Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
22 травня 2020 р. Справа №200/4952/20-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Кочанова П.В., розглянувши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Головного управління державної податкової служби у Донецькій області, Краматорського управління Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання бездіяльності протиправною, визнання протиправними та скасування рішень,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач, ОСОБА_1 звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління державної податкової служби у Донецькій області, Краматорського управління Головного управління ДПС у Донецькій області, в якому просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність ГУ ДПС у Донецькій області щодо не визначення сум безнадійного податкового боргу, що підлягає списанню та зобов`язати списати заборгованість ФОН ОСОБА_1 за платежем 18050400 - єдиний податок з фізичних осіб в сумі 1690,40 грн.,
- визнати протиправною та скасувати податкову вимогу № 7811-52 від 05.03.2020 ГУ ДПС у Донецькій області та рішення про опис майна у податкову заставу Краматорського управління ГУ ДПС у Донецькій області № 91/05-99-52-10 від 23.03.2020 року,
- стягнути з відповідачів всі судові витрати, пов`язані з розглядом цієї судової справи.
Відповідно до положень статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі - КАС України), суддя після одержання позовної заяви з`ясовує чи подана позовна заява особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність, має представник належні повноваження (якщо позовну заяву подано представником), відповідає позовна заява вимогам, встановленим статями 160, 161, 172 цього Кодексу, належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності, позов подано у строк, установлений законом (якщо адміністративний позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними), чи немає інших підстав для повернення позовної заяви, залишення її без розгляду або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Вивчивши матеріали позовної заяви, суд доходить висновку про те, що дана позовна заява підлягає залишенню без руху, оскільки подана з порушенням вимог статей 160, 161 КАС України з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 1, 3 ст. 43 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) здатність мати процесуальні права та обов`язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами). Здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить органам державної влади, іншим державним органам, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування, їх посадовим і службовим особам, підприємствам, установам, організаціям (юридичним особам).
Згідно з частиною 3 статті 46 КАС України відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Пунктом 7 частини 1 статті 4 КАС України зазначено, що суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Як вбачається з позовної заяви, позивач в якості першого відповідача визначає Головне управління державної податкової служби у Донецькій області (ЄДРПОУ: 43142826), в якості другого відповідача - Краматорське управління Головного управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ: 43196646).
Як вбачається з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Краматорське управління Головного управління ДПС у Донецькій області за кодом ЄДРПОУ: 43196646 не є юридичною особою в розумінні статті 43 КАС України, а є лише відокремленим підрозділом Головного управління державної податкової служби у Донецькій області (ЄДРПОУ: 43142826).
Враховуючи викладене, позивачу необхідно визначитися з колом відповідачів та надати до суду уточнену позовну заяву з визначенням належного відповідача по справі.
Суд зазначає, що правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначені Законом України "Про судовий збір" від 8 липня 2011 року № 3674-VI (надалі - Закон № 3674-VI).
Платниками судового збору є громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду (стаття 2 Закону).
Наведені норми кореспондують із приписами частини 3 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України, якою передбачено обов`язок додання до позову документу про сплату судового збору.
Судовий збір згідно з частиною першої статті 3 Закону № 3674-VI справляється, зокрема, за подання до суду позовної заяви та іншої заяви, передбаченої процесуальним законодавством.
Відповідно до частини першої статті 4 Закону № 3674-VI судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Підпунктом 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону № 3674-VI визначено, що ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано фізичною особою або фізичною особою - підприємцем - 1 відсоток ціни позову, але не менше 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб та не більше 5 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Підпунктом 2 пункту 3 частини другої статті 4 Закону № 3674-VI визначено, що ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем заявлено дві вимоги майнового характеру та одна вимога немайнового характеру, а саме:
- зобов`язати списати заборгованість ФОН ОСОБА_1 за платежем 18050400 - єдиний податок з фізичних осіб в сумі 1690,40 грн. - вимога майнового характеру,
- визнати протиправною та скасувати податкову вимогу № 7811-52 від 05.03.2020 ГУ ДПС у Донецькій області - вимога майнового характеру, та рішення про опис майна у податкову заставу Краматорського управління ГУ ДПС у Донецькій області № 91/05-99-52-10 від 23.03.2020 року - вимога немайнового характеру.
Частиною 3 статті 6 Закону № 3674-VI визначено, що за подання позовної заяви, що має одночасно майновий і немайновий характер, судовий збір сплачується за ставками, встановленими для позовних заяв майнового та немайнового характеру.
У разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Згідно з ст. 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020рік" від 07.12.2017 № 2246-VIІІ прожитковий мінімум для працездатних осіб з 01.01.2020 становить 2 102,00 грн.
Таким чином, при зверненні до адміністративного суду позивач повинна була сплатити судовий збір за дві вимоги майнового характеру у розмірі 1 681,60 грн. (840,80 грн.+840,80 грн.) та за одну вимогу немайнового характеру 2 102,00 грн., на загальну суму 3 783,60 грн.
В порушення зазначеного, позивачем надано до суду квитанцію про сплату судового збору лише у сумі 840,80 грн.
Відповідно до положень частини першої статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. Згідно з нормами частини другої зазначеної статті в ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).
За таких обставин, позовна заява підлягає залишенню без руху із встановленням позивачу 10-денного строку з дня вручення даної ухвали для усунення недоліків, шляхом сплати судового збору у розмірі 2 942 (дві тисячі дев`ятсот сорок дві гривні) 80 копійок за наступними реквізитами: отримувач коштів Слов`янське УК/м.Слов`янськ/22030101, код отримувача (код за ЄДРПОУ) 37803368, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, рахунок отримувача UA408999980313121206084005075, код класифікації доходів бюджету 22030101, призначення платежу: Судовий збір, за позовом
Враховуючи вищевикладене, позовна заява підлягає залишенню без руху із встановленням позивачу строку для усунення недоліків позовної заяви, шляхом надання до суду уточненої позовної заяви з визначенням належного відповідача по справі, оригіналу документу про сплату судового збору у визначеному розмірі.
При цьому суд зазначає, що прецедентна практика Європейського суду з прав людини щодо застосування статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод визнає, що доступ до суду не є абсолютним і національним законодавством може обмежуватись, зокрема для дотримання правил судової процедури і це не є порушенням права на справедливий суд.
Керуючись статями 160, 161, 169, 171, 243, 248, 256, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
У Х В А Л И В:
Позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління державної податкової служби у Донецькій області, Краматорського управління Головного управління ДПС у Донецькій області про визнання бездіяльності протиправною, визнання протиправними та скасування рішень - залишити без руху.
Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви - 10 (десять) днів з дня отримання копії ухвали про залишення позовної заяви без руху, шляхом надання до суду уточненої позовної заяви з визначенням належного відповідача по справі, оригіналу документу про сплату судового збору у визначеному розмірі.
У разі невиконання вимог цієї ухвали позовна заява буде вважатись неподаною і буде повернута позивачу.
Повернення позовної заяви не позбавляє позивача права повторного звернення до суду в порядку, встановленому законом.
Ухвала прийнята в нарадчій кімнаті, оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя П.В. Кочанова
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2020 |
Оприлюднено | 24.05.2020 |
Номер документу | 89387429 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Кочанова П.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні