Рішення
від 26.05.2020 по справі 824/505/20-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 травня 2020 р. м. Чернівці Справа № 824/505/20

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Анісімова О.В, розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Сергіївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Путильської районної ради Путильського району Чернівецької області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

в с т а н о в и в:

І. РУХ СПРАВИ

1.1. 15.04.2020 року Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (далі - позивач) звернулось до суду з позовом до Сергіївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Путильської районної ради Путильського району Чернівецької області (далі - відповідач або Сергіївська ЗОШ І-ІІІ ступенів), у якому просить застосувати до Сергіївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Путильської районної ради Путильського району Чернівецької області захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов`язання зупинити експлуатацію других поверхів в корпусах №1 та №2 Сергіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів за адресою: с. Сергії, Путильського району, Чернівецької області, до повного виконання протипожежних вимог і усунення всіх порушень, викладених в Акті Путильського районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 14.02.2020 року №27, що стосуються вищезазначеного об`єкта.

1.2. Ухвалою суду від 16.04.2020 року відкрито спрощене провадження в адміністративній справі.

ІІ. ОБСТАВИНИ СПРАВИ

2.1. У період з 03.02.2020 року по 14.02.2020 року працівниками Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області проведено позапланову перевірку Сергіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів щодо дотримання вимог законодавства з техногенної та пожежної безпеки.

2.2. За результатами перевірки 14.02.2020 року посадовими особами Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області складено акт перевірки, яким зафіксовано численні порушення відповідачем вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, наявність яких створює потенційну загрозу життю та здоров`ю людей.

2.3. Однак, на переконання позивача, відповідач залишив висновки перевірки без належного реагування, а тому зважаючи на наявність підстав для застосування до відповідача заходів у сфері державного нагляду, позивач звернувся до суду з даним позовом.

ІІІ. АРГУМЕНТИ СТОРІН

3.1. В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначає, що у травні 2019 року вже проводилась планова перевірка Сергіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки. За результатами даної перевірки видано припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 28.05.2019 року №116, один примірник якого отримав директор Сергіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів - ОСОБА_1 , про що свідчить проставлений ним підпис на вказаному документі.

3.2. Стверджує, що відповідно до Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 №877-V та на виконання наказу Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 12.12.2019 року № 309 Про проведення позапланових перевірок провідним інспектором Путильського районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області старшим лейтенантом служби цивільного захисту ОСОБА_2 проведено позапланову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки в навчально-адміністративних приміщеннях Сергіївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Путильської районної ради Путильського району Чернівецької області (код ЄДРПОУ 25811521), за адресою: с. Сергії, Путильського району, Чернівецької області, керівником якої є ОСОБА_1 .

3.3. За підсумками перевірки складено відповідний акт за результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 14.02.2020 року № 27, один примірник якого отримав директор Сергіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів.

3.4. Представник позивача зазначає, що під час проведеної перевірки виявлено ряд суттєвих порушень вимог нормативних актів у сфері цивільного захисту, техногенної і пожежної безпеки, що викладені у вищезазначеному акті, наявність яких створює потенційну загрозу життю та здоров`ю людей. При цьому, зазначає, що відповідач належних висновків не зробив та порушення не усунув, а тому є всі підстави для застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

3.5. Відповідач правом на подачу відзиву на позовну заяву не скористався, хоча ухвала про відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі направлена йому на офіційну адресу 16.04.2020 року та отримана останнім 21.04.2020 року, що підтверджується наявним у матеріалах справи рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення №5800108844986. У зв`язку із цим, суд, керуючись положеннями частини 6 статті 162 КАС України, вирішує справу за наявними матеріалами.

IV. ЗАЯВИ ТА КЛОПОТАННЯ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

4.1. Заяв та клопотань від учасників справи до суду не надходило.

V. ОБСТАВИНИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

5.1. З матеріалів справи встановлено, що Сергіївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Путильської районної ради Путильського району Чернівецької області (код ЄДРПОУ 25811521) зареєстрована за адресою: 59107, Чернівецька обл., Путильський район, с. Сергії (а.с. 60-63).

5.2. Як вбачається із матеріалів справи, на підставі наказу Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій від 12.12.2019 року № 309 Про проведення позапланових перевірок у період з 03.02.2020 року по 14.02.2020 року провідним інспектором Путильського РС Управління ДСНС України у Чернівецькій області Ялов`яком Назарієм Володимировичем проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) Сергіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (а.с. 23-24).

5.3. За результатами проведення позапланового заходу (контролю) складено акт від 28.05.2019 року №116 (а.с. 25-35).

5.4. Так, перевіркою виявлені численні порушення вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, а саме:

- не обладнано навчальні корпуси ЗОШ №1, №2, №3 та будівлю столярної майстерні системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації, системою передавання тривожних сповіщень, системою оповіщування про пожежу та управління евакуюванням людей) (п. 1.2 глави І розділу V Правил пожежної безпеки в Україні);

- дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) будівлі корпусу №3, не оброблено засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності (п. 2.5 глави ІІ розділу ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні);

- не обладнано навчальні корпуси ЗОШ №1, №2, №3 та будівлю столярної майстерні пристроями захисту від прямих попадань блискавки та вторинних її проявів відповідно до вимог ДСТУ Б В. 2.5-38:2008 (п. 1.21 глави І розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні);

- пожежні щити не дозабезпечено первинними засобами пожежогасіння згідно норм належності : вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., протипожежне покривало - 1 шт., багор або лом та гак - 2 шт., лопати - 2 шт., сокири - 2 шт. (п. 3.11 глави ІІІ розділу V Правил пожежної безпеки в Україні)

- біля наявного поблизу ЗОШ (у радіусі до 200 м) природного водоймища (річка Путилка), не влаштовано під`їзд з майданчиком (пірсом) розміром не менше 12 х 12 м для встановлення пожежних автомобілів і забирання води будь-якої пори року (пп. 5 п. 2.1 глави ІІ розділу V Правил пожежної безпеки в Україні);

- сходові клітини та шляхи евакуації в навчальних корпусах ЗОШ №1, №2, та будівлю столярної майстерні, не забезпечено евакуаційним освітленням (п. 2.31 глави ІІ розділу ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні);

- приміщення, де встановлена комп`ютерна техніка, не дозабезпечено вуглекислотними вогнегасниками з розрахунку 1 вогнегасник ВВК-1,4 чи ВВК-2 на 3-и ПЕОМ в одному приміщенні освітленням (п. 3.6 глави ІІІ розділу V Правил пожежної безпеки в Україні);

- не придбано засоби індивідуального захисту органів дихання для працюючого персоналу (п. 2 ч. 1 ст. 20 Кодексу цивільного захисту України);

- не розроблено інструкцію, щодо порядку забезпечення техногенної безпеки та дій працівників об`єкта у разі виникнення надзвичайної ситуації (п. 3 глави 6 розділу V Правил техногенної безпеки);

- не встановлено таблички позначення та покажчика маршруту руху до Захисної споруди цивільного захисту (п. 3, 4 розділу ІІ наказу МВСУ від 9 липня 2018 року №579);

- не забезпечено захисну споруду цивільного захисту первинними засобами пожежогасіння (п. 5 розділу ІІ наказу МВСУ від 9 липня 2018 року №579);

- не приведено захисну споруду цивільного захисту в технічний стан що відповідає вимогам з утримання (п. 7 розділу ІІ наказу МВСУ від 9 липня 2018 року №579);

- експлуатацію та утримання електрообладнання захисної споруди не здійснено відповідно до вимог чинного законодавства у сфері улаштування електроустановок (п. 9 розділу ІІ наказу МВСУ від 9 липня 2018 року №579);

- не забезпечено ведення документації захисної споруди, у якій відображаються відомості про терміни і результати проведених оглядів, обстежень та випробувань, проведених технічних обслуговувань, поточних та капітальних ремонтів тощо (п. 13 глави 3 розділу VІ наказу МВСУ від 9 липня 2018 року №579);

- не заборонене користування пошкодженими розетками в приміщенні котельні (п. 1.17 глави І розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні);

- в приміщенні котельні відкриті розгалужувальні коробки (2 шт.) не закриті кришками з негорючого або важко горючого матеріалу (п. 1.7 глави І розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні);

- відкриті електролампи в приміщенні гаражу та у навчальному корпусі №2 не захищено плафонами закритого виконання (п. 1.18 глави І розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні);

- не демонтовано два підсобні приміщення під сходовими клітинами навчальних корпусів № 1 та №2 (п. 2.37 глави ІІ розділу ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні);

- не облаштовано з другого поверху навчального корпусу №2 та навчального корпусу №1 другий евакуаційний вихід (п. 1.4 глави І розділу VІ Правил пожежної безпеки в Україні);

- двері евакуаційного виходу з корпусу №2 утримуються зачиненими (чи заблокованими) та не забезпечено їх легке відмикання у разі евакуації людей (п. 2.37 глави ІІ розділу ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні);

- не відштукатурено та не побілено димоходи в навчальному корпусі №2 (п. 2.8 глави ІІ розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні);

- не відремонтовано 2 несправні опалювальні пічки в навчальному корпусі №2 (п. 2.13 розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні);

- підсобне приміщення на горищі навчального корпусу №1 не прибране від сторонніх предметів (технічного майна, сміття, меблів) (п. 2.12 глави ІІ розділу ІІІ Правил пожежної безпеки в Україні);

- електрощит у будівлі столярної майстерні ЗОШ не облаштовано схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту (плавкої вставки) (п. 1.16 глави І розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні);

- не здійснено технічне обслуговування наявних в ЗОШ вогнегаснкків (ВП-2 -8 шт. та ВП-5 - 3 шт.) (п. 3.17 глави ІІІ розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні);

- перед початком опалювального сезону не здійснено очищення димоходів та печей від сажі. Не заведено відповідний журнал в якому повинні фіксуватися результати очищення (п. 2.5 глави ІІ розділу ІV Правил пожежної безпеки в Україні);

- для кожного приміщення закладу не розроблена та не затверджено керівником об`єкта або уповноваженою посадовою особою інструкції про заходи пожежної безпеки (п. 4 розділу ІІ Правил пожежної безпеки в Україні).

5.5. Примірник зазначеного акту отримано директором Сергіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів Вовком В.М. 14.02.2020 року, що підтверджується його підписом, зробленим в акті (а.с. 35 зворотній бік).

5.6. Окрім цього, дослідженням матеріалів справи судом встановлено, що у період з 15.05.2019 року по 28.05.2019 року працівниками Управління ДСНС України у Чернівецькій області проводилась попередня планова перевірка Сергіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів з питань дотримання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої виявлені суттєві порушення, зокрема Правил пожежної безпеки в Україні. У зв`язку із зазначеним видано припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 28.05.2019 року № 116, один примірник якого отримав директор Сергіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів - Вовк В.М., що підтверджується його підписом на вказаному документі (а.с. 39-56).

5.7. 10.02.2020 року провідним інспектором провідним інспектором Путильського РС Управління ДСНС України у Чернівецькій області Ялов`яком Назарієм Володимировичем складено протокол про адміністративне правопорушення та прийнято постанову про накладення адміністративного стягнення, якою директора Сергіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів Вовка В.М. за невиконання вимог припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 28.05.2019 року № 116 притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу в сумі 102,00 грн. Вказана сума штрафу сплачена ОСОБА_1 18.02.2020 року (а.с. 37-38).

VІ. ПОЗИЦІЯ СУДУ

6.1. Предметом цього позову є заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю), а тому суд має встановити наявність правових підстав для застосування щодо Сергіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів таких заходів шляхом зупинення подальшої експлуатації будівлі школи.

6.2. Спеціальним законом, який регулює правовідносини щодо державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності є Закон України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності № 877-V від 05.04.2007 року (далі - Закон № 877-V). Даний закон визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

6.3. Згідно абзацу 1 частини 5 статті 4 Закону № 877-V виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

6.4. Відповідно до статті 1 Закону № 877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

6.5. Відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності регулює та визначає Кодекс цивільного захисту України.

6.6. Статтею 67 Кодексу Цивільного захисту України (далі - КЦЗ України) передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема:

- здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб`єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу;

- складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень;

- звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

6.7. Відповідно до частини 2 статті 55 КЦЗ України діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств, установ та організацій. Зазначена вимога відображається у трудових договорах (контрактах), статутах та положеннях.

6.8. Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року № 1052 (далі - Положення № 1052) державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

6.9. Вказане Положення як і КЦЗ України визначає, що одним із основних завдань ДСНС є здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб (підпункт 2 пункту 3 Положення № 1052).

При цьому, відповідно до статті 66 КЦЗ України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

6.10. Згідно частин 1, 2 статті 7 Закону 877-V для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки. На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою.

6.11. Частиною 6 статті 7 Закону 877-V передбачено, що за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю), складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

6.12. На підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу (частини 7 статті 7 Закону 877-V).

6.13. Аналізуючи зазначене, суд вважає, що застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів можливо в тому випадку, якщо суб`єктом господарювання не дотримано вимоги пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, за обов`язкової умови, що таке порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров`ю людей.

6.14. Такий висновок суду узгоджується з правовим висновком, викладеним в постанові Верховного Суду від 26.06.2018 року у справі № 823/589/16.

6.15. Так, судом встановлено (див. пункти 5.2-5.3 рішення), що територіальним органом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області проведено перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки в будівлі Сергіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів, що розташована за адресою: с. Сергії, Путильського району, Чернівецької області. За результатом проведеної перевірки виявлено численні порушення вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту, та вказано про високий ступень ризику.

При цьому докази, що дії щодо проведення указаної вище перевірки відповідачем оскаржувались, у матеріалах справи відсутні

6.16. Разом з цим, суд звертає увагу, що згідно статті 11 Закону 877-V виконання вимог органу державного нагляду (контролю) щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства є обов`язком суб`єкта господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).

6.17. Натомість, доказів того, що зафіксовані в акті перевірки від 14.02.2020 року №27 порушення усунуті, відповідачем надано не було.

6.18. Водночас, на переконання суду, з характеру порушень, встановлених перевіркою, вбачається, що вони є суттєвими, адже можуть призвести до виникнення пожежі як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, під час якого виникають чинники, небезпечні для осіб та навколишнього природного середовища.

6.19. Вказані порушення не є формальними та стосуються суттєвих недоліків у протипожежній системі будівлі Сергіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів, що у свою чергу унеможливлює забезпечити безпеку людини в разі виникнення пожежі чи іншої надзвичайної ситуації.

6.20. При цьому, суд звертає увагу, що попередньою плановою перевіркою Сергіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів, яка проводилася працівниками Управління ДСНС України у Чернівецькій області у період з 15.05.2019 року по 28.05.2019 року, також були виявлені суттєві порушення вимог законодавства з питань дотримання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.

Вказане, у своїй сукупності, свідчить, що виявлені порушення є триваючими по часу, а своєю суттю становлять високий ступінь ризику.

6.21. Водночас, суд звертає увагу, що існування (не усунення відповідачем) хоча б одного з порушень, встановлених позивачем, які загрожують життю та здоров`ю людей, вже є самостійною достатньою правовою підставою для застосування до нього заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) будівель.

6.22. Згідно частин 1-3 статті 68 КЦЗ України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Приписи, постанови, розпорядження центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, щодо усунення порушень встановлених законодавством вимог з питань техногенної та пожежної безпеки можуть бути оскаржені до суду в установлений законом строк.

6.23. Відповідно до статті 70 КЦЗ України підставами для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів у є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

6.24. Враховуючи зазначене, а також те, що позивачем дотримано процедуру звернення з цим позов до суду, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ

7.1. Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

7.2. Позивачем доведено суду правомірність заявлених вимог, зафіксовані в акті, складеному за результатами проведення планового заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, від 14.02.2020 року №27 не усунуті, а тому, суд вважає, що позовні вимоги позивача щодо застосування до відповідача заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зупинення подальшої експлуатації других поверхів в корпусах №1 та №2 Сергіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів, до усунення виявлених порушень, - є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

VІІІ. РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ

8.1. Частиною 2 статті 139 КАС України визначено, що при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. У матеріалах справи відсутні докази, які б свідчили про витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, відтак, суд не стягує їх з відповідача.

На підставі викладеного, керуючись статтями 73-77, 90, 241-246, 250 КАС України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області до Сергіївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Путильської районної ради Путильського району Чернівецької області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) - задовольнити повністю.

2. Застосувати до Сергіївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Путильської районної ради Путильського району Чернівецької області захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зобов`язання зупинити експлуатацію других поверхів в корпусах №1 та №2 Сергіївської ЗОШ І-ІІІ ступенів за адресою: с. Сергії, Путильського району, Чернівецької області, до повного виконання протипожежних вимог і усунення всіх порушень, викладених в Акті Путильського районного сектору Управління ДСНС України у Чернівецькій області від 14.02.2020 року №27, що стосуються вищезазначеного об`єкта.

Згідно статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку повністю або частково. Апеляційна скарга на рішення до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи подається до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення (складання).

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повне найменування учасників процесу:

Позивач - Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Чернівецькій області (58018, м. Чернівці, вул. Комарова, 1-А, код ЄДРПОУ 38595868).

Відповідач - Сергіївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Путильської районної ради Путильського району Чернівецької області (59107, Чернівецька обл., Путильський район, с. Сергії, код ЄДРПОУ 25811521).

Суддя О.В. Анісімов

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.05.2020
Оприлюднено26.05.2020
Номер документу89431984
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/505/20-а

Рішення від 26.05.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

Ухвала від 16.04.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Анісімов Олег Валерійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні