КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 травня 2020 року справа №320/1751/20
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дудіна С.О., розглянув у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України до Публічного акціонерного товариства "КИЇВЦУКОР П" про стягнення заборгованості.
Суть спору: до Київського окружного адміністративного суду звернулась Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку України з позовом до Публічного акціонерного товариства "КИЇВЦУКОР П" про стягнення штрафу у розмірі 8500,00 грн.
Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач зазначив, що за Публічним акціонерним товариством "КИЇВЦУКОР П" обліковується заборгованість зі сплати штрафу, визначеного постановою про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 05.11.2019 №513-ДП-Е на суму 8500,00 грн.
Позивач повідомив, що відповідач не сплатив у добровільному порядку заборгованість у сумі 8500,00 грн., у зв`язку з чим просить стягнути вказану заборгованість у примусовому порядку.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 02.03.2020 відкрито провадження у справі, вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Відповідач правом на надання відзиву не скористався.
Відповідно до частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Згідно з частиною другою статті 175 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
На підставі наведеного справа розглядається за наявними у ній матеріалами.
Відповідно до частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Учасники справи з клопотанням про розгляд справи у судовому засіданні до суду не звертались.
З урахуванням викладеного, розгляд справи судом здійснено у порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами та доказами.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Публічне акціонерне товариство "КИЇВЦУКОР П" (ідентифікаційний код 00388659, місцезнаходження: 09112, Київська обл., м. Біла Церква, вул. Привокзальна, буд.10) зареєстровано як юридична особи 09.04.1997, що підтверджується відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань.
25.09.2019 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку було прийнято постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою встановлено порушити справу про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ "КИЇВЦУКОР П" (а.с.15-16).
Вказана постанова була направлена на адресу відповідача рекомендованою поштовою кореспонденцією за №0101042022994, що підтверджується Списком поштових відправлень рекомендованих листів з відбитком календарного штемпеля від 25.09.2019 та фіскальним чеком від 25.09.2019 (а.с.17).
03.10.2019 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 03.10.2019 №693-ДП-Е, в якому зазначено про те, що відповідно до Загальних положень Статуту ПАТ "КИЇВЦУКОР П", затвердженого Загальними зборами акціонерів товариства 17.02.2017, останній є єдиним установчим документом ПАТ "КИЇВЦУКОР П".
Відповідно до пункту 8.1.28 Статуту відповідача, до виключної компетенції Загальних зборів акціонерів товариства належить, зокрема, прийняття рішення про розміщення акцій. Крім того, пунктом 8.2.7 Статуту передбачено, що до виключної компетенції наглядової ради належить, зокрема, прийняття рішення про розміщення товариством інших цінних паперів, крім акцій.
Проте, в загальнодоступній інформаційній базі Комісії про ринок цінних паперів у складі річної інформації за 2017 рік у розділі "Інформація про стан корпоративного управління" зазначено, що питання про прийняття рішення про додатковий випуск акцій віднесено до компетенції загальних зборів акціонерів та Наглядової ради.
Відповідач дійшов висновку про те, що вказане свідчить про розкриття товариством недостовірної інформації щодо повноважень Наглядової ради.
Також у вказаному акті зазначено, що в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів у складі річної інформації за 2017 рік у розділ "Інформація про стан корпоративного управління" зазначено, що на власній інтернет-сторінці не розміщується статут, внутрішні положення та протокол загальних зборів акціонерів.
Однак на власному веб-сайті ПАТ "КИЇВЦУКОР П" розміщено Статут товариства 17.02.2017, Положення про наглядову раду від 03.07.2017, протоколи загальних зборів акціонерів від 06.04.2011, від 17.02.2017 та від 03.07.2017. Отже, зазначене свідчить про розкриття товариством недостовірної інформації щодо розміщення на власному веб-сайті статуту, внутрішніх положень та протоколів загальних зборів акціонерів.
Разом з тим, в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів у складі річної інформації за 2017 рік у розділі "Інформація про стан корпоративного управління" вказано, що у 2017 році проведено 1 Загальні збори акціонерів.
Проте, на веб-сайті ПАТ "КИЇВЦУКОР П" товариством розміщено протокол Загальних зборів акціонерів ПАТ "КИЇВЦУКОР П" від 17.02.2017 та протокол Загальних зборів акціонерів ПАТ "КИЇВЦУКОР П" від 03.07.2017. Отже, в 2017 році товариством проводилось 2 Загальних зборів акціонерів. Отже, зазначене свідчить про розкриття Товариством недостовірної інформації щодо кількості проведених Загальних зборів акціонерів.
Крім того, в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів у складі річної інформації за 2017 рік у розділі "Інформація про стан корпоративного управління" вказано, що останнього разу реєстрацію акціонерів для участі у загальних зборах акціонерів здійснювала реєстраційна комісії, голосування з питань порядку денного на загальних зборах акціонерів останнього разу відбувалось бюлетенями та загальні збори у звітному році у формі заочного голосування не проводились.
Однак, відповідно до протоколу Загальних зборів акціонерів ПАТ "КИЇВЦУКОР П" від 03.07.2017, розміщеного на власному веб-сайті, останні проводились шляхом заочного опитування акціонерів, що є власниками голосуючих акцій. Отже, зазначене свідчить про розкриття товариством недостовірної інформації щодо порядку голосування на Загальних зборах акціонерів.
Відповідач дійшов висновку про те, що ПАТ "КИЇВЦУКОР П" в інформаційній базі Комісії у річній інформації за 2017 рік в розділі "Інформація про стан корпоративного управління" розміщено недостовірну інформацію, за що передбачена відповідальність, встановлена ст.11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (а.с.18-19).
28.10.2019 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою визначено, що розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ "КИЇВЦУКОР П" відбудеться 05.11.2019 о 09:30 год. (а.с.20).
Вказана постанова була направлена на адресу відповідача рекомендованою поштовою кореспонденцією за №0101042094278, що підтверджується Списком поштових відправлень рекомендованих листів з відбитком календарного штемпеля від 25.10.2019 та фіскальним чеком від 25.10.2019 (а.с.21).
За результатами розгляду матеріалів, Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку було прийнято постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 05.11.2019 №513-ДП-Е, якою за розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії застосовано у відношенні ПАТ "КИЇВЦУКОР П" санкцію у вигляді штрафу у розмірі 500 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 8500,00 грн. (а.с.23-24).
Також 05.11.2019 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку було прийнято розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери №308-ДП-Е, якою встановлено ПАТ "КИЇВЦУКОР П" у термін до 05.12.2019 усунути відповідні порушення законодавства, та до 05.12.2019 письмово проінформувати уповноважену особу комісії та департамент нагляду за станом корпоративного управління та корпоративними фінансами (а.с.25-26).
Вказані документи були направлені на адресу відповідача рекомендованою поштовою кореспонденцією за № 01010742094634 , що підтверджується Списком поштових відправлень рекомендованих листів з відбитком календарного штемпеля від 12.11.2019 та фіскальним чеком від 12.11.2019 (а.с.27).
Відповідач у добровільному порядку не виконав вимоги постанови Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 05.11.2019 №513-ДП-Е та не здійснив сплату суми штрафу, у зв`язку з чим позивач звернувся з даним позовом до суду про стягнення штрафу у судовому порядку, з приводу чого суд зазначає таке.
Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" від 30.10.1996 № 448/96-ВР (далі - Закон №448/96).
Відповідно до пункту 14 статті 8 Закону №448/96 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Згідно з пунктом 7 статті 11 Закону №448/96 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до частини п`ятої-шостої статті 12 Закону №448/96 уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів визначені Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 №1470, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 05.11.2012 за №1855/22167 (далі - Правила №1470).
Відповідно до пункту 5 розділу І Правил №1470 уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов`язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об`єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.
Рішення у справі повинно бути законним та обґрунтованим. Рішення повинно ґрунтуватися лише на тих доказах, які були досліджені під час розгляду справи.
Доказами в справі про правопорушення є будь-які фактичні дані, отримані в законному порядку, що свідчать про наявність чи відсутність правопорушення, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно з пунктом 7 розділу І Правил розгляд справ про правопорушення здійснюється виключно уповноваженими особами Комісії (далі - уповноважені особи) у межах наданих повноважень.
Справи про правопорушення розглядаються уповноваженими особами, на підвідомчій території яких було виявлено порушення або перебуває особа, щодо якої порушено справу про правопорушення.
Справи про адміністративні правопорушення розглядаються відповідно до законодавства (пункт 10 розділу І Правил №1470).
Відповідно до пункту 15 розділу І Правил №1470 перебіг строку щодо направлення вищезазначених документів та оскарження постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок.
Відповідно до пункту 1 розділу VІ Правил №1470 справа про правопорушення щодо юридичної особи розглядається у присутності керівника та/або представника юридичної особи, яка притягується до відповідальності.
Повноваження представника юридичної особи, що притягується до відповідальності, засвідчуються довіреністю, оригінал або копія якої долучається до матеріалів справи.
У разі відсутності керівника або представника юридичної особи справа про правопорушення розглядається за умови своєчасного повідомлення юридичної особи про місце і час розгляду справи згідно з вимогами пункту 4 розділу V цих Правил.
Згідно з пунктами 1 та 3-4 розділу V Правил №1470 розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення у справі. Рішення уповноваженої особи у справі оформлюється у вигляді постанови.
У справі про правопорушення уповноважена особа приймає одне з таких рішень: 1) про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів; 2) про закриття справи.
Постанова у справі про правопорушення оголошується після закінчення розгляду справи про правопорушення.
Примірник постанови надається особі, щодо якої її винесено (про що здійснюється відповідний напис на примірнику постанови, що залишається у справі), або надсилається поштою протягом п`яти робочих днів з дати її винесення.
Пунктом 3 розділу XVIII №1470 передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.
Згідно з вимогами статті 11 Закону №448/96 у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Судом встановлено, що постанова Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 05.11.2019 №513-ДП-Е 12.11.2019 та розпорядження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про усунення порушень законодавства про цінні папери від 05.11.2019 №308-ДП-Е були направлені рекомендованою поштовою кореспонденцією за № 0101042094634 на адресу Публічному акціонерному товариству "КИЇВЦУКОР П", яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що підтверджується Списком поштових відправлень рекомендованих листів з відбитком календарного штемпеля від 12.11.2019 та фіскальним чеком від 12.11.2019 (а.с.27).
Як вбачається з інформації з офіційного веб-сайту ПАТ "Укрпошта" відповідна рекомендована поштова кореспонденція 11.12.2019 повернулась за зворотньою адресою.
Відповідно до пункту 14 розділу І Правил №1470 постанова про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів (постанова по справі про адміністративне правопорушення), розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери вважаються надісланими (врученими) юридичній особі (посадовій особі чи громадянину), яка притягується до відповідальності, якщо їх вручено керівнику чи представнику юридичної особи (посадовій особі чи громадянину) під розписку або надіслано поштою рекомендованим листом.
Доказом надіслання вищезазначених документів є реєстр (список) поштових відправлень рекомендованих листів, на якому працівником об`єкта поштового зв`язку проставлено відбиток календарного штемпеля, та касовий чек.
Враховуючи вищенаведені норми, суд вважає, що постанова Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 05.11.2019 №513-ДП-Е 12.11.2019 та розпорядження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про усунення порушень законодавства про цінні папери від 05.11.2019 №308-ДП-Е вважаються врученими відповідачу належним чином.
Відповідно до частини четвертої статті 11 Закону №448/96 рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
Суд зазначає, що матеріали справи не містять доказів оскарження відповідачем постанови Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 05.11.2019 №513-ДП-Е, а тому суд вважає, що визначені у вказаному документів штрафні санкції є узгодженими та підлягають сплаті до бюджету.
Відповідачем під час розгляду справи не надано суду доказів сплати у добровільному порядку суми штрафних санкцій, встановлених до сплати постановою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 05.11.2019 №513-ДП-Е.
Відповідно до частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Враховуючи, що визначена у постанові про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів сума штраф у розмірі 8500,00 грн. є узгодженою, а відповідачем не надано належних та допустимих доказів його сплати, суд дійшов висновку про наявність підстав для стягнення зазначеної суми штрафу у примусовому порядку.
Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки матеріали справи не містять доказів понесення позивачем витрат, пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, підстави для стягнення з відповідача на користь позивача судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 243-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Публічного акціонерного товариства "КИЇВЦУКОР П" (ідентифікаційний код 00388659, місцезнаходження: 09112, Київська обл., м. Біла Церква, вул. Привокзальна, буд.10) штраф у розмірі 8500,00 грн. (вісім тисяч п`ятсот грн. 00 коп.) до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративній штрафи та інші санкції", символ звітності 106.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Дудін С.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.05.2020 |
Оприлюднено | 01.06.2020 |
Номер документу | 89512001 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Дудін С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні