ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа№1.380.2019.004394
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
14 травня 2020 року
Львівський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Грень Н.М.,
за участю:
секретаря судового засідання Редкевич О.Р.,
представника позивача Мельника М.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові в порядку загального позовного провадження справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Авіон+» до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, -
в с т а н о в и в:
29.08.2019 до Львівського окружного адміністративного суду надійшов позов товариства з обмеженою відповідальністю «Авіон+» до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Львівській області, в якому позивач просить суд:
1) Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби України у львівській області про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме:
- рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №896714/40110917 від 28.08.2018;
- рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №977529/40110917 від 05.11.2018;
- рішенням комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №977545/40110917 від 05.11.2018;
- рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №977541/40110917 від 05.11.2018;
- рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №977533/40110917 від 05.11.2018;
- рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №948313/40110917 від 09.10.2018;
- рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №890847/40110917 від 22.08.2018;
-рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №896826/40110917 від 28.08.2018;
2) Зобов`язати ДПС України зареєструвати податкові накладні ТОВ «Авіон+» (код ЄДРІІОУ 40110917) датою їх подання на реєстрацію, а саме:
- податкову накладну № 3100167 від 30.11.2017 на суму 3417,58 грн;
- податкову накладну № 3100146 від 30.11.2017 на суму 4900,00 грн;
- податкову накладну № 3100137 від 30.11.2017 на суму 17539, 04 грн;
- податкову накладну № 3100148 від 30.11.2017 на суму 6373,70 грн;
- податкову накладну № 3100149 від 30.11.2017 на суму 16862,53 грн;
- податкову накладну № 3100223 від 30.11.2017 на суму 1089,20 грн;
- податкову накладну № 3100154 від 30.11.2017 на суму 4800,00 грн;
- податкову накладну № 3100221 від 30.11.2017 на суму 6600,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних протиправно та необгрунтовано прийнято рішення №896714/40110917 від 28.08.2018, №977529/40110917 від 05.11.2018, №977545/40110917 від 05.11.2018, №977541/40110917 від 05.11.2018, №977533/40110917 від 05.11.2018, №948313/40110917 від 09.10.2018, №890847/40110917 від 22.08.2018 та №896826/40110917 від 28.08.2018 про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вказує на те, що підставою для відмови в реєстрації податкових накладних складених Позивачем було ненадання платником податків договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. На думку позивача, аналіз наданих ТОВ «Авіон+» згідно з вичерпного переліку документів та пояснень свідчить про відсутність у них дефекту форми, змісту або походження, які в силу частини другої статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність» , пункту 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 N 88, спричинили б втрату такими документами юридичної сили. За таких обставин, позивач вважає, що оскаржуване рішення підлягає скасуванню як протиправне, а податкові накладні №3100167, 3100146, 3100137, 3100148, 3100149, 3100223, 3100154, 3100221 від 30.11.2017, складені ТОВ «Авіон+» підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідач 1 відзиву на позовну заяву до матеріалів справи не надав.
Відповідач 2 позов не визнав, подав відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що Комісією прийнято рішення про відмову у державній реєстрації податкової накладної, оскільки надані платником податку копії документів не є достатніми для прийняття відповідного рішення про реєстрацію. Крім того, вказує, що відповідно до квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних повідомлено про причину зупинення реєстрації: відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація ПК/РК від 20.03.2018 № 11 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПК/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п. 1 «Критеріям ризиковості платника податків» та запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для реєстрації податкової накладної. Стверджує, що у Головного управління ДФС у Львівській області були законні підстави для прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних, а тому такі є правомірними.
Ухвалою судді від 03.09.2019 відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду в порядку загального позовного провадження.
Ухвалою суду від 29.10.2019 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті.
Ухвалою від 17.12.2019 позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю «Авіон+» до Державної податкової служби служби України, Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії залишено без розгляду.
Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 19.02.2020 апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Авіон +" задоволено, ухвалу Львівського окружного адміністративного суду від 17.12.2019 про залишення позовної заяви без розгляду у справі № 1.380.2019.004394 скасовано та направлено справу на продовження розгляду до суду першої інстанції.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 18.03.2020 продовжено розгляд адміністративної справи № 1.380.2019.004394 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Авіон+» до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав повністю з підстав, наведених у позовній заяві. Просив задовольнити адміністративний позов в повному обсязі.
Представник Відповідачів в судове засідання не прибув, належним чином повідомлений про дату час та місце розгляду справи.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та пояснення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю Авіон+ зареєстроване як юридична особа, код ЄДРПОУ 40110917, місцезнаходження: вул. Городоцька, 355, офіс 358, м. Львів, 79040.
Між Товариством з обмеженою відповідальністю Авіон+ та Приватним підприємством ''Болеро- Сервіс» , (код ЄДРПОУ 31073655, місцезнаходження: 79037, Львівська обл., місто Львів, вул. Б. Хмельницького, будинок 212, корпус 2) укладено договір поставки №П-27/2017 від 05.01.2017 та додатковий договір №1 від 05.01.2017. Предметом яких є надання послуг на умовах, визначених договором.
На виконання даного договору позивачем надано послуги на суму 2847,98 грн без ПДВ, сума ПДВ 569.60 грн сума з ПДВ 3417,58 грн, що підтверджується Актом приймання виконаних робіт (наданих послуг) від 30.11.2017 року.
Позивачем оформлено податкову накладну № 3100167 від 30.11.2017 на суму 3417,58 грн, яку 30.11.2017 направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з отриманою квитанцією від 14.12.2017 податкова накладна прийнята, реєстрацію зупинено із зазначенням, що ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податковій накладних, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 73.20 Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.
На виконання п.п. 201.16ст. 201 ПК України, та п. 15 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 за №117, ТОВ Авіон + направило на адресу ДФС повідомлення №7 від 23.08.2018, про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН/РК з наданням окремих пояснень.
Разом з вказаним повідомленням Товариство направило на адресу ДФС договір поставки, Акт про надання послуг, додатковий договір №1, платіжне доручення.
Рішенням комісії ДФС №896714/40110917 від 28.08.2018 відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3100167 на суму 3417,58 грн від 30.11.2017 у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, а саме: договорів, зокрема, зовнівшньоекономічних контрактів, з додатками до них.
Між Товариством з обмеженою відповідальністю Авіон+ та Товариством з обмеженою відповідальністю "Новакоммерс» (код ЄДРПОУ 37757233, місцезнаходження: 08150, Київська обл., Києво- Євятошинський р-н, м. Боярка, вул. Будівельна, буд. 3/1) укладено договір про надання послуг №3006/1 від 91.07.2016, предметом якого є надання маркетингових послуг, на мовах, визначених договором.
На виконання умов даного договору позивачем надано послуг на суму 3083,33 грн без ПДВ, сума ПДВ 816,67 грн, сума з ПДВ 4900,00 грн, що підтверджується актом надання послуг №РАВ-000609 від 30.11.2017.
Позивачем оформлено податкову накладну № 3100146 від 30.11.2017 на суму 4900,00 грн, з ПДВ, яку 30.11.2017 направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з отриманою квитанцією від 14.12.2017 вищевказана податкова накладна прийнята, але її реєстрацію зупинено із зазначенням, що ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання. СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання, обсягам придбання по товарах згідно УКТЗЕД: 73.20 . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.
На виконання п.п. 201.16 ст. 201 ПК України, та п. 15 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 за №117, ТОВ Авіон+ направило на адресу ДФС повідомлення №14 від 31.10.2018 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН/РК з наданням окремих пояснень.
Разом з вказаним повідомленням Товариство направило на адресу ДФС договір про надання послуг, Акт про надання послуг, платіжне доручення.
Рішенням комісії ДФС №977529/40110917 від 05.11.2018 відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3100146 від 30.11.2017 на суму 4900,00 грн, з ПДВ від 30.11.2017, у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування , навантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Між Товариством з обмеженою відповідальністю Авіон+ та Товариством з обмеженою відповідальністю ''Бастіон сервіс» (код ЄДРПОУ - 36845260, місцезнаходження: 01010, м. Київ. вул. А.Іванова,10 офіс 11, ) укладено договір поставки та договір про надання послуг №1007/1 від 01.07.2016, предметом якого є надання маркетингових послуг, на умовах, визначених договором.
На виконання умов договору позивачем надано послуги на суму 14615, 87 грн без ПДВ, сума ПДВ 2923,17 грн, сума з ПДВ 17539,04 грн, шо підтверджується актом про надання послуг №ЦАВ-001560 від 30.11.2017.
Позивачем оформлено податкову накладну № 3100137 від 30.11.2017 на суму 17539, 04 грн, з ПДВ , яку 30.11.2017 направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно отриманої квитанції від 08.12.2017 податкова накладна прийнята, але її реєстрацію зупинено із зазначенням, що ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації 1ІН/РК в Єдиному реєстрі податковій накладних, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 73.20 . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.
На виконання п.п. 201.16ст. 201 ПК України, та п. 15 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 за №117, ТОВ Авіон+ направило на адресу ДФС повідомлення №19 від 31.10.2018, про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН/РК з наданням окремих пояснень.
Разом з вказаним повідомленням Товариство направило на адресу ДФС договір поставки, договір про надання послуг, платіжне доручення.
Рішенням комісії ДФС №977545/40110917 від 05.11.2018 відмовлено у реєстрації податкової накладної №3100137 на суму 17539,04 грн з ПДВ від 30.11.2017, у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Між Товариством з обмеженою відповідальністю Авіон+ та Товариством з обмеженою відповідальністю ''Солодкий замок» (код ЄДРПОУ - 34624507, місцезнаходження: 02217, м. Київ, вул. Електротехнічна, 18 ) укладено договір про надання послуг №10/08/1611 від 10.08.2016, предметом якого є надання маркетингових послуг, на умовах, визначених договором.
На виконання даного договору позивачем надано послуги на суму 5311,42 грн без ПДВ, сума ПДВ 1062,28 грн, сума з ПДВ 6373,70 грн, що підтверджується актом про надання послуг №ЦАВ-002240 від 30.11.2017.
Позивачем оформлено податкову накладну № 3100148 від 30.11.2017 на суму 6373,70 грн з ПДВ, яку 30.11.2017 направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до квитанції від 14.12.2017 податкова накладна прийнята, але її реєстрацію зупинено із зазначенням, що ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам, придбання, по товарах згідно УКТ ЗЕД:73.20 . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.
На виконання п.п. 201.16 ст. 201 ПК України, та п. 15 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 за №117, ТОВ Авіон+ направило на адресу ДФС повідомлення №18 від 31.10.2018, про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН/РК з наданням окремих пояснень.
Разом з вказаним повідомленням Товариство направило на адресу ДФС договір про надання послуг; платіжне доручення.
Рішенням комісії ДФС №977541/40110917 від 05.11.2018 відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3100148 на суму 6373,70 грн з ПДВ від 30.11.2017, у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Між Товариством з обмеженою відповідальністю Авіон+ та Товариством з обмеженою відповідальністю Спринтер Центр (код ЄДРПОУ - 40667077, місцезнаходження: 79000, Львівська обл., м. Львів, вул. Костюшка, будинок 18) укладено договір про надання послуг №03/04/17/2 від 03.04.2017, предметом якого є надання маркетингових послуг, на умовах, визначених договором.
На виконання умов даного договору позивачем надано послугу на суму 14052,11 грн без ПДВ, сума ПДВ 2810,42 грн, сума з ПДВ - 16862,53 грн, що підтверджується актом надання послуг №ЦАВ-001560 від 30.11.2017
Позивачем оформлено податкову накладну № 3100149 від 30.11.2017 на суму 16862,53 грн з ПДВ, яку 30.11.2017 направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно квитанції від 14.12.2017 податкова накладна прийнята, але її реєстрацію зупинено із зазначенням, що ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі, податкових накладних, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання. СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 73.20 . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.
На виконання п.п. 201.16 ст. 201 ПК України, та п. 15 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженої о постановою КМУ від 21.02.2018 за №117, ТОВ Авіон+ направило на адресу ДФС повідомлення №15 від 31.10.2018, про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН/РК з наданням окремих пояснень.
Разом з вказаним повідомленням Товариство направило на адресу ДФС договір про надання послуг, акт про надання послуг, платіжне доручення.
Рішенням комісії ДФС №977533/40110917 від 05.11.2018 відмовлено у реєстрації податкової накладної №3100149 на суму 16862,53 грн з ПДВ від 30.11.2017, у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Між Товариством з обмеженою відповідальністю Авіон+ та Товариством з обмеженою відповідальністю Фірма "Оазіс Юг" (код ЄДРПОУ - 24786519, місцезнаходження: 54018, Миколаївська обл., м. Миколаїв, вул. Старофортечна, будинок 3) укладено договір поставки та договір про надання послуг №20 від 01.08.2016, предметом якого є надання маркетингових послуг, на умовах, визначених договором.
На виконання умов даного договору позивачем надано послугу на суму 907,67 грн без ПДВ, сума ПДВ 181,53 грн, сума з ПДВ - 1089,20 грн, що підтверджується актом про надання послуг №ЦАВ-001838 від 30.11.2017.
Позивачем оформлено податкову накладну № 3100223 від 30.11.2017 на суму 1089,20 грн з ПДВ, яку 30.11.2017 направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до отриманої квитанції від 15.12.2017, податкова накладна прийнята, але її реєстрацію зупинено із зазначенням, що ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризик визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 73.20 . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.
На виконання п.п. 201.16 ст. 201 ПК України, та п. 15 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 за№117, ТОВ Авіон+ направило на адресу ДФС повідомлення №1 від 08.10.2018, про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН/РК, з наданням окремих пояснень.
Разом з вказаним повідомленням Товариство направило на адресу ДФС договір поставки, договір про надання послуг, додаткова угода №1 від 01.08.2016, акт про надання послуг, платіжне доручення.
Рішенням комісії ДФЄ №948313/40110917 від 09.10.2018 відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3100223 на суму 1089,20 грн з ПДВ від 30.11.2017, у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів.
Між Товариством з обмеженою відповідальністю Авіон+ та Товариством з обмеженою відповідальністю Торговий дім Карпатські мінеральні води , (код ЄДРПОУ - 35633685, місцезнаходження: 01011, м. Київ, вулиця Олександра Копиленка, будинок 3, квартира 7) укладено договір про надання послуг №01/12-1 М від 01.12.2016, предметом якого є надання послуг на умовах, визначених договором.
На виконання даного договору позивачем надано послуг на суму 4000,00 грн без ПДВ, сума ПДВ 800,00 грн, сума з ПДВ 4800,00 грн.
На виконання умов даного договору позивачем надано послуг па суму 4000.00 грн без ПДВ, сума ПДВ 800,00 грн, сума з ПДВ 4800,00 грн, що підтверджується актом про надання послуг №ЦАВ-001707 від 30.11.2017.
Позивачем оформлено податкову накладну № 3100154 від 30.11.2017 на суму 4800,00 грн з ПДВ, яку 30.11.2017 направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до отриманої квитанції від 14.12.2017 податкова накладна прийнята, реєстрацію зупинено із зазначенням, що ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в Єданому реєстрі податкових накладних, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання. СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам, придбання по товарах згідно УКТ ЗЕД: 73.20 . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.
На виконання п.п. 201.16 ст. 201 ПК України, та п. 15 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 за №117, ТОВ Авіон + направило на адресу ДФС повідомлення №2 від 21.08.2018, про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН/РК з наданням окремих пояснень).
Разом з вказаним повідомленням Товариство направило на адресу ДФС договір про надання послуг, акт про надання послуг, платіжне доручення.
Рішенням комісії ДФС №890847/40110917 від 22.08.2018 відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3100154 на суму 4 800,00 грн з ПДВ від 30.11.2017, у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, а саме: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них.
Між Товариством з обмеженою відповідальністю Авіон + та Товариством з обмеженою відповідальністю Наш продукт плюс» (код ЄДРПОУ - 39375744, місцезнаходження: 02660, м.Київ. вулиця Колекторна, будинок 3) укладено договір про надання послуг№55 від 23.08.2016, предметом якого є надання маркетингових послуг на умовах, визначених договором.
На виконання умов даного договору позивачем надано послуг па суму 5500,00 грн без ПДВ, сума ПДВ 1100,00 грн, сума з ПДВ - 6600,00 грн, що підтверджується Актом надання послуг від 30.11.2017 №ЦАВ-001834.
Позивачем оформлено податкову накладну № 3100221 від 30.11.2017 на суму 6600,00 грн, з ПДВ, яку 30.11.2017 направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до отриманої квитанції від 14.12.2017 податкова накладна прийнята, реєстрацію зупинено із зазначенням, що ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах, згідно УКТ -ЗЕД: 73.20 . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних.
На виконання п.п. 201.16 ст. 201 ПК України, та п. 15 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 за № 117, ТОВ Авіон+ направило на адресу ДФС повідомлення №4 від 23.08.2018, про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій ПН/РК з наданням окремих пояснень.
Разом з вказаним повідомленням Товариство направило на адресу ДФС договір про надання послуг, акт про надання послуг, платіжне доручення.
Рішенням комісії ДФС №896826/40110917 від 28.08.2018 відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3100221 на суму 6600,00 грн, з ПДВ від 30.11.2017, у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів, а саме: договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них.
Не погоджуючись із прийнятими рішеннями, позивач звернувся до суду з відповідним позовом.
При вирішенні спору по суті суд керувався наступним.
Відносини, які виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюється Податковим Кодексом України (далі - ПК України).
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з п. 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 (далі - Порядок № 1246), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10. статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1. статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3. і 200-1.9. статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16. статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис» , « ;Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до п. 13 Порядку № 1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Згідно з підпунктом 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Разом з тим, як зазначено в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних, реєстрацію поданих позивачем податкових накладних №3100167, 3100146, 3100137, 3100148,3100149, 3100223, 3100154, 3100221 зупинено через те, що податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п. 6 Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567. За результатами опрацювання СМКОР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 73.20, на підставі чого було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної.
Суд зазначає, що контролюючим органом порушено норми підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки ним не зазначено у Квитанції конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
Такий висновок суду базується на тому, що фіскальним органом у Квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначено лише загальне посилання на відповідність податкової накладної критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, затверджених Наказом № 567. Натомість, підпункт 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 ПК України вимагає від контролюючого органу зазначення конкретного виду критерію.
Судом встановлено, що в період зупинення реєстрації податкових накладних та винесення оскаржених рішень про відмову в реєстрації податкових накладних були чинними Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13.06.2017 № 567 (далі - Критерії, наказ МФУ від 13.06.2017 № 567).
Пунктом 6 Критеріїв передбачалося, що моніторинг податкової накладної коригування здійснюється ДФС за такими критеріями:
1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);
2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб`єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі.
Окрім того, наказом від 13.06.2017 № 567 затверджено вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Перелік), відповідно до пункту 1 якого він складається із таких документів:
1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством;
2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Таким чином, фіскальний орган був зобов`язаний у квитанціях від 08.12.2017, 14.12.2017 та 15.12.2017 чітко вказати на конкретний вид критерію, який встановлений пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків Наказу № 567.
Суд зазначає, що визначення фіскальним органом у квитанціях конкретного критерію ризику прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків відповідних документів, перелік яких міститься у Наказі № 567 «Вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» .
Отже, вживання податковим органом загального посилання на пункт шостий Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Аналогічна позиція висловлена в постанові Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду від 04.12.2018 у справі № 821/1173/17 (адміністративне провадження № К/9901/62719/18).
Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки, викладені в постановах Верховного Суду.
Також, відповідно до змісту квитанцій від 08.12.2017, 14.12.2017 та 15.12.2017 фіскальним органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пункту в пп. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено Наказом № 567, та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.
Відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Згідно з підпунком 201.16.3 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 ПК України.
Відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 (далі - Постанова КМУ №117), підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
- ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
- надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Згідно з пунктом 14 постанови Кабінету Міністрів України №117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Згідно з оскарженими рішеннями позивачу відмовлено у реєстрації податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні.
Форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначена Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 № 117 (додаток 2 до вказаного Порядку).
Форма такого рішення передбачає, що в разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано (з тих, що визначені вказаною формою рішення), мають бути підкреслені.
Проте, в порушення наведених вимог законодавства рішення Комісії ГУ ДФС у Львівській області містять лише загальний перелік документів, передбачений формою такого рішення (додаток 2 до вказаного Порядку), і підкреслення документів, які, на думку контролюючого органу, позивачем не надано, не містить.
Суд наголошує, що будь-яке рішення чи дії суб`єкта владних повноважень мають бути законними та обґрунтованими, прийнятими чи вчиненими в межах наданих повноважень, повинні містити конкретні об`єктивні факти, на підставі яких його ухвалено або вчинено.
Разом з ти судом встановлено, що позивачем до контролюючого органу на підтвердження реальності здійснення господарських операцій разом з Повідомленнями №2 надано пояснення та подано документи, що підтверджують реальність здійснення операцій. Копії вищевказаних документів також надано до суду.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про здійснення господарсьих операцій позивачем, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.
Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень суд перевіряє чи прийнято такі рішення на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням всіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення, з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку.
У спірному випадку суд встановив, що рішення суб`єкта владних повноважень не містить чіткого визначення підстав та мотивів для прийняття рішення про відмову в реєстрації податкових накладних, що свідчить про його необґрунтованість і протиправність.
Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у пункті 110 рішення від 23.07.2002 у справі "Компанія "Вестберґа таксі Актіеболаґ" та Вуліч проти Швеції" Суд визначив, що "…адміністративні суди, які розглядають скарги заявників стосовно рішень податкового управління, мають повну юрисдикцію у цих справах та повноваження скасувати оскаржені рішення. Справи мають бути розглянуті на підставі поданих доказів, а довести наявність підстав, передбачених відповідними законами, для призначення податкових штрафів має саме податкове управління".
Під час розгляду справи ГУ ДПС у Львівській області, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду доказів, які спростовували б твердження позивача, не навів мотивів прийняття оскаржених рішень. У той же час сукупність первинних документів, наданих до матеріалів справи, свідчать про реальність проведення господарських операції між позивачем та ПП Болеро Сервіс , ТОВ Новакомсервіс , ТОВ Бастіон Сервіс , ТОВ Солодкий Замок , ТОВ Спринтер Центр , ТОВ Фірма Оазіс -Юг , ТОВ Торговий дім Карпатські мінеральні води » та ТОВ Наш продукт плюс .
У зв`язку із вказаним, суд вважає, що оскаржені рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №896714/40110917 від 28.08.2018; №977529/40110917 від 05.11.2018; №977545/40110917 від 05.11.2018; №977541/40110917 від 05.11.2018; №977533/40110917 від 05.11.2018; №948313/40110917 від 09.10.2018; №890847/40110917 від 22.08.2018; №896826/40110917 від 28.08.2018 прийняті не у спосіб, визначений законом, а тому, є протиправними та підлягають скасуванню.
Щодо вимоги позивача зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні № 3100167 від 30.11.2017; № 3100146 від 30.11.2017; № 3100137 від 30.11.2017; № 3100148 від 30.11.2017; № 3100149 від 30.11.2017; № 3100223 від 30.11.2017; № 3100154 від 30.11.2017; № 3100221 від 30.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних, датою їх подання, суд зазначає таке.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 245 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) у разі задоволення позову суд може прийняти постанову про зобов`язання відповідача вчинити певні дії.
Аналізуючи положення КАС України, можна дійти висновку, що законодавством передбачено право суду у випадку встановлення порушення прав позивача зобов`язувати суб`єкта владних повноважень приймати рішення або вчиняти певні дії.
З огляду на висновок суду щодо протиправності та скасування рішення відповідача, суд вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні ТОВ Авіон+ № 3100167 від 30.11.2017; № 3100146 від 30.11.2017; № 3100137 від 30.11.2017; № 3100148 від 30.11.2017; № 3100149 від 30.11.2017; № 3100223 від 30.11.2017; № 3100154 від 30.11.2017; № 3100221 від 30.11.2017 датою її подання платником податків на реєстрацію.
Суд також зауважує, що рішення суду має бути не тільки законним та обґрунтованим, а й повинно ефективно захищати порушені права позивача. Тому, суд вважає, що покладення на ДФС України обов`язку зареєструвати податкові накладні не вважатиметься втручанням у її дискреційні повноваження.
Згідно з вимогами ст. 78 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
З огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги є підставними та обґрунтованими, а тому позов підлягає задоволенню.
Відповідно до ст. 139 КАС України, судові витрати позивача у вигляді судового збору компенсуються за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст.ст. 6, 9, 73-76, 242, 244, 245 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
в и р і ш и в:
позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління Державної фіскальної служби України у львівській області про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №896714/40110917 від 28.08.2018; №977529/40110917 від 05.11.2018; №977545/40110917 від 05.11.2018; №977541/40110917 від 05.11.2018; №977533/40110917 від 05.11.2018; №948313/40110917 від 09.10.2018; №890847/40110917 від 22.08.2018; №896826/40110917 від 28.08.2018;
Зобов`язати ДПС України зареєструвати податкові накладні ТОВ «Аніон+» (код ЄДРІІОУ 40110917), а саме: № 3100167 від 30.11.2017; № 3100146 від 30.11.2017; № 3100137 від 30.11.2017; № 3100148 від 30.11.2017; № 3100149 від 30.11.2017; № 3100223 від 30.11.2017; № 3100154 від 30.11.2017; № 3100221 від 30.11.2017 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання.
Стягнути з Головного управління ДПС у Львівській області 79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35, ЄДРПОУ 39462700 за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Авіон+» місцезнаходження: 79040, м. Львів, вул. Городоцька, буд. 355, офіс 358, код ЄДРПОУ 40110917, судовий збір в сумі 7684 (сім тисяч шістсот вісімдесят чотири) грн 50 коп.
Стягнути з Державної податкової служби України код ЄДРПОУ 43005393, місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8, за рахунок бюджетних асигнувань на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Авіон+» місцезнаходження: 79040, м. Львів, вул. Городоцька, буд. 355, офіс 358, код ЄДРПОУ 40110917, судовий збір в сумі 7684 (сім тисяч шістсот вісімдесят чотири) грн 50 коп.
Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду.
Згідно з пунктом 3 Розділу VI Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені для апеляційного оскарження продовжуються на строк дії такого карантину.
Суддя Грень Н.М.
Повний текст рішення складено та підписано 25.05.2020.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.05.2020 |
Оприлюднено | 27.05.2020 |
Номер документу | 89431087 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кухтей Руслан Віталійович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Грень Наталія Михайлівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Мікула Оксана Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні