Рішення
від 20.05.2020 по справі 200/2259/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 травня 2020 р. Справа№200/2259/20-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі: головуючої судді Буряк І. В.,

секретаря судового засідання Соколової С.О.,

за участю:

позивач ОСОБА_1 , ОСОБА_2

представник відповідача Сергієнко Ю.О.

представник третьої особи не з`явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративний позов Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Комунального закладу Донецький обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями , третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, на стороні відповідача, Донецька обласна рада про застосування заходів реагування, -

УСТАНОВИВ:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (далі - позивач, ГУ ДСНС у Донецькій області), звернулося до Донецького окружного адміністративного суду із позовною заявою до комунального закладу Донецький обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями (далі - відповідач, комунальний заклад) про: застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) комунального закладу, розташованого за адресою: 84116, Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Вільна, 7а, до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкта.

Позовні вимоги мотивовані наступним чином.

Згідно висновків Акта перевірки від 20.12.2019 № 172, складеного за результатами проведення позапланової перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, виявлено численні порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.04.2014 № 1417, а тому подальша експлуатація об`єкта створює загрозу життю та здоров`ю людей. Зауважень або заперечень до проведеного позапланового заходу та складеного акта перевірки від суб`єкта господарювання не надходило.

У зв`язку із виявленими у Акті перевірки від від 20.12.2019 № 172 порушеннями, керуючись положеннями абз. 1 ч. 5 ст. 4, ч. 7 ст. 7 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , ч. 2 ст. 64, ст. 67, ст. 70 Кодексу цивільного захисту України, позивач має право звернутись із позовом до адміністративного суду про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи суб`єкта господарювання.

Ухвалою суду від 28.02.2020 до участі у справі у якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача залучено Донецьку обласну раду.

12 березня 2020 року Донецькою обласною радою надано пояснення у справі за змістом яких зазначено, що на теперішній час Донецька обласна рада не здійснює повноважень щодо управління об`єктами спільної власності, відповідні повноваження покладено на Управління сім`ї, молоді та масових заходів національно-патріотичного виховання Донецької облдержадміністрації.

Також висловлено прохання розгляд справи здійснювати за відсутності її представника.

Доказів на підтвердження обставин, викладених у вказаному клопотання до суду не надано. Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань засновником форма власності відповідача - комунальна, засновником є Донецька обласна рада.

Відповідачем відзиву на позовну заяву не надано.

У судовому засіданні від 20 травня 2020 року представники позивача вимоги позовної заяви підтримали просили її задовольнити у повному обсязі.

Представниця відповідача проти вимог позовної заяви заперечувала, зазначила, що значна частина недоліків усунута та виділено грошові кошти на усунення решти. Просила у задоволення позову відмовити повністю.

Фактичні обставини встановлені судом у справі такі.

Відповідач, комунальний заклад Донецький обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями є юридичною особою, ідентифікаційний код 36209111, місцезнаходження: 84116, Донецька область, м. Слов`янськ, вул. Вільна, 7а,, код КВЕД 86.90 Інша діяльність у сфері охорони здоров`я (основний) (відповідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань).

З 19.12.2019 по 20.12.2019 6-ДПРЗ ГУ ДСНС у Донецькій області відповідно до листа Першого заступника голови ДСНС України від 11.12.2019 № 02-17767/261, доручення Прем`єр-міністра України від 11.12.2019 № 44205/1/-19, наказу 6-ДПРЗ ГУ ДСНС України у Донецькій області від 11.12.2019 № 315 Про проведення позапланових перевірок на виконання доручення Прем`єр-міністра України на підставі посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 11.12.2019, проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Технікуму за результатами якого складено акт від 20.12.2019 № 172 (далі - акт перевірки від 20.12.2019 № 172).

Згідно висновків вказаного акта перевірки встановлені порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрований Міністерством юстиції України від 05.03.2015 за №252/26697, а саме:

- будівлю не обладнано системою протипожежного захисту, відповідно до ДБН В.2.5-56-2014 Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту ;

- сходові клітини, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням;

- в приміщеннях будівлі електричні щитки не обладнано план-схемами підключення споживачів та пояснюючими написами із зазначенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки);

- не забезпечено працівників засобами індивідуального захисту органів дихання від бойових отруйних речовин, з розрахунку 1 протигаз і 1 респіратор на особу, і додатково 2% від загальної кількості працюючого населення;

- будинок не забезпечено адресним вказівником, який освітлюється у темний час доби;

- лінії живлення до кожного побутового кондиціонера, групи кондиціонерів не забезпечено автономним пристроєм електричного захисту незалежно від наявності захисту на загальній лінії, яка живить групу кондиціонерів (спортивний зал);

- допускається покриття підлоги (лінолеум) у коридорі. Не надані документи щодо токсичності продуктів горіння, помірну димоутворювальну здатність та групам поширення полум`я РП1, РП2;

- не виконаний замір опору ізоляції та перевірка спрацювання приладів захисту електромереж та електроустановок від короткого замикання;

- допускається встановлення розетки та вимикача на горючій основі, без підкладання під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж 0.01 метра (приміщення прийому їжі);

- не передбачено запори, що можуть легко відчинятися з середини без ключа, (евакуаційний вихід);

Також у акті зазначено, що зауважень до перевірки немає. Вказаний акт підписаний в.о. директора Сергієнко Ю. О. примірник акта отримано 20.12.2019.

Згідно акта обстеження приміщень комунального закладу Донецький обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями складеного за участі фахівця відділу забезпечення заходів з попередження надзвичайних ситуацій у Слов`янському районі Центру забезпечення діяльності ГУ ДСНС у Донецькій області встановлено, що не усунутими порушеннями, які виявлені актом від 20.12.2019 № 172 є:

- будівлю не обладнано системою протипожежного захисту, відповідно до ДБН В.2.5-56-2014 Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту ;

- сходові клітини, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням;

- в приміщеннях будівлі електричні щитки не обладнано план-схемами підключення споживачів та пояснюючими написами із зазначенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки);

- не забезпечено працівників засобами індивідуального захисту органів дихання від бойових отруйних речовин, з розрахунку 1 протигаз і 1 респіратор на особу, і додатково 2% від загальної кількості працюючого населення - виконано частково укладено договір № 7 на придбання противогазів ГП-7 від 19.05.2020, придбано респіратор багаторазового використання та 2 фільтри у кількості 14 шт.;

- допускається покриття підлоги (лінолеум) у коридорі. Не надані документи щодо токсичності продуктів горіння, помірну димоутворювальну здатність та групам поширення полум`я РП1, РП2.

Наявні у справі письмові докази досліджені судом у порядку ст. 211 КАС України.

Правова позиція суду обґрунтована таким.

Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 № 877-V (далі -закон № 877).

Стаття 4. Загальні вимоги до здійснення державного нагляду (контролю)

5. Виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.

Стаття 7. Розпорядчі документи органів державного нагляду (контролю)

7. На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Кодекс цивільного захисту України від 02.10.2012 №5403-VI

Стаття 55.

1. Забезпечення пожежної безпеки на території України, регулювання відносин у цій сфері органів державної влади, органів місцевого самоврядування та суб`єктів господарювання і громадян здійснюються відповідно до цього Кодексу, законів та інших нормативно-правових актів.

2. Діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств, установ та організацій. Зазначена вимога відображається у трудових договорах (контрактах), статутах та положеннях.

3. Забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Частина 2 ст. 64. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону. (ст. 66 Кодексу цивільного захисту України).

До повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей. (п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України).

Стаття 68 Кодексу цивільного захисту України.

2. У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом

Стаття 70 Кодексу цивільного захисту України.

1. Підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:

1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;

4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;

6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;

7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами;

8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;

9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;

10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання;

11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

2. Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Пунктом 6 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого указом Президента України від 16 січня 2013 року №20/2013 Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій передбачено, що ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).

Пунктом 4 Положення Про Державну службу України з надзвичайних ситуацій затвердженого постановою КМУ від 16 січня 2015 року №1052 передбачено, що ДСНС виконує покладенні на неї завдання, у тому числі складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, звертається безпосередньо та через територіальні органи до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту (підпункт 48 п. 4 Положення).

Пунктом 7 вказаного положення передбачено, що ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Згідно п.п. 27 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області, затвердженого наказом ДСНС України від 04.02.2013 № 3 (у редакції Наказу ДСНС України від 21.09.2017 №507) Головне управління відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання;

Пункт 2 розділу І Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014р. № 1417, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 252/26697 (далі - Правила пожежної безпеки): Ці Правила є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

ІІІ. Загальні вимоги пожежної безпеки до утримання територій, будинків, приміщень, споруд, евакуаційних шляхів і виходів

2.31. Сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації мають бути забезпечені евакуаційним освітленням. Світильники евакуаційного освітлення повинні вмикатися з настанням сутінків у разі перебування в будинку людей.

V. Вимоги до утримання технічних засобів протипожежного захисту

1. Системи протипожежного захисту, засоби зв`язку

1.1. Усі системи протипожежного захисту (далі - СПЗ) мають бути справними і утримуватися в постійній готовності до виконання роботи. Несправності, які впливають на їх працездатність, повинні усуватися негайно, інші несправності усуваються в передбачені регламентом терміни, при цьому необхідно робити записи у відповідних журналах.

1.2. Будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту .

Висновки суду.

З наявних у справі доказів встановлено, що у відповідача наявний ряд порушень вимог Правил пожежної безпеки, у тому числі й такі, що можуть призвести до пожежі, а саме відсутня система протипожежного захисту, допускається покриття підлоги лінолеумом.

Суд зі свого боку зазначає таке.

Виходячи з суті виявлених позивачем під час перевірки порушень, суд погоджується, що вказані порушення є такими, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Пожежі відносяться до надзвичайних ситуацій, а загроза життю та здоров`ю людей виникає не лише при наявності порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що безпосередньо можуть до неї призвести, а й при наявності інших порушень по нездійсненню заходів щодо захисту людей від впливу небезпечних чинників при вже виниклій пожежі.

Відповідно до пункту 26 статті 2 Кодексу цивільного захисту України небезпечний чинник - складова частина небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров`ю людини.

Отже, законодавець пов`язує настання реальної загрози життю та здоров`ю людей від пожежі з обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню.

Так, відсутність системи пожежної сигналізації та системи оповіщення призводить до пізнього виявлення пожежі та оповіщення людей, які перебувають у будівлі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, продукти горіння та чадний газ унеможливлять своєчасну та безпечну евакуацію людей з будівлі та призведуть до отруєння людей, що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння.

Покриття підлоги (лінолеум) у коридорі за відсутності документів щодо токсичності продуктів горіння, помірну димоутворювальну здатність та групам поширення полум`я РП1, РП2, може призвести до легкого займання, швидкого горіння, з високою димоутворювальною здатністю та за токсичністю продуктів горіння - надзвичайно небезпечними, що в свою чергу перешкоджає евакуації людей, сприяє затору людського потоку та збільшення часу евакуації, збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей в будівлі.

Отже встановлені у цій справі порушення, за об`єктивним критерієм є такими, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, оскільки стосуються, зокрема, протипожежних норм.

Відповідна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 27.06.2019 року справа № 814/2356/17, від 07.08.2019 справа № 810/1820/18 від 23.12.2019 справа №804/8378/17, від 31.03.2020 справа № 160/998/19.

Щодо доводів відповідача про часткове усунення виявлених порушень та неможливість усунути такі, що потребують значних фінансових витрат.

Верховним Судом у постанові 26 березня 2020 року справа № 520/6694/19 констатовано, що відсутність бюджетних коштів та належного фінансування не звільняє відповідача від виконання ним імперативних норм протипожежного законодавства. Чинне законодавство не ставить в залежність необхідність в застосуванні заходів реагування від наявності чи відсутності бюджетних коштів (фінансової спроможності) відповідача. Сама по собі відсутність коштів на забезпечення протипожежної та техногенної безпеки, в тому числі й у зв`язку з відсутністю відповідного бюджетного асигнування не може бути підставою для відкладення вжиття заходів щодо усунення факторів небезпеки життю, здоров`ю громадян.

Крім того, Верховним Судом зазначено, що усунення частини виявлених порушень не свідчить про відсутність загрози життю та здоров`ю людей та, як наслідок, відсутності підстав для застосування відповідних заходів реагування.

Враховуючи те, що на час розгляду справи порушення вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки відповідачем не усунуто, суд вважає обґрунтованим твердження позивача про існування обставин, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, відповідно, є обґрунтованими вимоги позивача про застосування до відповідача заходів реагування, оскільки виявлені перевіркою порушення, у разі виникнення пожежної небезпеки, будуть нести реальні, а не вірогідні негативні наслідки.

Разом з тим, суд звертає увагу на те, що ст.70 Кодексу цивільного захисту України визначений вичерпний перелік заходів реагування, про застосування яких може просити позивач, і які можуть бути застосовані судом, а саме - повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів.

У той же час, позивач просить суд застосувати до відповідача заходи реагування у вигляді у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) комунального закладу, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкта, до повного усунення порушень, які ст. 70 Кодексу цивільного захисту України не передбачені.

Заходи, які просить застосувати позивач, тягнуть за собою значно більші наслідки, ніж просто зупинення роботи комунального закладу, оскільки повністю виключають (блокують) доступ до приміщень об`єкту та можливість його технічної підтримки і обслуговування, у тому числі і з метою усунення виявлених актом порушень.

Постановою Кабінету Міністрів України від 08.09.2005 № 877 затверджено Типове положення про центр соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями.

Пунктом 5 вказаного положення передбачено, що основним завданням центру є надання психологічних, соціально-педагогічних, соціально-медичних, юридичних та інформаційних послуг дітям та молоді з функціональними обмеженнями і членам їх сімей.

Таким чином, суд дійшов висновку що у даному випадку достатнім та співмірним буде застосування заходу реагування у вигляді часткового зупинення роботи комунального закладу Донецький обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними шляхом зупинення надання психологічних, соціально-педагогічних, соціально-медичних, юридичних та інформаційних послуг дітям та молоді з функціональними обмеженнями і членам їх сімей до усунення усіх порушень, які зазначені в Акті обстеження від 20.05.2020.

Вказані висновки постановлені з урахуванням правової позиції Верховного Суду викладеної у постанові від 07.10.2019 справа №815/140/18.

Крім того, суду звертає увагу на таке.

Застосування заходів реагування має тимчасовий характер, період дії якого залежить безпосередньо від факту усунення відповідачем виявлених порушень.

Крім того, застосований захід реагування має також спонукаючий характер, направлений на забезпечення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Також такий захід реагування не є санкцією за порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, а є превентивним заходом, який спрямований на недопущення існування невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю населення.

При постановленні перелічених висновків судом взято до уваги правову позицію Верховного Суду, викладену у постановах: від 19 грудня 2019 року справа №815/6465/17, від 23 січня 2020 року справа №814/1272/18, від 05 лютого 2020 року справа №160/1739/19.

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

Керуючись пп. 15.5 Розділу VII Перехідних положень, статями 9, 19, 72-79, 90, 132, 139, 241-246, 250, 255, 295, Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (87547, Донецька область, м. Маріуполь, вул. Митрополитська, 175, ЄДРПОУ 38652962) до Комунального закладу Донецький обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями (84116, Донецька обл., м. Слов`янськ, вул. Вільна, буд. 7а, ЄДРПОУ 36209111), третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, на стороні відповідача, Донецька обласна рада (ЄДРПОУ 24068072, 87517, Донецька обл., місто Маріуполь, проспект Нахімова, будинок 86,) про застосування заходів реагування - задовольнити частково.

Застосувати заходи реагування у вигляді часткового зупинення роботи Комунального закладу Донецький обласний центр соціально-психологічної реабілітації дітей та молоді з функціональними обмеженнями розташованого за адресою: розташованого за адресою: 84116, Донецька обл., м. Слов`янськ, вул. Вільна, буд. 7а шляхом зупинення процесу надання усіх послуг соціально-психологічної реабілітації, а саме: психологічних, соціально-педагогічних, соціально-медичних, юридичних та інформаційних послуг дітям та молоді з функціональними обмеженнями і членам їх сімей до усунення усіх порушень, які зазначені в акті перевірки зазначеного об`єкту щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 20.05.2020.

У задоволені решти позовних вимог відмовити.

Рішення прийнято у нарадчій кімнаті, вступну та резолютивну частини рішення проголошено у судовому засіданні 20 травня 2020 року, повний текст рішення виготовлений 21 травня 2020 року.

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Відповідно до п. 3 розділу VІ Прикінцевих положень КАС України строки визначені ст. 295, а також інші процесуальні строки продовжуються на строк дії карантину.

Суддя І.В. Буряк

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.05.2020
Оприлюднено21.05.2020
Номер документу89348893
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/2259/20-а

Рішення від 20.05.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І.В.

Ухвала від 18.03.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І.В.

Ухвала від 28.02.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Буряк І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні