Ухвала
від 26.05.2020 по справі 817/730/17
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

26 травня 2020 року Р і в н е №817/730/17

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Зозуля Д.П., розглянувши у письмовому провадженні заяву Публічного акціонерного товариства "Рівнеазот" про розстрочення виконання рішення у справі за адміністративним позовом

Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області

до Публічного акціонерного товариства "Рівнеазот"

про стягнення заборгованості

В С Т А Н О В И В:

В провадженні Рівненського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа за позовом Рівненського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області (далі - позивач) до Приватного акціонерного товариства «Рівнеазот» (далі - відповідач), в якому позивач, з врахуванням заяви про збільшення позовних вимог, просить суд стягнути з відповідача на його користь суму заборгованості по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах за період з січня по березень 2018 року у загальному розмірі 7610188 грн. 73 коп.

Постановою від 20.09.2017 позов задоволено частково. Стягнуто з Приватного акціонерного товариства "Рівнеазот" (код 05607824) на користь Рівненського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області (код 40373305) заборгованість по фактичних витратах Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "а" та "б"-"з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" в сумі 8 111 941 (вісім мільйонів сто одинадцять тисяч дев`ятсот сорок одна) грн. 45 коп. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Рішення суду набрало законної сили 08.04.2019.

11.06.2019 позивачу по справі виданий виконавчий лист № 817/730/17 від 20.05.2019(а.с.19).

Ухвалою суду від 05.08.2019 заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області про заміну стягувача у виконавчому листі виданому у справі № 817/730/17 від 20.05.2019 задоволено. Замінено стягувача у виконавчому листі виданому у справі № 817/730/17 від 20.05.2017, з Рівненського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області на Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області (ЄДРПОУ 21084076, Рівненська область, місто Рівне, вулиця Короленка, будинок 7, 33028).

18.05.2020 Приватне акціонерне товариство «Рівнеазот» звернулося до суду із заявою про розстрочення виконання судового рішення.

Ухвалою суду від 20.05.2020 заяву про розстрочення виконання судового рішення призначено до судового розгляду.

У судове засідання, призначене на 26.05.2020, заявник не прибув, подав заяву про розгляд заяви про розстрочення виконання рішення суду у письмовому провадженні.

Стягувач - Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області, належним чином повідомлений про дату, час і місце розгляду заяви, у судове засідання не прибув.

Відповідно до частини другої статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Таким чином, суд вважає за можливе розглянути заяву про розстрочення виконання судового рішення без участі учасників справи, у письмовому провадженні.

Відповідно до вимог частини четвертої статті 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Дослідивши матеріли по заяві, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про необхідність задоволення такої заяви, з огляду на наступне.

Частинами третьої-четвертою статті 378 КАС України, підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим. Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Згідно з статтею 129-1 Конституції України судові рішення є обов`язковими до виконання.

Право особи на виконання судового рішення є складовою права на доступ до суду, передбаченого статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, а також статтею 6 КАС України.

Відповідно до частини першої статті 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності - за її межами.

У цьому контексті важливо також зазначити, що відповідно до статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Разом з тим, за наявності обставин, що істотно ускладнюють виконання судового рішення або роблять його неможливим, сторона справи може звернутися до адміністративного суду, який розглядав справу як суд першої інстанції, із заявою про відстрочення або розстрочення виконання судового рішення.

Фактично, розстрочення виконання рішення є однією з процесуальних гарантій захисту та відновлення захищених судом прав та інтересів фізичних і юридичних осіб.

Однак, розстрочення чи відстрочення виконання рішення можливе у виняткових випадках за умови доведення заявником існування конкретних обставин, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

Так, судом встановлено, що постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 20.09.2017 позов задоволено частково. Стягнуто з Приватного акціонерного товариства "Рівнеазот" (код 05607824) на користь Рівненського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області (код 40373305) заборгованість по фактичних витратах Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів "а" та "б"-"з" ст. 13 Закону України "Про пенсійне забезпечення" в сумі 8111941 (вісім мільйонів сто одинадцять тисяч дев`ятсот сорок одна) грн. 45 коп. В задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 08.04.2019 постанову суду першої інстанції залишено без змін.

Таким чином, у Приватного акціонерного товариства «Рівнеазот» перед Головним управлінням Пенсійного фонду України в Рівненській області існує заборгованість в розмірі 8111941,45грн.

Однак, матеріалами заяви підтверджено, що підприємство перебуває у важкому фінансовому становищі, яке істотно ускладнює виконання рішення.

Так, після повного припинення газопостачання з 07.03.2017 було припинено виробничу діяльність структурних підрозділів підприємства та оголошено з 11.04.2017 вимушений простій, згідно Наказу № 293 від 10.04.2017(а.с.91).

Згідно Наказу №406 від 04.07.2017 відбувся пуск підприємства(а.с.92).

13.03.2018 Наказом №165 роботу технологічного обладнання Приватного акціонерного товариства «Рівнеазот» знову зупинено для проведення капітального ремонту і лише 21.05.2018 почалися пускові роботи (а.с.93, 94).

Таким чином, протягом 2017-2018 років боржник не здійснював повноцінної діяльності.

Згідно поданої податковому органу податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 1 квартал 2020 року від`ємне значення об`єкта оподаткування становить -13 116 478 313грн., що свідчить про незадовільний фінансовий стан підприємства(а.с.96-97). Кредиторська заборгованість станом на 30.04.2020р. становить 26 960 371,62 тис. грн.(а.с.98) Дебіторська заборгованість станом на 30.04.2020р. становить 4 775 906,61тис. грн.(а.с.99)

Згідно балансу Приватного акціонерного товариства «Рівнеазот» станом на 31.03.2020 непокритий збиток становив 30 743 064тис. грн(а.с.100). Як вбачається із звіту про фінансові результати за 1 квартал 2020 року, збитки склали 4 380 442 тис. грн.(а.с.101).

Крім того, внаслідок простою підприємства у Приватне акціонерне товариство «Рівнеазот» виникла заборгованість зі сплати податків, у зв`язку з чим наявні судові рішення про стягнення податкового боргу, заборгованості перед Пенсійним фондом України.

Таким чином, Приватне акціонерне товариство «Рівнеазот» має значні збитки, кредиторську та дебіторську заборгованість, підприємство має зобов`язання з виконання судових рішень, грошові кошти в необхідному розмірі для одночасної сплати всієї суми боргу відсутні. Дані факти беззаперечно підтверджуються важкий фінансовий стан Приватного акціонерного товариства «Рівнеазот» , і як наслідок, неможливість виконання судового рішення, що є підставою для розстрочення виконання судового рішення.

При цьому, суд враховує фінансовий стан та добросовісність намірів заявника щодо виконання судового рішення.

Відповідно до частини п`ятої статті 378 КАС України відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.

Тобто, нормою КАС України визначено граничний строк розстрочення виконання судового рішення.

Тому, суд дійшов висновку про наявність обґрунтованих підстав для задоволення заяви про розстрочення виконання судового рішення - постанови Рівненського окружного адміністративного суду від 20.09.2017 у справі №817/730/17 строком на 12 (дванадцять) місяців з дати постановлення даної ухвали шляхом сплати заборгованості в розмірі 8 111 941,45грн рівними частинами по 675 995,12грн щомісяця протягом одинадцяти місяців і 675995,13грн у дванадцятий місяць.

Керуючись статтями 248, 256, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

У Х В А Л И В:

Заяву Приватного акціонерного товариства «Рівнеазот» про розстрочення виконання судового рішення у справі за адміністративним позовом Рівненського об`єднаного управління Пенсійного фонду України Рівненської області до Приватного акціонерного товариства «Рівнеазот» про стягнення заборгованості - задовольнити повністю.

Розстрочити виконання постанови Рівненського окружного адміністративного суду від 20.09.2017 у справі №817/730/17 строком на 12 (дванадцять) місяців з дня постановлення даної ухвали, шляхом сплати заборгованості в розмірі 8 111 941,45грн рівними частинами по 675 995,12грн щомісяця протягом одинадцяти місяців і 675995,13грн у дванадцятий місяць.

Ухвала набирає законної сили негайно після її підписання.

Ухвала може бути оскаржена. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повну ухвалу складено 26.05.2020

Суддя Зозуля Д.П.

Дата ухвалення рішення26.05.2020
Оприлюднено28.05.2020
Номер документу89457102
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення заборгованості

Судовий реєстр по справі —817/730/17

Ухвала від 26.05.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 20.05.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 05.08.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 31.07.2019

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Постанова від 08.04.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 25.03.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 14.02.2019

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 22.10.2018

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Судова-Хомюк Наталія Михайлівна

Ухвала від 28.02.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 07.02.2018

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні