Рішення
від 21.05.2020 по справі 908/3616/19
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 34/179/19

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21.05.2020 Справа № 908/3616/19

м. Запоріжжя

Господарський суд Запорізької області у складі судді Науменка А.О.,

при секретареві судового засідання Махно О.О.,

розглянувши матеріали справи № 908/3616/19

за позовом Фізичної особи-підприємця Величка Андрія Павловича, ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОБКП НОМЕР_1 ( АДРЕСА_1 )

до відповідача Департамента комунальної власності та приватизації Запорізької міської ради, ідентифікаційний код юридичної особи 37573068 (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206)

про зобов`язання вчинити дії

За участю уповноважених представників сторін:

від позивача: не з`явився;

від відповідача: не з`явився

СУТЬ СПОРУ:

Фізична особа-підприємець Величко Андрій Павлович звернувся до Господарського суду Запорізької області з позовом від 27.12.2019 (вх. № 3888/08-07/19 від 27.12.2019) про зобов`язання Департамента комунальної власності та приватизації Запорізької міської ради підготувати та подати на найближчій сесії Запорізької міської ради проект ухвали (рішення) щодо включення нежитлового приміщення № 248 першого поверху (літ. А-9) загальною прощею 17,2 кв.м. за адресою вул . Професора Толока, 20 у м . Запоріжжя до переліку об`єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу Фізичною особою-підприємцем Величком Андрієм Павловичем, як орендарем.

Згідно з витягом з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 27 .12.2019 справу № 908/3616/19 передано на розгляд судді Науменку А.О.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 02.01.2020 у справі №908/3616/19 позовна заява прийнята судом до розгляду за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 30.01.2020 о 10 год. 30 хв., запропоновано відповідачеві надати відзив до 27.01.2020, включно.

Сторони повідомлені про час та місце розгляду справи.

24.01.2020 до канцелярії суду, у встановлений судом строк, від відповідача у справі надійшов відзив на позовну заяву з доказами направлення позивачеві.

В судовому засіданні 30.01.2020 здійснювалось фіксування судового процесу за допомогою комплексу "Акорд".

На початку судового засідання суддя оголосив склад суду у справі, перевірив явку представників сторін. Суд з`ясував наявність відводів та обізнаність представників сторін про процесуальні права та обов`язки сторін.

Відводів складу суду не заявлено. Процесуальні права та обов`язки представникам сторін відомі та зрозумілі.

Суд оголосив про отримання від відповідача відзиву та прийняття його до розгляду.

Позивач надав суду відповідь на відзив, яка також прийнята судом до розгляду.

Представники сторін надали суду пояснення з предмета доказування.

Представник відповідача просив суд відкласти підготовче засідання для підготовки заперечень на відповідь на відзив.

За наслідками судового засідання, враховуючи необхідність надання відповідачеві часу для підготовки заперечень на відповідь на відзив, суд відклав підготовче засідання. Присутні представники сторін повідомлені про дату наступного підготовчого засідання, яке призначено на 20.02.2020 о 10 год. 30 хв. в приміщенні Господарського суду Запорізької області під розписку та звукозапис.

18.02.2020 до господарського суду від відповідача у справі надійшло заперечення на відповідь на відзив.

В судовому засіданні 20.02.2020 здійснювалось фіксування судового процесу за допомогою комплексу "Акорд".

На початку судового засідання суд оголосив про надходження від відповідача заперечення на відповідь на відзив, яке прийняте судом до розгляду.

За наслідками судового засідання суд відклав підготовче засідання, повідомивши присутніх представників учасників справи про дату наступного засідання, яке призначено на 02.03.2020 об 11 год. 00 хв. в приміщенні Господарського суду Запорізької області під розписку та звукозапис.

28.02.2020 до господарського суду від відповідача надійшла заява про долучення документів до матеріалів справи.

В судовому засіданні 02.03.2020 здійснювалось фіксування судового процесу за допомогою комплексу "Акорд".

Суд продовжив підготовче засідання та оголосив про надходження від відповідача заяви про долучення документів до матеріалів справи, яку прийнято судом до розгляду.

За наслідками судового засідання 02.03.2020, суд продовжив строк підготовчого провадження на тридцять днів, та відклав підготовче засідання у справі № 908/3616/19 на 19.03.2020 о 10 год. 00 хв., про що представники сторін повідомлені в судовому засіданні під звукозапис та підпис.

19.03.2020 суд продовжив підготовче засідання. Перевірив явку представників сторін. Представники сторін в судове засідання не з`явилися. При цьому, 19.03.2020 до суду надійшла заява представника позивача про проведення підготовчого засідання за відсутності позивача.

З огляду на те, що представники позивача та відповідача у судове засідання не з`явилися, судове засідання 19.03.2020 проводилося без фіксування технічними засобами, на підставі ч. 3 ст. 222 ГПК України.

19.03.2020 до господарського суду від представника позивача надійшли письмові пояснення, які прийняті судом до розгляду.

За наслідками судового засідання, суд, на підставі ст. 185 ГПК України, постановив ухвалу про закриття підготовчого провадження та призначення справи до розгляду по суті на 07.04.2020 о 10 год. 20 хв.

07.04.2020 суд відкрив судове засідання з розгляду справи 908/3616/19 по суті. Перевірив явку представників сторін. Представники сторін в судове засідання не з`явилися, при цьому 07.04.2020 на електронну пошту суду від позивача надійшла заява про розгляд справи за відсутності сторін та від представника відповідача заява про перенесення розгляду справи. Вказані заяви не містять ЄЦП.

З огляду на те, що представники позивача та відповідача у судове засідання не з`явилися, судове засідання 07.04.2020 проводилося без фіксування технічними засобами, на підставі ч. 3 ст. 222 ГПК України.

Відповідно до Закону України від 30.03.2020 № 540-IX Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), доповнено пунктом 4 Розділ X "Прикінцеві положення", такого змісту: під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 46, 157, 195, 229, 256, 260, 288, 295, 306, 321, 341, 346, 349, а також інші процесуальні строки щодо зміни предмета або підстави позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, апеляційного оскарження, залишення апеляційної скарги без руху, повернення апеляційної скарги, подання заяви про скасування судового наказу, розгляду справи по суті , строки, на які зупиняється провадження, подання заяви про перегляд судових рішень за нововиявленими або виключними обставинами, звернення зі скаргою, оскарження рішення третейського суду, судового розгляду справи, касаційного оскарження, подання відзиву продовжуються на строк дії такого карантину.

Строк, який встановлює суд у своєму рішенні, не може бути меншим, ніж строк карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

За наслідками судового засідання, суд продовжив строк розгляду справи на час дії карантину та відклав розгляд справи на 04.05.2020 о 10 год. 00 хв.

В судовому засіданні 04.05.2020 здійснювалось фіксування судового процесу за допомогою комплексу "Акорд".

Суд продовжив судове засідання з розгляду справи 908/3616/19 по суті. Перевірив явку представників сторін. Представник відповідача в судове засідання не з`явився.

Відповідно до ч.2 ст. 216 ГПК України, якщо спір, розгляд якого по суті розпочато, не може бути вирішено в даному судовому засіданні, судом може бути оголошено перерву в межах встановлених цим Кодексом строків розгляду справи, тривалість якої визначається відповідно до обставин, що її викликали, з наступною вказівкою про це в рішенні.

За наслідками судового засідання, у зв`язку з тим, що спір не може бути вирішено в даному судовому засіданні суд оголосив перерву в судовому засіданні до 21.05.2020 о 15 год. 20 хв.

З огляду на те, що представники позивача та відповідача у судове засідання не з`явилися, судове засідання 21.05.2020 проводилося без фіксування технічними засобами, на підставі ч. 3 ст. 222 ГПК України.

Як вбачається з позовної заяви, позивач просить суд зобов`язати Департамент комунальної власності та приватизації Запорізької міської ради підготувати на подати на найближчу сесію Запорізькій міській раді проект ухвали (рішення) щодо включення нежитлового приміщення № 248 площею поверху (літ. А - 9) загальною площею 17,2 кв.м за адресою: вул . Професора Толока, 20 у м . Запоріжжі до переліку об`єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу фізичною особою - підприємцем Величком Андрієм Павловичем, як орендарем. Позовні вимоги обґрунтовані наступним: 24.11.2014 між Департаментом комунальної власності та приватизації Запорізької міської ради, Міським комунальним підприємством ОСНОВАНІЄ та Фізичною особою - підприємцем Величко Андрій Павлович укладено договір № 173/9 оренди нежитлового приміщення. Пунктами 6.3., 6.5. договору оренди передбачено, що орендар має право на реконструкцію, капітальний ремонт орендованого майна, якщо такі роботи сприяють підвищенню його вартості, здійснюються орендарем за умови обов`язкового попереднього письмового погодження з орендодавцем та балансоутримувачем. Для погодження орендар надає перелік поліпшень, обсяг запланованих робіт, кошторис витрат на проведення робіт. Приватизувати орендоване приміщення в порядку визначеному чинним законодавством. Позивачем були здійснені невід`ємні поліпшення орендованого приміщення. Відповідно до Експертного висновку № ОС-5196 будівельно-технічного дослідження серія БТЕ № 000528 від 17.09.2019, виконаного Запорізькою торгово-промисловою палатою на замовлення ФОП Величко А.П. , за результатами визначення об`єму та вартості фактично виконаних невід`ємних поліпшень у 2016 в нежитловому приміщенні № 248 загальною площею 17,2 кв.м по вул . Професора Толока, 20 в м. Запоріжжі , експертом Управління експертиз ЗТПП візуальним оглядом, контрольними вимірами та розрахунками на момент проведення огляду встановлено: вартість фактично виконаних будівельних робіт на момент проведення реконструкції в грошовому вираженні складає 45 203,51 грн.; усі виконані будівельні роботи спрямовані на покрашення фізичного (технічного) стану орендованого майна та його споживчих якостей, відокремлення яких призведе до зменшення його ринкової вартості тому ці роботи є невід`ємними поліпшеннями приміщення; будівельно-монтажні роботи, виконані орендарем в 2016 році в приміщенні № 248 по вул. Професора Толока, 20 в цілому відповідають об`єму та вартості будівельних робіт, передбачених інвестиційним кошторисом Реконструкція нежитлового приміщення № 248 загальною площею 17,2 кв.м по вул. Професора Толока, 20 в м. Запоріжжі , який був узгоджений з орендодавцем та виконані в повному обсязі, розбіжності пов`язані із коливанням цін на будматеріали та роботи. Позивач неодноразово звертався до відповідача листами щодо вирішення питання включення до переліку об`єктів, що підлягають приватизації нежитлове приміщення № 248 першого поверху (літ. А - 9) загальною площею 17,2 кв.м, за адресою: 69096, м. Запоріжжя, вул. Професора Толока, 20. До листів надавався пакет документів, необхідних для вирішення питання приватизації об`єкта. Проте, відповідач відмовив позивачу у включенні об`єкта оренди до переліку об`єктів, що підлягають приватизації. Просить позовні вимоги задовольнити.

Згідно із наявного в матеріалах справи відзиву на позовну заяву, відповідач заперечує проти задоволення позовних вимог у зв`язку із наступним: відповідно до пункту 3.1.3. Порядку приватизації об`єктів комунальної власності м. Запоріжжя, затвердженого рішенням міської ради від 05.10.2011 № 83, включення об`єкта права комунальної власності до переліку об`єктів, що підлягають приватизації здійснюється за відсутності законодавчо встановлених обмежень на приватизацію цього об`єкта. Згідно з інформацією, викладеною в листі ТОВ ЗМБТІ від 28.03.2019 № 218 в матеріалах інвентаризаційної справи на нежитлове приміщення № 248 по вул. Професора Толока, 20 за даними первинної технічної інвентаризації, проведеної станом на 18.05.1992, на першому поверсі були розташовані приміщення загального користування: коридор ХІІІ площею 11,8 кв.м, кімната ХІV площею 4,0 кв.м, колясочна ХV площею 8,1 кв.м, які використовувались із функціональним призначенням - площі загального користування . Відповідно до ст. 1 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку колясочні є допоміжними приміщеннями багатоквартирного будинку. Власникам багатоквартирного житлового будинку належать на праві спільної сумісної власності приміщення загального користування. Допоміжні приміщення приватизації не підлягають. Просить в задоволенні позовних вимог відмовити.

Також, у судовому засіданні 21.05.2020 судом розглянуто клопотання Департаменту комунальної власності та приватизації про відкладення розгляду справи до закінчення дії карантину.

11.03.2020 відповідно до статті 29 Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб" з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу "COVID-19" та з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10.03.2020 Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову №211 "Про запобігання поширенню на території України коронавірусу "COVID-19", відповідно до якої на всій території України з 12.03.2020 до 03.04.2020 установлено карантин.

Рішенням Ради суддів України від 17.03.2019 №19 затверджено Рекомендації Ради суддів України щодо встановлення особливого режиму роботи судів України задля убезпечення населення України від поширення гострих респіраторних захворювань та коронавірусу "COVID-19", який віднесено до особливо небезпечних інфекційних хвороб, відповідно до яких Рада суддів України рекомендує на період карантину встановити особливий режим роботи судів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2020 №239 були внесені зміни до вищезазначеної постанови від 11.03.2020 №211 та продовжено карантин до 24.04.2020, а постановою Кабінету Міністрів України від 22.04.2020 №291 до 11.05.2020.

04.05.2020 Кабінет Міністрів України на позачерговому засіданні ухвалив рішення про продовження карантину в Україні до 22.05.2020, однак з карантинними послабленнями з 11.05.2020, зокрема, дозволено працювати за певних умов адвокатам, нотаріусам тощо.

З 22.05.2020 почнеться другий етап послаблення карантину.

Крім того, відповідач територіально знаходиться в м. Запоріжжі та мав можливість забезпечити прибуття до Господарського суду Запорізької області свого представника для участі у судовому засіданні 21.05.2020.

На підставі викладеного, враховуючи пом`якшення карантинних обмежень, приймаючи до уваги місцезнаходження учасників справи (м. Запоріжжя), а також те, що учасниками справи реалізовані свої права щодо надання заяв по суті справи (наявність відзиву, відповіді на відзив, заперечень на відповідь на відзив у матеріалах справи) суд відмовляє в задоволенні клопотання відповідача про відкладення розгляду справи до закінчення дії карантину.

Наявні матеріали справи дозволяють розглянути справу по суті.

У судовому засіданні 21.05.2020 судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши та дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд

УСТАНОВИВ:

03.09.2014 відбулось засідання постійно діючої комісії на право оренди об`єктів права комунальної власності територіальної громади м. Запоріжжя, за результатами якої складено протокол № 2.

Як вбачається із Витягу з протоколу № 2 від 03.09.2014 на порядок денний виносилось питання щодо розгляду матеріалів учасників конкурсу на право оренди об`єктів права комунальної власності територіальної громади м. Запоріжжя та визначення переможця конкурсу на право оренди об`єкта - нежитлового приміщення першого поверху (літ. А - 9) площею 15,90 кв.м., у складі: кімнати ХІІІ площею 5,8 кв.м., кімнати ХV площею 8,1 кв.м., частини тамбуру ХІV площею 2,0 кв.м по вул. Маршала Чуйкова, 20.

На участь у конкурсі на право оренди вказаного об`єкта комунальної власності територіальної громади м. Запоріжжя подано одну заявку - від Фізичної особи - підприємця Величка Андрія Павловича, який запропонував наступні умови оренди:

Цільове призначення: організація побутового обслуговування населення - ремонту взуття.

Річну орендну плату - 5 %, яка дорівнює орендній ставці згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.1995 № 786 Про Методику розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу згідно з цільовим призначенням комунального майна.

Благодійний внесок до бюджету для вирішення соціально-економічних проблем міста у розмірі 500,00 грн.

Розглянувши надані документи та після обговорення конкурсна комісія вирішила:

Визнати переможцем конкурсу на право оренди об`єкта - нежитлового приміщення першого поверху (літ. А - 9) площею 15,90 кв.м., у складі: кімнати ХІІІ площею 5,8 кв.м., кімнати ХV площею 8,1 кв.м., частини тамбуру ХІV площею 2,0 кв.м по вул . Маршала Чуйкова, 20 , Фізичну особу - підприємця Величко Андрія Павловича, як єдиного заявника (учасника) конкурсу, надані пропозиції та подані матеріали якого відповідають всім умовам конкурсу.

24.11.2014 між Департаментом комунальної власності та приватизації Запорізької міської ради (далі - орендодавець), Міським комунальним підприємством ОСНОВАНІЄ (далі - балансоутримувач) та Фізичною особою - підприємцем Величко Андрій Павлович (далі - орендар) укладено договір № 173/9 оренди нежитлового приміщення (далі - договір оренди), відповідно до п.п. 1.1., 1.2. якого орендодавець, балансоутримувач на підставі витягу з протоколу засідання постійно діючої конкурсної комісії на право оренди об`єкта права комунальної власності територіальної громади м. Запоріжжя від 03.09.2014 № 2 передає, а орендар приймає в строкове платне користування об`єкт комунальної власності нерухоме майно - нежитлове приміщення першого поверху (літ. А - 9) площею 15,90 кв.м., у складі: кімнати ХІІІ площею 5,8 кв.м., кімнати ХV площею 8,1 кв.м., частини тамбуру ХІV площею 2,0 кв.м по вул. Маршала Чуйкова, 20, що перебуває на балансі міського комунального підприємства ОСНОВАНІЄ , вартість якого визначена у звіті про оцінку і становить за незалежною оцінкою 27 424,00 грн. станом на 30.09.2014.

Майно використовується орендарем на правах оренди для організації побутового обслуговування населення - ремонт взуття.

Орендар вступає у строкове платне користування комунальним майном з моменту підписання сторонами договору та акту прийому-передачі майна (додаток № 2 до договору).

Відповідно до п.п. 5.6., 5.7. договору оренди орендар зобов`язаний виконувати капітальний ремонт або реконструкцію орендованого комунального майна (влаштування додаткових виходів, віконних пройомів тощо) тільки з письмової згоди орендодавця, балансоутримувача, та після отримання в установленому чинними нормативно-правовими актами порядку дозвільних документів на виконання будівельних робіт.

Умови, які визначені пунктом 5.6. цього договору не розглядаються як дозвіл на здійснення поліпшень орендованого майна і не тягнуть за собою зобов`язання щодо компенсації вартості майна.

Пунктами 6.3., 6.5. договору оренди передбачено, що орендар має право на реконструкцію, капітальний ремонт орендованого майна, якщо такі роботи сприяють підвищенню його вартості, здійснюються орендарем за умови обов`язкового попереднього письмового погодження з орендодавцем та балансоутримувачем. Для погодження орендар надає перелік поліпшень, обсяг запланованих робіт, кошторис витрат на проведення робіт.

Приватизувати орендоване приміщення в порядку визначеному чинним законодавством.

Відповідно до п.п. 11.1., 11.5. - 11.7. договору оренди цей договір укладено строком на 2 роки 11 місяців, з 24.11.2014 до 24.10.2017.

Після закінчення терміну дії договору орендар, який належним чином виконував свої обов`язки за договором, має переважне право, за інших рівних умов, на укладання договору оренди на новий термін, крім випадків, якщо орендоване майно необхідне для потреб власника. У разі якщо власник майна має намір використовувати зазначене майно для власних потреб, орендодавець повинен письмово попередити про це орендаря не пізніше ніж за три місяці до закінчення строку дії договору.

У разі припинення або розірвання договору поліпшення орендованого майна, здійснені орендарем за рахунок власних коштів з письмовою згодою орендодавця визнаються власністю орендаря, якщо ці поліпшення можна відокремити без шкоди для майна. Якщо орендар за рахунок власних коштів здійснив за згодою орендодавця поліпшення орендованого майна, які неможливо відокремити від майна без заподіяння йому шкоди, витрати орендаря на здійснення поліпшення компенсуються при приватизації об`єкта оренди за рахунок зменшення вартості орендованого майна, визначеної шляхом незалежної оцінки, в межах збільшення в результаті цих поліпшень вартості орендованого майна. Вартість поліпшень орендованого майна, зроблених орендарем без згоди орендодавця, компенсації не підлягають.

У разі відсутності заяви однієї із сторін про припинення або зміну умов цього договору після закінчення його строку протягом одного місяця, договір вважається продовженим на той самий термін, при умові виконання п. 5.15. договору, та на тих самих умовах, які були передбачені цим договором.

24.11.2014 між сторонами підписано акт прийому-передачі нежитлового приміщення по вул. М. Чуйкова, 20.

До договору вносились зміни щодо оплати орендної плати, сторін тощо.

Ринкова вартість орендованого майна станом на 30.09.2014 та на момент укладання договору оренди складала 27 424,00 грн., про що свідчить Звіт з незалежної оцінки майна, зроблений ПФ LКІ на замовлення Департаменту комунальної власності та приватизації Запорізької міської ради.

Заявою від 15.12.2014 № б/н ФОП Величко А.П. звернувся до Департаменту комунальної власності та приватизації ЗМР, відповідно до якої, керуючись п.п. 5.6, 6.3. договору № 173/9 оренди нежитлового приміщення, просив надати дозвіл на проведення реконструкції нежитлового приміщення першого поверху (літ. А - 9) площею 15,9 кв. м, у м . Запоріжжі по вул. Маршала Чуйкова, 20.

Листом від 19.12.2014 № 5952/01-01-07/8760 Департамент комунальної власності та приватизації ЗМР Про надання дозволу на проведення реконструкції повідомив ФОП Величко А.П., що для отримання дозволу на проведення реконструкції нежитлового приміщення першого поверху (літ. А - 9) загальною площею 15,9 кв. м по вул. М. Чуйкова, 20 згідно договору оренди від 24.11.2014 № 173/9, необхідно надати до департаменту наступні документи:

- письмова згода департаменту житлово-комунального господарства Запорізької міської ради та балансоутримувача приміщення МКП ОСНОВАНІЄ на проведення реконструкції з влаштування окремого входу;

- висновки спеціалізованої організації щодо можливості реконструкції з влаштування окремого входу.

Листом від 11.02.2015 № 203/01-37/01 Департамент житлово-комунального господарства ЗМР Про розгляд листа по об`єкту вул. Маршала Чуйкова, 20 , повідомив ФОП Величко А.П., що розглянувши надані орендарем документи та беручи до уваги інформацію МКП ОСНОВАНІЄ департамент не буде заперечувати проти проведення за рахунок орендаря реконструкції орендованого приміщення, розташованого на першому поверсі (літ. А - 9) площею 15,9 кв.м по вул. М. Чуйкова, 20 за умови надання до МКП Основаніє : довідки про відсутність заборгованості за орендну плату та експлуатаційні витрати, копії технічного паспорту на нежитлове приміщення, копій діючих договорів на водопостачання, опалення, вивіз сміття, електропостачання, письмової згоди на реконструкцію орендованого нежитлового приміщення від департаменту комунальної власності та приватизації ЗМР, узгодження проекту реконструкції та отримання дозвільних документів на виконання будівельних робіт у встановленому порядку, відповідно до діючого законодавства України.

Листом від 18.12.2015 № 16304/11 МКП Основаніє погодило проектну та кошторисну документацію, та повідомило ФОП Величко А.П., що не має заперечень проти проведення реконструкції в орендованому нежитловому приміщенні по вул. Маршала Чуйкова, 20.

Листом від 29.01.2016 № 0467/01/01-07/8665 Департамент комунальної власності та приватизації Запорізької міської ради Про надання дозволу на проведення реконструкції , Департамент комунальної власності та приватизації ЗМР відповідно до ст. 18-1 Закону України Про оренду державного та комунального майна надав згоду на проведення реконструкції нежитлового приміщення першого поверху (літ. А - 9) загальною площею 15,90 кв.м., у складі: кімнати ХІІІ площею 5,8 кв.м., кімнати ХV площею 8,1 кв.м., частини тамбуру ХІV площею 2,0 кв.м по вул . Маршала Чуйкова, 20 , яке ФОП Величко А.П. орендує згідно договору оренди від 24.11.2014 № 173/9 та узгодив наданий кошторис на проведення реконструкції зазначеного нежитлового приміщення на суму 60 541,00 грн. з ПДВ.

Позивачем здійснені поліпшення орендованого майна.

В матеріалах справи міститься Декларація про початок виконання будівельних робіт (крім об`єктів інженерно-транспортної інфраструктури) від 06.10.2015 № ЗП 08215227442237 Реконструкція нежитлового приміщення під майстерню по ремонту взуття за адресою: вул. Маршала Чуйкова, 20, м. Запоріжжя. Вид будівництва: реконструкція. ІІ категорія складності.

Відповідно до Декларації про готовність об`єкта, який належить до І - ІІІ категорії складності № ЗП 142161681098 від 29.06.2016, місцезнаходження об`єкта: вул. Маршала Чуйкова, 20, м. Запоріжжя, 69069. Дата початку будівництва: 06.10.2015. Дата закінчення будівництва: 24.05.2016. Строк введення об`єкта в експлуатація: 2 квартал 2016. Загальна площа будівлі - 17,2 кв.м. Об`єкт закінчений та готовий до експлуатації.

Відповідно до Висновку про вартість майна, здійсненого ПП Дніпротех і К та затвердженого Директором департаменту комунальної власності та приватизації Запорізької міської ради 20.02.2018, ринкова вартість об`єкта оцінки (нежитлове приміщення № 248 першого поверху (літ. А - 9), загальною площею 17,2 кв м, за адресою: м. Запоріжжя, вул. Професора Толока, 20) станом на 30.09.2017 становила59 890,00 грн. без ПДВ.

Листом від 30.07.2018 № 4268/03 Департамент з управління житлово-комунальним господарством КП Наше місто ЗМР погодило позивачу акт від 25.05.2016 виконаних будівельних робіт при проведенні реконструкції нежитлового приміщення за адресою: м. Запоріжжя, вул. Професора Толока, 20.

Відповідно до листа ТОВ ЗМБТІ від 13.08.2018 № 7757 призначення орендованого майна після реконструкції - комунально-побутове, яке визначено згідно із його фактичним використанням.

Відповідно до листа Департаменту з управління ЖКГ від 03.09.2018 № 4878/01-06 приміщення № 248, яке розташоване на першому поверсі житлового будинку по вул. Професора Толока, 20 зареєстровано за територіальною громадою міста Запоріжжя в особі ЗМР як ізольоване нежитлове приміщення комунальної власності.

Як вбачається з експлікації приміщень інвентаризаційної справи по об`єкту нерухомості № 248 за адресою: м. Запоріжжя, вул. Професора Толока, 20, до плану поверхів нежитлового приміщення № 248 літера А - 9, вул. Професора Толока, 20 в м. Запоріжжі, приміщення № 248 складається: коридор допоміжною площею 2,0 кв. м, майстерня основною площею 7,0 кв.м, санвузол допоміжною площею 1,3 кв.м, майстерня основною площею 6,9 кв.м. Всього, 17,2 кв. м (13,9 кв.м. основна площа, 3,3 кв. м допоміжна площа). Призначення приміщень - комунально-побутове.

Відповідно до Відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно:

Реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1474553523101.

Об`єкт нерухомого майна: нежитлове приміщення (майстерня по ремонту взуття), об`єкт житлової нерухомості: Ні.

Опис об`єкта: загальна площа 17,2 кв.м.

Адреса: Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Толока професора, 20 , приміщення 248.

Підстава виникнення права власності: розпорядження, серія та номер: 644р, виданий 23.09.2016, видавник: Голова районної адміністрації Запорізької міської ради по Дніпровському району, Онода К.К.; технічний паспорт, серія та номер: б/н, виданий 23.08.2016, видавник: ТОВ ЗМБТІ ; довідка, серія та номер: 11862/01-04, виданий 29.11.2017, видавник: Департамент з управління житлово-комунальним господарством, КП Наше місто Запорізької міської ради; повідомлення, серія та номер: 11 -28-00532, виданий 29.01.2018, видавник: Регіональне відділення Фонду державного майна України по Запорізькій області.

Форма власності: комунальна.

Власник: територіальна громада міста Запоріжжя в особі Запорізької міської ради.

Актом перевірки виконання умов договору оренди від 24.11.2014 № 173/9 нежитлового приміщення по вул. Професора Толока , 20 № б/н від 18.01.2019 встановлено, що орендарем - ФОП Величко А.П. умови договору виконуються в повному обсязі.

Відповідно до бухгалтерської довідки КП ВРЕЖО № 7 № 25/01/2019 станом на 25.01.2019 заборгованість з орендної плати за договором оренди № 173/9 від 24.11.2014 у ФОП Величко А.П. (орендар) відсутня.

Листом № б/н від 11.02.2019 позивач звернувся до відповідача щодо включення до переліку об`єктів, що підлягають приватизації нежитлового приміщення № 248 першого поверху (літ. А - 9) загальною площею 17,2 кв.м, за адресою: 69096, м. Запоріжжя, вул. Професора Толока, 20. До листа надано пакет документів необхідних для вирішення питання приватизації об`єкта.

Листом від 11.03.2019 № 1176/01/01-07/1098 Департамент комунальної власності та приватизації ЗМР продовжив строки розгляду листа від 11.02.2019 до 29.03.2019.

Листом від 29.03.2019 № 1535/01/01-07/ Департамент комунальної власності та приватизації ЗМР повідомив ФОП Величко А.П. наступне: відповідно до пункту 3.1.3. Порядку приватизації об`єктів комунальної власності м. Запоріжжя, затвердженого рішенням міської ради від 05.10.2011 № 83, включення об`єкта права комунальної власності до переліку об`єктів, що підлягають приватизації здійснюється за відсутності законодавчо встановлених обмежень на приватизацію цього об`єкта.

Згідно з інформацією, викладеною в листі ТОВ ЗМБТІ від 28.03.2019 № 218 в матеріалах інвентаризаційної справи на нежитлове приміщення № 248 по вул. Професора Толока, 20 за даними первинної технічної інвентаризації, проведеної станом на 18.05.1992, на першому поверсі були розташовані приміщення загального користування: коридор ХІІІ площею 11,8 кв.м, кімната ХІV площею 4,0 кв.м, колясочна ХV площею 8,1 кв.м, які використовувались із функціональним призначенням - площі загального користування .

Відповідно до ст. 1 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку колясочні є допоміжними приміщеннями багатоквартирного будинку.

Власникам багатоквартирного житлового будинку належать на праві спільної сумісної власності приміщення загального користування. Допоміжні приміщення приватизації не підлягають. Також, надано інформацію щодо виконаних поліпшень.

15.04.2019 позивач повторно звернувся до відповідача щодо включення до переліку об`єктів, що підлягають приватизації нежитлове приміщення № 248 першого поверху (літ. А - 9) загальною площею 17,2 кв.м, за адресою: 69096, м. Запоріжжя, вул. Професора Толока, 20.

Листом від 15.05.2019 № 2290/01/01-07/ Департамент комунальної власності та приватизації ЗМР повідомив позивачу додатково до інформації зазначеної у листі від 29.03.2019, що в департаменті відсутні будь-які експертні висновки або інші документи, що підтверджують зміну статусу допоміжності приміщення № 248 (літ. А - 9) за адресою: вул. Професора Толока, 20.

Відповідно до Експертного висновку № ОС-5196 будівельно-технічного дослідження серія БТЕ № 000528 від 17.09.2019, виконаного Запорізькою торгово-промисловою палатою на замовлення ФОП Величко А . П . , за результатами визначення об`єму та вартості фактично виконаних невід`ємних поліпшень у 2016 в нежитловому приміщенні № 248 загальною площею 17,2 кв.м по вул . Професора Толока, 20 в м. Запоріжжі , експертом Управління експертиз ЗТПП візуальним оглядом, контрольними вимірами та розрахунками на момент проведення огляду встановлено:

- вартість фактично виконаних будівельних робіт на момент проведення реконструкції в грошовому вираженні складає 45 203,51 грн.,

- усі виконані будівельні роботи спрямовані на покрашення фізичного (технічного) стану орендованого майна та його споживчих якостей, відокремлення яких призведе до зменшення його ринкової вартості тому ці роботи є невід`ємними поліпшеннями приміщення,

- будівельно-монтажні роботи, виконані орендарем в 2016 році в приміщенні № 248 по вул. Професора Толока, 20 в цілому відповідають об`єму та вартості будівельних робіт, передбачених інвестиційним кошторисом Реконструкція нежитлового приміщення № 248 загальною площею 17,2 кв.м по вул. Професора Толока, 20 в м. Запоріжжі , який був узгоджений з орендодавцем та виконані в повному обсязі, розбіжності пов`язані із коливанням цін на будматеріали та роботи.

Фактична відмова відповідача на включення об`єкта оренди до переліку об`єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу стала підставою для звернення позивача до суду, оскільки з боку позивача виконані всі необхідні умови для початку процедури приватизації орендованого нежитлового приміщення № 248 по вул. Професора Толока, 20 в м . Запоріжжі .

Проаналізувавши фактичні обставини справи, оцінивши представлені докази, заслухавши представників позивача, суд вважає, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Правовідносини сторін є господарськими.

Згідно з ч. 1 ст. 175 ГК України, майново-господарськими визнаються цивільно-правові зобов`язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності, в силу яких зобов`язана сторона повинна вчинити певну господарську дію на користь другої сторони або утримуватися від певної дії, а управнена сторона має право вимагати від зобов`язаної сторони виконання її обов`язку. Майнові зобов`язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених Господарським кодексом України.

За своєю правовою природою, договір по даній справі є договором оренди комунального майна.

У відповідності до ст. 283 ГК України, за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності. У користування за договором оренди передається індивідуально визначене майно виробничо-технічного призначення (або цілісний майновий комплекс), що не втрачає у процесі використання своєї споживчої якості (неспоживна річ). До відносин оренди застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Оскільки орендоване майно є комунальним, на спірні правовідносини поширюється дія Закону України Про оренду державного та комунального майна .

Згідно зі ст. 2 Закону України Про оренду державного та комунального майна орендою є засноване на договорі строкове платне користування майном, необхідним орендареві для здійснення підприємницької та іншої діяльності.

Між сторонами було укладено договір № 173/9 оренди нежитлового приміщення від 24.11.2014.

Відповідно до ч.ч. 1- 3 ст. 18 Закону України Про приватизацію державного і комунального майна приватизація об`єктів державної або комунальної власності, переданих в оренду, здійснюється шляхом продажу на аукціоні або шляхом викупу, якщо виконуються умови, передбачені частиною другою цієї статті.

Орендар одержує право на викуп орендованого майна (будівлі, споруди, нежитлового приміщення) за ціною, визначеною за результатами його незалежної оцінки, якщо виконується кожна з таких умов:

орендарем здійснено поліпшення орендованого майна, які неможливо відокремити від відповідного об`єкта без заподіяння йому шкоди, в розмірі не менш як 25 відсотків ринкової вартості майна, визначеної суб`єктом оціночної діяльності для цілей оренди майна;

орендар отримав письмову згоду орендодавця на здійснення невід`ємних поліпшень, які надають йому право на приватизацію майна шляхом викупу;

невід`ємні поліпшення виконані в межах трирічного строку з дати визначення ринкової вартості майна для цілей укладання договору оренди або для цілей продовження договору оренди;

здійснення і склад невід`ємних поліпшень, у тому числі невід`ємний характер поліпшень, підтверджені висновком будівельної експертизи, а вартість невід`ємних поліпшень, підтверджених висновком будівельної експертизи, визначена суб`єктом оціночної діяльності;

орендар належно виконує умови договору оренди, відсутня заборгованість з орендної плати;

договір оренди є чинним на момент приватизації.

Надання згоди орендодавця на здійснення невід`ємних поліпшень здійснюється в порядку, визначеному Фондом державного майна України або представницьким органом місцевого самоврядування.

Орендар, який виконав умови, передбачені частиною другою цієї статті, має право на приватизацію об`єкта шляхом викупу.

Наказом Фонду Державного майна України від 27.02.2004 № 377 затверджено Порядок оцінки орендованого нерухомого майна, що мітить невід`ємні поліпшення, здійсненні за час його оренди, під час приватизації (далі - Порядок), відповідно до п. 1.1. якого цей Порядок установлює вимоги до проведення незалежної оцінки орендованого нерухомого майна (крім земельних ділянок), що містить невід`ємні поліпшення (далі - орендоване нерухоме майно), під час приватизації способами, визначеними законодавством, а також процедур ідентифікації невід`ємних поліпшень, здійснених за рахунок коштів орендаря.

Порядок застосовується для оцінки орендованого нерухомого майна, що перебуває у державній, комунальній власності або належить Автономній Республіці Крим, щодо якого прийнято рішення про приватизацію та компенсацію орендарю вартості невід`ємних поліпшень, здійснених за рахунок коштів орендаря.

Невід`ємними поліпшеннями орендованого майна є здійснені орендарем за час оренди заходи, спрямовані на покращення фізичного (технічного) стану орендованого майна та (або) його споживчих якостей, відокремлення яких призведе до зменшення його ринкової вартості.

Відповідно до п.п. 2.1., 2.2. Порядку ідентифікацією поліпшень орендованого нерухомого майна (далі - ідентифікація поліпшень) є встановлення суб`єктом оціночної діяльності - суб`єктом господарювання факту відповідності підтверджувальних документів, наданих орендарем, про здійснені ним заходи, спрямовані на покращення фізичного (технічного) стану орендованого нерухомого майна та (або) його споживчих якостей (далі - поліпшення), наявним поліпшенням, які неможливо відокремити від відповідного об`єкта без завдання йому шкоди і які здійснені за рахунок коштів орендаря та за згодою орендодавця.

Ідентифікуються поліпшення, що здійснені протягом строку дії договору оренди та наявні на дату оцінки.

Підтверджувальні документи про здійснені орендарем поліпшення, що подаються ним до відповідного органу приватизації, включають:

договір оренди, укладений з дотриманням вимог законодавства;

письмову згоду орендодавця на здійснення орендарем поліпшень орендованого нерухомого майна за його кошти;

погоджену орендодавцем проектно-кошторисну документацію на проведення поліпшень, підписані замовником і підрядником акти виконаних будівельних робіт, копії документів, що підтверджують проведені орендарем розрахунки за виконані поліпшення орендованого нерухомого майна, у тому числі придбані матеріали, конструкції тощо;

аудиторський висновок щодо підтвердження фінансування здійснених поліпшень орендованого нерухомого майна за рахунок коштів орендаря. Аудиторський висновок має містити розшифровку періодів освоєння, напрямів та джерел фінансування поліпшень, у тому числі за рахунок коштів орендаря, з посиланням на підтверджувальні документи;

довідку, видану орендарем та завірену аудитором, про суму витрат, понесених орендарем у зв`язку із здійсненням поліпшень, яка віднесена орендарем на збільшення вартості його необоротних активів, у розмірі, який перевищує встановлену законодавством з питань оподаткування частку витрат для включення їх до валових витрат. При визначенні суми зазначених витрат ураховується невідшкодована орендодавцю вартість придатних для подальшого використання будівельних матеріалів, виробів, конструкцій, устаткування, отриманих орендарем під час здійснення поліпшень;

інші документи, необхідні для виконання положень цього Порядку.

Пунктами 6.3., 6.5. договору оренди передбачено, що орендар має право на реконструкцію, капітальний ремонт орендованого майна, якщо такі роботи сприяють підвищенню його вартості, здійснюються орендарем за умови обов`язкового попереднього письмового погодження з орендодавцем та балансоутримувачем. Для погодження орендар надає перелік поліпшень, обсяг запланованих робіт, кошторис витрат на проведення робіт.

Приватизувати орендоване приміщення в порядку визначеному чинним законодавством.

З матеріалів справи вбачається, що позивачем здійснені поліпшення орендованого майна з згоди орендодавця та інших уповноважених органів, що підтверджується листуванням між сторонами наявним у матеріалах справи.

В матеріалах справи міститься Декларація про початок виконання будівельних робіт (крім об`єктів інженерно-транспортної інфраструктури) від 06.10.2015 № ЗП 08215227442237 Реконструкція нежитлового приміщення під майстерню по ремонту взуття за адресою: вул. Маршала Чуйкова, 20, м. Запоріжжя. Вид будівництва: реконструкція. ІІ категорія складності.

Відповідно до Декларації про готовність об`єкта, який належить до І - ІІІ категорії складності № ЗП 142161681098 від 29.06.2016, місцезнаходження об`єкта: вул. Маршала Чуйкова, 20, м. Запоріжжя, 69069. Дата початку будівництва: 06.10.2015. Дата закінчення будівництва: 24.05.2016. Строк введення об`єкта в експлуатація: 2 квартал 2016. Загальна площа будівлі - 17,2 кв.м. Об`єкт закінчений та готовий до експлуатації.

Станом на 21.05.2020 вказану декларацію не визнано незаконною і не скасовано.

Відповідно до Висновку про вартість майна, здійсненого ПП Дніпротех і К та затвердженого Директором департаменту комунальної власності та приватизації Запорізької міської ради 20.02.2018, ринкова вартість об`єкта оцінки (нежитлове приміщення № 248 першого поверху (літ. А - 9), загальною площею 17,2 кв м, за адресою: м . Запоріжжя, вул. Професора Толока , 20) станом на 30.09.2017 становила59 890,00 грн. без ПДВ.

Відповідно до Експертного висновку № ОС-5196 будівельно-технічного дослідження серія БТЕ № 000528 від 17.09.2019, виконаного Запорізькою торгово-промисловою палатою на замовлення ФОП Величко А.П. , за результатами визначення об`єму та вартості фактично виконаних невід`ємних поліпшень у 2016 в нежитловому приміщенні № 248 загальною площею 17,2 кв.м по вул . Професора Толока, 20 в м. Запоріжжі , експертом Управління експертиз ЗТПП візуальним оглядом, контрольними вимірами та розрахунками на момент проведення огляду встановлено:

- вартість фактично виконаних будівельних робіт на момент проведення реконструкції в грошовому вираженні складає 45 203,51 грн.,

- усі виконані будівельні роботи спрямовані на покрашення фізичного (технічного) стану орендованого майна та його споживчих якостей, відокремлення яких призведе до зменшення його ринкової вартості тому ці роботи є невід`ємними поліпшеннями приміщення,

- будівельно-монтажні роботи, виконані орендарем в 2016 році в приміщенні № 248 по вул. Професора Толока, 20 в цілому відповідають об`єму та вартості будівельних робіт, передбачених інвестиційним кошторисом Реконструкція нежитлового приміщення № 248 загальною площею 17,2 кв.м по вул . Професора Толока, 20 в м. Запоріжжі , який був узгоджений з орендодавцем та виконані в повному обсязі, розбіжності пов`язані із коливанням цін на будматеріали та роботи.

Згідно із матеріалами справи позивач сумлінно виконував умови договору оренди нежитлового приміщення, заборгованість зі сплати орендної плати відсутня.

Актом перевірки виконання умов договору оренди від 24.11.2014 № 173/9 нежитлового приміщення по вул. Професора Толока, 20 № б/н від 18.01.2019 встановлено, що орендарем - ФОП Величко А.П. умови договору виконуються в повному обсязі.

Відповідно до бухгалтерської довідки КП ВРЕЖО № 7 № 25/01/2019 станом на 25.01.2019 заборгованість з орендної плати за договором оренди № 173/9 від 24.11.2014 у ФОП Величко А.П. (орендар) відсутня.

Рішенням Запорізької міської ради від 05.10.2011 № 83 затверджено Програму приватизації об`єктів комунальної власності м. Запоріжжя, відповідно до п.п. 3.1.1., 3.1.3., 3.2. якої:

Переліки об`єктів, що підлягають приватизації, готує орган приватизації та подає їх на затвердження міській раді за попереднім погодженням з постійною комісією міської ради з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації та земельних відносин (надалі - постійна комісія міської ради) в порядку, встановленому цією Програмою, та з урахуванням пропозицій відповідних структурних підрозділів міської ради, балансоутримувачів тощо.

Включення об`єктів комунальної власності до переліку об`єктів, що підлягають приватизації, здійснюється з ініціативи органу, який уповноважений управляти комунальним майном, органу приватизації або покупців (заявників) та відповідно до цієї Програми.

Разом з заявою про включення об`єкта до переліку об`єктів, що підлягають приватизації, для визначення способу приватизації заявник також подає до органу приватизації такі документи:

копію договору оренди будівлі (споруди, приміщення) зі змінами та доповненнями;

довідку орендодавця стосовно належного виконання орендарем умов договору оренди на дату подання заяви;

довідку орендодавця (балансоутримувача) про залишкову вартість орендованого майна на останню звітну дату;

довідку орендодавця (балансоутримувача) про заборгованість з орендної плати на дату подання заяви;

згоду орендодавця на проведення поліпшень на об`єкті оренди;

підтверджувальний документ орендодавця або балансоутримувача, погоджений орендодавцем, про факт здійснення орендарем невід`ємних поліпшень на об`єкті оренди за час оренди та його суму;

проектно-кошторисну документацію на проведення поліпшень, погоджену орендодавцем;

акти приймання-передачі виконаних робіт, пов`язаних з поліпшеннями орендованого майна, підписані замовником і підрядником;

відомість за підписом відповідальних осіб орендаря та завірена його печаткою, що підтверджує фактично сплачені орендарем кошти за проведення робіт, пов`язаних з поліпшенням орендованого майна, у тому числі за придбані матеріали;

копії платіжних документів, що підтверджують проведені орендарем розрахунки за виконані поліпшення орендованого майна (у тому числі за придбані матеріали);

аудиторський висновок про джерела фінансування виконаних робіт та придбаних матеріалів;

копію звіту про незалежну оцінку об`єкта оренди;

технічний паспорт на об`єкт нерухомості, виданий ОП Запорізьке міжміське бюро технічної інвентаризації;

правоустановчий документ, який підтверджує, що об`єкт є власністю територіальної громади м. Запоріжжя в особі Запорізької міської ради.

Усі копії документів, що подаються до органу приватизації, мають бути належним чином завірені.

Додаткові відомості або документи, що не передбачені формою заяви, але необхідні для її розгляду та прийняття рішення, надаються органу приватизації за згодою заявника.

У випадку, коли орендарем здійснені за рахунок власних коштів за згодою орендодавця (що має бути відображено у договорі оренди) поліпшення орендованого об`єкта, які не можливо відокремити від об`єкта без заподіяння йому шкоди, вартістю не менш як 25 відсотків залишкової (відновної за вирахуванням зносу) вартості об`єкта (у разі перебування майна у віданні департаменту комунальної власності та приватизації міської ради - від вартості об`єкта, визначеної суб`єктом оціночної діяльності на дату передачі цього об`єкта в оренду), а також виконані зобов`язання в повному обсязі по впорядкуванню прилеглої до об`єкту території в порядку, визначеному відповідними договорами, орендар об`єкта має право на його викуп.

Обов`язок доведення факту наявності невід`ємних поліпшень об`єкта, що підлягає приватизації, та його суми покладається на орендодавця і орендаря.

Факт наявності невід`ємних поліпшень орендованого нежитлового приміщення підтверджується матеріалами справи, зокрема: Декларацією про готовність об`єкта № ЗП 142161681098 від 29.06.2016, листом від 30.07.2018 № 4268/03 Департамента з управління житлово-комунальним господарством КП Наше місто , листом ТОВ ЗМБТІ від 13.08.2018 № 7757, Висновком про вартість майна, затвердженого Директором департаменту комунальної власності та приватизації ЗМР 20.02.2018, Експертним висновком № ОС-5196 будівельно-технічного дослідження серія БТЕ № 000528 від 17.09.2019.

Листом № б/н від 11.02.2019 позивач звернувся до відповідача щодо включення до переліку об`єктів, що підлягають приватизації нежитлове приміщення № 248 першого поверху (літ. А - 9) загальною площею 17,2 кв.м, за адресою: 69096, м. Запоріжжя, вул. Професора Толока, 20. До листа надано пакет документів необхідних для вирішення питання приватизації об`єкта. Проте, отримав відмову у включенні об`єкта до переліку майна, що підлягає приватизації.

15.04.2019 позивач повторно звернувся до відповідача щодо включення до переліку об`єктів, що підлягають приватизації нежитлове приміщення № 248 першого поверху (літ. А - 9) загальною площею 17,2 кв.м, за адресою: 69096, м. Запоріжжя, вул. Професора Толока, 20. На вказаний лист, відповідач також відповів відмовою.

Відповідно до п. 30 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об`єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об`єктів права комунальної власності; вирішення питань про придбання в установленому законом порядку приватизованого майна, про включення до об`єктів комунальної власності майна, відчуженого у процесі приватизації, договір купівлі-продажу якого в установленому порядку розірвано або визнано недійсним, прийняття рішення про здійснення державно-приватного партнерства щодо об`єктів комунальної власності, у тому числі на умовах концесії, про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.

Відповідно до ст.ст. 10, 12, 13, 14, 15 Регламенту Запорізької міської ради рада проводить свою роботу сесійно. Сесія ради складається з пленарних засідань та засідань постійних комісій. Порядок скликання сесії ради визначаються законом і цим Регламентом.

Сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал, а з питань відведення земельних ділянок - не рідше ніж один раз на місяць.

Позачергові сесії ради скликаються у випадках, передбачених чинним законодавством та цим Регламентом.

Чергові сесії скликаються, як правило, в останню середу місяця. У разі, якщо на останню середу місяця припадає святковий або неробочий день, то сесія ради переноситься на найближчу середу.

Порядок денний сесії ради формує міський голова після проведення консультацій із Погоджувальною радою та враховуючи: затверджений план роботи ради; пропозиції секретаря ради; пропозиції депутатських фракцій, постійних комісій, депутатів; пропозиції, внесені у порядку місцевих ініціатив та громадських слухань.

Проект рішення ради має містити:

- назву документа;

- преамбулу з посиланням на відповідні законодавчі та нормативні акти із зазначенням номерів статей, частин, пунктів та підпунктів;

- додатки (якщо вони є);

- письмові зауваження до проектів рішень ради (за наявності), при погодженні, відповідно до ч. 2 статті 14 цього Регламенту, тексти таких зауважень обов`язково додаються до матеріалів проектів рішень;

- назву суб`єкта подання, його підпис. Якщо суб`єктом подання є виконавчий орган ради, то проект рішення ради підписує заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради відповідно до розподілу функціональних обов`язків або керівник відповідного виконавчого органу ради.

Проекти рішень ради про внесення змін чи доповнень до рішень ради подаються до управління по забезпеченню роботи ради з доданням копій рішень ради, яке підлягає зміні чи доповненню.

До проекту рішення ради додається пояснювальна записка з обґрунтуванням необхідності прийняття рішення.

Проект рішення має бути обов`язково погоджений (на звороті останнього аркушу):

- заступником міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради, відповідно до розподілу функціональних обов`язків;

- директором департаменту правового забезпечення Запорізької міської ради або його заступником;

- суб`єктом подання проекту рішення.

Перелік осіб, які погоджують (візують) проект рішення з питань, що належать до окремої сфери правовідносин, може бути встановлено окремим рішенням ради.

За наявності у того, хто погоджує (візує), зауважень і пропозицій, вони викладаються на окремому аркуші у формі зауважень до проекту рішення або окремої думки. Суб`єкти внесення проектів рішень зобов`язані подавати проект рішення із погоджувальними підписами (візами). Отримання погоджувальних підписів (віз) є обов`язком суб`єкта подання проекту. У випадках, коли суб`єктами подання проекту рішення є депутати, депутатські фракції (групи) або постійні комісії - отримання погоджувальних підписів (віз) здійснюється управлінням по забезпеченню роботи ради, крім погоджувальних підписів (віз) голів відповідних постійних комісій, що ініціювали подання.

Вищевказані зауваження або пропозиції негайно, але не пізніше наступного робочого дня, з дня їх винесення, оприлюднюються на сторінці відповідного проекту рішення на офіційному порталі Запорізької міської влади.

Проекти рішень з питань, які належать до однієї сфери правовідносин (однопредметні рішення) або пов`язані між собою можуть вноситися на розгляд ради одним проектом рішення з доданням згідно переліку проектів рішень, які планується затвердити. Внесення пропозицій (поправок) і прийняття рішення проводиться з кожного питання переліку окремо. Прийняття рішень з усього переліку питань може проводитися одним голосуванням після прийняття відповідного процедурного рішення ради.

Проект рішення, що планується винести на розгляд ради, подається секретарю ради (управлінню по забезпеченню роботи ради) у друкованій та електронній формах із погоджувальними підписами (візами) не пізніше як за 20 робочих днів до дати його розгляду на пленарному засіданні з метою прийняття, крім обумовлених Регламентом випадків термінового розгляду питань.

Відповідач у відзиві посилається на те, що нежитлове приміщення № 248 за адресою: вул. Професора Толока, 20 у м . Запоріжжі є приміщенням колясочної, тобто допоміжними приміщеннями багатоквартирного будинку. Власникам багатоквартирного житлового будинку належать на праві спільної сумісної власності приміщення загального користування. Допоміжні приміщення приватизації не підлягають.

Проте, відповідно до Відомостей з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, власником об`єкта загальною площею 17,2 кв.м, за адресою: Запорізька область, м. Запоріжжя, вул. Толока професора, 20, приміщення 248, є територіальна громада міста Запоріжжя в особі Запорізької міської ради.

Як вбачається з експлікації приміщень інвентаризаційної справи по об`єкту нерухомості № 248 за адресою: м. Запоріжжя, вул. Професора Толока, 20, до плану поверхів нежитлового приміщення № 248 літера А - 9, вул. Професора Толока, 20 в м. Запоріжжі, приміщення № 248 складається: коридор допоміжною площею 2,0 кв. м, майстерня основною площею 7,0 кв.м, санвузол допоміжною площею 1,3 кв.м, майстерня основною площею 6,9 кв.м. Всього, 17,2 кв. м (13,9 кв.м. основна площа, 3,3 кв. м допоміжна площа). Призначення приміщень - комунально-побутове.

Таким чином, внаслідок погодженої реконструкції було створено нову річ - комунально-побутове приміщення - майстерню, право власності на яку було зареєстровано за відповідачем у встановленому законом порядку, на підставі діючої декларації про готовність об`єкта № ЗП 142161681098 від 29.06.2016, що спростовує позицію відповідача щодо неможливості приватизації спірного приміщення позивачем.

Задовольняючи позов, суд виходить із визначення позивачем найбільш ефективного способу захисту порушеного права відповідно до вказаної в позові вимоги.

Отже, позовні вимоги позивача є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до вимог ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір покладається на відповідача.

Керуючись ст.ст. 129, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Зобов`язати Департамент комунальної власності та приватизації Запорізької міської ради, ідентифікаційний код юридичної особи 37573068 (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206) підготувати на подати на найближчу сесію Запорізькій міській раді проект ухвали (рішення) щодо включення нежитлового приміщення № 248 площею поверху (літ. А - 9) загальною площею 17,2 кв.м за адресою: вул. Професора Толока, 20 у м. Запоріжжі до переліку об`єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу фізичною особою - підприємцем Величком Андрієм Павловичем, як орендарем.

3. Стягнути з Департамента комунальної власності та приватизації Запорізької міської ради, ідентифікаційний код юридичної особи 37573068 (69105, м. Запоріжжя, пр. Соборний, буд. 206) на користь Фізичної особи-підприємця Величка Андрія Павловича, ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОБКП НОМЕР_1 ( АДРЕСА_1 ) судовий збір у розмірі 1 921 (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна) грн. 00 коп.

4. Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 241 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Відповідно до п. 17.5 Розділу ХI Перехідних положень ГПК України апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Апеляційна скарга може бути подана до Центрального апеляційного господарського суду через Господарський суд Запорізької області протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено та підписано 01.06.2020.

Суддя А.О. Науменко

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення21.05.2020
Оприлюднено02.06.2020
Номер документу89538260
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/3616/19

Судовий наказ від 22.10.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

Судовий наказ від 22.10.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

Постанова від 06.10.2020

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Білецька Людмила Миколаївна

Ухвала від 08.09.2020

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Білецька Людмила Миколаївна

Ухвала від 20.07.2020

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Білецька Людмила Миколаївна

Ухвала від 30.06.2020

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Білецька Людмила Миколаївна

Рішення від 21.05.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

Ухвала від 04.05.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

Ухвала від 07.04.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

Ухвала від 19.03.2020

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Науменко А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні