Рішення
від 26.05.2020 по справі 640/20849/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 травня 2020 року м. Київ № 640/20849/19

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Григоровича П.О., розглянув в порядку спрощеного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ТФ АФІНА доДержавної податкової служби України про визнання незаконними дій, зобов`язання вчинити дії, ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ТФ АФІНА звернулось до суду з даним позовом, в якому просить:

- визнати незаконними дії Державної фіскальної служби України щодо списання та подальшого не відновлення ТОВ ТФ АФІНА показників реєстраційного ліміту (сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних) в розмірі 423 944,74 грн з рахунку в Системі електронного адміністрування ПДВ;

- зобов`язати Державну фіскальну службу України відновити показник реєстраційного ліміту ПДВ шляхом збільшення ТОВ ТФ АФІНА реєстраційного ліміту в розмірі 423 944,74 грн (сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних) в Системі електронного адміністрування ПДВ.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 02.12.2019 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі. Роз`яснено сторонам, що справа буде розглядатись в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання за наявними у справі матеріалами.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач підтримує заявлені позовні вимоги в повному обсязі та просить суд їх задовольнити, посилаючись на доводи, викладені в позовній заяві.

Представник відповідача проти позову заперечує, посилаючись при цьому на те, що Податковим кодексом України не передбачено процедури (порядку) відновлення показника реєстраційного ліміту ПДВ в Системі електронного адміністрування ПДВ після поновлення реєстрації позивача платником ПДВ.

Розглянувши подані документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та заперечення, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва,

ВСТАНОВИВ:

27.03.2019 року ТОВ ТФ АФІНА з електронного реєстру ДФС України стало відомо, що свідоцтво ПДВ ТОВ ТФ АФІНА анульовано за самостійним рішенням контролюючого органу - ГУ ДФС у м. Києві.

05.04.2019 року ТОВ ТФ АФІНА подало скаргу до ДФС України про скасування рішення №11352/26-15-12-01-21 від 27.03.2019 року про анулювання реєстрації платника ПДВ.

Державна фіскальна служба України 05.06.2019 року прийняла рішення відновити свідоцтво ПДВ ТОВ ТФ АФІНА від 27.10.2011.

Слід зазначити, що позивачем до матеріалів справи не надано копії даного рішення, в той же час обставина відновлення свідоцтва платника ПДВ позивача за самостійним рішенням ДФС представником ДПС у відзиві не заперечується.

Під час процедури адміністративного оскарження залишок коштів з рахунку підприємства ТОВ ТФ`АФІНА в СЕА було списано на користь державного бюджету. Цей факт підтверджується витягами щодо суми податку, на яку платник податку на додану вартість, має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних з системи електронного адміністрування ПДВ.

Так, згідно витягу №11138632 від 11.04.2019 року сума податку становила 423994 грн 74 копійки, а вже 06.06.2019 року дана сума була списана, про що свідчить витяг від 06.06.2019 року, копія якого наявна в матеріалах справи.

24.07.2019 року ТОВ ТФ`АФІНА подало заяву до головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про відновлення показників в системі електронного адміністрування ПДВ.

Головне управління Державної фіскальної служби у м. Києві повідомило листом від 16.08.2019 №156138/10/26-15-12-01-18, що реєстраційна сума обчислюється автоматично та централізовано на рівні ДФС України.

ТОВ ТФ АФІНА подало до Державної фіскальної служби України заяву про відновлення показників в системі електронного адміністрування ПДВ.

Своїм листом від 17.09.2019р.№2080/6/99-00-04-02-04-15 Державна податкова служба України повідомила позивача про відсутність загального механізму відновлення автоматичного обліку показників в системі електронного адміністрування ПДВ після скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ. Порядок відновлення закритого чи відкриття нового рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ може бути визначений у рішенні суду.

За таких обставин позивач звернувся до суду з даним позовом та просить суд його задовольнити.

Оцінивши за правилами ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України надані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному і об`єктивному дослідженні, Окружний адміністративний суд міста Києва вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Основні принципи функціонування системи електронного адміністрування податку на додану вартість визначено статтею 200 1 розділу V Податкового кодексу України, якою було доповнено вказаний Кодекс згідно Закону України від 28 грудня 2014 року № 71-VIII Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи , що набрав законної сили з 01.01.2015 р.

Так, згідно п. 200 1 .1, п. 200 1 .2 ст. 200 1 Податкового кодексу України система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку, в тому числі:

суми податку, що містяться у складених та отриманих податкових накладних та розрахунках коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних;

суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних;

інші показники, які згідно з вимогами пункту 34 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення цього Кодексу враховуються під час обрахунку суми податку, обчисленої за формулою, визначеною пунктом 200 1.3 статті 200 1 цього Кодексу.

Платникам податку автоматично відкриваються рахунки в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Для відкриття рахунків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр платників, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника.

Пунктом 200 1 .8. Податкового кодексу України визначено, що після анулювання реєстрації платника податку залишок коштів на його рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається. Перерахування коштів до бюджету здійснюється на підставі реєстру, який центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника і сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету. На підставі такого реєстру такий орган перераховує суми податку до бюджету.

Аналогічна за змістом норма наведена в п.7 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 р. № 569, відповідно до якої, у разі анулювання реєстрації платника податку залишок коштів на його електронному рахунку перераховується до бюджету, а такий рахунок закривається.

Таким чином, внаслідок, хоч і неправомірного, анулювання реєстрації Позивача платником податку на додану вартість, у відповідності до вимог п.200 1 .8. Податкового кодексу України залишок коштів в сумі 423994,74 грн з рахунку № НОМЕР_1 в СЕА перераховано до бюджету, а рахунок платника податків закритий.

Іншого Податковим кодексом та Порядок №569 не передбачено.

Посилання позивача на те, що у Витягу з вказаного рахунку в СЕА, копія якого наявна в матеріалах справи, наявна лише дата відкриття рахунку, а дата закриття рахунку відсутня, судом відхиляються, адже форма Витягу не містить колонки Дата закриття рахунку , а законодавчо не передбачено можливості не закриття рахунку у випадку анулювання реєстрації платника ПДВ.

Слід зазначити, що нормами ПК України та Порядку № 569 не передбачено відновлення закритого рахунку платника податків в САУ після скасування реєстрації такого суб`єкта господарювання платником ПДВ та поновлення в облікових даних платника податку суми ПДВ, навіть у випадку поновлення свідоцтва платника ПДВ.

Посилання позивача на норми Положення №1130 про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 №1130 щодо можливості відновлення ДПС України даних реєстрації особи платником ПДВ (п.п.2.3, 2.4), судом відхиляються, адже даний порядок не регулює питання СЕА ПДВ.

Відтак, правовий аналіз зазначених вище норм в контексті спірних правовідносин дає змогу дійти висновку про те, що оскільки Позивача було вилучено з Реєстру платників ПДВ, рахунок останнього в СЕА закрито, а кошти в сумі 423994,74 грн перераховано до бюджету, то спосіб захисту порушеного права у формі поновлення в облікових даних не може бути застосованим, в зв`язку з не передбаченням такого законодавчо.

Відтак, зобов`язання ДПС України відновити показник реєстраційного ліміту в Системі електронного адміністрування ПДВ є невірно обраним способом захисту порушеного права, адже чинним податковим законодавством взагалі не передбачено можливості поновлення облікових даних платника ПДВ в СЕА після скасування реєстрації такого суб`єкта господарювання, як платника податку на додану вартість.

В даному випадку суд звертає увагу позивача на те, що за загальним правилом, визначеним ст. 43 ПК України з урахуванням положень п.200 1 .8 Кодексу, кошти обліковуються в інтегрованій картці платника податку, що анулювався як платник ПДВ, та враховуються в рахунок погашення заборгованості з податку, а за її відсутності обліковуються в інтегрованій картці платника податку як зайво зараховані кошти і можуть бути повернуті платнику на його рахунок відповідно до ст. 43 ПКУ.

Враховуючи наведене, суд приходить до висновку про неправильність обраного позивачем способу захисту порушеного права, що є підставою для відмови в позові.

Керуючись статтями 77-78, 143, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ ТФ`АФІНА (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 30634679, адреса: 03142, м.Київ, ПРОСПЕКТ АКАДЕМІКА ПАЛЛАДІНА, будинок 44, корпус 8).

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ (ідентифікаційний код ЄДРПОУ 43005393, адреса: 04053, м.Київ, ЛЬВІВСЬКА ПЛОЩА, будинок 8).

Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя П.О. Григорович

Дата ухвалення рішення26.05.2020
Оприлюднено27.05.2020
Номер документу89458673
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання незаконними дій, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —640/20849/19

Ухвала від 03.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 20.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Постанова від 20.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 08.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 20.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Ухвала від 20.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Епель Оксана Володимирівна

Рішення від 26.05.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

Ухвала від 18.11.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Григорович П.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні