Справа № 420/2458/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 травня 2020 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Радчука А.А.,
розглянувши в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду в порядку спрощеного провадження без виклику сторін справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (вул. Прохорівська, 6, м. Одеса, 65091, код ЄДРПОУ 38643633) до Широківського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» Маразліївської сільської ради (вул. Шкільна, 5, с. Широке, Б.-Дністровський район, Одесбка область, 67764) про застосування заходів реагування,-
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДСНС в Одеській області до Широківського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» Маразліївської сільської ради, в якому позивач просив застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Широківського навчально-виховного комплексу "Загальнооствітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Маразліївської сільської ради, ЄДРПОУ: 34254508, юридична адреса: 67764, Одеська область, Білгород-Дністровський район, село Широке, вулиця Шкільна, будинок 5,
у спосіб: у вигляді повного зупинення експлуатації будівель Широківського навчально-виховного комплексу "Загальнооствітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Маразліївської сільської ради, за адресою: 67764, Одеська обл., Білгород-Дністровський район, село Широке, вул. Шкільна, 5; Філії "Великомарянівський навчально-виховний комплекс І ступеня - дошкільний навчальний заклад" Широківського навчально- виховного комплексу "Загальнооствітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Маразліївської сільської ради, за адресою: 67762, Одеська обл., Білгород-Дністровський район, село Великомар`янівка, вул. Шкільна, 113, Філії "Долинівський навчально-виховний комплекс І ступеня - дошкільний навчальний заклад" Широківського навчально-виховного комплексу "Загальнооствітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Маразліївської сільської ради, за адресою: 67763, Одеська обл., Білгород-Дністровський район, село Долинівка, вул. Миру, 5; Філії "Маразліївський навчально-виховний комплекс І ступеня - дошкільний навчальний заклад" Широківського навчально-виховного комплексу "Загальнооствітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Маразліївської сільської ради, за адресою: 67760, Одеська обл., Білгород-Дністровський район, село Маразліївка, вул. Миру, 97,
у порядок: шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій вищевказаних будівель Широківського навчально-виховного комплексу "Загальнооствітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Маразліївської сільської ради, Філії "Великомарянівський навчально-виховний комплекс І ступеня - дошкільний навчальний заклад" Широківського навчально-виховного комплексу "Загальнооствітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Маразліївської сільської ради, Філії "Долинівський навчально-виховний комплекс І ступеня - дошкільний навчальний заклад" Широківського навчально-виховного комплексу "Загальнооствітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Маразліївської сільської ради, Філії "Маразліївський навчально-виховний комплекс І ступеня - дошкільний навчальний заклад" Широківського навчально-виховного комплексу "Загальнооствітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Маразліївської сільської ради (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків наданих в акті перевірки № 695 від 18.12.2019, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки №695 від 18.12.2019 за номерами: 2, 3, 5-13.
В обґрунтування позовних вимог Позивач зазначив, що посадовими особами позивача було здійснено позапланову перевірку Широківського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» Маразліївської сільської ради та його філій, під час якої перевірено: будівлі, споруди, приміщення, територію з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено Акт № 695 від 18.12.2019.
Актом №695 встановлені порушення приписів Кодексу цивільного захисту України №5403-VI, Правил пожежної безпеки в Україні та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки.
Порушення за номерами 2, 3, 5-13 Акту №695 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.
Позивач вважє, що подальша експлуатація Широківського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» Маразліївської сільської ради та його філій, з виявленими порушеннями, створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров`ю людей.
Позивач зазначає, що неусунення виявлених перевіркою порушень прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров`ю людей, у зв`язку з чим звернувся до суду з даним позовом.
Ухвалою судді від 01.04.2020 року відкрито провадження по справі та повідомлено сторін, що суд розгляне справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами у строк не більше шістдесяти днів з дня відкриття провадження та встановлено відповідачу п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання відзиву на позовну заяву.
Відповідно до п. 4 ч. 6 ст. 251 КАС України, днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду.
Відповідач належним чином та своєчасно повідомлявся про встановлений ухвалою суду від 01.04.2020 року строк для подання відзиву на позовну заяву. Копію ухвали про відкриття провадження відповідачем було отримано 07.04.2020 року, проте станом на 28.05.2020 року відзив до суду не надходив.
У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами (ч. 6 ст. 162 КАС України).
Відповідно до ч.1 ст.120 КАС України перебіг процесуального строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок. Згідно з ч.6 ст.120 КАС України якщо закінчення строку припадає на вихідний, святковий чи інший неробочий день, останнім днем строку є перший після нього робочий день.
У зв`язку з ненаданням відповідачем відзиву у встановлений судом строк, а також з урахуванням того, що шістидесятиденний строк передбачений для розгляду даної справи спливає, суд дійшов висновку про розгляд справи за наявними матеріалами.
Дослідивши матеріали адміністративної справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується адміністративний позов, судом встановлено наступне.
Судом встановлено, що 17-18 грудня 2019 року, відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу ГУ ДСНС України в Одеській області № 420 від 11.12.2019 Про проведення позапланових перевірок на підставі Посвідчення на проведення позапланової перевірки № 751 від 16.12.2019 провідним інспектором Б.Дністровського МРВ ГУ ДСНС України в Одеській області майором служби цивільного захисту Ясніцьким О.О. здійснено позапланову перевірку: Широківського навчально-виховного комплексу "Загальнооствітній навчальний заклад І - III ступенів - дошкільний навчальний заклад" Маразлїївської сільської ради, за адресою: 67764, Одеська обл., Білгород-Дністровський район, село Широке,' вул. Шкільна, 5; Філії "Великомарянівський навчально-виховний комплекс І ступеня - дошкільний навчальний заклад" Широківського навчально-виховного комплексу "Загальнооствітній навчальний заклад І - III ступенів - дошкільний навчальний заклад" Маразлїївської сільської ради, за адресою: 67762, Одеська обл., Білгород-Дністровський район, село Великомар`янівка, вул. Шкільна, 113, Філії "Долинівський навчально-виховний комплекс І ступеня - дошкільний навчальний заклад" Широківського навчально-виховного комплексу "Загальнооствітній навчальний заклад І - III ступенів - дошкільний навчальний заклад" Маразлїївської сільської ради, за адресою: 67763, Одеська обл., Білгород-Дністровський район, село Долинівка, вул. Миру, 5; Філії "Маразлїївський навчально- виховний комплекс І ступеня - дошкільний навчальний заклад" Широківського навчально- виховного комплексу "Загальнооствітній навчальний заклад І - III ступенів - дошкільний навчальний заклад" Маразлїївської сільської ради, за адресою: 67760, Одеська обл., Білгород-Дністровський район, село Маразліївка, вул. Миру, 97, під час якої перевірено будівлі, споруди, приміщення, територію з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено Акт №695 від 18.12.2019.
Актом №695 встановлені порушення приписів Кодексу цивільного захисту України №5403- VI (далі КЦЗУ), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014. зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки, а саме:
стосовно Широківського навчально-виховного комплексу "Загальнооствітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Маразліївської сільської ради:
1. Члени пожежної дружини не піддались обов`язковому особистому страхуванню відповідно до Закону України «Про страхування» ;
2. Дерев`яні конструкції усіх ступенів вогнестійкості, крім V, не піддались вогнезахисному оброблянню, за винятком вікон, дверей, воріт, підлоги, стелажів;
3. Для раннього виявлення пожежі та подавання сигналу тривоги для вжиття необхідних заходів, приміщення та споруди об`єкту не обладнані системою пожежної сигналізації відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту";
стосовно Філії "Великомарянівський навчально-виховний комплекс І ступеня - дошкільний навчальний заклад" Широківського навчально-виховного комплексу "Загальнооствітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Маразліївської сільської ради:
4. Члени пожежної дружини не піддались обов`язковому особистому страхуванню відповідно до Закону України «Про страхування» ;
5. Для раннього виявлення пожежі та подавання сигналу тривоги для вжиття необхідних заходів, приміщення та споруди об`єкту не обладнані системою пожежної сигналізації відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту";
6. Відповідальні особі за пожежну безпеку не пройшли спеціальне навчання (пожежно-технічного мінімуму) з отриманням відповідного посвідчення згідно вимог постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях ;
стосовно Філії "Долинівський навчально-виховний комплекс І ступеня - дошкільний навчальний заклад" Широківського навчально-виховного комплексу "Загальнооствітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Маразліївської сільської ради,
7. Для раннього виявлення пожежі та подавання сигналу тривоги для вжиття необхідних заходів, приміщення та споруди об`єкту не обладнані системою пожежної сигналізації відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту";
8. Відповідальні особі за пожежну безпеку не пройшли спеціальне навчання (пожежно-технічного мінімуму) з отриманням відповідного посвідчення згідно вимог постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях ;
9. З`єднання, відгалужування та окінцювання жил проводів в приміщеннях будівель, не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (гвинтових, болтових тощо);
10. Пожежна водойма не забезпечена під`їздом з твердим покриттям для пожежних автомобілів і забирання води будь-якої пори року.
стосовно Філії "Маразліївський навчально-виховний комплекс І ступеня - дошкільний навчальний заклад" Широківського навчально-виховного комплексу "Загальнооствітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Маразліївської сільської ради:
11. Для раннього виявлення пожежі та подавання сигналу тривоги для вжиття необхідних заходів, приміщення та споруди об`єкту не обладнані системою пожежної сигналізації відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту";
12. Відповідальні особі за пожежну безпеку не пройшли спеціальне навчання (пожежно-технічного мінімуму) з отриманням відповідного посвідчення згідно вимог постанови Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях ;
13. З`єднання, відгалужування та окінцювання жил проводів в приміщеннях будівель, не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (гвинтових, болтових тощо).
Порушення за номерами 2, 3, 5-13 Акту №695 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.
Будь-яких скарг під час проведення позапланового заходу, чи заперечень на Акт № 695, який 18.12.2019 вручено директору Широківського навчально-виховного комплексу "Загальнооствітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Маразліївської сільської ради, не надходило.
Відповідно п.п. 57 п. 4 Указу Президента України «Про деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій» № 20/2013 від 16.01.2013 року, ДСНС України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних - ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.
Відповідно до Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області ГУ ДСНС України в Одеській області відповідно до покладених на нього завдань, на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, та суб`єктами господарювання.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
У відповідності до п.п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємстві окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежо-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Відповідно до ч. 1 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.
Згідно з ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Як встановлено частиною 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:
1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;
2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;
3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;
4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;
5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;
6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;
7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами;
8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;
9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;
10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання;
11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
З огляду на встановлені в акті № 695 від 18.12.2019 року порушення, суд дійшов висновку, що подальша робота Широківського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» Маразліївської сільської ради та його філій може призвести до виникнення пожежі як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, створювати небезпеку завдання шкоди життю та здоров`ю людей у процесі самої пожежі. Не усунення виявлених перевіркою порушень безпосередньо впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров`ю людей, оскільки впливає: на забезпечення безпеки роботи закладу, безпеки його учнів, викладачів, співробітників та обслуговуючого персоналу у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту; на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі; на ліквідацію пожежі, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків.
Відповідно до ч. 3 ст. 55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.
Відповідно до ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Відповідно до преамбули Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , цей Закон визначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Частиною 5 статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» встановлено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Частиною 7 статті 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» визначає, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Згідно частини 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Суд зазначає, що зі змісту вищевказаних норм законодавства вбачається, що застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) є необхідним оперативним та превентивним способом впливу на порушника з метою усунення існування загрози життю та здоров`ю людей. Застосування таких заходів обумовлюється виключно наявністю підстав, передбачених ст.70 Кодексу цивільного захисту України, зокрема, фактом недотримання вимог пожежної безпеки.
Суд звертає увагу сторін на те, що застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації є тимчасовим заходом, який направлений на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об`єкті порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
При цьому, поняття «загроза життю та/або здоров`ю людини» є оціночним поняттям, яке лежить у сфері захисту населення, територій, навколишнього природного середовища та майна, функція контролю (нагляду) за чим, зокрема, покладена на позивача, посадові особи якого володіють спеціальними знаннями у цій сфері.
Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).
В пункті 42 рішення Європейського суду з прав людини у справі «Бендерський проти України» від 15 листопада 2007 року, заява № 22750/02, зазначено, що відповідно до практики, яка відображає принцип належного здійснення правосуддя, судові рішення мають у достатній мірі висвітлювати мотиви, на яких вони базуються. Межі такого обов`язку можуть різнитися залежно від природи рішення та мають оцінюватися в світлі обставин кожної справи.
Згідно з статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 2 статті 2 КАС України встановлено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на Відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.
Згідно зі ст. 249 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про те, що адміністративний позов підлягає задоволенню.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
У зв`язку з викладеним відсутні підстави для стягнення судового збору з відповідача на користь позивача.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 6, 7, 9, 72, 77, 90, 139, 205, 229, 242-246, 255, 293, 295 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області (вул. Прохорівська, 6, м. Одеса, 65091, код ЄДРПОУ 38643633) до Широківського навчально-виховного комплексу «Загальноосвітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад» Маразліївської сільської ради (вул. Шкільна, 5, с. Широке, Б.-Дністровський район, Одесбка область, 67764) про застосування заходів реагування - задовольнити.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Широківського навчально-виховного комплексу "Загальнооствітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Маразліївської сільської ради, ЄДРПОУ: 34254508, юридична адреса: 67764, Одеська область, Білгород-Дністровський район, село Широке, вулиця Шкільна, будинок 5,
у спосіб: у вигляді повного зупинення експлуатації будівель Широківського навчально-виховного комплексу "Загальнооствітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Маразліївської сільської ради, за адресою: 67764, Одеська обл., Білгород-Дністровський район, село Широке, вул. Шкільна, 5; Філії "Великомарянівський навчально-виховний комплекс І ступеня - дошкільний навчальний заклад" Широківського навчально- виховного комплексу "Загальнооствітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Маразліївської сільської ради, за адресою: 67762, Одеська обл., Білгород-Дністровський район, село Великомар`янівка, вул. Шкільна, 113, Філії "Долинівський навчально-виховний комплекс І ступеня - дошкільний навчальний заклад" Широківського навчально-виховного комплексу "Загальнооствітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Маразліївської сільської ради, за адресою: 67763, Одеська обл., Білгород-Дністровський район, село Долинівка, вул. Миру, 5; Філії "Маразліївський навчально-виховний комплекс І ступеня - дошкільний навчальний заклад" Широківського навчально-виховного комплексу "Загальнооствітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Маразліївської сільської ради, за адресою: 67760, Одеська обл., Білгород-Дністровський район, село Маразліївка, вул. Миру, 97;
у порядок: шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій вищевказаних будівель Широківського навчально-виховного комплексу "Загальнооствітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Маразліївської сільської ради, Філії "Великомарянівський навчально-виховний комплекс І ступеня - дошкільний навчальний заклад" Широківського навчально-виховного комплексу "Загальнооствітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Маразліївської сільської ради, Філії "Долинівський навчально-виховний комплекс І ступеня - дошкільний навчальний заклад" Широківського навчально-виховного комплексу "Загальнооствітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Маразліївської сільської ради, Філії "Маразліївський навчально-виховний комплекс І ступеня - дошкільний навчальний заклад" Широківського навчально-виховного комплексу "Загальнооствітній навчальний заклад І-ІІІ ступенів - дошкільний навчальний заклад" Маразліївської сільської ради (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків наданих в акті перевірки № 695 від 18.12.2019, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки №695 від 18.12.2019 за номерами: 2, 3, 5-13.
Рішення набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Рішення може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст. ст. 293, 295 КАС України.
Суддя Радчук А.А.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.05.2020 |
Оприлюднено | 01.06.2020 |
Номер документу | 89512756 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Радчук А.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні