КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
25 травня 2020 року м. Кропивницький Справа № 340/1189/20
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А.,
розглядаючи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу
позивач: фермерське господарство "Циртій" (26607, Кіровоградська область, Вільшанський район, с. Мала Вільшанка, вул. Ватутіна, 19, код ЄДРПОУ 32637603)
відповідач: Головне управління ДПС у Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 55, код ЄДРПОУ 43142606)
про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Фермерське господарство "Циртій", через представника Нестерова В.А., звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Кіровоградській області, в якому просить:
- визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у Кіровоградській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, №1456153/32637603 від 14.02.2020 року;
- зобов`язати Головне управління ДПС у Кіровоградській області зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 08.02.2020 року днем її прийняття, а саме 10.02.2020 року.
Ухвалою судді від 30.04.2020 року відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) сторін, сторонам встановлено порядок та строки для виконання процесуальних дій.
Від представника відповідача 20.05.2020 року до суду надійшов відзив на позовну заяву із запереченнями проти позову, в яких зокрема зазначено, що Головне управління ДПС у Кіровоградській області не є належним відповідачем за позовною вимогою про зобов`язання зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 08.02.2020 року.
За визначеннями, наведеними у частині 1 статті 4 КАС України:
2) публічно-правовий спір - спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи;
7) суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг;
9) відповідач - це суб`єкт владних повноважень, а у випадках, визначених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача.
Відповідно до частини 4 статті 46 КАС України відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом.
Частинами 3, 4, 5, 7 статті 48 КАС України передбачено, що якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.
Якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача. У разі відмови у задоволенні позову до такого відповідача понесені позивачем витрати відносяться на рахунок держави.
Під час вирішення питання про залучення співвідповідача чи заміну належного відповідача суд враховує, зокрема, чи знав або чи міг знати позивач до подання позову у справі про підставу для залучення такого співвідповідача чи заміну неналежного відповідача.
Заміна відповідача допускається до ухвалення рішення судом першої інстанції.
Даний публічно-правовий спір виник у зв`язку з відмовою комісії ГУ ДПС у Кіровоградській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у реєстрації податкової накладної №1 від 08.02.2020 року, складеної ФГ "Циртій", в Єдиному реєстрі податкових накладних. Прохаючи суд скасувати спірне рішення комісії, позивач також просить суд зобов`язати відповідача зареєструвати складену ним податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її прийняття.
Частиною 3 статті 245 КАС України передбачено, що у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Згідно з пп.14.1.60 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Відповідно до Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 року №227, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
ДПС відповідно до покладених на неї завдань забезпечує в межах повноважень, передбачених законом, формування та ведення реєстрів, банків і баз даних, ведення яких покладено законодавством на ДПС (пп.9 п.4 Положення).
Згідно з пунктом 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 року, у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року №682-р "Питання Державної податкової служби" погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 року №227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.
Тож за правилами Порядку №1246 реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування за відповідним рішенням суду належить до повноважень ДПС України, якою ведеться цей реєстр.
Відтак, суд вважає, що Державна податкова служба України є учасником спірних публічно-правових відносин, а до її повноважень належить вчинення необхідних дій з метою відновлення прав, свобод та інтересів позивача, за захистом яких той звернувся до суду. Оскільки ДПС України має відповідати за похідною позовною вимогою позивача про спонукання зареєструвати подану ним податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її прийняття, суд залучає цього суб`єкта владних повноважень до участі у справі як другого відповідача.
Керуючись статтями 48, 260 - 262, 248, 256 КАС України, суд -
У Х В А Л И В:
1. Залучити до участі у справі другого відповідача - Державну податкову службу України (04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393).
2. Встановити відповідачу-2 порядок та строки для виконання процесуальних дій:
2.1. протягом 15 днів з дня отримання цієї ухвали:
- подати до суду відзив на позов (щодо його визнання чи заперечення) у порядку, передбаченому статтями 162, 175 КАС України, та наявні докази (якщо вони не надані позивачем) у порядку, передбаченому статтею 79 КАС України;
- одночасно направити копії відзиву та письмових доказів позивачу та іншому відповідачу;
- разом з відзивом подати до суду документи, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів позивачу та іншому відповідачу;
2.2. у разі отримання відповіді позивача на відзив - протягом 3 днів від дня його отримання:
- подати до суду заперечення у порядку, передбаченому статтею 164 КАС України, та додаткові докази, які підтверджують обставини, на яких ґрунтується заперечення;
- одночасно направити копії заперечення та додаткових письмових доказів позивачу та іншому відповідачу;
- разом з запереченням подати до суду документи, що підтверджують надіслання заперечення і доданих до нього доказів позивачу та іншому відповідачу.
3. Встановити позивачу порядок та строки для виконання процесуальних дій:
3.1. у разі отримання відзиву відповідача-2 на позов - протягом 5 днів з дня його отримання:
- подати до суду відповідь на відзив у порядку, передбаченому статтею 163 КАС України, та додаткові докази, які підтверджують обставини, на яких ґрунтується відповідь;
- одночасно направити копії відповіді на відзив та додаткових письмових доказів відповідачам;
- разом з відповіддю на відзив подати до суду документи, що підтверджують надіслання (надання) цієї відповіді і доданих до неї доказів відповідачам.
4. Подання заяв по суті справи є правом учасників справи. Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
5. Копію ухвали надіслати учасникам справи. Відповідачу-2 також направити копії позовної заяви та доданих до неї документів.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду О.А. Черниш
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2020 |
Оприлюднено | 27.05.2020 |
Номер документу | 89430678 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.А. Черниш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні