ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
21 травня 2020 року м. Київ № 640/11099/20
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Арсірій Р.О., ознайомившись з позовною заявою і доданими до неї мате
за позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "Компани "ОМЗЗ ЛТД" до Державної податкової служби України Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії, В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Компани "ОМЗЗ ЛТД" звернулося до суду з позовною заявою, в якій просить :
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби в місті Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 02.08.2019 №1243274/34673638, №243272/34673638, №1243275/34673638, №1243271/34673638, №1243273/34673638, №1243270/34673638.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну товариства з обмеженою відповідальністю "КОМПАНИ ОМЗЗ ЛТД" №61, 62, 63, 64, 65, 66 від 18.07.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання.
Згідно з пунктом 3 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає вона вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Частиною третьою статті 161 КАС України передбачено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Статтею 4 Закону України "Про судовий збір" від 08 липня 2011 року №3674-VI передбачено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою, ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму на одну працездатну особу.
Згідно зі статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" від 14 листопада 2019 року №294-ІХ з 01 січня 2020 року встановлено прожитковий мінімум для працездатних осіб в розмірі 2102 грн.
Відповідно до ч.3 ст.6 Закону України "Про судовий збір" у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
Тобто, позивачем необхідно надати квитанцію про сплату судового збору у розмірі 12 602 грн (2 102 грн *6).
В той же час в додатках до позовної заяви містяться клопотання про відстрочення сплати судового збору. У клопотання вказано, у зв`язку з тим, що Товариство повністю втратило можливість займатися господарською діяльністю у зв`язку з незаконними рішеннями ГУ ДФС у м.Києві щодо відмови у реєстрації податкових накладних, має зобов`язання щодо сплати заробітної плати працівникам, плати за оренду офісних приміщень та поточні зобов`язання на теперішній час Товариство не має змоги оплатили судовий сбір, який складає значну суму, а саме 11 526,00 гривень.
Вирішуючи клопотання позивача про відстрочення сплати судового збору, суд виходить з наступного.
Відповідно до частини першої статті 133 Кодексу адміністративного судочинства України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Згідно із частиною першою статті 8 Закону України "Про судовий збір" враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: 1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.
Аналіз наведених норм свідчить про те, що суд може відстрочити сплату судового збору сторону за певних умов у разі, якщо її майновий стан є таким, що утруднює виконання цього обов`язку у повному обсязі.
Вищий адміністративний суд України у постанові Пленуму від 23 січня 2015 року № 2 "Про практику застосування адміністративними судами положень Закону України від 8 липня 2011 року №3674-VI "Про судовий збір" зазначив, що визначення майнового стану сторони є оціночним та залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень майнового стану сторони.
Позивачем до клопотання про відстрочення сплати судового збору на підтвердження наведених у ньому обставин, які свідчать про незадовільний майновий стан, що перешкоджає виконанню обов`язку щодо сплати судового збору не долучено жодних доказів, що свідчать про скрутний фінансовий стан позивача та відсутність (недостатність) коштів для сплати суми судового збору (зокрема, податкової звітності за 2019 рік, довідки про усі відкриті розрахункові рахунки позивача (закриття рахунків), довідок (виписок) інших банківських установ, що обслуговують позивача, щодо наявності коштів на рахунках, документів, що свідчать про наявність готівкових коштів (касової книги тощо), виписок по рахункам бухгалтерського обліку (зокрема, по рахункам 30 "Готівка", 31 "Рахунки в банках", 79 "Фінансові результати" тощо), фінансової звітності позивача тощо).
За таких обставин суд позбавлений можливості врахувати майновий стан позивача та відстрочити сплату судового збору.
Зважаючи на те, що позивачем не надано документів, які підтверджують його незадовільний майновий стан, клопотання про відстрочення сплати судового збору є необґрунтованим та не підлягає задоволенню.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для залишення позовної заяви без руху.
Вказані недоліки позовної заяви позивачу необхідно усунути протягом 5-днів з дня отримання ухвали про залишення позовної заяви без руху шляхом подання до суду платіжного дорученнгя про сплату судового збору у розмірі 12 612 грн.
Керуючись статтями 160, 161, 169 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
У задоволенні клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю "Компани "ОМЗЗ ЛТД" про відстрочення сплати судового збору до ухвалення рішення у справі - відмовити.
Залишити позовну заяву без руху.
Встановити позивачу 5-денний строк з дня отримання ухвали про залишення позовної заяви без руху для усунення недоліків позовної заяви.
Попередити позивача про наслідки недотримання вимог ухвали про залишення позовної заяви без руху, передбачені ч.4 ст. 169 КАСУ.
Ухвала, відповідно до змісту ч. 2 ст. 256 та п. 5 ч. 1 ст. 294 КАС України, набирає законної сили з моменту її підписання.
Суддя Р.О. Арсірій
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.05.2020 |
Оприлюднено | 25.05.2020 |
Номер документу | 89388986 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Арсірій Р.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні