Рішення
від 26.05.2020 по справі 320/5300/19
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 травня 2020 року справа № 320/5300/19

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю Консент Капітал Менеджмент про стягнення штрафу,

Суть спору: до Київського окружного адміністративного суду звернулась Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач або НКЦПФР) з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Консент Капітал Менеджмент (далі - відповідач або ТОВ Консент Капітал Менеджмент ), у якому позивач просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Консент капітал менеджмент (код ЄДРПОУ 35575477) штраф у розмірі 8500,00 грн. до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративній штрафи та інші санкції , символ звітності 106.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що у відповідача утворилась заборгованість зі сплати штрафу, визначеного постановою від 21.06.2019 №312-ДП-КУА на суму 8500,00 грн, яка на день звернення до суду відповідачем не сплачена.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 08.10.2019 відкрито спрощене позовне провадження у справі №320/5300/19, розгляд якої вирішено здійснювати без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

Заперечуючи проти позову, відповідач зазначає про те, що ТОВ Консент Капітал Менеджмент було позбавлено можливості надати Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку запитувані нею документи, з огляду на їх викрадення невстановленими особи, що, на переконання відповідача, свідчить про незаконність акту про правопорушення на ринку цінних паперів від 21.05.2019 № 378-ДП-КУА та постанови про накладення штрафних за правопорушення на ринку цінних паперів від 21.06.2019 № 312-ДП-КУА.

Поряд з цим, відповідач зауважує, що НКЦПФР не надано належних та допустимих доказів отримання відповідачем постанови про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 27.05.2019, постанов про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 11.05.2019, постанов про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів від 05.06.2019, постанов про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів від 12.06.2019, постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 21.06.2019 № 312-ДП-КУА.

Частиною 5 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

З клопотаннями про розгляд справи у судовому засіданні учасники справи не звертались.

Згідно з частиною 2 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання; якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів.

З огляду на завершення 30-ти денного терміну для подання заяв по суті справи, суд вважає можливим розглянути та вирішити справу по суті за наявними у ній матеріалами.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Консент Капітал Менеджмент (ідентифікаційний код 35575477, місцезнаходження: 08130, Київська обл., Києво-Святошинський р-н., с. Чайки, вул. В. Лобановського, буд. 21, корпус 2) зареєстроване 27.11.2007, номер запису 1 070 102 0000 030964, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань.

Постановами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.05.2019 порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ТОВ Консент Капітал Менеджмент (а.с.10-11; 12).

21.05.2019 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 21.05.2019 №379-ДП-КУА, яким зафіксований факт порушення ТОВ Консент Капітал Менеджмент вимог пункту 3 глави 3 розділу II Ліцензійних умов, що полягає у не поданні до НКЦПФР інформації щодо фінансового стану компанії станом на 31.12.2018 та щомісячної інформації щодо фінансового стану компанії станом на 31.01.2019, 28.02.2019 згідно з пунктом 1 розділу II Положення, а також щомісячної інформації станом на 31.01.2019, 28.02.2019 про результати діяльності та розрахунок вартості чистих активів пайового венчурного недиверсифікованого закритого інвестиційного фонду Консент Капітал Менеджмент та щомісячної інформації станом на 31.01.2019 про результати діяльності та розрахунок вартості чистих активів пайового закритого недиверсифікованого венчурного інвестиційного фонду Консент Капітал відповідно до вимог пункту 3 розділу III Положення, оскільки станом на 09.04.2019 зазначена інформація до Комісії не подана (а.с. 16-17).

Також, 21.05.2019 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 21.05.2019 №378-ДП-КУА, яким зафіксований факт порушення ТОВ Консент Капітал Менеджмент вимог пунктів 10 та 10-3 статті 8 та статті 9 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні (а.с.15).

05.06.2019 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанови про зупинення провадження у справах про правопорушення на ринку цінних паперів, якими провадження у справах про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ТОВ Консент Капітал Менеджмент зупинені у зв`язку із необхідністю проведення додаткової перевірки обставин справ (а.с.19-20).

12.06.2019 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанови про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, якими провадження у справах про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ТОВ Консент Капітал Менеджмент відновлені (а.с.22-23).

21.06.2019 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанову про об`єднання справ про правопорушення на ринку цінних паперів в одне провадження, якою справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношення ТОВ Консент Капітал Менеджмент об`єднано в одне провадження (а.с.27).

Розглянувши матеріали справи про правопорушення на ринку цінних паперів, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку на підставі пункту 7 частини 1 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні та пункту 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням НКЦПФР від 16.10.2012 №1470, прийнято постанову від 21.06.2019 №312-ДП-КУА, якою ТОВ Консент Капітал Менеджмент визначено штраф у розмірі 8500,00 грн. (а.с. 26-27).

З огляду на те, що відповідач у добровільному порядку вимоги зазначеної вище постанови не виконав та не сплатив суму штрафу, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до суду з позовом про стягнення штрафу у судовому порядку.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходив з наступного.

Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України від 30.10.1996 № 448/96-ВР Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні .

Відповідно до частини першої статті 1 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Згідно з частиною першою статті 5 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до пункту 14 статті 8 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Пунктом 7 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Порядок накладення штрафів за порушення юридичними особами правил діяльності на ринку цінних паперів визначений у статті 12 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні .

Відповідно до вказаної статті уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов`язаними з таким правопорушенням документами протягом п`яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.

Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.

Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.

Розділом 15 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 №1470, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 05.11.2012 за №1855/22167, передбачено, що постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичної особи може бути оскаржено до центрального апарату Комісії особою, щодо якої її винесено, протягом п`ятнадцяти робочих днів з дати винесення постанови.

Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 №1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за №1855/22167, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.

Згідно з вимогами статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Судом встановлено, що постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 21.06.2019 №312-ДП-КУА було направлено рекомендованим поштовим відправленням №0101041427273 за зареєстрованим місцезнаходженням ТОВ Консент Капітал Менеджмент та вручено останньому 25.06.2019, що підтверджується витягом з сервісу відстеження поштових відправлень ДП Укрпошта (а.с.30; 50).

Доказів оскарження постанови від 21.06.2019 №312-ДП-КУА відповідач до матеріалів справи не приєднав, відтак суд дійшов висновку, що визначені у ній штрафні санкції є узгодженими та підлягають сплаті до бюджету.

Судом встановлено, що станом на момент вирішення справи визначена у постанові від 21.06.2019 №312-ДП-КУА сума штрафних санкцій відповідачем не сплачена.

Беручи до уваги, що визначена у постанові про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів сума штрафу є узгодженою, доказів її сплати до Державного бюджету України відповідач під час розгляду справи не надав, наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується доказами, що містяться у матеріалах справи, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для стягнення зазначеної суми штрафу у примусовому порядку.

Твердження відповідача щодо того, що позивачем не надано жодного належного доказу отримання відповідачем постанови про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 27.05.2019, постанов про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 11.05.2019, постанов про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів від 05.06.2019, постанов про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів від 12.06.2019, постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 21.06.2019 № 312-ДП-КУА є безпідставними, оскільки відповідач отримав дані постанови рекомендованими листами, що підтверджено наявними в матеріалах справи реєстрами поштових відправлень рекомендованих листів з відбитками календарного штемпеля та фіскальними чеками, а також витягами з сервісу відстеження поштових відправлень ДП Укрпошта .

Так, відповідно до пункту 14 розділу 1 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 №1470, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за №1855/22167, постанова про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, акт про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про зупинення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про відновлення провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), постанова про закриття справи про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про закриття провадження у справі про правопорушення на ринку цінних паперів, постанова про виправлення описок, розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, розпорядження про скасування розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.

Доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об`єкта поштового зв`язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек.

Суд також не приймає до уваги посилання відповідача на протиправність акта про правопорушення на ринку цінних паперів від 21.05.2019 та постанови про накладення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 21.06.2019 № 312-ДП-КУА у зв`язку з тим, що відповідач був позбавлений можливості надати запитувані Національною з цінних паперів та фондового ринку документи у зв`язку з їх викраденням, з огляду на наступне.

Відповідно до частини 2 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

З огляду на зміст наведеної норми процесуального права та зважаючи на те, що вимогами заявленого позову є стягнення штрафу, предметом доказування у даній справі мають бути обставини, які свідчать про наявність підстав, з якими закон пов`язує можливість їх стягнення у судовому порядку, встановлення факту їх сплати у добровільному порядку або встановлення відсутності такого факту тощо.

При цьому, питання правомірності застосування штрафу не може бути предметом доказування у даній справі, оскільки рішення суб`єкта владних повноважень, якими застосовано штрафні санкції, не є предметом вказаного позову, а отже суд не має процесуальних повноважень у межах розгляду даної справи здійснювати його правовий аналіз.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Оскільки штраф відповідачем у встановлений чинним законодавством строк добровільно не сплачено, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки матеріали справи не містять доказів понесення позивачем витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, підстави для стягнення з відповідача на користь позивача судових витрат відсутні.

Керуючись статтями 243-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Консент капітал менеджмент (ідентифікаційний код 41956868, місцезнаходження: 03110, м. Київ, вул. Солом`янська, буд. 33, офіс 3) штраф у розмірі 8500,00 грн. (вісім тисяч п`ятсот грн. 00 коп.) до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративній штрафи та інші санкції , символ звітності 106.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Дата складення повного тексту рішення - 26.05.2020.

Суддя Кушнова А.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.05.2020
Оприлюднено28.05.2020
Номер документу89456753
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/5300/19

Рішення від 26.05.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 08.10.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Судовий наказ від 16.07.2019

Цивільне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Юрлагіна Т. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні