Ухвала
від 22.05.2020 по справі 380/3353/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 380/3353/20

У Х В А Л А

про забезпечення позову

22 травня 2020 року

Суддя Львівського окружного адміністративного суду Костецький Н.В., розглянувши заяву представника позивача про забезпечення позову у адміністративній справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю ДРОГ-БУД УКРАЇНА до Головного управління Держпраці у Львівській області про визнання протиправними і скасування припису та постанови про накладення штрафу, -

в с т а н о в и в:

товариство з обмеженою відповідальністю «ДРОГ-БУД УКРАЇНА» звернулось до суду з позовом до Головного управління Держпраці у Львівській області, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати припис Головного управління Держпраці у Львівській області про усунення виявлених порушень від 24.12.2019 № ЛВ5106/462/АВ/П;

- визнати протиправною та скасувати постанову Головного управління Держпраці у Львівській області про накладення штрафу уповноваженими особами від 18.02.2020 № ЛВ5106/462/АВ/ФС.

22.05.2020 представник позивача подав до суду заяву про забезпечення позову (вх. № 25601), відповідно до якої просить суд:

- зупинити дію постанови Головного управління Держпраці у Львівській області про накладення штрафу уповноваженими особами № ЛВ5106/462/АВ/ФС від 18.02.2020 щодо стягнення з товариства з обмеженою відповідальністю ДРОГ-БУД УКРАЇНА 125 190,00 грн;

- зупинити примусове стягнення на підставі постанови Головного управління Держпраці у Львівській області про накладення штрафу уповноваженими особами № ЛВ5106/462/АВ/ФС від 18.02.2020 у виконавчому провадженні № 62045152, що здійснюється Галицьким відділом державної виконавчої служби у місті Львові Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів).

Заява обґрунтована тим, що Головним управлінням Держпраці у Львівській області винесено постанову про накладення штрафу від 18.02.2020 № ЛВ5106/462/АВ/ФС. Згідно з інформації наявної в мережі Інтернет за посиланням https://asvpweb.miniust.gov.ua (автоматизована система виконавчого провадження) 12.05.2020 Галицьким ВДВС у місті Львові ЗМУ Міністерства юстиції (м. Львів) щодо позивача відкрито виконавче провадження № 62045152. Таким чином, примусове виконання оскаржуваної постанови завдасть товариству з обмеженою відповідальністю ДРОГ-БУД УКРАЇНА збитків фінансового характеру та ускладнить виконання судового рішення, оскільки повернення стягнутих з позивача 125190,00 гривень, а також витрат пов`язаних із примусовим виконанням постанови необхідно повертати з Державного бюджету України.

Згідно з ч. 1 ст. 154 Кодексу адміністративного судочинства України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадження якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

При постановленні ухвали суд виходить з такого.

Відповідно до ч.ч. 1 - 2 ст. 150 КАС України, суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову. Забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності субєкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Згідно з ч. 1 ст. 151 КАС України позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов`язку відповідача вчинити певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

Відповідно до ч. 2 ст. 151 КАС України заходи забезпечення позову мають бути співмірними із заявленими позивачем вимогами. Суд також повинен враховувати співвідношення прав (інтересу), про захист яких просить заявник, із наслідками вжиття заходів забезпечення позову для заінтересованих осіб.

При цьому, суд зазначає, що інститут забезпечення позову в адміністративному судочинстві є елементом права на судовий захист і спрямований на те, щоб не допустити незворотності певних наслідків відповідних дій щодо відновлення порушеного права. Забезпечення позову є складовою комплексу заходів, спрямованих на охорону публічно-правового та матеріально-правового інтересу в адміністративному судочинстві, а також однією з гарантій реального виконання можливого позитивного для особи рішення.

Нормами ст. 6 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права, та застосовує його з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.

Європейський суд з прав людини у рішенні від 29.06.2006 у справі «Пантелеєнко проти України» зазначив, що засіб юридичного захисту має бути ефективним, як на практиці, так і за законом.

У рішенні від 31.07.2003 у справі «Дорани проти Ірландії» Європейський суд з прав людини зазначив, що поняття «ефективний засіб» передбачає запобігання порушенню або припиненню порушення, а так само встановлення механізму відновлення, поновлення порушеного права. Причому, як наголошується у рішенні Європейського суду з прав людини у справі «Салах Шейх проти Нідерландів» , ефективний засіб - це запобігання тому, щоб відбулося виконання заходів, які суперечать Конвенції, або настала подія, наслідки якої будуть незворотними. При вирішенні справи «Каіч та інші проти Хорватії» (рішення від 17.07.2008) Європейський Суд з прав людини вказав, що для Конвенції було б неприйнятно, якби ст.13 декларувала право на ефективний засіб захисту але без його практичного застосування. Таким чином, обов`язковим є практичне застосування ефективного механізму захисту. Протилежний підхід суперечитиме принципу верховенства права.

У п. 17 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України «Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ» від 06.03.2008 № 2, Пленум надав роз`яснення, що в ухвалі про забезпечення позову суд повинен навести мотиви, з яких він дійшов висновку про існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також вказати ознаки, які свідчать про очевидність протиправності рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень.

Пунктом 6 частини 1 статті 3 Закону України «Про виконавче провадження» встановлено, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі таких виконавчих документів постанов органів (посадових осіб), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом.

Згідно з абз.4 п.11 Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2013 № 509 (далі - Порядок № 509) не сплачені у добровільному порядку штрафи стягуються: органами державної виконавчої служби (щодо штрафів, передбачених частиною другою статті 265 Кодексу законів про працю України).

Судом встановлено, що постанова Головного управління Держпраці у Львівській області про накладення штрафу уповноваженими особами від 18.02.2020 № ЛВ5106/462/АВ/ФС винесена на підставі абз. 2 ч. 2 ст. 265 Кодексу законів про працю України. Відповідно до вказаної постанови на товариство з обмеженою відповідальністю ДРОГ-БУД УКРАЇНА накледено штраф в розмірі 125190,00 грн.

Таким чином, оскаржувана постанова Головного управління Держпраці у Львівській області про накладення штрафу уповноваженими особами від 18.02.2020 № ЛВ5106/462/АВ/ФС є самостійними виконавчими документом, який може бути пред`явлено до виконання органам державної виконавчої служби в порядку встановленому Законом України «Про виконавче провадження» .

Відповідно до ст.10 Закону України "Про виконавче провадження" заходами примусового виконання рішень є: 1) звернення стягнення на кошти, цінні папери, інше майно (майнові права), корпоративні права, майнові права інтелектуальної власності, об`єкти інтелектуальної, творчої діяльності, інше майно (майнові права) боржника, у тому числі якщо вони перебувають в інших осіб або належать боржникові від інших осіб, або боржник володіє ними спільно з іншими особами; 2) звернення стягнення на заробітну плату, пенсію, стипендію та інший дохід боржника; 3) вилучення в боржника і передача стягувачу предметів, зазначених у рішенні; 4) заборона боржнику розпоряджатися та/або користуватися майном, яке належить йому на праві власності, у тому числі коштами, або встановлення боржнику обов`язку користуватися таким майном на умовах, визначених виконавцем; 5) інші заходи примусового характеру, передбачені цим Законом.

Суд звертає увагу, що ні Порядок № 509, ні Закон України "Про виконавче провадження" у разі оскарження у судовому порядку не передбачають зупинення дії постанови органів Держпраці про накладення штрафів та зупинення стягнення на підставі такої постанови.

На підставі наведеного суд зазначає, що після відкриття виконавчого провадження та накладення арешту на майно зупинення виконавчих дій можливе лише на підставі рішення суду. У разі відсутності такого, арештовані кошти підлягають зарахуванню на рахунки, відкриті головними територіальними управліннями юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, відділами державної виконавчої служби в органах, що здійснюють казначейське обслуговування. У разі недостатності коштів звертається стягнення на майно боржника та в подальшому здійснюється його реалізація.

Таким чином, примусове виконання оскаржуваної постанови може призвести до значної шкоди інтересам позивача та негативних наслідків у вигляді звернення стягнення на кошти, майно тощо, накладення заборони розпоряджатися та/або користуватися майном, яке належить їй на праві власності, у тому числі коштами, або обмеження у користуванні таким майном. При цьому без вжиття заходів забезпечення позову усунути негативні наслідки буде неможливо або для цього необхідно буде докласти значних зусиль та витрат.

Під час вирішення питання про наявність підстав для забезпечення позову, суд дійшов висновку, що невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити та унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся.

Таким чином, суд вважає за необхідне зупинити дію постанови Головного управління Держпраці у Львівській області про накладення штрафу уповноваженими особами № ЛВ5106/462/АВ/ФС від 18.02.2020.

При цьому, ухвала суду про вжиття заходів забезпечення позову про зупинення дії постанови не скасовує чинність останньої, не змінює обсягу прав та обов`язків сторін у спорі, а лише тимчасово забороняє застосування передбачених цим актом заходів до вирішення спору, оскільки, як уже зазначено, існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам та інтересам позивача.

Представник позивача просить також суд, зупинити примусове стягнення на підставі постанови Головного управління Держпраці у Львівській області про накладення штрафу уповноваженими особами № ЛВ5106/462/АВ/ФС від 18.02.2020 у виконавчому провадженні № 62045152, що здійснюється Галицьким відділом державної виконавчої служби у місті Львові Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Львів).

Представником позивача до матеріалів справи, як на підтвердження відкриття виконавчого провадження долучено до заяви витяг з мережі Інтернет за посиланням https://asvpweb.miniust.gov.ua (автоматизована система виконавчого провадження), відповідно до якого Галицьким ВДВС у місті Львові ЗМУ Міністерства юстиції (м. Львів) 12.05.2020 відкрито виконавче провадження № 62045152 щодо товариства з обмеженою відповідальністю «ДРОГ-БУД УКРАЇНА» .

Проте, з долучено витягу не є можливим встановити що вказане виконавче провадження відкрито на підставі оскаржуваної постанови Головного управління Держпраці у Львівській області про накладення штрафу уповноваженими особами № ЛВ5106/462/АВ/ФС від 18.02.2020.

Окрім того на сайті https://asvpweb.miniust.gov.ua (автоматизована система виконавчого провадження) вказавши для пошуку номер виконавчого провадження 62045152 не відображається, що таке виконавче провадження відкрито на підставі оскаржуваної постанови Головного управління Держпраці у Львівській області про накладення штрафу уповноваженими особами № ЛВ5106/462/АВ/ФС від 18.02.2020.

Таким чином, оскільки позивачем не долучено до заяви про забезпечення позову належних доказів про відкриття виконавчого провадження на піставі оскаржуваної постанови, а судом не встановлено, що виконавче провадження № 62045152 відкрито на підставі постанови Головного управління Держпраці у Львівській області про накладення штрафу уповноваженими особами № ЛВ5106/462/АВ/ФС від 18.02.2020, заява в частині зупинення примусового стягнення на підставі постанови Головного управління Держпраці у Львівській області про накладення штрафу уповноваженими особами № ЛВ5106/462/АВ/ФС від 18.02.2020 у виконавчому провадженні № 62045152 задоволенню не підлягає.

Розглянувши подану представником позивача заяву про забезпечення позову, зважаючи на фактичні обставини справи, виходячи із пов`язаності заходів забезпечення позову з його предметом, співмірності таких заходів заявленим позовним вимогам і відповідності виду забезпечення позову позовним вимогам, суд вважає заява представника позивача про забезпечення позову є такою, що підлягає частковому задоволенню.

Керуючись ст. ст. 150-154, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

у х в а л и в :

Заяву представника позивача про забезпечення позову задовольнити частково.

Зупинити дію постанови Головного управління Держпраці у Львівській області про накладення штрафу уповноваженими особами № ЛВ5106/462/АВ/ФС від 18.02.2020.

Для звернення даної ухвали до виконання стягувачем є товариство з обмеженою відповідальністю ДРОГ-БУД УКРАЇНА (пл. Галицька, 7, м. Львів, 79008, код ЄДРПОУ 40354188), боржником є Головне управління Держпраці у Львівській області (пл. Міцкевича, 8, м. Львів, 79005, код ЄДРПОУ 39778297).

Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені статями 294, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України з урахуванням вимог підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII «Перехідні положення» цього Кодексу.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбаченоцим Кодексом.

Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законноїсили з моменту її підписання суддею (суддями).

Ухвала підлягає негайному виконанню з дня її постановлення незалежно від її оскарження.

Суддя Костецький Н.В.

Дата ухвалення рішення22.05.2020
Оприлюднено25.05.2020
Номер документу89387963
СудочинствоАдміністративне
Сутьнакладення штрафу

Судовий реєстр по справі —380/3353/20

Рішення від 19.10.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 22.05.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

Ухвала від 12.05.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Костецький Назар Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні