Постанова
від 28.05.2020 по справі 818/386/17
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ПОСТАНОВА

Іменем України

28 травня 2020 року

Київ

справа №818/386/17

адміністративне провадження №К/9901/18238/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого судді (судді-доповідача) - Данилевич Н.А.,

суддів - Смоковича М. І.,

Шевцової Н.В.,

розглянувши у попередньому судовому засіданні

касаційну скаргу ОСОБА_1

на постанову Харківського апеляційного адміністративного суду від 21 вересня 2017 року (головуючий суддя - Зеленський В.В., судді - П`янова І.В, Чалий І.С.)

у справі № 818/386/17

за позовом ОСОБА_1

до Верхньосироватської сільської виборчої комісії Сумського району Сумської області, Політичної партії "Соціал-Демократична партія", Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області

про визнання протиправними та скасування рішень, поновлення на роботі, -

в с т а н о в и в :

І. ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

В березні 2017 року ОСОБА_1 (далі - позивач, скаржник, ОСОБА_1 ) звернулася до Сумського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Верхньосироватської сільської виборчої комісії Сумського району Сумської області (далі - відповідач 1, виборча комісія), Політичної партії "Соціал-Демократична партія" (далі - відповідач 2, політична партія СДП , Партія), Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області (далі - відповідач 3, сільська рада), в якому просила:

визнати протиправним та скасувати рішення Верхньосироватської сільської виборчої комісії Сумського району Сумської області від 28.12.2016, яким було вирішено звернутися до політичної партії Соціал-Демократична партія про надання згоди на відкликання за народною ініціативою ОСОБА_1 з посади Верхньосироватського сільського голови Сумського району Сумської області, а також рішення Верхньосироватської сільської виборчої комісії Сумського району Сумської області від 03.03.2017 про дострокове припинення повноважень Верхньосироватського сільського голови ОСОБА_1 ;

визнати протиправним та скасувати рішення Політичної ради Політичної партії Соціал-Демократична партія (код ЄДРПОУ 39651865) №7 від 28.02.2017 щодо підтримки народної ініціативи з відкликання за народною ініціативою ОСОБА_1 . з посади Верхньосироватського сільського голови Сумського району Сумської області;

поновити ОСОБА_1 на посаді Верхньосироватського сільського голови Сумського району Сумської області.

Короткий зміст рішення суду першої інстанції

Постановою Сумського окружного адміністративного суду від 29 травня 2017 року, адміністративний позов ОСОБА_1 до Верхньосироватської сільської виборчої комісії Сумського району Сумської області, Політичної партії "Соціал-Демократична партія", Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області про визнання протиправними та скасування рішень, поновлення на роботі - задоволено.

Визнано протиправним та скасовано рішення Верхньосироватської сільської виборчої комісії Сумського району Сумської області від 28.12.2016, яким було вирішено звернутися до політичної партії Соціал-Демократична партія про надання згоди на відкликання за народною ініціативою ОСОБА_1 з посади Верхньосироватського сільського голови Сумського району Сумської області, а також рішення Верхньосироватської сільської виборчої комісії Сумського району Сумської області від 03.03.2017 про дострокове припинення повноважень Верхньосироватського сільського голови ОСОБА_1 .

Визнано протиправним та скасовано рішення Політичної ради Політичної партії Соціал-Демократична партія (код ЄДРПОУ 39651865) №7 від 28.02.2017 щодо підтримки народної ініціативи з відкликання за народною ініціативою ОСОБА_1 з посади Верхньосироватського сільського голови Сумського району Сумської області.

Поновлено ОСОБА_1 на посаді Верхньосироватського сільського голови Сумського району Сумської області.

Допущено до негайного виконання постанову суду в частині поновлення ОСОБА_1 на посаді Верхньосироватського сільського голови Сумського району Сумської області.

Стягнуто на користь ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) з Верхньосироватської сільської виборчої комісії Сумського району Сумської області (площа Козацької Слави, №2, с. Верхня Сироватка, Сумський район, Сумська область) витрати зі сплати судового збору в сумі 640,00 грн.

Стягнуто на користь ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1 ) з Політичної партії "Соціал-Демократична партія" (код ЄДРПОУ 39651865) витрати зі сплати судового збору в сумі 640,00 грн.

Задовольняючи позовні вимоги, суди першої інстанції виходив з того, що перевірка правильності оформлення підписних листів, кількості підписів, що встановлена частиною першою статті 40 цього Закону, достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах та вибіркова перевірка їхніх підписів (не менше 10 відсотків від загальної кількості) здійснювалася без участі органів ведення Державного реєстру виборців та без залучення правоохоронних органів. Суд зазначив, що визначена законом процедура проведення перевірки достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, носить імперативний характер та не передбачає альтернативних способів дій з боку виборчої комісії. Відмова вказаних вище державних органів виконувати свої обов`язки не позбавляє обов`язку проведення перевірки у визначеному порядку. Тому, рішення Верхньосироватської сільської виборчої комісії від 28.12.2016 про звернення до Політичної партії з ініціативою про відкликання ОСОБА_1 з посади сільського голови прийняте з порушенням вимог ст. 41 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад", а тому є протиправним та підлягає скасуванню. Щодо рішення Політичної ради Політичної партії Соціал-Демократична партія №7 від 28.02.2017 щодо підтримки народної ініціативи з відкликання ОСОБА_1 з посади сільського голови, то суд не взяв до уваги твердження представника Політичної партії, що Політична рада Партії, у період між З`їздами Партії, є вищим керівним органом. Дане твердження є намаганням розширеного тлумачення положень Статуту, оскільки, термін "Вищий орган" виключає можливість віднесення до даної категорії декількох керівних органів партії. Дане твердження також підтверджується тим, що компетенція З`їзду Партії та Політичної ради Партії визначена окремо, різними пунктами Статуту (п. 6.8 та 6.10 відповідно). Отже, повноваження приймати рішення про відкликання за народною ініціативою ОСОБА_1 з посади сільського голови мав вищий керівний орган Партії, тобто - З`їзд Партії. З огляду на викладені вище обставини, суд задовольнив позовні вимоги про скасування протиправних рішень Верхньосироватської сільської виборчої комісії та Політичної партії Соціал-Демократична партія про відкликання за народною ініціативою ОСОБА_1 з посади сільського голови, а тому ОСОБА_1 , на думку суду підлягала поновленню на посаді Верхньосироватського сільського голови Сумського району Сумської області.

Короткий зміст рішення суду апеляційної інстанції

Постановою Харківського апеляційного адміністративного суду від 21 вересня 2017 року, апеляційні скарги Політичної партії "Соціал-Демократична партія", Верхньосироватської сільської виборчої комісії Сумського району Сумської області задоволено.

Постанову Сумського окружного адміністративного суду від 29.05.2017р. по справі №818/386/17 скасовано.

Прийнято нову постанову, якою в задоволенні позову відмовлено.

Скасовуючи рішення суду першої інстанції та відмовляючи і задоволенні позову, суд апеляційної інстанції зазначив, що матеріали справи не містять доказів щодо неправильності оформлення підписних листів, недостовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, а також невідповідності необхідній кількості підписів громадян про відкликання позивача, що встановлена частиною першою статті 40 Закону України Про статус депутатів місцевих рад . Крім того, в суді першої інстанції під час розгляду даної справи не ставилося під сумнів волевиявлення громадян щодо дострокового припинення повноважень сільського голови у разі відкликання його з посади за народною ініціативою. Отже, неналежне виконання своїх обов`язків посадовими особами органів ведення Державного реєстру виборців та правоохоронних органів не може бути підставою для скасування волевиявлення громадян щодо дострокового припинення повноважень сільського голови у разі відкликання з посади за народною ініціативою. Щодо позовних вимог про визнання протиправним та скасування рішення Політичної ради Політичної партії Соціал-Демократична партія (код ЄДРПОУ 39651865) №7 від 28.02.2017 щодо підтримки народної ініціативи з відкликання за народною ініціативою ОСОБА_1 з посади Верхньосироватського сільського голови Сумського району Сумської області, колегія суддів зазначила, що повноваження щодо відкликання з посад в органах місцевого самоврядування осіб обраних на посади за висуванням політичної партії не віднесені до виключних повноважень З`їзду партії, а тому таке рішення перебуває в компетенції Політичної ради партії, як вищого керівного органу партії, що керує партією в періоди між з`їздами.

Короткий зміст вимог касаційної скарги та відзиву (заперечень)

26 вересня 2017 року на адресу суду касаційної інстанції надійшла касаційна скарга ОСОБА_1 на постанову Харківського апеляційного адміністративного суду від 21 вересня 2017 року, в якій скаржниця просить скасувати зазначене рішення суду та залишити в силі постанову суду першої інстанції.

В обґрунтування поданої касаційної скарги ОСОБА_1 вказує на те, що суд апеляційної інстанції допустив помилкове судження, що вищим керівним органом Партії є Політична Рада, оскільки у Статуті партії відсутнє слово вищий при характеристиці даного керівного органу. Скаржниця зауважує, що саме слово вищий є не простою лексичною формальністю, а виокремлює з керівних органів даної Партії саме З`їзд як той керівний орган, який має найширший представницький мандат та найвищий рівень легітимності у структурі даної Партії, як організації. Скаржниця також зауважує, що суд апеляційної інстанції дещо гіпертрофовано сприйняв здійснення влади народом, зокрема скаржниця вказує на відмінності у виборчому процесу та відкликальному процесу за народною ініціативою. Крім того, позивачка стверджує, що процедурою народної ініціативи порушується право виборців на обрання сільського голови на чітко визначений п`ятирічний конституційний термін. Також скаржниця вказала на таку підставу порушення визначеної законом процедури відкликання з посади сільського голови за народною ініціативою, як проведення перевірки достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах без участі органів ведення Державного реєстру виборців та правоохоронних органів.

Відповідачем відзиву чи заперечення на вказану касаційну скаргу не подано, що не перешкоджає її розгляду по суті.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 11 жовтня 2017 року за даною касаційною скаргою відкрито касаційне провадження.

Ухвалою Верховного Суду від 27 травня 2020 року касаційну скаргу ОСОБА_1 прийнято до провадження та призначено до касаційного розгляду.

II. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ

На місцевих виборах сільського голови у жовтні 2015 року, ОСОБА_1 була обрана на посаду сільського голови. За рішенням Верхньосироватської сільської ради від 06.11.2015 (а.с.11-12), ОСОБА_1 приступила до виконання обов`язків сільського голови. Суб`єктом висування її кандидатом на посаду сільського голови відповідно до статті 36 Закону України Про місцеві вибори була районна організація Політичної партії Партія простих людей Сергія Капліна (реорганізована в Політичну партію Соціал-демократична партія ).

Разом з тим, в грудні 2016 року в селі Верхня Сироватка було утворено ініціативну групу, яка розпочала процес відкликання позивачки з займаної посади за народної ініціативи, шляхом збору підписів виборців за її відкликання. Дана обставина підтверджується протоколом загальних зборів виборців громадян України, щодо дострокового припинення повноважень сільського голови Верхньосироватської сільської ради Сумського району Сумської області ОСОБА_1 за народною ініціативою та оголошення недовіри сільському голові ОСОБА_1 від 04 грудня 2016 року (а.с.164-171).

На своєму засіданні, яке відбулося 18.12.2016, Верхньосироватською сільською виборчою комісією Сумського району Сумської області було проведено перевірку підписних листів виборців, які, були зібрані ініціативною групою.

20.12.2016 Верхньосироватська сільська виборча комісія направила начальнику Єдиного Державного реєстру виборців лист про необхідність їх залучення з 19.12.2016 по 28.12.2016 для здійснення перевірки достовірності відомостей про громадян, що міститься в підписних листах (а.с.147).

При цьому, було отримано лист-відповідь №04-16/76 від 23.12.2016 про те, що правові підстави щодо проведення такої перевірки відділом ведення Реєстру відсутні (а.с.148-149).

20.12.2016 Верхньосироватська сільська виборча комісія направила начальнику Сумської районної міліції лист про необхідність їх залучення з 19.12.2016 по 28.12.2016 для здійснення перевірки достовірності відомостей про громадян, що міститься в підписних листах (а.с.150).

Відповідно до листа-відповіді №21403/56/02-16 від 28.12.2016 зазначено, що здійснення відповідної перевірки можливо тільки в рамках розслідування кримінального провадження, після призначення судово-почеркознавчої експертизи (а.с.151).

В подальшому, 28.12.2016 Виборча комісія прийняла рішення звернутися до суб`єкта висування - Політичної партії Соціал-демократична партія з клопотанням про надання згоди на відкликання за народною ініціативою ОСОБА_1 з посади сільського голови (а.с.162-163).

За поданим клопотанням, Політична рада Політичної партії Соціал-Демократична партія прийняла рішення №7 від 28.02.2017 щодо підтримки народної ініціативи з відкликання ОСОБА_1 з посади Верхньосироватського сільського голови (а.с.17).

03.03.2017 Верхньосироватська сільська виборча комісія прийняла рішення про дострокове припинення повноважень ОСОБА_1 як сільського голови (а.с.86).

Зазначені обставини також були підтверджені поясненнями свідків ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , що були допитані в судовому засіданні 15.05.2017.

ІІІ. ДЖЕРЕЛА ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ (в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин)

Частина 2 статті 19 Конституції України: органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 79 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні повноваження сільського голови вважаються достроково припиненими у разі відкликання з посади за народною ініціативою.

Частиною 5 ст. 79 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що сільський голова може бути відкликаний з посади за народною ініціативою в порядку, визначеному Законом України "Про статус депутатів місцевих рад" з особливостями, передбаченими частинами шостою - десятою цієї статті, не раніше як через рік з моменту набуття ним повноважень.

Відповідно до ч.ч.6-10 ст.79 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлюються наступні вимоги для процедури відкликання за народною ініціативою.

Рішення про внесення пропозицій щодо відкликання сільського голови за народною ініціативою приймається на зборах виборців у кількості не менше 20 осіб для відкликання сільського голови. При цьому, кількість членів ініціативної групи становить у разі відкликання сільського голови - не менше 10 осіб. На підтримку пропозиції про відкликання сільського голови має бути зібрано кількість підписів, що перевищує кількість голосів, поданих за нього на місцевих виборах, за результатами яких він був обраний сільським, селищним, міським головою. Збір підписів проводиться у разі відкликання сільського голови - протягом десяти днів. Територіальна виборча комісія перевіряє правильність оформлення підписних листів, кількість зібраних підписів у разі відкликання сільського, селищного голови - протягом десяти днів з дня їх отримання.

При цьому, процедура роботи Комісії по обробці підписних листів визначена у статті 41 Закону України Про статус депутатів місцевих рад .

Так, після завершення збирання підписів, але не пізніше дня закінчення строку збору підписів, передбаченого частиною другої статті 40 цього Закону, заповнені підписні листи збираються офіційним представником ініціативної групи, прошиваються та скріплюються підписами офіційного представника та не менше трьох членів ініціативної групи із зазначенням кількості зібраних підписів та не пізніш як на другий день разом з протоколом зборів виборців, що утворили відповідну ініціативну групу, передаються до відповідної територіальної виборчої комісії.

Голова, а у разі його відсутності - заступник голови, а у разі відсутності голови та його заступника - секретар територіальної виборчої комісії, не пізніше наступного дня з дня отримання підписних листів та протоколу зборів виборців, скликає засідання комісії для організації перевірки отриманих матеріалів.

На цьому засіданні територіальна виборча комісія перевіряє дотримання вимог статей 38 - 40 цього Закону при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою, правильність оформлення підписних листів, кількість підписів, що встановлена частиною першою статті 40 цього Закону, а також із залученням органів ведення Державного реєстру виборців здійснює перевірку достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, та із залученням правоохоронних органів - вибіркову перевірку їхніх підписів (не менше 10 відсотків від загальної кількості).

При встановленні на підставі підписних листів кількості виборців, які підтримали пропозиції про відкликання депутата місцевої ради, не враховуються підписи окремих виборців:

1) у разі відсутності у підписному листі всіх або окремих відомостей про виборця, який підтримує своїм підписом відкликання депутата місцевої ради, передбачених формою підписного листа, а також виявлення недостовірних відомостей про виборця;

2) записи та підписи, вчинені замість виборця іншою особою;

3) вчинені особою, яка не є виборцем відповідного багатомандатного, одномандатного виборчого округу або на день вчинення підпису не мала права голосу;

4) якщо підписи вчинені виборцем декілька разів;

5) якщо підпис вчинено виборцем з порушенням встановленого цим Законом строку.

При встановленні на підставі підписних листів кількості виборців, які підтримали відкликання депутата місцевої ради, не враховуються підписні листи:

1) якщо підписи виборців зібрані особою, яка не є членом відповідної ініціативної групи та/або на день збору підписів не мала права голосу;

2) у яких відсутні відомості або які містять недостовірні відомості про особу, яка збирала підписи виборців;

3) у яких підписи громадян України зібрані у місцях, визначених частиною п`ятою статті 40 цього Закону;

4) які не відповідають встановленій формі.

За результатами перевірки територіальна виборча комісія узагальнює підсумки збору підписів на підтримку пропозиції про відкликання депутата місцевої ради, про що складається відповідний протокол.

Якщо при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою дотримано вимоги статей 38-40 цього Закону, оформлення підписних листів та кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутата місцевої ради, відповідає вимогам цього Закону, територіальна виборча комісія приймає рішення про відкликання депутата за народною ініціативою (у разі якщо депутат був обраний шляхом самовисування) або про звернення до вищого керівного органу партії, місцева організація якої висувала відповідного депутата, щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.

Якщо при ініціюванні відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою не дотримано вимоги статей 38-40 цього Закону та/або оформлення підписних листів або кількість підписів виборців, які підтримують пропозицію про відкликання депутата місцевої ради, не відповідає вимогам цього Закону та/або ініціативна група у встановлені цим Законом строки не подала до територіальної виборчої комісії підписні листи та протокол зборів виборців або подала їх після спливу встановлених строків, відповідна територіальна виборча комісія приймає рішення про припинення ініціативи щодо відкликання депутата місцевої ради.

Вищий керівний орган партії відповідно до статуту партії розглядає звернення територіальної виборчої комісії щодо відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою та приймає рішення про відкликання такого депутата за народною ініціативою або про відмову в задоволенні цієї ініціативи.

Рішення вищого керівного органу партії, прийняте відповідно до її статуту, передається до відповідної територіальної виборчої комісії, яка інформує про зміст рішення ініціативну групу.

ІV. ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

Вирішуючи питання про обґрунтованість поданої касаційної скарги, Верховний Суд виходить з наступного.

08 лютого 2020 року набрали чинності зміни до Кодексу адміністративного судочинства (далі - КАС України), внесені Законом України від 15.01.2020 № 460-ІХ, за правилом пункту 2 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення якого, касаційні скарги на судові рішення, які подані і розгляд яких не закінчено до набрання чинності цим Законом, розглядаються в порядку, що діяв до набрання чинності цим Законом.

Суд касаційної інстанції наголошує на тому, що відповідно до частини 1 статті 341 КАС України, Суд переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.

Суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази (ч. 2 ст. 341 КАС України).

Стосовно доводів скаржниці про проведення перевірки достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах без участі органів ведення Державного реєстру виборців та правоохоронних органів, як підстава порушення визначеної законом процедури проведення перевірки, то Суд зауважує наступне.

У Законі України Про статус депутатів місцевих рад установлено обов`язок щодо проведення перевірки достовірності відомостей про громадян, що містяться в підписних листах, а також їхніх підписів із залученням органів ведення Державного реєстру виборців і правоохоронних органів, проте не визначено такого механізму.

Відсутність відповідного механізму є прогалиною в законодавчому регулюванні й не може бути перешкодою до реалізації права громадян на відкликання депутатів місцевих рад за народною ініціативою. Без усунення відповідних прогалин в правозастосуванні реалізація вказаного права була б фактично неможливою.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 25 квітня 2018 року в справі № 803/1159/17 і від 13 березня 2019 року в справі № 804/176/18.

У даних спірних правовідносинах Верховний Суд звертає увагу на те, що відповідач зі свого боку вчинив усі необхідні та залежні від нього дії для того, щоб залучити органи ведення Державного реєстру виборців та правоохоронні органи для перевірки достовірності відомостей про громадян та їхні підписи. Однак, у відповідь на направлені звернення від вказаних органів отримав листи, суть яких зводиться до того, що ці органи не можуть взяти участь у відповідній процедурі перевірки, так як відсутній необхідний механізм їх участі у такій процедурі.

Відтак, Суд погоджується з висновками суду апеляційної інстанції, що неналежне виконання своїх обов`язків посадовими особами органів ведення Державного реєстру виборців та правоохоронних органів не може бути підставою для скасування волевиявлення громадян щодо дострокового припинення повноважень сільського голови у разі відкликання з посади за народною ініціативою.

Щодо доводів ОСОБА_1 стосовно неповноважності Політичної ради Партії ухвалювати рішення про відкликання позивачки з посади сільського голови за народною ініціативою, оскільки Політична Рада не є вищим керівним органом Партії, то Суд зауважує наступне.

Відповідно до п.6.1 розділу 6 Статуту Політичної партії "Соціал-Демократична партія" керівними органами Партії є З`їзд та Політична рада партії. З`їзд скликається не менше одного разу на 4 роки та має визначені статутом повноваження в тому числі виключні.

Відповідно до п.6.9. Статуту Політичної партії "Соціал-Демократична партія" у період між З`їздами керує Політична Рада Партії.

Відтак, наділяючи Політичну Раду Партії правами здійснювати керівництво Партією у період між З`їздами, вказана партійна організація, тим самим, наділила повноваженнями Політичну Раду приймати усі, відповідні для даного статутного органу, рішення, за винятком тих, які належать до виключних повноважень З`їзду, визначених п. 6.8. Статуту.

Відтак, Суд приходить до переконання про правомірність висновків суду апеляційної інстанції, що, оскільки повноваження щодо відкликання з посад в органах місцевого самоврядування осіб обраних на посади за висуванням політичної партії не віднесені до виключних повноважень З`їзду партії, то таке рішення перебуває в компетенції Політичної ради партії, як вищого керівного органу партії, що керує партією в періоди між з`їздами.

Таким чином, враховуючи викладене, колегія суддів касаційної інстанції вважає зазначені в касаційній скарзі доводи ОСОБА_1 безпідставними та правомірно спростованими судом апеляційної інстанції, а висновки суду - правильними, обґрунтованими, та такими, що відповідають нормам матеріального та процесуального права, з огляду на що і підстави для скасування чи зміни оскаржуваного судового рішення відсутні.

Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 349 КАС України суд касаційної інстанції за наслідками розгляду касаційної скарги має право залишити судові рішення першої та (або) апеляційної інстанції без змін, а скаргу без задоволення.

Згідно з частиною 1 статті 350 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Керуючись статтями 341, 343, п.1 ч.1.ст.349, ст.350, 355, 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України, Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду, -

П О С Т А Н О В И В :

Касаційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

Постанову Харківського апеляційного адміністративного суду від 21 вересня 2017 року - залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та не оскаржується.

Суддя-доповідач Н.А. Данилевич

Судді М. І. Смокович

Н. В. Шевцова

Дата ухвалення рішення28.05.2020
Оприлюднено28.05.2020
Номер документу89488671
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/386/17

Постанова від 28.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Данилевич Н.А.

Ухвала від 27.05.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Данилевич Н.А.

Ухвала від 01.11.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Ухвала від 11.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стародуб О.П.

Ухвала від 02.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стародуб О.П.

Постанова від 21.09.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Ухвала від 27.07.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Ухвала від 24.07.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Ухвала від 24.07.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Зеленський В.В.

Ухвала від 20.06.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні