ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
22 травня 2020 р. м. ХерсонСправа № 540/373/19
Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Ковбій О.В., розглянувши у письмовому провадженні подання державного виконавця про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ІН АГРО-ТЕХ" до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправними та скасування рішень,зобов`язання вчинити певні дії.
встановив:
26.02.2019 позивач звернувся із адміністративним позовом до Державної фіскальної служби України, в якому просив:
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії ДФС України, про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних: № 987662/38152146 від 13.11.2018, № 994844/38152146 від 20.11.2018 , № 1010578/38152146 від 03.12.2018 , № 1010581/38152146 від 03.12.2018 , № 1010586/38152146 від 03.12.2018,
- зобов`язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 209 від 02.10.2018 на загальну суму 28457, 94 грн., податкову накладну № 212 від 04.10.2018 на загальну суму 29 209, 50 грн.; податкову накладну № 218 від 13.10.2018 на загальну суму 342 547, 35 грн. 30.10.2018, податкову накладну № 219 від 13.10.2018 року на загальну суму 284 335,60 грн. ; податкову накладну № 220 від 13.10.2018 року на загальну суму 119 211, 60 грн.
Рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 24.04.2019 задоволено позов товариства з обмеженою відповідальністю "ІН АГРО-ТЕХ", визнано протиправними та скасувано рішення Комісії Державної фіскальної служби України про відмову ТОВ "ІН АГРО-ТЕХ" у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних: № 987662/38152146 від 13.11.2018 року, № 994844/38152146 від 20.11.2018 року, № 1010578/38152146 від 03.12.2018 року, № 1010581/38152146 від 03.12.2018 року, № 1010586/38152146 від 03.12.2018 року. Також, зобов`язано Державну фіскальну службу України (ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати податкові накладні, видані товариством з обмеженою відповідальністю "ІН АГРО-ТЕХ" № 209 від 02.10.2018 року, № 212 від 04.10.2018 року, № 218 від 13.10.2018 року, № 219 від 13.10.2018 року, № 220 від 13.10.2018 року. Стягнуто з Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі на користь товариства з обмеженою відповідальністю ІН АГРО-ТЕХ витрати по сплаті судового збору сумі 9 605, 00 грн.
12.05.2020 року головний державний виконавець відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України звернувся до суду з заявою про заміну сторони виконавчого провадження - боржника з Державної фіскальної служби України на Державну податкову службу України.
Через перебуванням судді, що розглядав справу - Хом`якової В.В. у відпустці, витягом з протоколу повторного автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 12.05.2020 року заяву передано на розгляд судді Ковбій О.В.
Відповідно до ч.2 ст. 379 КАС України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
На підставі вказаного, подання державного виконавця ухвалою від 19.05.2020 року призначено до розгляду в письмовому провадженні.
Про розгляд вказаної заяви в письмовому провадженні заявник та заінтересовані особи повідомлені шляхом направлення в їх адресу відповідної ухвали.
Станом на дату розгляду клопотання інші заінтересовані в його розгляді особи будь-яких заяв до суду не подали.
З огляду на викладене, суд вважає за можливе розглянути подання головного державного виконавця відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України в письмовому провадженні.
Розглянувши подання, оцінивши додані до нього докази, суд приходить до висновку про його обґрунтованість з огляду на наступне.
Так, рішенням Херсонського окружного адміністративного суду від 24.04.2019 року, залишеним без змін постановою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 21.11.2019 року задоволено позов товариства з обмеженою відповідальністю "ІН АГРО-ТЕХ", визнано протиправними та скасовано рішення Комісії Державної фіскальної служби України про відмову ТОВ "ІН АГРО-ТЕХ" у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних: № 987662/38152146 від 13.11.2018 року, № 994844/38152146 від 20.11.2018 року, № 1010578/38152146 від 03.12.2018 року, № 1010581/38152146 від 03.12.2018 року, № 1010586/38152146 від 03.12.2018 року. Також, зобов`язано Державну фіскальну службу України (ЄДРПОУ 39292197) зареєструвати податкові накладні, видані товариством з обмеженою відповідальністю "ІН АГРО-ТЕХ" № 209 від 02.10.2018 року, № 212 від 04.10.2018 року, № 218 від 13.10.2018 року, № 219 від 13.10.2018 року, № 220 від 13.10.2018 року. Стягнуто з Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі на користь товариства з обмеженою відповідальністю ІН АГРО-ТЕХ витрати по сплаті судового збору сумі 9 605, 00 грн.
11.12.2019 року стягувачу - товариству з обмеженою відповідальністю "ІН АГРО-ТЕХ" на підставі рішення Херсонського окружного адміністративного суду від 24.04.2019 року видано, зокрема, виконавчий лист № 1051 2019р.
Боржником за виконавчим листом №1051 2019р. зазначено Державну фіскальну службу України.
Щодо заміни боржника в означеному виконавчому листі суд вказує на наступне.
Так, судом встановлено, що згідно п.п.1, 2 постанови Кабінету Міністрів України від 18.12.2018 р. № 1200 "Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України" Державна фіскальна служба України реорганізована шляхом поділу та утворені Державна податкова служба України та Державна митна служба України. Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Державна фіскальна служба продовжує здійснювати повноваження та виконувати функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики у сфері державної митної справи, державної політики з адміністрування єдиного внеску, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску до завершення здійснення заходів з утворення Державної податкової служби, Державної митної служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.
Отже, Державна податкова служба України є правонаступником Державної фіскальної служби України з моменту початку діяльності Державної податкової служби, Державної митної служби та центрального органу виконавчої влади, на який покладається обов`язок забезпечення запобігання, виявлення, припинення, розслідування та розкриття кримінальних правопорушень, об`єктом яких є фінансові інтереси держави та/або місцевого самоврядування, що віднесені до його підслідності відповідно до Кримінального процесуального кодексу України.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019р. №682-р "Питання Державної податкової служби" вирішено погодитися з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. №227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Таким чином, Державна податкова служба та її територіальні органи здійснюють повноваження та виконують функції у сфері реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску - з дня прийняття Кабінетом Міністрів України розпорядження від 21.08.2019р. №682-р "Питання Державної податкової служби".
Згідно ч.1 ст.379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Таким чином, судом підтверджено заявлене в поданні державного виконавця правонаступництво, а отже боржник у виконавчому листі №1051 2019р. від 11.12.2019 року підлягає заміні його правонаступником - Державною податковою службою України.
З огляду на вказані обставини, подання державного виконавця про заміну боржника у виконавчому листі підлягає задоволенню.
Керуючись ст. 241, 248, 379 КАС України, суд
ухвалив:
Подання головного державного виконавця відділу примусового виконання рішень Департаменту державної виконавчої служби Міністерства юстиції України про заміну боржника у виконавчому листі, виданому по справі №540/373/19 - задовольнити.
Замінити боржника у виконавчому листі від 11.12.2019 року №1051 2019р. з Державної фіскальної служби України (04053, м.Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 39292197) на його правонаступника - Державну податкову службу України (04053, м.Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393).
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду в 15-денний строк з дня її проголошення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомукаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.
Якщо ухвалу було постановлено поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, строк на апеляційне оскарження обчислюється з дня складання повного судового рішення.
Згідно п.3 Прикінцевих положень КАС України, під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, апеляційного оскарження продовжуються на строк дії такого карантину.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення (підписання) суддею.
Повний текст ухвали складено та підписано 22.05.2020 року.
Суддя О.В. Ковбій
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2020 |
Оприлюднено | 26.05.2020 |
Номер документу | 89404746 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Ковбій О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні