Рішення
від 26.05.2020 по справі 360/1224/20
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

26 травня 2020 рокуСєвєродонецькСправа № 360/1224/20

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Петросян К.Є., розглянувши в порядку спрощеного письмового провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу за позовом виконуючого обов`язки керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Рогівської сільської ради Новопсковського району Луганської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

23 березня 2020 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов виконуючого обов`язки керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Рогівської сільської ради Новопсковського району Луганської області, відповідно до якого позивач просить суд:

визнати протиправною бездіяльність Рогівської сільської ради Новопсковського району Луганської області щодо організації окремих елементів благоустрою - дитячого майданчика, який розташовується на території Рогівської сільської ради Новопсковського району Луганської області за адресою: Луганська область, Новопсковський район, с.Рогове, вул.Центральна. 4;

зобов`язати Рогівську сільську раду Новопсковського району Луганської області вчинити дії щодо організації окремих елементів благоустрою - дитячого майданчика, який розташовується на території Рогівської сільської ради Новопсковського району Луганської області за адресаю: Луганська область, Новопсковський район, с. Рогове, вул. Центральна.

В обгрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що Новопсковським відділом Старобільської місцевої прокуратури, у межах наданого згідно з ч.4 ст.23 Закону України «Про прокуратуру» права витребовувати за письмовим запитом, ознайомлюватися та безоплатно отримувати копії документів і матеріалів органів державної влади, у березні 2020 року вивчено інформацію Рогівської сільської ради Новопсковського району Луганської області щодо наявності на території ради дитячих (спортивних) майданчиків (лист від 16.03.2020 за № 82).

З даної інформації вбачається, що орган місцевого самоврядування не вжив заходи щодо належної організації окремих елементів благоустрою - дитячого майданчика, розташованого на території Рогівської сільської ради, що негативно впливає на організацію належного утримання та раціонального використання територій, будівель та інженерних споруд та може привести, у разі їх невжиття, до настання тяжких наслідків, у першу чергу, для незахищеної версти населення - дітей. Встановлено, що на території Рогівської сільської ради, по вул. Центральній у с. Рогове Новопсковського району Луганської області, розташований дитячий майданчик, при цьому на балансі сільської ради останній не обліковується, балансоутримувач відсутній. Отже, Рогівською сільською радою як найменш близько року (приблизний час встановлення майданчика) не вжито заходів щодо визначення балансоутримувача вказаного дитячого майданчика, як наслідок, план паспортизації та інвентаризації вказаного об`єкту благоустрою не розроблявся та не затверджувався, технічний паспорт на нього не виготовлявся.

Ухвалою суду від 30.03.2020 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

02.04.2020 позивачем через канцелярію суду надано уточнену позовну заяву, відповідно до якої позивач просить суд:

визнати протиправною бездіяльність Рогівської сільської ради Новопсковського району Луганської області щодо організації окремих елементів благоустрою - дитячого майданчика, який розташовується на території Рогівської сільської ради Новопсковського району Луганської області за адресою: Луганська область, Новопсковський район, с. Рогове, вул. Центральна;

зобов`язати Рогівську сільську раду Новопсковського району Луганської області вчинити дії щодо визначення балансоутримувача, розробки та затвердження плану паспортизації та інвентаризації, (розроблення) виготовлення технічного паспорта, проведення інвентаризації окремих елементів благоустрою - дитячого майданчика, який розташовується на території Рогівської сільської ради Новопсковського району Луганської області за адресою: Луганська область, Новопсковський район, с. Рогове, вул. Центральна.

Відповідач правом надати відзив на позовну заяву не скористався.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, оцінивши докази відповідно до вимог статей 72-77 Кодексу адміністративного судочинства України, суд дійшов наступного.

Рогівська сільська рада є юридичною особою, код ЄДРПОУ 21849277, місцезнаходження: 92341, Луганська область, Новопсковський район, с.Рогове, вул.Миру, 2 (а.с.12).

Листом від 16.03.2020 №82 на запит позивача від 12.03.2020 №34/5-235 вих-20 відповідач повідомив, що на території Рогівської сільської ради знаходиться дитячий майданчик, який не стоїть на балансі сільської ради. Балансоутримувач даного дитячого майданчика відсутній. Дитячий майданчик знаходиться по вул. Центральній у с.Рогове (а.с.9-11).

Отже на території Рогівської сільської ради розташований дитячий майданчик, проте відповідачем не вжито заходів щодо визначення балансоутримувача вказаного дитячого майданчика, як наслідок, план паспортизації та інвентаризації вказаного об`єкту благоустрою не розроблявся та не затверджувався, технічний паспорт на нього не виготовлявся.

Підпунктом а пункту 7 статті 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні закріплено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності а також населення: здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.

Згідно з п.5 ч.1 ст.1 Закону України Про благоустрій населених пунктів (далі - Закон № 2807-IV) заходи з благоустрою населених пунктів - це роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об`єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання.

Відповідно до ч.1 ст.10 Закону № 2807-IV до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить: затвердження місцевих програм та заходів благоустрою населених пунктів; затвердження правил благоустрою територій населених пунктів; створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб`єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб); визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об`єктів благоустрою.

За приписами ч.1 ст.13 Закону № 2807-IV до об`єктів благоустрою населених пунктів відносено: 1) території загального користування: а) парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки - пам`ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики; б) пам`ятки культурної та історичної спадщини; в) майдани, площі, бульвари, проспекти; г) вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки; ґ) пляжі; д) кладовища; е) інші території загального користування; 2) прибудинкові території; 3) території будівель та споруд інженерного захисту територій; 4) території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору.

Відповідно до ч.1 ст.15 Закону № 2807-ІV органи державної влади та органи місцевого самоврядування можуть утворювати підприємства для утримання об`єктів благоустрою державної та комунальної власності. У разі відсутності таких підприємств органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень визначають на конкурсних засадах відповідно до закону балансоутримувачів таких об`єктів.

П. 5 ч.2 ст. 18 Закону № 2807-IV закріплено обов`язок підприємств, установ та організацій проводити згідно з планами, затвердженими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, інвентаризацію та паспортизацію закріплених за ними об`єктів благоустрою (їх частин), що здійснюються у порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Частинами 1, 2 ст. 20 Закону № 2807-ІV встановлено, що організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов`язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста).

Згідно з п.8 ч.1 ст.21 Закону № 2807-IV елементами (частинами) об`єктів благоустрою є, зокрема, обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків.

Порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації визначений Інструкцією з проведення технічної інвентаризації та паспортизації об`єктів благоустрою населених пунктів, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України № 550 від 29.10.2012 (далі - Інструкція).

Пунктом 1.2 Інструкції зазначено, що Інструкція визначає порядок проведення робіт з технічної інвентаризації та паспортизації парків (гідропарків, лугопарків, лісопарків, парків культури та відпочинку, парків - пам`яток садово-паркового мистецтва, спортивних, дитячих, історичних, національних, меморіальних та інших), рекреаційних зон, садів, скверів та майданчиків, пам`яток культурної та історичної спадщини, майданів, площ, бульварів, проспектів, вулиць, доріг, провулків, узвозів, проїздів, пішохідних та велосипедних доріжок, пляжів, кладовищ, інших територій загального користування; прибудинкових територій; територій будівель та споруд інженерного захисту територій; територій підприємств, установ, організацій та закріплених за ними територій на умовах договору, а також інших об`єктів благоустрою в межах населеного пункту (крім земельних ділянок, на яких розташовано вказані об`єкти).

Відповідно до положень пункту 1.3 Інструкції, паспортизація об`єктів благоустрою - це складання технічних паспортів об`єктів благоустрою за результатами їх інвентаризації; технічна інвентаризація об`єктів благоустрою - це сукупність заходів з обстеження, спрямованих на підтвердження наявності об`єктів нерухомого майна, елементів благоустрою та оцінку їх технічного стану, а також наявності інженерних мереж на об`єкті благоустрою.

Пунктами 1.4 та 1.5 Інструкції передбачено, що технічна інвентаризація та паспортизація об`єктів благоустрою проводяться власником, балансоутримувачем або виконавцем на підставі договору із замовником або самостійно. Технічна інвентаризація об`єктів благоустрою може бути плановою або позаплановою. Планова технічна інвентаризація повинна проводитись згідно з планами, затвердженими органами державної влади та органами місцевого самоврядування. Позапланова технічна інвентаризація проводиться у разі: введення в експлуатацій закінченого будівництвом об`єкта благоустрою; закінчення ремонту об`єкта благоустрою; зміни власника (балансоутримувача) об`єкта благоустрою; протиправного знищення чи пошкодження об`єкта благоустрою; надзвичайної ситуації техногенного або природного характеру на об`єкті благоустрою; прийняття рішення про її проведення власником (балансоутримувачем) об`єкта благоустрою.

На момент розгляду справи відповідачем не надано жодних доказів щодо вирішення питання організації елементів (частин) об`єктів благоустрою, а саме щодо визначено балансоутримувача, проведення паспортизації та інвентаризації, обстеження, перевірки технічного стану їх конструктивних елементів, а тому позовні вимоги про визнання протиправною бездіяльності Рогівської сільської ради Новопсковського району Луганської області щодо організації окремих елементів благоустрою - дитячого майданчика, який розташовано на території Рогівської сільської ради Новопсковського району Луганської області за адресою: Луганська область, Новопсковський район, с. Рогове, вул. Центральна та зобов`язання відповідача вчинити дії щодо визначення балансоутримувача, розробки та затвердження плану паспортизації та інвентаризації, (розроблення) виготовлення технічного паспорта, проведення інвентаризації окремих елементів благоустрою - дитячого майданчика, який розташовується на території Рогівської сільської ради Новопсковського району Луганської області за адресою: Луганська область, Новопсковський район, с. Рогове, вул. Центральна, слід задовольнити.

Щодо розподілу судових витрат суд зазначає таке.

Згідно з частиною першою статті 46 КАС України сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач.

Суд зазначає, що прокурор у даному випадку, звертаючись до суду з вимогами, діяв як посадова особа органу державної влади, виступаючи в інтересах держави через відсутність суб`єкта владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження.

Отже, у даному випадку прокурор є суб`єктом владних повноважень, оскільки виступає в інтересах держави, у зв`язку з відсутністю суб`єкта владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно з частиною другою зазначеної статті при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

З аналізу зазначених норм КАС України встановлено, що законодавець в даному випадку передбачив стягнення на користь суб`єкта владних повноважень судових витрат, тільки пов`язаних із залученням свідків та проведення експертизи, стягнення витрат зі сплати судового збору за подання позову на користь суб`єкта владних повноважень законодавець не передбачив.

Оскільки прокурор у вказаній справі є суб`єктом владних повноважень та виконує функції з представництва інтересів держави в суді, виходячи з аналізу наведених норм, суд дійшов висновку щодо відмови у стягненні з відповідача судового збору на користь прокуратури Луганської області.

Керуючись статтями 2, 9, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги виконуючого обов`язки керівника Старобільської місцевої прокуратури Луганської області до Рогівської сільської ради Новопсковського району Луганської області про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Рогівської сільської ради Новопсковського району Луганської області щодо організації окремих елементів благоустрою - дитячого майданчика, який розташовано на території Рогівської сільської ради Новопсковського району Луганської області за адресою: Луганська область, Новопсковський район, с. Рогове, вул. Центральна.

Зобов`язати Рогівську сільську раду Новопсковського району Луганської області вчинити дії щодо визначення балансоутримувача, розробки та затвердження плану паспортизації та інвентаризації, розроблення (виготовлення) технічного паспорта, проведення інвентаризації окремих елементів благоустрою - дитячого майданчика, який розташовано на території Рогівської сільської ради Новопсковського району Луганської області за адресою: Луганська область, Новопсковський район, с. Рогове, вул. Центральна.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.

Суддя К.Є. Петросян

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.05.2020
Оприлюднено27.05.2020
Номер документу89430753
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —360/1224/20

Рішення від 26.05.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

Ухвала від 30.03.2020

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

К.Є. Петросян

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні