Справа № 420/3703/20
У Х В А Л А
28 травня 2020 року
м.Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Катаєва Е.В., розглянувши у порядку письмового провадження клопотання Південного офісу Держаудитслужби про розгляд справи за правилами загального позовного провадження по справі № 420/3703/20 за адміністративним позовом Комунального некомерційного підприємства Центр первинної медико-санітарної допомоги №18 Одеської міської ради (вул. Героїв оборони Одеси, 52, м. Одеса, 65069) до Південного офісу Держаудитслужби (вул. Канатна, 83, м. Одеса, 65107) про визнання протиправним та скасування висновку, -
ВСТАНОВИВ:
В провадженні суду знаходиться справа за адміністративним позовом Комунального некомерційного підприємства Центр первинної медико-санітарної допомоги №18 Одеської міської ради до Південного офісу Держаудитслужби, у якому позивач просить визнати протиправним та скасувати висновок Південного офісу Держаудислужби про результати моніторингу процедури торгів за предметом закупівлі: код Державного класифікатора України 021:2015 - 60130000-8 Послуги спеціалізованих автомобільних перевезень пасажирів (ІІА-2020-03-13-003108-Ь), який оприлюднено в електронній системі закупівель 14.04.2020 року.
Згідно з ч. 9 ст. 171 КАС України в ухвалі про відкриття провадження у справі зазначається, крім іншого, за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) буде розглядатися справа.
Ухвалою суду від 04.05.2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 420/3703/20. В ухвалі суду зазначено, що справа буде розглянута у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Статтею 258 КАС України встановлено, що суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів з дня відкриття провадження. Відповідно до ч. 2 ст. 262 КАС України розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін починається через тридцять днів з дня відкриття провадження.
25.05.2020 року на адресу суду від представника відповідача надійшло клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
На думку представника відповідача справи щодо оскарження висновків за результатами моніторингу публічних закупівель відноситься до складних та не повинна розглядатись в порядку спрощеного провадження. Вказана справа має важливе, виняткове значення для Південного офісу, з метою формування практики щодо оскарження висновків за результатами моніторингу, належного реагування замовника на встановлені порушення, та спонукання замовників дотримуватись вимог законодавства про закупівлі.
Крім того, розгляд справи за правилами спрощеного провадження без виклику учасників справи може призвести до того, що виконання завдань адміністративного судочинства щодо справедливого, неупередженого та своєчасного вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин буде суттєво ускладнене. Також представник відповідача зазначає, що розгляд справи за правилами спрощеного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи передбачає деяке позбавлення цих осіб наступних прав, гарантованих статтями 44, 166, 209, 211, 224, 262 КАС України, зокрема, брати участь у судових засіданнях; брати участь у дослідженні доказів; ставити питання іншим учасникам справи; надавати усні, в тому числі додаткові, пояснення суду.
Представник вважає, що розгляд справи у спрощеному позовному провадженні без виклику сторін обмежує право на доступ до правосуддя.
Розглянувши матеріали справи, що стосуються заявленого клопотання суд дійшов висновку, що воно не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Статтею 12 КАС України визначено, що адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.
Згідно з ч. 3 ст. 257 КАС України суд при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи;6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Частиною 2 ст. 257 КАСУ встановлено, що за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
Частина 4 ст. 257 як і ч. 4 ст. 12 КАС України встановлює перелік справ які розглядаються виключно за правилами загального позовного провадження.
З урахуванням зазначених критеріїв, а також того, що дана справа не підпадає під перелік справ, які розглядаються виключно за правилами загального позовного провадження (ч. 4 ст. 12 КАС України), суд ухвалою суду від 04.05.2020 року прийняв позовну заяву до розгляду, відкрив провадження у справі та вирішив здійснити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін за наявними матеріалами справи.
Суд не приймає до уваги доводи представника відповідача, що розгляд справи без участі сторін обмежує права заявника на доступ до правосуддя, оскільки заявник є відповідачем по справі - суб`єктом владних повноважень, а також з огляду на те, що форми судочинства - загальне позовне провадження та спрощене позовне провадження встановлені ст. 12 Кодексу адміністративного судочинства. Також КАС України встановлені права та обов`язки для учасників справи, які дотримуються шляхом надання до суду заяв по суті (позов, відзив, відповідь на відзив), а також інших заяв та клопотань, які розглядаються судом.
Суд вважає неспроможним, що розгляд справи за правилами спрощеного провадження без виклику учасників справи може призвести до того, що виконання завдань адміністративного судочинства щодо справедливого, неупередженого та своєчасного вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин буде суттєво ускладнене з огляду на те, що заявник даного клопотання є відповідач - суб`єкт владних повноважень, а завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
З метою досягнення вказаної мети, на думку суду, кодекс передбачає спрощене позовне провадження, де з мінімальним використанням процесуального інструментарію, можна добитися винесення справедливого судового рішення, що означає досягнення стабільності правовідносин та юридичної визначеності для сторін.
У цьому можна побачити вплив принципу пропорційності у плані побудови такої моделі розгляду окремих категорій адміністративних справ, де б було витримано баланс публічних та приватних інтересів.
З урахуванням викладеного, а також того, що дана справа не підпадає під перелік справ, які розглядаються виключно за правилами загального позовного провадження (ч. 4 ст. 12 КАС України), суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення клопотання представника відповідача про розгляд справи у порядку загального позовного провадження.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або за власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Суд вважає, що розгляд справи відбудеться у порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін.
Керуючись ст.ст. 166, 167, 262, 241, 243, 248 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Відмовити Південному офісу Держаудитслужби у задоволенні клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження справи № 420/3703/20 за адміністративним позовом Комунального некомерційного підприємства Центр первинної медико-санітарної допомоги №18 Одеської міської ради (вул. Героїв оборони Одеси, 52, м. Одеса, 65069) до Південного офісу Держаудитслужби (вул. Канатна, 83, м. Одеса, 65107) про визнання протиправним та скасування висновку.
Подальший розгляд справи здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження з викликом сторін.
Призначити справу у судове засідання на 18 червня 2020 року о 11:00 год .
Ухвала окремо від рішення суду оскарженню не підлягає. Заперечення проти неї може бути включено до апеляційної скарги на рішення чи ухвалу суду, прийняту за наслідками розгляду справи.
Суддя Е.В. Катаєва
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2020 |
Оприлюднено | 29.05.2020 |
Номер документу | 89485709 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Катаєва Е.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні