Рішення
від 27.05.2020 по справі 560/1665/20
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/1665/20

РІШЕННЯ

іменем України

27 травня 2020 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В., розглянувши адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Науково-виробниче підприємство "Інвестмаш" до Державної податкової служби України , Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН

ПП "Науково-виробниче підприємство "Інвестмаш" звернулося до суду з позовом до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДФС у Хмельницькій області, в якому просить:

- визнати протиправними та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку - коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації накладних (Головне управління ДФС у Хмельницькій області) №1348268/22774794 від 09.12.2019;

- зобов`язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 24.01.20019 (загальна сума коштів 120336,00 грн., у т.ч. ПДВ 20056,00 грн.).

В обґрунтування позовних вимог, підприємство посилалось на те, що на вимогу фіскального органу, після зупинення реєстрації податкової накладної, платник податків надав усі належні документи, проте, їх контролюючий орган не взяв до уваги, натомість фіскальний орган, як на підставу для відмови у реєстрації податкової накладної, вказав на неподання платником податків достатнього пакету документів для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, а саме: відсутні довіреності на отримання товару, акти приймання передачі нежитлового приміщення відповідно до договору оренди від 01.03.2019 від 10.01.2018, акти приймання передачі транспортних засобів відповідно до договорів позички від 05.05.2019 від 12.03.2018, документи щодо підтвердження відповідності продукції.

Позивач вважає протиправним Рішення про відмову комісії Головного управління ДФС України у Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в реєстрації податкових накладних №1 від 24.01.2019 та просить його скасувати та провести реєстрацію вищевказаної податкової накладної.

Від представників відповідачів на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, згідно якого відповідач вказав, що при прийнятті оскаржуваного рішення враховано усі надані платником податків документи, в наслідок чого встановлено порушенням вимог нормативно-правових актів на які зроблено посилання у відзиві на позовну заяву.

Зокрема, пояснили, що Комісія Головного управління ДФС у Хмельницькій області діяла виключно у відповідності з Податковим кодексом України та іншими законами України, іншими нормативними актами, у межах повноважень наданих чинним законодавством. Оскаржуване рішення винесене відповідно до норм чинного законодавства, на основі тих матеріалів, що були надані позивачем, саме тому останнє є законним та обґрунтованим, а підстави для його скасування та задоволення позову - відсутні.

Позивач скористалося правом на подання відповіді на відзив на позовну заяву, в якому вказав, що посилання відповідача у відзиві на позов є необґрунтованими та такими, що не підтверджуються доказами. Просить задовольнити позовні вимоги в повністю.

ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ

Ухвалою від 23.03.2020 Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в даній справі та призначив її до розгляду в порядку спрощеного провадження без повідомлення (виклику) осіб.

Ухвалою від 10.04.2020 суд замінив Державну фіскальну службу України на Державну податкову службу України, Головне управління ДФС України у Хмельницькій області на Головне управління ДПС України у Хмельницькій області.

ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

Суд встановив, що Приватне підприємство "Науково-виробниче підприємство "Інвестмаш" (далі - ПП "НВП "Інвестмаш") зареєстроване 02.07.1998, реєстраційний запис 16731200000001148. Основним видом діяльності підприємства: 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 28.29 Виробництво інших машин і устаткування загального призначення; 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення; 42.11 Будівництво доріг і автострад; 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи; 46.19 Діяльність посередників у торгівлі товарами широкого асортименту; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами; 46.75 Оптова торгівля хімічними продуктами; 47.11 Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами; 47.78 Роздрібна торгівля іншими невживаними товарами в спеціалізованих магазинах; 77.32 Надання в оренду будівельних машин і устаткування; 77.39 Надання в оренду інших машин, устаткування та товарів.

Суд встановив, що 10.01.2019 ТОВ "Зернооптторг" та ПП "НВП "Інвестмаш" уклало договір поставки №11/19, згідно умов якого Постачальник зобов`язується поставити і передати обладнання, (Товар), а Покупець зобов`язується прийняти Товар та здійснити оплату на умовах та в порядку, визначених цим Договором. Ціна на Товар, який постачається, визначається у Специфікаціях, що є невід`ємною частиною Договору.

На виконання даного Договору від 10.01.2019 ТОВ "Зернооптторг" видало видаткову накладну №187 від 11.01.2019 на суму 119136,00 грн.; в т.ч. сума ПДВ - 19856,00 грн. та оплатило вартість товару за платіжним дорученням №91 від 31.01.2019.

Згідно товарно-транспортної накладної №Р187 від 11.01.2019 ТОВ "Зернооптторг" 11.01.2019 відвантажив товар агрегат фарбувальний Aspro -7200 ПП "НВП "Інвестмаш".

23.01.2019 між ПП "НВП "Інвестмаш" та ТОВ "ІНДІГО ГРУП" було укладено договір купівлі-продажу №23/1-2019-1, згідно умов якого Покупець зобов`язується оплатити і прийняти, а Продавець поставити Покупцеві товар, зазначений в специфікації, що додається до Договору і є його невід`ємною частиною. Вартість товару по Договору визначається у Специфікаціях, які є невід`ємною частиною Договору.

24.01.2019 відповідно до Договору та рахунку на оплату №2 від 23.01.2019 ПП "НВП "Інвестмаш" платіжним дорученням №1567 провело оплату в сумі 120 336, 00 грн., в т.ч. ПДВ 20056,00 грн. за обладнання.

За фактом здійснення оплати за товар, 24.01.2019 згідно згаданого вище платіжного доручення ПП "НВП "Інвестмаш" було виписано та подано на реєстрацію в Єдиному державному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 1 від 24.01.2019.

Згідно квитанції реєстрацію вказаної вище податкової накладної було зупинено, оскільки податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених підпунктом 1.6 пункту 1 "Критеріїв ризиковості платника податку" та запропоновано надати пояснення та/або копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.

На виконання зобов`язань, ПП "НВП "Інвестмаш" подано повідомлення №1 від 06.12.2019 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію якої зупинено №1 від 24.01.2019 та копій документів на 43 аркушах, а саме, підприємство пояснило, що в січні 2019 на поточний рахунок ПП "НВП "Інвестмаш" поступили кошти в сумі 120336,00 грн. від ТОВ "ІНДІГО ГРУП" (код 35408021) за агрегат фарбувальний ASPRO-7200 в кількості одна шт., який пізніше їм було відпущено. В зв`язку з надходженням коштів складено податкову накладну №1 від 24.01.2019 на суму 120336,00 грн. в т.ч. ПДВ 20056,00 грн., по якій 06.02.2019 була зупинена реєстрація. Більш детально про вказану господарську операцію викладено в Поясненні та розміщено в додатках.

Вказаний комплект документів було прийнято Головним управлінням ДФС України у Хмельницькій області, що та 09.12.2019 комісія Головного управління ДФС України у Хмельницькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийняла рішення №1348268/22774794 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 24.01.2019 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вказане рішення прийняте у зв`язку з неподанням платником податків достатнього пакету документів для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних, а саме: "відсутні довіреності на отримання товару, акти приймання передачі нежитлового приміщення відповідно до договору оренди від 01.03.2019 від 10.01.2018, акти приймання передачі транспортних засобів відповідно до договорів позички від 05.05.2019 від 12.03.2018, документи щодо підтвердження відповідності продукції".

Із вказаним рішенням позивач не погоджується, вважає його протиправними, у зв`язку з цим звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

IV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ

Податковий кодекс України (далі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до пункту 201.1 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Згідно з пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 21.02.2018 №117 (далі - Порядок №117, чинний на момент існування спірних правовідносин) у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пунктів 12-13 Порядку №117, чинного на момент існування спірних правовідносин, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначається, зокрема, пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно пункту 14 Порядку №117, чинного на момент існування спірних правовідносин, перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.

Відповідно до пункту 21 Порядку №117, чинного на момент існування спірних правовідносин, підставою для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є, зокрема, ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку.

Суд не бере до уваги посилання відповідача як на підставу відмови у реєстрації податкових накладних те, що відсутні первинні документи для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, а саме: відсутні: "довіреності на отримання товару, акти приймання передачі нежитлового приміщення відповідно до договору оренди від 01.03.2019 від 10.01.2018, акти приймання передачі транспортних засобів відповідно до договорів позички від 05.05.2019 від 12.03.2018, документи щодо підтвердження відповідності продукції".

Суд дослідив надані позивачем документи, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентами. Зазначені документи були надані також контролюючому органу, у зв`язку з цим податкова накладна №1 від 24.01.2019 була оформлена ПП "НВП "Інвестмаш" у повній відповідності до приписів податкового законодавства.

У Рішенні від 20.10.2011 у справі "Rysovskyy v. Ukraine" Суд Європейський суд з прав людини зазначив, що принцип "належного урядування" передбачає, що у разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб ("Beyeler v. Italy", "Oneryildiz v. Turkey", "Megadat.com S.r.l. v. Moldova", "Moskal v. Poland"). На державні органи покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок ("Lelas v. Croatia" і "Toscuta and Others v. Romania") і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах, які зачіпають майнові інтереси (Oneryildiz v. Turkey", та "Beyeler v. Italy").

Державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати виконання своїх обов`язків ("Lelas v. Croatia").

Суд звертає увагу на те, що отримана позивачем квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної містила загальну фразу про необхідність надання пояснень та/або копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної. Тобто, контролюючим органом не було вказано про необхідність надання виключно документів (оскільки згідно вказаного вислову "та/або" позивачу була надана можливість надання лише пояснень), при цьому пропозиція надання документів вказана без конкретизації їх переліку, та без вказівки на норму права, котра такий містить.

Проте контролюючий орган має конкретизувати перелік документів, необхідних для виконання покладених на нього функцій, для того, щоб платник податку чітко розумів адресовану йому вимогу. Пред`явлення контролюючим органом до платника податків загальної вимоги про надання документів без їх конкретизації та без посилання на відповідну норму права є неконкретизованою та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів (або пояснень щодо них) за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд. Також це виключає можливість такого органу в подальшому застосовувати до такого платника податків негативні наслідки, пов`язані із ненаданням певного документу.

Аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду від 02.07.2019 у справі № 140/2160/18, в якій суд дійшов висновку, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт 6 Критеріїв оцінки, без наведення відповідного підпункту, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд.

Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Прийняття протиправного рішення про зупинення реєстрації податкової накладної зупинення реєстрації податкової накладної є передумовою прийняття відповідного рішення Комісії.

Суд зауважує, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної Головне управління ДФС у Хмельницькій області не зазначено, які саме з документів поданих ПП "НВП "Інвестмаш" необхідно було подати для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної, відтак суд вважає, що рішення Головного управління ДФС у Хмельницькій області про відмову у реєстрації податкової накладної в ЄРПН прийняте з порушенням принципу "належного урядування", без дотримання процедур, визначених законодавством, а отже, підлягає скасуванню.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання ДФС України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, суд зазначає наступне.

Відповідно до пунктів 19, 20 Постанови КМУ "Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних" від 29.12.2010 № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, законодавством не передбачено іншого належного способу захисту порушеного права у спірних правовідносинах, ніж зобов`язання ДФС України зареєструвати податкову накладну в ЄРПН, у зв`язку з чим суд дійшов висновку про обґрунтованість заявленого позивачем способу захисту права, що свідчить про обґрунтованість позовних вимог в цій частині, а задоволення позовних вимог щодо зобов`язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що адміністративний позов необхідно задовольнити.

Згідно з частиною 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Таким чином, суд дійшов висновку, що позивач довів позовні вимоги, а суб`єкт владних повноважень, який заперечує проти позову, не довів, що діяв у межах закону при прийнятті оскаржуваного рішення

Вирішуючи питання про розподіл відповідно до пункту 5 частини першої статті 244 КАС України між сторонами судових витрат, суд виходить з того, що відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Статтею 132 КАС України визначено, що судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

До витрат пов`язаних з розглядом справи, належать, в тому числі, витрати на професійну правничу допомогу.

Відповідно до частини другої статті 134 КАС України за результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом з іншими судовими витратами, за винятком витрат суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката.

За змістом частини 3 статті 134 КАС України для цілей розподілу судових витрат:

1) розмір витрат на правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу правничу допомогу, пов`язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката визначаються згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою;

2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

Відповідно до частини 4 статті 134 КАС України для визначення розміру витрат на правничу допомогу та з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

Частиною 5 статті 134 КАС України визначено, що розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути спів розмірним із: 1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг); 2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг); 3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт; 4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

Аналіз наведених положень процесуального законодавства дає підстави для висновку про те, що за результатами розгляду справи, документально підтверджені судові витрати на правничу допомогу адвоката підлягають компенсації стороні, яка не є суб`єктом владних повноважень, за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень.

Таким чином, при визначенні суми компенсації витрат, понесених на правничу допомогу, до предмета доказування у питанні компенсації понесених у зв`язку з розглядом справи витрат на правничу допомогу, необхідно досліджувати на підставі належних та допустимих доказів обсяг фактично наданих адвокатом послуг і виконаних робіт, кількість витраченого часу, розмір гонорару, співмірність послуг категоріям складності справи, витраченого адвокатом часу, об`єму наданих послуг, ціни позову та (або) значенню справи.

Вказана правова позиція також відповідає правовим висновкам Верховного Суду, викладеним в постанові від 15.03.2019 по справі № 826/7778/17.

У постанові від 24.01.2019 у справі № 910/15944/17 Верховний Суд зауважив, що при визначенні суми відшкодування суд має виходити з критерію реальності адвокатських витрат (встановлення їхньої дійсності та необхідності), а також критерію розумності їхнього розміру, виходячи з конкретних обставин справи та фінансового стану обох сторін.

На підтвердження витрат на правову допомогу представник позивача надав: ордер серії ХМ №046134 від 11.05.2019; договір про надання правової допомоги від 05.05.2019; додаток до договору, якою визначений порядок оплати юридичних послуг (гонорару) Представнику за надання правової допомоги; акт наданих послуг №1 від 02.03.2020 на загальну суму 5000,00 грн.; рахунок на оплату б/н від 12.02.2020 на суму 5000,00 грн. та платіжне доручення № 224 від про здійснення оплати на суму 5000,00 грн.

Згідно з умовами вказаного договору від 11.05.2019, укладеного між Адвокатським об`єднанням "Лучковський і партнери" (Представник) та ПП "НВП "Інвестмаш", адвокат бере на себе зобов`язання надати клієнту правову допомогу, а саме: правовий супровід клієнта, який пов`язаний із реєстрацією податкової накладної №1 від 24.01.2019 в ЄРПН, а також із можливим питанням скасування податкового повідомлення рішення у відмові у реєстрації податкової накладної в ЄРПН, а Клієнт зобов`язаний сплатити винагороду (гонорар) та витрати, необхідні для виконання його доручень, у порядку та строки обумовлені Сторонами у Договорі.

Представник відповідно до узгоджених Сторонами доручень: надає Клієнту правову та консультаційну допомогу щодо захисту прав, свобод і законних інтересів останнього в усіх судах України, у т.ч. місцевих та апеляційних загальних, адміністративних та господарських судах, Верховному суді, зокрема, зокрема у цивільних, господарських та адміністративних справах, у справах про адміністративні правопорушення, в кримінальному провадженні, у т.ч. при оскарженні дій та бездіяльності службових та посадових осіб, а також у третейських судах; представляє інтереси Клієнта в судах; має право подавати заяви, клопотання, пояснення, докази та вчиняти інші дії щодо захисту прав та інтересів Клієнта; здійснює консультування Клієнта з питань чинного законодавства, а також правозастосовчої практики в усній або письмовій формі (правові висновки); Клієнт доручає Представнику вивчати, складати та збирати необхідні документи для виконання даного договору.

Клієнт зобов`язаний сплатити винагороду (гонорар) та витрати, необхідні для виконання його доручень, у порядку та строки обумовлені Сторонами у Договорі.

Відповідно до акта виконаних робіт №1від 02.03.2020 відповідно до умов договору про надання правової (правничої) допомоги від 05.05.2019, адвокат надав, а клієнт прийняв правову допомогу щодо:

- консультації з правових питань щодо надання пояснень та/або копій документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відносно податкової накладної №1 від 24.01.2019 (1 година - 1000,00 грн.);

- підготовка скарги до Державної фіскальної служби України на рішення про відмову в реєстрації податкової накладної № 1348268/22774794 (1 година - 1000,00 грн.);

- підготовка і подання позовної заяви в Хмельницький окружний адміністративний суд до Головного управління Державної фіскальної служби у Хмельницькій області та Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії відносно податкової накладної №1 від 24.01.2019, яка включає: зустрічі Представника з Клієнтом; консультації Клієнта, пов`язані з підготовкою позовної заяви, узгодження з ним правових позицій; збір письмових доказів по справі; підготовка проекту позовної заяви та переліку можливих доказів по справі; ксерокопіювання та завірка письмових доказів для відповідачів, суду; підготовка та подання позовної заяви до Хмельницького окружного адміністративного суду; підготовка розрахунку витрат на професійну правничу допомогу (3 години - 3000,00 грн.).

Разом: 5 годин - 5000,00 грн.

За надані правові послуги адвокатом отримано від позивача 5000,00 грн., що підтверджується копією платіжного доручення №224 від 24.02.2020.

Так, при вирішенні питання про розподіл судових витрат, заявлених позивачем, судом встановлено, що витрати позивача на правову допомогу в сумі 3000,00 грн. пов`язані з розглядом даної справи, їх розмір є обґрунтованим та пропорційним до предмета спору, а також співмірним виконаними адвокатом роботами (наданих послуг), часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг), обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт.

Решта коштів в розмірі 2000,00 грн., визначені в акті наданих послуг, відношення до судового розгляду справ немає, тому, враховуючи наведене вище та задоволення позову, на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області та ДПС України в рівних частинах судові витрати на професійну правову допомогу в сумі 3000,00 грн.

Разом з тим, суд встановив, що при зверненні до суду з даним адміністративним позовом, позивач сплатив судовий збір в розмірі 4204,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням №225 від 24.02.2020, відтак понесені судові витрати (судовий збір) необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області та ДПС України в рівних частинах.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

адміністративний позов Приватного підприємства "Науково-виробниче підприємство "Інвестмаш" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головне управління ДФС у Хмельницькій області) №1348268/22774794 від 09.12.2019, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку - коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 24.01.2019 (загальна сума коштів 120336,00 грн., у т.ч. ПДВ 20056,00 грн.)

Стягнути на користь Приватного підприємства "Науково-виробниче підприємство "Інвестмаш" судові витрати (судовий збір) в розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби України у Хмельницькій області.

Стягнути на користь Приватного підприємства "Науково-виробниче підприємство "Інвестмаш" судові витрати (судовий збір) в розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.

Стягнути на користь Приватного підприємства "Науково-виробниче підприємство "Інвестмаш" судові витрати на професійну правову допомогу в розмірі 1500 (одна тисяча п`ятсот) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної податкової служби України у Хмельницькій області.

Стягнути на користь Приватного підприємства "Науково-виробниче підприємство "Інвестмаш" судові витрати на професійну правову допомогу в розмірі 1500 (одна тисяча п`ятсот) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 27 травня 2020 року

Позивач:Приватне підприємство "Науково-виробниче підприємство "Інвестмаш" (вул. Заводська, 32, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29001 , код ЄДРПОУ - 22774794) Відповідач:Державна податкова служба України (Львівська площа, 8, м. Київ 1, 04053 , код ЄДРПОУ - 43005393) Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м.Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 43142957) Головуючий суддя В.В. Матущак

Дата ухвалення рішення27.05.2020
Оприлюднено28.05.2020
Номер документу89458528
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —560/1665/20

Ухвала від 11.11.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 30.09.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 04.09.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 10.08.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 07.07.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Рішення від 27.05.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 10.04.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 23.03.2020

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні