Рішення
від 13.04.2020 по справі 160/339/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 квітня 2020 року Справа № 160/339/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Врони О.В., розглянувши у спрощеному позовному провадженні без виклику учасників справи (у письмовому провадженні) у м. Дніпрі адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю СП Снабторг до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю СП Снабторг до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України, в якому позивач просить суд:

- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 20.11.2018 №994325/39338587, яким було відмовлено в реєстрації податкової накладної від 16.11.17р. №101; від 20.11.2018 №994324/39338587, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної від 16.11.17р. №100; від 27.11.2018 №1 002216/39338587, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної від 24.11.17р. №84; від 10.12.2018 №1017922/39338587, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної від 11.12.17р. №47; від 10.12.2018 №1017921/39338587, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної від 08.12.17р. №39; від 07.12.2018 №1017917/39338587, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної від 07.12.17р. №34; від 08.12.2017 №1017920/39338587, яким було відмовлено у реєстрації податкової накладної від 08.12.17р. №37;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні від 16.11.2017 № 101, від 16.11.2017 №100, від 24.11.2017 №84, від 11.12.2017 №47, від 08.12.2017 №39, від 10.12.2017 №34, від 08.12.2017 №37, що складені ТОВ СП Снабторг , датою їх фактичного отримання.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних були прийняті відповідачем протиправно з порушенням норм чинного законодавства. Позивачем на вимогу податкового органу після зупинення реєстрації податкової накладної, були надані усі належні документи та пояснення. Проте, відповідачем протиправно не були взято до уваги надані пояснення та документи, в результаті чого відмовлено у реєстрації податкової накладної з підстав ненадання платником податків первинних документів. Зазначені дії контролюючого органу є протиправними, а прийняте рішення підлягає скасуванню.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 16.01.2020 позовну заяву залишено без руху, надано позивачу строк протягом п`яти днів з дня вручення цієї ухвали для усунення недоліків.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 07.02.2020 року відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні).

Представником Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на електронну адресу суду 13.04.2020 року подано відзив на позовну заяву, в якому він просив в задоволенні позову відмовити, зазначивши, що реєстрація податкових накладних була зупинена у зв`язку з невідповідністю вимогам Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою КМУ №117 від 21.02.2018 року Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , який діяв на час направлення на реєстрацію податкової накладної. Оскаржувані рішення прийнято з підстави ненадання позивачем копій документів. Відповідач вважає визначені підстави в Рішенні комісії для відмови в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування правомірними та такими, що прийняті відповідно до норм діючого законодавства та в установленому порядку, а вимоги позивача безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Представником ДПС України на електронну адресу суду 13.04.2020 року подано відзив на позовну заяву, в якому просив в задоволенні позову відмовити, зазначивши, що вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні є неправомірними, оскільки повноваження ДПС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією відповідного органу. Без надання правової оцінки рішенню комісії регіонального рівня, зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну є передчасними.

Згідно з ч.ч. 3, 4 ст.262 КАС України підготовче засідання при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження не проводиться.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступного висновку.

Судом встановлено, що ТОВ СП Снабторг (код ЄДРПОУ 39338587) є юридичною особою, зареєстровано 06.08.2014 року та є платником податку на додану вартість з 01.10.2014 року.

Видами діяльності ТОВ СП Снабторг є: код КВЕД 28.11 Виробництво двигунів і турбін, крім авіаційних, автотранспортних і мотоциклетних двигунів; код КВЕД 28.13 Виробництво інших помп і компресорів; код КВЕД 29.32 Виробництво інших вузлів, деталей і приладдя для автотранспортних засобів; код КВЕД 30.20 Виробництво залізничних локомотивів і рухомого складу; код КВЕД 22.19 Виробництво інших гумових виробів; код КВЕД 45.11 Торгівля автомобілями та легковими автотранспортними засобами; код КВЕД 45.19 Торгівля іншими автотранспортними засобами; код КВЕД 45.20 Технічне обслуговування та ремонт автотранспортних засобів; код КВЕД 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; код КВЕД 45.32 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів; код КВЕД 46.37 Оптова торгівля кавою, чаєм, какао та прянощами (основний); код КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля: код КВЕД 49.41 Вантажний автомобільний транспорт.

Між ПАТ Об`єднана гірничо-хімічна компанія , від імені якого виступає Філія Вільногірський гірничо-металургійний комбінат ПАТ Об`єднана гірничо-хімічна компанія (Замовник) та ТОВ СП Снабторг (Підрядник) було укладено договір підряду №761-2 від 23.06.2017 року, за умовами якого Підрядник зобов`язується за завданням Замовника надати послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання, а саме ремонт і технічне обслуговування транспортних засобів: Toyota LC90, Toyota LC100.

Для здійснення господарської діяльності та з метою забезпечення виконання умов договору підряду ТОВ СП Снабторг придбавались автомобільні запчастини (фільтри, олива) у ТОВ ТПК Омега-Автопоставка .

Згідно з Актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) №АВР-00085 від 14.11.17р. ТОВ СП Снабторг були проведені роботи згідно договору №761-2 від 23.06.17р. на загальну суму 3720,00 грн.

Відповідно до банківської виписки Замовником було сплачено кошти на банківський рахунок за проведення ТО згідно договору №759-2 від 23.06.17р.

На виконання статей 187, 201 ПК України ТОВ СП Снабторг склало податкову накладну №101 від 16.11.2017 року на загальну суму 3720,00 грн. в т.ч. ПДВ - 620,00 грн. та направило на реєстрацію до ЄРПН 11.12.2017р.

Проте, згідно з отриманою квитанцією від 12.12.2017р. відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація податкової накладної була зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 45.20.11-00.00.8421. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п.201.16.1 п.201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

TОB СП Снабторг 16.11.2018р. було надано пояснення та копії всіх документів, які підтверджують правомірність формування платником податкових зобов`язань з податку на додану вартість на підставі податкової накладної №101 від 16.1 1.2017 року.

Факт надання поясне нень та копій документів підтверджується повідомленням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої зупинено від 16.11.2018 року №3.

Рішенням Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН або відмову із такій реєстрації від 20.11.2018р. №994325/39338587 в реєстрації податкової накладної №101 від 16.11.2017р. було відмовлено з огляду на надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.

Між ПАТ Об`єднана гірничо-хімічна компанія , від імені якого виступає Філія Вільногірський гірничо-металургійний комбінат ПАТ Об`єднана гірничо-хімічна компанія (Замовник) та ТОВ СП Снабторг (Підрядник) було укладено договір підряду №758-2 від 23.06.2017 року, за умовами якого Підрядник зобов`язується за завданням Замовника надати послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання, а саме ремонт і технічне обслуговування транспортних засобів: Honda CRV (2 од.).

Для здійснення господарської діяльності та з метою забезпечення виконання умов договору підряду ТОВ СП Снабторг придбавались автомобільні запчастини (фільтри, олива) у TOB Inter Cars Ukraine та у TOB Авто Транзит Дніпро (олива, ремінь генератора, підшипник, стартер, датчик, інше).

Згідно з Актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) №АВР-00089 від 14.11.2017р. ТОВ СП Снабторг були проведені роботи згідно договору №758-2 від 23.06.17р. на загальну суму 3294,00 грн.

Згідно з Актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) №АВР-00108 від 11.12.17р. ТОВ СП Снабторг були проведені роботи згідно договору №758-2 від 23.06.17р. на загальну суму 44424,00 грн.

Відповідно до банківської виписки Замовником було сплачено кошти на банківський рахунок за проведення ТО згідно договору №758-2 від 23.06.17р. та за проведення ремонту згідно договору №758-2 від 23.06.17р.

На виконання статей 187, 201 ПК України TOB СП Снабторг склало податкову накладну №100 від 16.11.2017 року на загальну суму 3294,00 грн. в т.ч. ПДВ - 549,00 грн. та направило на реєстрацію до ЄРПН 11.12.2017р., а також податкову накладну №47 від 11.12.2017 року на загальну суму 44424,00 грн. в т.ч. ПДВ - 7404,00 грн. та направило па реєстрацію до ЄРПН 26.12.2017р.

Проте, згідно з отриманими квитанціями, відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація податкових накладних була зупинена.

Щодо податкової накладної №100 від 16.11.2017р. зазначено: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання CMKОP виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 45.20.11-00.00.8421. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п.201.16.1 п.201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

Щодо податкової накладної №47 від 11.12.17р. зазначено: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 45.20.11-00.00.7320.8482.8536.8708. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п.201.16.1 п.201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

ТОВ СП Снабторг 16.11.2018 р. було надано пояснення та копії всіх документів, які підтверджують правомірність формування платником податкових зобов`язань з податку на додану вартість на підставі податкової накладної №100 від 16.11.2017 року.

Факт надання пояснень та копій документів підтверджується повідомленням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої зупинено від 16.11.2018 року №2.

Рішенням Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 20.11.2018р. №994324/39338587 в реєстрації податкової накладної №100 від 16.11.2017р. було відмовлено з огляду на надання платником податку копій документів, які складені в порушенням законодавства.

Також ТОВ СП Снабторг 06.12.18р. було надано пояснення та копії всіх документів, які підтверджують правомірність формування платником податкових зобов`язань з податку па додану вартість па підставі податкової накладної №47 від 11.12.2017 року.

Факт надання пояснень та копій документів підтверджується повідомленням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої зупинено від 06.12.2018 року №6.

Рішенням Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накидної / розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 10.12.2018р. №4017922/39338587 в реєстрації податкової накладної №47 від 11.12.2017р. було відмовлено з огляду на ненадання платником податку копій первинних документів.

Між ПАТ Об`єднана гірничо-хімічна компанія , від імені якого виступає Філія Вільногірський гірничо-металургійний комбінат ПАТ Об`єднана гірничо-хімічна компанія (Замовник) та ТОВ СП Снабторг (Підрядник) було укладено договір підряду №760-2 від 23.06.2017 року, за умовами якого Підрядник зобов`язується за завданням Замовника надати послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання, а саме ремонт і технічне обслуговування транспортних засобів: Opel Astra (2 од.), Daewoo Nubira (1 од.).

Для здійснення господарської діяльності та з метою забезпечення виконання умов договору підряду ТОВ СП Снабторг придбавались автомобільні запчастини у ТОВ Авто Транзит Дніпро (олива, ремінь генератора, підшипник, стартер, інше).

Згідно з Актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) №АВР-00104 від 08.12.17р. ТОВ СП Снабторг були проведені роботи згідно договору №760-2 від 23.06.17р. на загальну суму 36096,00 грн.

Згідно з Актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) №АВР-00102 від 07.12.17р. ТОВ СП Снабторг були проведені роботи згідно договору №760-2 від 23.06.17р. на загальну суму 46392,00 грн.

Відповідно до банківської виписки Замовником було сплачено кошти на банківський рахунок за проведення ремонту згідно договору №760-2 від 23.06.17р.

На виконання статей 187, 201 ПК України ТОВ СП Снабторг склало податкову накладну №37 від 08.12.2017 року на загальну суму 36096,00 грн., в т.ч. ПДВ - 601 6,00 грн. та направило на реєстрацію до ЄРПН 26.12.2017р., а також податкову накладну №34 від 07.12.2017 року на загальну суму 46392,00 гри. в т.ч. ПДВ - 7732,00 гри. та направило на реєстрацію до ЄРПН 26.12.2017р.

Проте, згідно з отриманими квитанціями, відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація податкових накладних була зупинена.

Щодо податкової накладної №37 від 08.12.2017 року зазначено: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №667. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 3819,4009,45.20.11 -00.00.73 18.8482,8536.8708. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п.201.16.1 п.201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

Щодо податкової накладної №34 від 07.12.2017 року зазначено: ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 4010,45.20.11-00.00,8482.8483,851 1,8544,8708. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРГІН відповідно до пункту в п.п.201.16.1 п.201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

16.11.2018р. позивачем було надано пояснення та копії всіх документів, які підтверджують правомірність формування платником податкових зобов`язань з податку на додану вартість на підставі податкової накладної №100 від 16.11.2017 року.

Факт надання пояснень та копій документів підтверджується повідомленням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої зупинено від 16.11.2018 року №2.

Рішенням Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 20.11.2018р. №994324/39338587 в реєстрації податкової накладної №100 від 16.11.2017р. було відмовлено з огляду на надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства, однак, без зазначення конкретних документів.

Також ТОВ СП Снабторг 06.12.2018р. було надано пояснення та копії всіх документів, які підтверджують правомірність формування платником податкових зобов`язань з податку на додану вартість на підставі податкової накладної №47 від 11.12.2017 року.

Факт надання пояснень та копій документів підтверджується повідомленням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої зупинено від 06.12.2018 року №6.

Рішенням Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 10.12.2018р. №4 017922/39338587 в реєстрації податкової накладної №47 від 11.12.2017р. було відмовлено з огляду на ненадання платником податку копій первинних документів.

Між ПАТ Об`єднана гірничо-хімічна компанія , від імені якого виступає Філія Вільногірський гірничо-металургійний комбінат ПАТ Об`єднана гірничо-хімічна компанія (Замовник) та ТОВ СП Снабторг (Підрядник) було укладено договір підряду №759-2 від 23.06.2017 року, за умовами якого Підрядник зобов`язується за завданням Замовника надати послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання, а саме ремонт і технічне обслуговування транспортних засобів: Volvo S80 (1 од.), Mazda MPV (1 од.).

Для здійснення господарської діяльності та з метою забезпечення виконання умов договору підряду ТОВ СП Снабторг придбавались автомобільні запчастини у ТОВ Авто Транзит Дніпро (олива, ремінь генератора, підшипник, стартер, датчик, інше).

Згідно з Актом здачі-прийняття робіт (надання послуг) №АВР-00106 від 08.12.2017р. ТОВ СП Снабторг були проведені роботи згідно договору №759-2 від 23.06.2017р. на загальну суму 45756,00 гри.

Відповідно до банківської виписки Замовником було сплачено кошти па банківський рахунок за проведення ремонту згідно договору №759-2 від 23.06.2017р.

На виконання статей 187, 201 ПК України ТОВ СП Снабторг склало податкову накладну №39 від 08.12.2017 року на загальну суму 45756.00 грн., в т.ч. ПДВ - 7626,00 грн. та направило па реєстрацію до ЄРПН 28.12.2017р.

Проте, згідно з отриманою квитанцією відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація податкової накладної була зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 45.20.11- 00.00.7320,8483,8536,8798. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п.201.16.1 п.201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 року №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

ТОВ СП Снабторг 06.12.2018р. було надано пояснення та копії всіх документів, які підтверджують правомірність формування платником податкових зобов`язань з податку на додану вартість па підставі податкової накладної №39 від 08.12.2017 року.

Факт надання пояснень та копій документів підтверджується повідомленням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої зупинено від 06.12.2018 року №3.

Рішенням Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 10.12.2018р. №1017921/39338587 в реєстрації податкової накладної №39 від 08.12.2017р. відмовлено з огляду на ненадання платником податку копій первинних документів.

Між ПАТ Об`єднана гірничо-хімічна компанія , від імені якого виступає Філія Вільногірський гірничо-металургійний комбінат ПАТ Об`єднана гірничо-хімічна компанія (Покупець) та TOB СП Снабторг (Постачальник) було укладено договір поставки №552-2 від 12.05.2017 року, за умовами якого Постачальник зобов`язується передати у власність покупця запасні частини, а Покупець зобов`язується прийняти і сплатити певну грошову суму, на умовах цього Договору.

Для здійснення господарської діяльності та з мстою забезпечення виконання умов договору поставки ТОВ СП Снабторг придбавались автомобільні запчастини у ТОВ ТПК Омега-Автопоставка (фари протитуманні) у ТОВ Центр ГАЗ запчастина (захист піддону), у ПП Рівар (захист крила, чехли автомобільні), у ТОВ Ові-Днстрибупш (дефлектори вікон, комплект центрального замка, килими).

Згідно з Видатковою накладною №СТ-0000477 від 24.11.17р. покупцеві були реалізовані товарно-матеріальні цінності на загальну суму 11624,00 гри.

Відповідно до банківської виписки Покупцем було сплачено кошти на банківський рахунок за запчастини згідно договору №552-2 від 12.05.17р.

На виконання статей 187, 201 ПК України ТОВ СП Снабторг склало податкову накладну №84 від 24.11.2017 року на загальну суму 11624,00 грн. в т.ч. ПДВ - 1937,00 гри. та направило на реєстрацію до ЄРПН 24.11.2017р.

Проте, згідно з отриманою квитанцією відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація податкової накладної була зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 року №567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 8301. Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту в п.п.201.16.1 п.201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

ТОВ СП Снабторг 23.11.2018р. було надано пояснення та копії всіх документів, які підтверджують правомірність формування платником податкових зобов`язань з податку на додану вартість на підставі податкової накладної №84 від 24.11.2017 року.

Факт надання пояснень та копій документів підтверджується повідомленням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої зупинено від 23.11.2018 року №5.

Рішенням Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 27.11.2018р. №1002216/39338587 в реєстрації податкової накладної №84 від 24.11.2017р. відмовлено з огляду на ненадання платником податку копій первинних документів.

Не погоджуючись з прийнятими рішеннями, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.

Пунктом 187.1 статті187 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI(далі - Податковий кодекс України) передбачено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до абзацу першого пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з положеннями пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі - Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі квитанція).

Згідно з положеннями підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.

Пунктом 1 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 (який був чинний на момент винесення оскаржуваного рішення, далі - Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації) передбачено, що цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), а також права та обов`язки її членів.

За приписами пункту 2 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Як зазначено у пункті 3 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, комісія контролюючого органу діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У пункті 2 Порядку №117 надано визначення таких термінів:

- моніторинг - сукупність заходів та методів роботи контролюючих органів, що виявляє за результатами проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації об`єктивні ознаки наявності ризиків порушення норм податкового законодавства;

- критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, визначений показник моніторингу, що характеризує ризик;

- ризик порушення норм податкового законодавства ймовірність складання та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту а / б пункту 185.1 статті 185, підпункту а / б пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі-Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено у такій податковій накладній/розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

Відповідно до пункту 3 Порядку №117 податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, Р

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.04.2020
Оприлюднено27.05.2020
Номер документу89429872
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/339/20

Ухвала від 16.08.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

Ухвала від 12.08.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Сліпець Надія Євгенівна

Ухвала від 15.01.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 28.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 28.12.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 02.11.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 22.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Рішення від 13.04.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 07.02.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 16.01.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні