та/або копії документи достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;
- на виконання вищезазначеної вимоги, 24.10.2019 року позивачем було складено та подано через Єдиний реєстр податкових накладних до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, Криворізьке північне управління, Криворізька північна ДПІ пояснення та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригувань, реєстрацію яких зупинено;
- за результатами розгляду пояснень та копій документів позивача Головним управлінням Державної фіскальної служби у Дніпропетровській області в особі Регіональної комісії яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, були прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних № 1318576/20193053 від 30.10.2019 року та №1316287/20193053 від 28.10.2019 року.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.03.2020 відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Про відкриття спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) сторони повідомленні відповідно до приписів Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України), що підтверджується матеріалами справи.
09.04.2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов відзив на позов від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог, з огляду на наступне:
- за результатами розгляду Комісією ГУ ДФС у Дніпропетровській області документів та пояснень, наданих платником податків по податковим накладним № 37 від 22.09.2019 року та №40 від 23.09.2019 року винесені рішення № 1318576/20193053 від 30.10.2019 року та №1316287/20193053 від 28.10.2019 року про відмову в реєстрації податкових накладних з причини: надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства;
- МПП Ларго протоколом від 23.09.2019 року №39 засідання робочої групи ГУ ДФС із забезпечення функціонування Комісії ДФС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмови в такій реєстрації внесене до переліків платників податків, відповідно до п. 1.6 Критеріїв;
- на момент прийняття рішення щодо ризиковості платника МПП Ларго діяли критерії ризиковості платника податку та критеріїв ризиковості здійснення операцій, погоджені ДФС України та Міністерством фінансів України 08.08.2019 року, які були доведені листом ДФС України від 23.09.2019 року №25693/7/99-9929-01-01-17.
09.04.2020 року від Державної податкової служби України надійшов відзив на позов, в якому відповідач просив відмовити у задоволенні позовних вимог посилаючись на те, що зобов`язання зареєструвати податкову накладну є похідною вимогою до ДПС України від вимог Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, оскільки скасування рішення відповідної комісії контролюючого органу є самостійною підставою для реєстрації відповідної податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до п. 28 Порядку.
10.04.2020 року Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області подано до суду додаткові пояснення, в яких зазначено, що МПП Ларго прибало насіння соняшника українського походження врожаю 2019 року у ТОВ Украгро С , яке попри наявності земельних ділянок не має необхідної чисельності та засобів виробництва для вирощування реалізованих обсягів продукції. Аналізом наявної податкової звітності встановлено, що у підприємства відсутні основні фонди, у відомостях про об`єкти оподаткування задекларовані тільки земельні ділянки, техніка для обробки землі відсутня, чисельність працівників у 2 кварталі 2 особи, у 3 кварталі - 3 особи.
16.04.2020 року від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій зазначив, що відповідачем у відзиві на позов фактично надано оцінку господарській діяльності постачальника позивача - ТОВ Украгро С , проте у відзиві не міститься посилання на матеріали податкової перевірки даного суб`єкта господарювання та/або прийняті щодо нього рішення про нарахування податкових зобов`язань, або інші рішення чи документи, які б підтверджували неправомірність діяльності даного суб`єкта господарювання.
Дослідивши матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються вимоги позову, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи.
Мале підприємство Ларго (код ЄДРПОУ 20193053) зареєстроване у якості юридичної особи 31.12.1991 року, перебуває на обліку у Головному управлінні ДФС у Дніпропетровській області, Криворізькому північному управлінні, Криворізькій північній ДПІ (Тернівський район м. Кривий Ріг) та є платником податку на додану вартість.
За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань видами економічної діяльності позивача є: Код КВЕД 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; Код КВЕД 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин (основний); Код КВЕД 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами; Код КВЕД 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням; Код КВЕД 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; Код КВЕД 46.72 Оптова торгівля металами та металевими рудами; Код КВЕД 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; Код КВЕД 47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; Код КВЕД 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; Код КВЕД 47.25 Роздрібна торгівля напоями в спеціалізованих магазинах; Код КВЕД 47.30 Роздрібна торгівля пальним; Код КВЕД 63.99 Надання інших інформаційних послуг, н. в. і. у.; Код КВЕД 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; Код КВЕД 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів; Код КВЕД 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів; Код КВЕД 35.11 Виробництво електроенергії; Код КВЕД 35.12 Передача електроенергії; Код КВЕД 35.13 Розподілення електроенергії; Код КВЕД 35.14 Торгівля електроенергією.
19.09.2019р. між малим приватним підприємством Ларго як постачальником та товариством з обмеженою відповідальністю АТ Каргілл було укладено договір поставки №СVР29811, що підтверджується копією відповідного договору.
Відповідно до п. 1.1 даного договору, постачальник зобов`язується поставити передати у власність, а покупець прийняти і оплатити насіння соняшнику урожаю 2019 року українського походження на умовах DAP доставлено до Каховської філії TOB АТ Каргілл , Херсонська область, м. Каховка, вул. Південна, 1, згідно Інкотермс 2010 в частині, що не суперечить умовам цього Договору. Код товару згідно УКТ ЗЕД 120600.
Згідно з п. 5.1 Договору, з урахуванням змін, внесених додатковим договором № 1 до договору, покупець здійснює оплату за товар наступним чином: 5.1.1. 80 % від повної вартості прийнятого товару (без урахування ПДВ) на банківський рахунок постачальника протягом трьох банківських днів після приймання експедитором покупця у місці поставки Товару в повному обсязі та отримання покупцем перерахованих далі документів.
Відповідно до умов договору, позивачем було здійснено поставку на користь ТОВ АТ Каргілл шляхом доставки товару до Каховської філії ТОВ АТ Каргілл , що підтверджується видатковими накладними № 224 від 22.09.2019р., № 225 від 23.09.2019р., товарно - транспортними накладними № 972820 від 21.09.2019р., № 972821 від 21.09.2019р., № 972822 від 21.09.2019р.
На виконання умов договору, покупцем було здійснено оплату за отриманий товар наступними платіжними дорученнями:
- платіжне доручення № 35919 від 24 вересня 2019 року на суму 410 798,27 грн, згідно рахунку № 224 від 22 вересня 2019 року;
- платіжне доручення № 35916 від 24 вересня 2019 року на суму 221 464,50 грн згідно рахунку №225 від 23.09.2019р.
Згідно до вимог п.201.10 ст.201 ПК України, позивачем на виконання вимог даного договору були оформлені в електронній формі податкові накладні:
- № 37 від 22.09.2019 року на суму 492 957,92 грн., в т.ч. ПДВ на суму 82 159,65 грн.;
- №40 від 23.09.2019 року на суму 265 757,40 грн, в т.ч. ПДВ на суму 44 292,90 грн., що підтверджується їх копіями в матеріалах справи.
Вказана вище податкова накладна була надіслана позивачем для реєстрації у встановленому законодавством порядку у ЄРПН та згідно копії квитанцій від 11.10.2019 року реєстрацію вказаних накладних було зупинено з підстав того, що вони відповідають вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку та підприємству було запропоновано надати пояснення та/або копії документів достатніх для прийняття рішень про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН, що підтверджується копією відповідної квитанції в матеріалах справи.
З метою проведення реєстрації вищевказаних податкових накладних, позивачем було надіслано контролюючому органу повідомлення від 24.10.2019 року про надання пояснень та копій документів, які необхідні для проведення реєстрації зупинених податкових накладних, а саме:
- по податковій накладній №37: договір CVP29811 від 19.09.2019р., видаткова накладна № 224 від 22.09.2019р., рахунок № 224 від 22.09.2019р., пл. дор. № 35916 від 24.09.2019р., довіреність № 6722 від 19.09.2019р., Договір № 40 на перевезення, акт перевезень № 193, реєстр перевезень до Акту № 193, видаткова накладна № 36 від 21.09.2019р., лист № 3009-1 від 30.09.2019р., Договір № 103 від 16.09.2019р., податкова накладна № 7 від 21.09.2019р., звітність 4сг ТОВ Украгро С , ТТН № 972821 від 21.09.2019р., ТТН № 972822 від 21.09.2019р.; надані наступні пояснення: МПП Ларго підписали 19.09.2019р. договір на поставку соняшнику № CVP29811 з ТОВ Каргілл . 22.09.2019р. поставлено товар автотранспортом (перевізник ТОВ Б.М.У. ), пункт поставки м. Каховка, накладна Ns 224 від 22.09.2019р. є підтвердженням передачі Товару, товар частково оплачено пл. доручення 35919 від 24.09.2019р. Насіння соняшнику МПП Ларго було придбано у с/г виробника ТОВ Украгро С договір Ns 103 від 16.09.2019р., накладна Ns 36 від 21.09.2019, податкова накладна № 7 від 21.09.2019 зареєстрована в ЄРПН ;
- по податковій накладній №40: договір CVP29811 від 19.09.2019р., видаткова накладна № 225 від 23.09.2019р., рахунок № 225 від 23.09.2019р., пл. дор. № 35916 від 24.09.2019р., довіреність № 6722 від 19.09.2019р., оборотно - сальдова 361 з TOB АТ Каргілл , Договір № 40 на перевезення, акт перевезень № 193 від 30.09.2019р., реєстр перевезень до Акту № 193, видаткова накладна № 36 від 21.09.2019р., лист № 3009-1 від 30.09.2019р., Договір № 103 від 16.09.2019р., податкова накладна № 7 від 21.09.2019р., довідка платника єдиного податку ТОВ Украгро С , звітність 4сг ТОВ Украгро С , ТТН № 972822 від 21.09.2019р.; надані наступні пояснення: МПП Ларго підписали 19.09.2019р. договір на поставку соняшнику Ns CVP29811 з ТОВ Каргілл . 22.09.2019р. поставлено товар автотранспортом (перевізник ТОВ Б.М.У. ), пункт поставки м. Каховка, накладна Ns 225 від 23.09.2019р. є підтвердженням передачі Товару, товар частково оплачено пл. доручення 35916 від 24.09.2019р. Насіння соняшнику МПП Ларго було придбано у с/г виробника ТОВ Украгро С договір № 103 від 16.09.2019р., накладна № 36 від 21.09.2019, податкова накладна № 7 від 21.09.2019 зареєстрована в ЄРПН .
За результатами розгляду пояснень та копій документів позивача Головним управлінням Державної податкової служби України у Дніпропетровській області в особі Регіональної комісії яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, були прийняті наступні рішення про відмову в реєстрації податкових накладних:
- № 1318576/20193053 від 30.10.2019р. - щодо податкової накладної № 37;
- № 1316287/20193053 від 28.10.2019р. - щодо податкової накладної № 40.
Підставою для відмови в реєстрації податкових накладних № 37 та № 40 зазначено надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавця
Вказаний спір виник через незгоду позивача з рішенням контролюючого органу про відмову у реєстрації в ЄРПН податкових накладних №37 та №40, у зв`язку з чим він звернувся до суду з адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За приписами частини першої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Згідно з частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Отже, суд вважає за необхідне зазначити, що під час розгляду спорів щодо оскарження рішень (дій) суб`єктів владних повноважень, суд зобов`язаний незалежно від підстав, наведених у позові, перевіряти оскаржувані рішення (дії) на їх відповідність усім зазначеним вимогам.
Пунктом 187.1 статті 187 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (далі Податковий кодекс України) передбачено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Таким чином, після оформлення документів, що засвідчує факт поставки товару за договором поставки від 19.09.2019 року №СVP29811, у малого підприємства Ларго виникло визначене законом право на складання податкових накладних від 22.09.2019 року №37 та від 23.09.2019 року №40.
Відповідно до абзацу першого пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з положеннями пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі квитанція).
Згідно з положеннями підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.
Пунктом 1 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 (далі Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, який був чинним на момент винесення оскаржуваних рішень та реєстрації податкових накладних) передбачено, що цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі комісії контролюючих органів), а також права та обов`язки її членів.
За приписами пункту 2 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).
Як зазначено у пункті 3 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, комісія контролюючого органу діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначений Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 (далі Порядок №117), який був чинним на момент винесення оскаржуваних рішень та реєстрації податкових накладних.
У пункті 2 Порядку №117 надано визначення таких термінів:
моніторинг сукупність заходів та методів роботи контролюючих органів, що виявляє за результатами проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації об`єктивні ознаки наявності ризиків порушення норм податкового законодавства;
критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, визначений показник моніторингу, що характеризує ризик;
ризик порушення норм податкового законодавства ймовірність складання та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту а / б пункту 185.1 статті 185, підпункту а / б пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено у такій податковій накладній/розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі платник податку) виконання свого податкового обов`язку.
Відповідно до пункту 3 Порядку №117 податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:
1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;
2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;
3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.05.2020 |
Оприлюднено | 22.05.2020 |
Номер документу | 89348795 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Юхно Ірина Валеріївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні