ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
Іменем України
21 травня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/39/20
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Захарової О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за позовом Головного управління ДПС у Луганській області до товариства з обмеженою відповідальністю Креско Плюс про стягнення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
08 січня 2020 року до Луганського окружного адміністративного надійшов адміністративний позов Головного управління ДПС у Луганській області (далі - позивач, ГУ ДПС у Луганській області) до товариства з обмеженою відповідальністю Креско Плюс (далі - відповідач, ТОВ Креско Плюс ), в якому позивач просить:
- стягнути з відповідача кошти за податковим боргом у загальній сумі 903241,37 грн, а саме:
- з податку на додану вартість в сумі 903116,37 грн, з яких 590182,58 грн - основного платежу, 275510,50 грн - штрафних санкцій та 37423,29 грн - пені з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника та рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ на користь Державного бюджету України (р/р № UA798999980000031116029012080, код платежу 14060100, отримувач УК у м.Сєвєродон./м.Сєвєрод./14060100, ОКПО 37944909, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП);
- з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 125,00 грн основного платежу з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржникана користь Державного бюджету України (р/р № UA798999980000033115318012080, код платежу 11021000, отримувач: УК у м. Сєвєродон./м.Сєвєрод./11021000, ОКПО 37944909, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП).
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ТОВ Креско Плюс не сплачувало до бюджету узгоджених сум податкових зобов`язань, що призвело до виникнення у підприємства податкового боргу на загальну суму 903241,37 грн, а саме: з податку на додану вартість на загальну суму 903116,37 грн, в тому числі з основного платежу 590182,58 грн, штрафних санкцій - 275510,50 грн та пені - 37423,29 грн: - на підставі прийнятих за результатами актів камеральних перевірок даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість податкових повідомлень-рішень, а саме:
- акт від 19.10.2018 № 4373/12-32-52-05/41129960 за серпень 2018 року - прийняте податкове повідомлення-рішення форми Р від 08.11.2018 № 006855205 на суму 286770,00 грн (залишок непогашеного грошового зобов`язання станом на 11.12.2019 - 264606,58 грн);
- акт від 18.01.2019 № 118/12-32-52-05-12/41129960 за листопад 2018 року - прийняте податкове повідомлення-рішення форми Р від 22.02.2019 № 0005145205 на суму 299867,00 грн;
- акт від 19.06.2019 № 1123/12-32-52-05-12/41129960 за квітень 2019 року - прийняте податкове повідомлення-рішення форми Р від 07.08.2019 № 0016165205 на суму 239893,50 грн;
- на підставі самостійно поданих відповідачем податкових звітних декларації з ПДВ, а саме: від 18.09.2019 № 9213852172 за серпень 2019 року на суму 20485,00 грн, граничний термін сплати 30.09.2019; від 16.10.2019 № 9241928794 за вересень 2019 року на суму 20690,00 грн, граничний термін сплати 30.10.2019; від 19.11.2019 № 9275196683 за жовтень 2019 року на суму 20151,00 грн, граничний термін сплати 30.11.2019.
Крім того існує заборгованість з пені у розмірі 37423,29 грн нарахована підприємству відповідно до статті 129 Податкового кодексу України.
З податку на прибуток на загальну суму 125,00 грн, з основного платежу на підставі самостійно поданої відповідачем податкової звітної декларації з податку на прибуток від 16.02.2019 № 9310527043 за 2018 рік на суму 125,00 грн, граничний термін сплати 11.03.2019.
ГУ ДФС у Луганській області з метою погашення податкового боргу відповідно до статті 59 ПК України було надіслано на адресу відповідача податкову вимогу форми Ю від 13.02.2019 № 16585-52, яка відповідно до поштового повідомлення вважається врученою 05.04.2019. Позивач зазначає, що незважаючи на вжиті заходи, податковий борг відповідача залишається несплаченим.
Ухвалою суду від 13 січня 2020 року про відкриття провадження в адміністративній справі суд вирішив розглядати дану справу в порядку загального позовного провадження, призначено підготовче засідання по справі (арк. спр. 66-67).
06 лютого 2020 року від позивача надійшли уточнення позовних вимог, в яких позивач просить:
- стягнути відповідача кошти за податковим боргом у загальній сумі 883090,37 грн, а саме: з податку на додану вартість в сумі 882965,37 грн, з яких 570031,58 грн - основного платежу, 275510,50 грн - штрафних санкцій та 37423,29 грн - пені з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника та рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ на користь Державного бюджету України; з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 125,00 грн - основного платежу з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих боржника на користь Державного бюджету України.
В обґрунтування уточнених позовних вимог зазначено, що відповідачем подано уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань на суму 20151,00 грн, таким чином податковий борг з податку на додану вартість є частково погашеним.
Ухвалою суду від 28 лютого 2020 року закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті на 24 березня 2020 року (арк. спр. 93).
Представники сторін у судове засідання не прибули, про дату, час і місце судового розгляду повідомлені належним чином (арк. спр. 113, 114), від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи без участі представника позивача (арк. спр. 103).
Керуючись положеннями статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суд вважає за можливе розглянути справу за відсутності сторін в порядку письмового провадження.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статті 90 КАС України, судом встановлено таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю Креско плюс (ідентифікаційний код 41129960) зареєстроване юридичною особою, знаходиться в м. Сєвєродонецьку Луганської області та перебуває на обліку у ДПІ м. Сєвєродонецьку Сєвєродонецького управління Головного управління ДФС у Луганській області як платник податків, про що свідчить витяг з реєстраційних та облікових даних платника податків та Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 21 травня 2020 року № 1006662204 (арк. спр. 59-61, 115-117).
Вирішуючи адміністративну справу по суті заявлених вимог, суд виходить з такого.
Статтею 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Відповідно до статті 14 Податкового кодексу України:
грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (підпункт 14.1.39 пункту 14.1);
податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (підпункт 14.1.156 пункту 14.1);
податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом (підпункт 14.1.175 пункту 14.1).
Згідно з пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.
У відповідності із пунктом 49.18 статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:
- календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця (п. п. 49.18.1);
- календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя) (п. п. 49.18.2);
- календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (п. п. 49.18.3);
- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним (п. п. 49.18.4);
- календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року (п. п. 49.18.5).
Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган (підпункт 54.3.3 пункту 54.3 статті 54 Податкового кодексу України).
Відповідно до пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Розділом V Податкового кодексу України врегульовані питання, пов`язані з обчисленням та сплатою податку на додану вартість.
У відповідності із пунктом 202.1 статті 202 Податкового кодексу України звітним (податковим) періодом по податку на додану вартість є один календарний місяць, а у випадках, особливо визначених цим Кодексом, календарний квартал, з урахуванням таких особливостей:
а) якщо особа реєструється як платник податку з іншого дня, ніж перший день календарного місяця, першим звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається від дня такої реєстрації та закінчується останнім днем першого повного календарного місяця;
б) якщо податкова реєстрація особи анулюється в інший день, ніж останній день календарного місяця, то останнім звітним (податковим) періодом є період, який розпочинається з першого дня такого місяця та закінчується днем такого анулювання.
Податкова декларація з податку на додану вартість згідно з пунктом 203.1 статті 203 ПК України подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Платник податку у відповідності із пунктом 203.2 статті 203 Податкового кодексу України зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання з податку на додану вартість, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
Відповідно до пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до пункту 49.2 статті 49 цього Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов`язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов`язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
У відповідності до підпункту 120-1.1. статті 120-1 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:
10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;
20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;
30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;
40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;
50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Відповідно до пункту 123.1 статті 123 Податкового кодексу України У разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов`язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування. При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов`язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов`язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.
Товариство з обмеженою відповідальністю Креско плюс з 01 березня 2017 року зареєстровано платником податку на додану вартість з присвоєнням індивідуального податкового номеру 411299626557 про що свідчать дані Реєстру платників податку на додану вартість на офіційному веб-сайті Державної фіскальної служби України (https://cabinet.sfs.gov.ua/registers/pdv) (арк. спр. 110).
10 листопада 2017 року посадовою особою Головного управління ДФС у Луганській області проведено камеральну перевірку відповідача з питань своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН за період січень - вересень 2017 року, за результатами якої складено акт від 10 листопада 2017 року № 17637/726-15-12-07-20/41129960, у висновках якого встановлено несвоєчасну реєстрацію платником податків податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (арк. спр. 19).
На підставі акта перевірки від 10 листопада 2017 року № 17637/726-15-12-07-20/41129960 контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення форми Н від 30 листопада 2017 року № 0055161207, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 16374,34 грн (арк. спр. 19 А).
06 грудня 2017 року податкове повідомлення-рішення форми Н від 30 листопада 2017 року № 0055161207 з розрахунком було направлене позивачем на податкову адресу платника податків рекомендованим листом з повідомленням та вручено уповноваженій особі відповідача 06.12.2017 (арк. спр. 19 А зв.).
20 липня 2018 року посадовою особою Головного управління ДФС у Луганській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих відповідачем у податковій звітності з податку на додану вартість за травень 2018 року, за результатами якої складено акт від 20 липня 2018 року № 3073/12-32-12-09/41129960, у висновках якого встановлено порушення пунктів 200.1, 220.2 статті 200 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового періоду), яке сплачується до державного бюджету, в розмірі ПДВ 205,00 грн, порушення пункту 200.4 статті 200 Податкового кодексу України, в результаті чого завищено суму від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду на суму 1747234,00 грн та суму від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду в розмірі 1747234,00 грн (арк. спр. 20-21).
На підставі акта перевірки від 20 липня 2018 року № 3073/12-32-12-09/41129960 Головним управлінням ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення форми Р від 13 серпня 2018 року № 0042661206, яким відповідачу донараховано податкове зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 205,00 грн та застосовано штрафну санкцію у розмірі 25% на суму 51,25 грн (арк. спр. 23-24).
20 серпня 2018 року податкове повідомлення-рішення форми Р від 13 серпня 2018 року № 0042661206 з розрахунком було направлене позивачем на податкову адресу платника податків рекомендованим листом з повідомленням та вручено уповноваженій особі відповідача 20.08.2019 (арк. спр. 22).
26 липня 2018 року посадовою особою Головного управління ДФС у Луганській області проведено камеральну перевірку відповідача з питань неподання, своєчасності подання податкової звітності з податку на додану вартість за травень - грудень 2017 року, січень - квітень 2018 року, за результатами якої складено акт від 26 липня 2018 року № 32312/12-32-12-06/41129960, у висновках якого встановлено неподання податкової звітності ТОВ Креско плюс з податку на додану вартість за травень - грудень 2017 року, січень - квітень 2018 року, чим порушено вимоги підпункту 49.18.1 пункту 49.18 статті 49, пункту 203.1 статті 203 розділу V Податкового кодексу України, відповідальність платника передбачена абзацами 1, 2 пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу України (арк. спр. 25-26).
На підставі акта перевірки від 26 липня 2018 року № 32312/12-32-12-06/41129960 Головним управлінням ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення форми ПС від 07 серпня 2018 року № 0040531206, яким до відповідача застосовано штрафну санкцію на суму 170,00 грн (арк. спр. 28-29).
13 серпня 2018 року податкове повідомлення-рішення форми ПС від 07 серпня 2018 року № 0040531206 з розрахунком направлене позивачем на податкову адресу платника податків рекомендованим листом з повідомленням та вручено уповноваженій особі відповідача 13.08.2018 (арк. спр. 27).
19 жовтня 2018 року посадовою особою Головного управління ДФС у Луганській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих відповідачем у податковій звітності з податку на додану вартість за серпень 2018 року, за результатами якої складено акт від 19 жовтня 2018 року № 4073/12-32-52-05/41129960, у висновках якого встановлено порушення підпункту 5 пункту 4 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21 із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства фінансів; порушення пункту 200.2 статті 200 Кодексу, в результаті чого занижено позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового періоду) в розмірі ПДВ 191180,00 грн; порушення пункту 200.4 статті 200 Кодексу, в результаті чого завищено суму від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду на 1556054,00 грн та суму від`ємного значення до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду в розмірі 1556054,00 грн (арк. спр. 30-32).
На підставі акта перевірки від 19 жовтня 2018 року № 4073/12-32-52-05/41129960 Головним управлінням ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення форми Р від 08 листопада 2018 року № 0006855205, яким відповідачу донараховано податкове зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 191180,00 грн та застосовано штрафну санкцію на суму 95590,00 грн (арк. спр. 34).
12 листопада 2018 року податкове повідомлення-рішення форми Р від 08 листопада 2018 року № 0006855205 направлене позивачем на податкову адресу платника податків рекомендованим листом з повідомленням та вручено уповноваженій особі відповідача 12 листопада 2018 року (арк. спр. 35).
18 січня 2019 року посадовою особою Головного управління ДФС у Луганській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих відповідачем у податковій звітності з податку на додану вартість за листопад 2018 року, за результатами якої складено акт від 18 січня 2019 року № 118/12-32-52-05-12/41129960, у висновках якого встановлено порушення підпункту 5 пункту 4 розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21 із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства фінансів; порушення пункту 200.1 статті 200 Кодексу, в результаті чого завищена сума податкового кредиту на 199911 грн (арк. спр. 37).
На підставі акта перевірки від 18 січня 2019 року № 118/12-32-52-05-12/41129960 Головним управлінням ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення форми Р від 22 лютого 2019 року № 0005145205, яким відповідачу донараховано податкове зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 19911,00 грн та застосовано штрафну санкцію в розмірі 50% на суму 9956,00 грн (арк. спр. 39-40).
Податкове повідомлення-рішення форми Р від 22 лютого 2019 року № 0005145205 направлено позивачем на податкову адресу платника податків рекомендованим листом з повідомленням та повернуто за зворотною адресою за закінченням встановленого строку зберігання (арк. спр. 41).
19 червня 2019 року посадовою особою Головного управління ДФС у Луганській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих відповідачем у податковій звітності з податку на додану вартість за квітень 2019 року, за результатами якої складено акт від 19 червня 2019 року № 1123/12-32-52-05-12/41129960, у висновках якого встановлено порушення пункту 200.2 статті 200 Кодексу, в результаті чого занижено позитивне значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового періоду) в розмірі ПДВ 159929,00 грн; порушення пункту 200.4 статті 200 Кодексу, в результаті чого завищено суму від`ємного значення різниці між сумою податкового зобов`язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду на 1196214,00 грн та суму від`ємного значення до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду в розмірі 1196214,00 грн (арк. спр. 42-43).
На підставі акта перевірки від 19 червня 2019 року № 1123/12-32-52-05-12/41129960 Головним управлінням ДФС у Луганській області винесено податкове повідомлення-рішення форми Р від 07 серпня 2019 року № 0016165205, яким відповідачу донараховано податкове зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 159929,00 грн та застосовано штрафну санкцію на суму 79964,50 грн (арк. спр. 45-46).
08 серпня 2019 року податкове повідомлення-рішення форми Р від 07 серпня 2019 року № 0016165205 направлене позивачем на податкову адресу платника податків рекомендованим листом з повідомленням та вручено уповноваженій особі відповідача 09 серпня 2019 року (арк. спр. 47).
Також на виконання вимог пункту 54.1 статті 54 та пункту 203.1 статті 203 Податкового кодексу України відповідачем до ДПІ у м. Сєвєродонецьку Головного управління ДФС у Луганській області подано:
- податкову декларацію від 18 вересня 2019 року № 9213852172 за серпень 2019 року на суму 220485,00 грн (по строку сплати до 30 вересня 2019 року) (арк. спр. 48);
- податкову декларацію від 19 жовтня 2019 року № 9241928794 за вересень 2019 року на суму 20690,00 грн (по строку сплати до 30 жовтня 2019 року) (арк. спр. 49-51).
На підставі положень статті 50 Податкового кодексу України відповідачем до ДПІ у м. Сєвєродонецьку Сєвєродонецького управління Головного управління ДФС у Луганській області з метою виправлення помилок, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації, подано такий уточнюючий розрахунок до раніше поданої податкової звітності з податку на додану вартість:
- уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з податку на додану вартість у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 20 грудня 2019 року № 9307869941, яким зменшено податкове зобов`язання за жовтень 2019 року на суму 20151,00 грн (арк. спр. 80-81).
В порушення вимог пунктів 57.1, 57.3 статті 57 та пункту 203.2 статті 203 Податкового кодексу України відповідач протягом 10 календарних днів грошові зобов`язання самостійно не сплатив, внаслідок чого за платником податків утворився податковий борг в загальній сумі 883090,37 грн, про що свідчить інтегрована картка платника з податку на додану вартість за 2017-2019 роки (арк. спр. 11-13, 15-18, 75-78).
У зв`язку з несвоєчасною сплатою податкових зобов`язань з податку на додану вартість, у період з 30 серпня 2018 року по 30 квітня 2019 року відповідачу нарахована пеня в загальній сумі 37423,29 грн (арк. спр. 8-10).
Відповідно до підпункту 129.1.3 пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми податкового зобов`язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов`язання.
Нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов`язань (підпункт 129.3.1 пункту 129.3 статті 129 Податкового кодексу України).
На суми грошового зобов`язання, визначеного підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені), нараховується пеня за кожний календарний день прострочення у його сплаті, включаючи день погашення, із розрахунку 100 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на кожний такий день (абзац другий пункту 129.4 статті 129 Податкового кодексу України).
Нараховану відповідно до статті 129 Податкового кодексу України пеню з податку на додану вартість у сумі 37423,29 грн ТОВ Креско плюс самостійно не сплатило, внаслідок чого за платником податків утворився податковий борг в загальному розмірі 37423,29 грн.
Таким чином, податковий борг з податку на додану вартість, заявлений до стягнення у даній справі, складає 882965,37 грн (570031,58 грн (основного платежу) + 275510,50 грн (штрафні санкції) + 37423,29 грн (пеня)).
Порядок справляння податку на прибуток підприємства регламентований Розділом ІІІ Податкового кодексу України.
Статтею 137 Податкового кодексу України визначено порядок обчислення податку на прибуток підприємств та сплати, зокрема:
- податок нараховується платником самостійно за ставкою, визначеною статтею 136 цього Кодексу, від бази оподаткування, визначеної згідно зі статтею 135 цього Кодексу (пункт 137.2);
- податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду (пункт 137.4);
- річний податковий (звітний) період встановлюється для таких платників податку: платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), за попередній річний звітний (податковий) період, не перевищує 20 мільйонів гривень. При цьому до річного доходу від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначеного за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи (підпункт а пункту 137.5).
ТОВ Креско плюс подано податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за 2018 рік від 16.02.2019 № 9310527043, в якій визначено податок на прибуток у розмірі 125,00 грн (арк. спр. 55-56).
В порушення вимог пункту 57.1 статті 57 та статті 137 Податкового кодексу України ТОВ Креско плюс протягом 10 календарних днів з дня граничного строку подання податкової декларації з податку на прибуток за 2018 рік самостійно суму податкового зобов`язання з податку на прибуток, зазначену у податковій декларації не сплатило, внаслідок чого за платником податків утворився податковий борг в сумі 125,00 грн.
Наявність у ТОВ Креско плюс податкового боргу в розмірі 883090,37 грн, у тому числі податкового боргу з податку на додану вартість у сумі 882965,37 грн; з податку на прибуток в розмірі - 125,00 грн станом на час розгляду даної справи підтверджена розрахунками податкового боргу (арк. спр. 73, 74) та інтегрованою карткою платника податків за вказаними видами платежів за 2018-2019 роки (арк. спр. 75-79).
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України регламентовано, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункти 95.2 та 95.3 статті 95 Податкового кодексу України).
Головним управлінням ДФС у Луганській області на адресу ТОВ Креско плюс надіслано податкову вимогу форми Ю від 13 лютого 2019 року № 16585-52 (арк. спр. 57).
Оскільки податкова вимога від 13 лютого 2019 року № 16585-52 є чинною (доказів про скасування або відкликання податкової вимоги суду не надано), суд дійшов висновку, що контролюючим органом при зверненні до адміністративного суду з позовом про стягнення коштів за податковим боргом дотримані вимоги пункту 95.2 статті 95 Податкового кодексу України.
Згідно з підпунктом 19-1.1.22 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу, здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.
Відповідно до пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.
Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (пункт 41.2 статті 41 Податкового кодексу України).
З вищевикладеного слідує, що у межах спірних правовідносин контролюючим органом, уповноваженим здійснювати стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини є Головне управління ДПС у Луганській області.
Враховуючи, що відповідачем за час розгляду даної справи податковий борг у загальному розмірі 883090,37 грн не сплачений, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню повністю.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить з такого.
Відповідно до частини другої статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору (частина третя статті 139 КАС України).
З викладеного слідує, що витрати суб`єкта владних повноважень на сплату судового збору відносяться на рахунок суб`єкта владних повноважень. Такий вид судових витрат, як судовий збір, поверненню позивачу - суб`єкту владних повноважень, не підлягає.
Такі обмеження у можливостях суб`єктів владних повноважень свідчать про загальну спрямованість адміністративного судочинства на захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у спірних правовідносинах із владою.
Оскільки Головне управління ДПС у Луганській області у вказаній справі є суб`єктом владних повноважень, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для стягнення з відповідача судового збору на користь позивача.
Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 90, 94, 132, 139, 205, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Головного управління ДПС у Луганській області (місце знаходження: 93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, буд. 72, код ЄДРПОУ 43143746) до товариства з обмеженою відповідальністю Креско Плюс (місце реєстрації: 93404, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Єгорова, буд. 22, офіс 107, код ЄДРПОУ 41129960) про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.
Стягнути на користь Державного бюджету України кошти товариства з обмеженою відповідальністю Креско плюс за податковим боргом у загальному розмірі 883090 (вісімсот вісімдесят три тисячі дев`яносто) гривень 37 копійок, в тому числі:
- за податковим боргом з податку на додану вартість в сумі 882965 (вісімсот вісімдесят дві тисячі дев`ятсот шістдесят п`ять) гривень 37 копійок з рахунків у банках, обслуговуючих товариство з обмеженою відповідальністю Креско плюс , та з рахунків платника податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів;
- за податковим боргом з податку на прибуток в сумі 125 (сто двадцять п`ять) гривень з рахунків у банках, обслуговуючих товариство з обмеженою відповідальністю Креско плюс .
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя О.В. Захарова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2020 |
Оприлюднено | 22.05.2020 |
Номер документу | 89349550 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
О.В. Захарова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні