Постанова
від 06.08.2007 по справі 25/184-07-5167а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

25/184-07-5167А

           

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

"06" серпня 2007 р. Справа  № 25/184-07-5167А

За позовом: Державна інспекція  з контролю за цінами в Одеській області

до відповідача:  КП «Міськкомунгосп»

про стягнення  3251,49грн.

Суддя:  Малярчук І.А.

В судових засіданнях приймали участь представники:

Від позивача: Шепетко Г.В., довіреність від 10.01.07р. №13-35, Земляна Н.В., довіреність від 10.01.07р. №13-33

Від відповідача: не з'явився

В судовому засіданні від 06.08.07р.  приймали участь представники:

Від позивача: Шепетко Г.В., довіреність від 10.01.07р. №13-35, Земляна Н.В., довіреність від 10.01.07р. №13-33

Від відповідача: не з'явився

 

Суть спору: про стягнення з КП «Міськкомунгосп» необгунтовано отриманої  додаткової виручки  в сумі 1083,83грн.  та штрафу в сумі 2167,66грн.

Позивач на заявлених позовних вимогах наполягає,  надав суду пояснення від 23.07.07р. вх. №16857, від 02.08.07р. вх. №17847, де навів нормативне обґрунтування заявлених позовних вимог, пояснив обставини справи.

Відповідач   в судові засідання не з'явився, заперечень щодо позову не надав.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доводи сторони, суд встановив наступне:

Державною інспекцією по контролю за цінами в Одеській області проведено перевірку КП «Міськкомунгосп»щодо правильності формування та застосування тарифів за послуги що надавались населенню  підприємством в період з 01.10.06р. по 01.02.07р., результати якої викладені в акті  перевірки №000103  від 12.03.07р.

Так, вищезазначеним актом встановлено, що КП «Міськкомунгосп»в період з 01.10.06р. по 15.10.06р.   в порушення вимог рішення Виконавчого комітету Балтської міської ради  „Про плату за утримання будинків та прибудинкових територій” від 05.07.06р. №159 нараховувало населенню  плату за послуги за утримання будинків та прибудинкових територій за тарифами, затвердженими рішенням Виконавчого комітету Балтської міської ради від 11.10.06р., №272, яке набрало чинності  з 15.10.06р.,  а саме в залежності від наданих послуг, включених до складу тарифів за 1 кв.м.  житлової площі: за вивіз побутового сміття -0,28грн., замість 0,24грн.; за освітлення сходових клітин та обслуговування внутрішньо будинкових електромереж –0,083грн. замість, 0032грн.; за обслуговування внутрішньо будинкового електрогосподарства   -0,039грн.

Так, за період з 01.10.06р. по 15.10.06р.  підприємством було нараховано  населенню 8166,63грн., з яких зайво нараховано 2149,24грн., а саме: за послуги по вивезенню сміття -6523,72грн, замість 5591,74грнр., зайво нараховано –931,98грн., з яких сплачено 454,27грн.; за освітлення сходових клітин та обслуговування електромереж -1063,86грн., замість - 425,60грн., зайво нараховано -638,26грн., з яких сплачено 331,92грн.; за обслуговування внутрішньо будинкового електрогосподарства –579,05грн., зайво нараховано -579,05грн., з яких сплачено -297,64грн. В акті  містяться висновки щодо  загальної суми надмірно перерахованих населенню за послуги утримання прубудинкової території  за період з 01.10.06р. по 15.10.06р. в розмірі  2149,24грн., з  якої 1065,41грн.  підлягає перерахуванню в рахунок  майбутніх платежів населення, а необґрунтовано отриманою підприємством виручкою є сума в розмірі 1083,83грн.

На підставі  вищезазначеного акту перевірки Державною інспекцією з контролю за цінами в Одеській області прийнято рішення про застосування  економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін № 99 від 22.03.07р. відповідно до  якого вирішено вилучити у КП «Міськкомунгосп»в доход державного бюджету 1083,83грн.  необгунтовано отриманої додаткової виручки та 2167,66грн. штрафу.

Не проведення відповідачем оплати необґрунтовано отриманої додаткової виручки в сумі 1083,83грн.  та 2167,66грн. штрафу стало підставою для звернення позивача з даною позовною заявою до господарського суду Одеської області.

Основні принципи встановлення   і застосування цін і тарифів та організацію контролю за їх дотриманням на території України визначає Закон України „Про ціни і ціноутворення” від  03.12.1990 р. № 507-ХІІ

Статтею 2 даного закону встановлено, що сфера застосування закону поширюється на всі підприємства й організації незалежно від форм власності, підпорядкованості і методів організації праці та виробництва.

Частинами 1,2,3 ст. 13. Закону України „Про  ціни і ціноутворення” від 03.12.90р. № 597-ХХІ передбачено, що      державний контроль за цінами здійснюється при встановленні  і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін  і  тарифів. При   цьому   контролюється   правомірність   їх  застосування  та додержання вимог законодавства про захист економічної конкуренції. Контроль за додержанням державної дисципліни цін здійснюється органами, на які ці  функції  покладено  Урядом  України.  Вказані органи здійснюють контроль у взаємодії  з  профспілками,  спілками споживачів та іншими громадськими організаціями.      Державні органи, що здійснюють  контроль  за  цінами,  та  їх посадові  особи  мають  права,  виконують  обов'язки   і    несуть відповідальність,  передбачені  Законом   України  "Про   державну податкову  службу  в  Україні",  крім   повноважень, передбачених пунктами 6-9 статті 11 вказаного Закону.

              Згідно п.п.1, 3 Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами в Одеській області, затвердженого наказом Державної інспекції з контролю за цінами України від 29.03.01р. № 9 Державна інспекція з контролю за цінами в Одеській області є територіальним органом Державної інспекції з контролю за цінами у складі  Міністерства економіки України і підпорядковується їй. Основним завданням держінспекції цін є організація та здійснення контрольно-наглядових функцій з питань додержання органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями  вимог щодо формування, встановлення та застосування  цін і тарифів.

          Підпунктом 3 п.4   Положення про державну інспекцію з контролю за цінами в Одеській області, затвердженого наказом Державної інспекції з контролю за цінами  від 29.03.01р. № 9 передбачено, що  Держінспекція цін відповідно до покладених  на неї завдань в межах своєї компетенції здійснює перевірки додержання порядку формування, встановлення і застосування цін і тарифів, а також їх економічного обґрунтування.            

   Відповідно до  ч.1,2 ст. 14 Закону України „Про  ціни і ціноутворення” від 03.12.90р. № 597-ХХІ вся необгрунтовано одержана підприємством, організацією  сума виручки  в  результаті  порушення  державної  дисципліни  цін   та діючого порядку визначення вартості будівництва,  що  здійснюється із  залученням  коштів   Державного   бюджету   України,   бюджету Автономної Республіки Крим,  місцевих  бюджетів,  а  також  коштів державних підприємств, установ та організацій  підлягає  вилученню в  доход  відповідного  бюджету  залежно   від   підпорядкованості підприємства,  організації.  Крім  того,  в   позабюджетні   фонди місцевих   Рад   стягується   штраф    у    двократному    розмірі необгрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми  списуються  з рахунків підприємств і  організацій  в  банківських  установах  за рішенням  суду.      Підприємства, організації та інші юридичні  і  фізичні  особи мають  право  оскаржити  до  суду  порушення  цін з боку державних органів, підприємств, організацій, кооперативів та інших юридичних і фізичних осіб і вимагати відшкодування  завданих  їм  збитків  у випадках реалізації  їм  товарів  та  послуг  з  порушенням  вимог чинного  законодавства.  

Так, відповідно до ч.1 п.6 Положення про державну інспекцію з контролю за цінами в Одеській області, затвердженого наказом Державної інспекції з контролю за цінами  від 29.03.01р. № 9 начальник держінспекції цін та його заступники приймають рішення про вилучення до відповідного бюджету всієї необґрунтовано одержаної підприємством, установою організацією суми виручки в результаті порушення  одержаної суми виручки, у разі невиконання рішень звертаються з позовами до судів, а також розглядають справи про адміністративні правопорушення і накладають адміністративні стягнення.

Враховуючи вищевикладене, та з огляду на те, що КП «Міськкомунгосп»не проведено оплату необгунтовано отриманої  додаткової виручки  в сумі 1083,83грн.  та штрафу в сумі 2167,66грн.  та не оскаржено в установленому законом порядку винесене Державною інспекцією по контролю за цінами в Одеській області рішення про застосування  економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін № 0000103 від 12.03.07р., суд вважає заявлені позивачем позовні вимоги про стягнення  необгунтовано отриманої  додаткової виручки  в сумі 1083,83грн.  та штрафу в сумі 2167,66грн.  обгунтованими та  документально підтвердженими, у зв'язку з чим задовольняє їх в повному обсязі.

Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування... Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень (п.п.1, 2 ст.70 КАС України).

Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.72 цього Кодексу (п.1 ст.71 КАС України).

Згідно ст.159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Враховуючи вищевикладене, суд задовольняє заявлені Державною інспекцією з контролю за цінами в Одеській області позовних вимог щодо стягнення    необгунтовано отриманої  додаткової виручки  в сумі 1083,83грн.  та штрафу в сумі 2167,66грн.   в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 94, 161-164 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

                 ВИРІШИВ:

1.          Задовольнити позов повністю.

2.          Стягнути з КП «Міськкомунгосп» (66101, Одеська область, м. Балта,                                пр. Коритнянський, 34, код ЕДРПОУ 30981263) на користь Державного бюджету України ( р/р 31117106700057  в Головному Управлінні Держказначейства України в Одеській області, код бюджетної класифікації  21081100,  МФО 828011, код ЕДРПОУ 23214749) 1083                   ( одна тисяча вісімдесят три) грн. 83 коп. необґрунтовано отриманої додаткової виручки.

3.          Стягнути з КП «Міськкомунгосп» (66101, Одеська область, м. Балта,                                      пр. Коритнянський, 34, код ЕДРПОУ 30981263) на користь Державного бюджету України ( р/р 31117106000057  в Головному Управлінні Держказначейства України в Одеській області, код бюджетної класифікації  21081100,  МФО 828011, код ЕДРПОУ 23214749) 2167 ( дві тисячі сто шістдесят сім) грн. 66 коп. штрафу.

Постанова може бути оскаржена в порядку ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова набирає законної  сили у порядку ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя                                                                                  

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення06.08.2007
Оприлюднено03.09.2007
Номер документу893680
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —25/184-07-5167а

Постанова від 06.08.2007

Господарське

Господарський суд Одеської області

Малярчук І.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні