Постанова
від 28.05.2020 по справі 635/2737/20
ХАРКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 635/2737/20

Провадження по справі № 3/635/1245/2020

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 травня 2020 року суддя Харківського районного суду Харківської області Березовська І.В., розглянувши справу про притягнення до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 127-1 КУпАП,

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, який працевлаштований у ТОВ ПМ-ТЕХ , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ,

В с т а н о в и в :

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення серії ОБ № 182150 від 22 квітня 2020 року, 12 березня 2020 року о 10.36 годині керівник випробувальної лабораторії ТОВ ПМ-ТЕХ ОСОБА_1 видав протокол перевірки технічного стану транспортного засобу № 00879-00533-20 на транспортний засіб БАЗ АО79.23, реєстраційний номер НОМЕР_1 , що підлягає обов`язковому технічному контролю, з порушенням порядку проведення перевірки технічного стану, а саме: на транспортному засобі під час проходження обов`язкового технічного контролю здійснив фотофіксацію процесу проведення перевірки фар ближнього світла з виключеними протитуманними фарами, чим порушив п. 8.1 Додатку І Вимог до перевірки конструкції та технічного стану колісного транспортного засобу, методів такої перевірки, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України № 710 від 20 листопада 2012 року; п. 16 та код 406 Додатку 5 обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, затверджених Кабінетом Міністрів № 137 від 30 січня 2012 року; п.п. 1 п. 7 Наказу МВС України № 928 від 06 листопада 2019 року.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення серії ОБ № 182152 від 22 квітня 2020 року, 16 березня 2020 року о 10.59 годині, керівник випробувальної лабораторії ТОВ ПМ-ТЕХ ОСОБА_1 видав протокол перевірки технічного стану транспортного засобу № 00879-00564-20 на транспортному засобі ДАF 9543, що підлягає обов`язковому технічному контролю, з порушенням порядку проведення перевірки технічного стану, а саме: на транспортному засобі під час проходження обов`язкового технічного контролю здійснив фотофіксацію процесу проведення перевірки фар ближнього світла з виключеними протитуманними фарами, чим порушив п. 8.1 Додатку І Вимог до перевірки конструкції та технічного стану колісного транспортного засобу, методів такої перевірки, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України № 710 від 02листопада 2012 року; п. 16 та код 406 Додатку 5 обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, затверджених Кабінетом Міністрів № 137 від 30 січня 2012 року; п.п. 1 п. 7 Наказу МВС України № 928 від 06 листопада 2019 року.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення серії ОБ № 182151 від 22 квітня 2020 року, 19 березня 2020 року о 11.07 годині керівник випробувальної лабораторії ТОВ ПМ-ТЕХ ОСОБА_1 видав протокол перевірки технічного стану транспортного засобу RENAULT Magnum, реєстраційний номер НОМЕР_2 , що підлягає обов`язковому технічному контролю, з порушенням порядку проведення перевірки технічного стану, а саме: на транспортному засобі під час проходження обов`язкового технічного контролю здійснив фотофіксацію процесу проведення перевірки фар ближнього світла з виключеними протитуманними фарами, чим порушив п. 8.1 Додатку І Вимог до перевірки конструкції та технічного стану колісного транспортного засобу, методів такої перевірки, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України № 710 від 02 листопада 2012 року; п. 16 та код 406 Додатку 5 обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, затверджених Кабінетом Міністрів № 137 від 30 січня 2012 року; п.п. 1 п. 7 Наказу МВС України № 928 від 06 листопада 2019 року.

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення серії ОБ № 182153 від 22 квітня 2020 року, 13 березня 2020 року о 15.39 годині керівник випробувальної лабораторії ТОВ ПМ-ТЕХ ОСОБА_1 видав протокол перевірки технічного стану транспортного засобу № 00879-00554-20 на транспортний засіб Volvo FN12, реєстраційний номер НОМЕР_3 , що підлягає обов`язковому технічному контролю, з порушенням порядку проведення перевірки технічного стану, а саме: на транспортному засобі під час проходження обов`язкового технічного контролю здійснив фотофіксацію процесу проведення перевірки фар ближнього світла з виключеними протитуманними фарами, чим порушив п. 8.1 Додатку І Вимог до перевірки конструкції та технічного стану колісного транспортного засобу, методів такої перевірки, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України № 710 від 2 листопада 2012 року; п. 16 та код 406 Додатку 5 обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, затверджених Кабінетом Міністрів № 137 від 30 січня 2012 року; п.п. 1 п. 7 Наказу МВС України № 928 від 06 листопада 2019 року.

У судовому засіданні представник особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - адвокат Лаєвська М.Л. заперечувала проти наявності у діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 127-1 КУпАП, пояснивши, що станом на час видання притягуваним протоколів перевірки технічного стану транспортних засобів у притягуваного був відсутній обов`язок здійснювати фотофіксацію проведення обов`язкового технічного контролю транспортного засобу з увімкненими протитуманними фарам. Вказаний обов`язок був передбачений Постановою Кабінету Міністрів України № 46 від 23 січня 2019 р. Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України , яка визнання незаконною та нечинною рішенням окружного адміністративного суду м. Києва від 02 жовтня 2019 року, залишеного без змін Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 12 лютого 2020 року.

Також, адвокат зазначила, що справність та робота протитуманних фар транспортних засобів відповідала вимогам чинного законодавства України, про що притягуваним зазначено у письмових поясненнях в протоколах про адміністративне правопорушення.

Суд, вислухавши пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - адвоката Лаєвської М.Л. , дослідивши матеріали справи, встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальність ПМ-ТЕХ , код ЄДРПОУ 41679832, керівником якого є ОСОБА_1 , здійснює діяльність, пов`язану з проведенням обов`язкового технічного контролю транспортних засобів, дана діяльність передбачена КВЕД 71.20 Технічні випробування та дослідження.

26 листопада 2012 року Наказом Міністерства Інфраструктури України № 710 затверджено Вимоги до перевірки конструкції та технічного стану колесного транспортного засобу, методів такої перевірки.

У додатку № І до цих Вимог пунктом 8.1. (зовнішні світові прилади) зазначено, що об`єктом перевірки зовнішніх світлових приладів є наявність, стан конструкції цих приладів, функціональні можливості. Перевірка здійснюється методом органолептичного контролю (тобто візуального огляду зовнішнього вигляду). Вимоги до конструкції та технічного стану - зовнішні світлові прилади та сигналізатори їх вмикання мають відповідати вимогам виробника КТЗ, Європейської угоди , відповідних Правил ЄЕК ООН № 48, доданих до Угоди , ПДР , документів з питань переобладнання відповідно до Порядку переобладнання .

Постанова Кабінету Міністрів України від 30 січня 2012 року № 137 Про затвердження Порядку проведення обов`язкового технічного контролю та обсягів перевірки технічного стану транспортних засобів, технічного опису та зразка протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу визначила основні вимоги до суб`єктів проведення обов`язкового технічного контролю транспортних засобів, та їх взаємодію та вимоги до таких перевірок.

Пунктом 16 Порядку встановлено спосіб здійснення фотофіксації процесу проведення обов`язкового технічного контролю транспортного засобу під час зовнішнього огляду транспортного засобу.

Постановою Кабінету Міністрів України № 46 від 23 січня 2019 року Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України встановлено додаткові вимоги до перевірки технічного стану транспортного засобу, внесено зміни до пункту 16 Порядку, а саме - введено обов`язкову фотофіксацію процесу проведення обов`язкового технічного контролю під час зовнішнього огляду транспортного засобу із фіксацією увімкнених фар ближнього світла та протитуманних фар (за наявності). Постанова набрала чинності 01 травня 2019 року.

Рішенням окружного адміністративного суду м. Києва від 02 жовтня 2019 року № 640/7583/19 визнано протиправною та нечинною Постанову Кабінету Міністрів України від 23 січня 2019 № 46 Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України .

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 12 лютого 2020 року № 640/7583/19 рішення суду першої інстанції залишено без змін. Постанова була опублікована в інформаційному бюлетені Офіційний вісник України від 28 лютого 2020 року № 16.

Таким чином, станом на час складання протоколів перевірки транспортних засобів № 00879-00554-20 від 13 березня 2020 року, № 00879-00533-20 від 12березня 2020 року, № 00879-00564-20 від 16 березня 2020 року та № 00879-00614-20 від 19 березня 2020 року, Постанова № 137 діяла в редакції від 24 травня 2017 року ( редакція, що діяла до набрання чинності Постанови № 46).

Згідно пункту 16 Постанови № 137, в редакції станом на 24 травня 2017 року, обов`язковий технічний контроль транспортного засобу проводиться згідно з Технологічними вимогами до засобів перевірки технічного стану, обслуговування і ремонту колісного транспортного засобу, затвердженими наказом Мінінфраструктури від 15 лютого 2012 р. № 106, і Вимогами до перевірки.

Виконавець здійснює фотофіксацію процесу проведення обов`язкового технічного контролю транспортного засобу, про що попереджає замовника.

Фотофіксація процесу проведення обов`язкового технічного контролю транспортного засобу здійснюється виконавцем під час зовнішнього огляду транспортного засобу, перевірки фар, гальмової системи методом стендових випробувань з фіксацією загального вигляду транспортного засобу та номерного знака. При цьому на фотографіях обов`язково зазначаються час і дата фотофіксації, які повинні відповідати часу і даті видачі протоколу перевірки технічного стану.

Отже, виходячи із аналізу пункту 16 Постанови КМУ № 137 в редакції станом на 24 травня 2017 року, слід дійти висновку, що на час складання протоколів перевірки транспортних засобів № 00879-00554-20 від 13 березня 2020 року, № 00879-00533-20 від 12березня 2020 року, № 00879-00564-20 від 16 березня 2020 року та № 00879-00614-20 від 19 березня 2020 року при проходженні обов`язкового технічного контролю транспортних засобів здійснення фотофіксації увімкнених фар ближнього світла та протитуманних фар (за наявності) не вимагалося. Фотофіксація процесу проведення обов`язкового технічного контролю транспортного засобу мала здійснюватися виконавцем під час зовнішнього огляду транспортного засобу, перевірки фар, гальмової системи методом стендових випробувань з фіксацією загального вигляду транспортного засобу та номерного знака.

Відповідно до ст. 245 КУпАП, одним з завдань провадження в справах про адміністративне правопорушення є всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи та вирішення її в точній відповідності з законом.

Статтею 9 КУпАП передбачено, що адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ч. 2 ст. 7 КУпАП, провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Згідно з вимогами ст. 280 КУпАП, суддя при розгляді справи про адміністративне правопорушення, в числі інших визначених законом обставин, зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності.

Оцінюючи зазначені вище докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному досліджені всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю суд вважає, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбачений ч. 1 ст. 127-1 КУпАП.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 247 КУпАП , провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.

За даних обставин суд доходить до висновку, що наявні всі підстави для закриття провадження у справі за відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 8 , 247 , 278 , 280 , 284 КУпАП ,

ПОСТАНОВИВ :

Провадження в справі про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1ст. 127-1 КУпАП стосовно ОСОБА_1 закрити за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного суду протягом 10 днів з дня її винесення шляхом подання апеляційної скарги через Харківський районний суд Харківської області.

Суддя І.В. Березовська

СудХарківський районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення28.05.2020
Оприлюднено01.06.2020
Номер документу89529279
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —635/2737/20

Постанова від 28.05.2020

Адмінправопорушення

Харківський районний суд Харківської області

Березовська І. В.

Постанова від 28.05.2020

Адмінправопорушення

Харківський районний суд Харківської області

Березовська І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні