Рішення
від 01.06.2020 по справі 160/3061/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 червня 2020 року Справа № 160/3061/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Жукової Є.О.,

розглянувши у порядку письмового провадження у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (вул. Короленка, 4, м. Дніпро, 49600) до ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ СОЛОНЯНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (ЗЗСО СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ ) (вул. Строменко, буд.50, смт. Солоне, Солонянський район, Дніпропетровська область, 52400) про застосування заходів реагування, -

ВСТАНОВИВ :

18 березня 2020 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (вул. Короленка, 4, м. Дніпро, 49600) до ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ СОЛОНЯНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (ЗЗСО СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ ) (вул. Строменко, буд.50, смт. Солоне, Дніпропетровська обл., 52400) про застосування заходів реагування.

Вищевказану справу розподілено судді Жуковій Є.О.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.03.2020 р., провадження у справі №160/3061/20 було відкрито за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.03.2020 р. клопотання Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області про відстрочення сплати судового збору до ухвалення судового рішення у справі за його позовною заявою до ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ СОЛОНЯНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (ЗЗСО СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ ) про застосування заходів реагування або звільнити від сплати судового збору, - задоволено частково.

Відстрочено сплату судового збору Головному управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області при поданні позовної заяви за позовом до ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ СОЛОНЯНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (ЗЗСО СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ ) про застосування заходів реагування, до ухвалення судового рішення у справі.

В іншій частині заявленого клопотання - відмовлено.

Позовні вимоги позивач обґрунтовує наступним.

У період з 17.12.2019 по 23.12.2019 відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності проведено позапланову перевірку ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ СОЛОНЯНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі - ЗЗСО СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ ) за адресою: Дніпропетровська обл., Солонянський район, селище міського типу Солоне, вул.. Строменко, буд. 50.

Актом перевірки об`єктів ЗЗСО "СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ" щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 23.12.2019 №83 (далі - Акт) встановлені порушення Кодексу цивільного захисту України № 5403-УІ (далі - КЦЗУ); Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697 (далі - ППБУ); Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 15.08.2016 №974, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 08.09.2016 за № 1229/29359 (далі - ППБУ для закладів освіти); Державних будівельних норм України Системи протипожежного захисту , затверджено наказом Мінрегіону України від 13.11.2014 №312 (далі - ДБН В.2.5-56:2014); Національного стандарту України Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування, і технічного обслуговування (далі - ДСТУ-Н СЕИ/ТБ 54-14:2009); Державних будівельних норм України Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування затверджено наказом Мінрегіонбуду України від 08.04.2013 р. № 133 (далі - ДБН В.2.5-74:2013); Державних будівельних норм України Пожежна безпека об`єктів будівництва , затверджених наказом Мінрегіону України від 31.10.2016 № 287 (далі - ДБН В.1.1-7:2016); Державних будівельних норм України Будинки і споруди. Заклади освіти , затверджених наказом Мінрегіону України від 25.04.2018 № 106 (далі - ДБН В.2.2-3:2018); Національний стандарт України Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , затверджений наказом Мінрегіону України від 15.06.2016 р. № 158 (далі - ДСТУ Б В.1.1-36:2016), Правила улаштування електроустановок , Правил будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок (далі - ПУЕ, ДНАОП 0.00-1.32-01, НПАОП 40.1-1.32-01), Наказу МНС України від 18.12.2000 №338 (у редакції наказу МНС України від 16.08.2005), зареєстрований у Мін`юсті України 01.09.2005 за № 970/11250 Положення про паспортизацію потенційно небезпечних об`єктів (далі - Положення про паспортизацію), Наказу МНС України від 23.02.2006 № 98, зареєстрованого у Мін`юсті України 20.03.2006 за № 286/12160 Методика ідентифікації потенційно небезпечних об`єктів (далі - Методика ідентифікації ПНО), Постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 №444 Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях (далі - Порядок здійснення навчання населення), Постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 № 1200 Про затвердження Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю (далі - Порядок забезпечення), а саме: будівлю школи та котельню не обладнано системами протипожежного захисту (крім актового залу); існуюча система протипожежного захисту знаходиться в непрацездатному стані; не створений наказ про призначення особи відповідальної за експлуатацію установки та оперативного (чергового) персоналу для контролю за працездатним станом установки; відсутній експлуатаційний журнал; не організовано підтримання експлуатаційної придатності систем протипожежного захисту організаціями, які мають відповідну ліцензію; відсутній технічний регламент із перевіряння та технічного обслуговування кожного виду системи протипожежного захисту згідно Додатку А.11.2.1; на об`єкті відсутній резервний запас пожежних сповіщувачів (димових, теплових, ручних тощо) який повинен становити не менше 10% від загальної кількості їх в системі протипожежного захисту змонтованої на об`єкті; сигнал від системи пожежної сигналізації не виведено на пульт централізованого пожежного спостереження; сходові клітини, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням; не проведено розрахунок та не позначено на вхідних дверях до приміщення (складу, котельні, електрощитової та інших технічних приміщень), а також у межах приміщень та ззовні категорії за вибухопожежною та пожежною небезпекою; не забезпечено будівлю нормованою кількістю води для зовнішнього пожежогасіння; допускається зниження класу вогнестійкості елементів заповнення прорізів у протипожежних перешкодах (незаповнені отвори в протипожежній перешкоді); висота та ширина у просвіті евакуаційного виходу дверей, які ведуть зі сходових кліток не відповідає діючим вимогам законодавства; відсутні двері сходових кліток, які ведуть до коридору; вікна у зовнішніх стінах сходових кліток типу СК1 не відкриваються; будівлю не забезпечено адресним вказівником; дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують I групу вогнезахисної ефективності; вихід на горище не виконано через протипожежний люк 2-го типу; допущено керівництвом проведення культурно-масових заходів з непрацюючими системами протипожежного захисту; не надано документи стосовно опорядження стін та стель приміщень актового залу; вимикачі встановлені на горючу основу без підкладання під них шар суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж 0,01 м.(комп`ютерний клас); лінію підключення кондиціонера не забезпечено пристроєм електричного захисту на загальній лінії; стаціонарні зовнішні пожежні сходи, не утримуються справними та не пофарбовані; допущено встановлення на вікнах приміщень, де перебувають люди, глухі ґрати; не виконано перевірку блискавкозахисту будівель; не проведено ідентифікацію об`єкта господарської діяльності та не узгоджено її з позивачем; не забезпечено працівників об`єкта засобами індивідуального захисту; посадові особи об`єкта не пройшли навчання з питань цивільного захисту в установленому законом порядку; не створено на об`єкті матеріальний резерв для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій; не проведено об`єктові тренування і навчання з питань цивільного захисту; не розроблено та не затверджено план реагування на надзвичайні ситуації щодо дій персоналу відповідача у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій; не організовано евакуаційні заходи щодо працівників та майна суб`єкта господарювання під час виникнення надзвичайних ситуацій.

Позивач зазначає що подальша експлуатація об`єктів ЗЗСО СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ із вищезазначеними порушеннями пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту створюють загрозу та/або здоров`ю людей та порушує ст.3 Конституції України та просить суд застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкта відповідача, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська обл., Солонянський район, селище міського типу Солоне, вул. Строменко, буд. 50, до повного усунення порушень.

Від відповідача не надходило відзиву на позовну заяву або будь-яких інших заперечень щодо даної справи.

14.04.2020 року, на електронну адресу Дніпропетровського окружного адміністративного суду, надійшло пояснення позивача, в якому зазначено, що на адресу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області від відповідача не надходило жодних заяв чи матеріалів про виконання протипожежних заходів щодо підтвердження усунення виявлених порушень та відсутні підстави для проведення позапланової перевірки. Враховуючи викладене вище, позивач підтримує позовні вимоги в повному обсязі та просить суд задовольнити позовну заяву.

Суд зазначає, що в матеріалах справи міститься довідка, складена начальником відділу управління персоналом Шевченко А.В., в тексті якої зазначено, що суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Жукова Є.О. у період з 04.05.2020 року по 29.05.2020 року перебувала у щорічній відпустці.

Відтак, питання щодо винесення рішення у даній справі вирішено першого робочого дня судді Дніпропетровського окружного адміністративного суду Жукової Є.О., тобто 01.06.2020 р.

Дослідивши письмові докази, долучені до матеріалів справи, проаналізувавши відповідні норми чинного на момент виникнення спірних правовідносин законодавства, суд прийшов до висновку, що позовна заява підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що у період з 17.12.2019 по 23.12.2019 відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності проведено позапланову перевірку ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ СОЛОНЯНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі - ЗЗСО СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ ) за адресою: Дніпропетровська обл., Солонянський район, селище міського типу Солоне, вул.. Строменко, буд. 50.

Актом перевірки об`єктів ЗЗСО "СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ" щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 23.12.2019 №83 (далі - Акт) встановлені порушення Кодексу цивільного захисту України № 5403-УІ (далі - КЦЗУ); Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697 (далі - ППБУ); Правил пожежної безпеки для навчальних закладів та установ системи освіти України, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 15.08.2016 №974, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 08.09.2016 за № 1229/29359 (далі - ППБУ для закладів освіти); Державних будівельних норм України Системи протипожежного захисту , затверджено наказом Мінрегіону України від 13.11.2014 №312 (далі - ДБН В.2.5-56:2014); Національного стандарту України Системи пожежної сигналізації та оповіщення. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, введення в експлуатацію, експлуатування, і технічного обслуговування (далі - ДСТУ-Н СЕИ/ТБ 54-14:2009); Державних будівельних норм України Водопостачання. Зовнішні мережі та споруди. Основні положення проектування затверджено наказом Мінрегіонбуду України від 08.04.2013 р. № 133 (далі - ДБН В.2.5-74:2013); Державних будівельних норм України Пожежна безпека об`єктів будівництва , затверджених наказом Мінрегіону України від 31.10.2016 № 287 (далі - ДБН В.1.1-7:2016); Державних будівельних норм України Будинки і споруди. Заклади освіти , затверджених наказом Мінрегіону України від 25.04.2018 № 106 (далі - ДБН В.2.2-3:2018); Національний стандарт України Визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , затверджений наказом Мінрегіону України від 15.06.2016 р. № 158 (далі - ДСТУ Б В.1.1-36:2016), Правила улаштування електроустановок , Правил будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок (далі - ПУЕ, ДНАОП 0.00-1.32-01, НПАОП 40.1-1.32-01), Наказу МНС України від 18.12.2000 №338 (у редакції наказу МНС України від 16.08.2005), зареєстрований у Мін`юсті України 01.09.2005 за № 970/11250 Положення про паспортизацію потенційно небезпечних об`єктів (далі - Положення про паспортизацію), Наказу МНС України від 23.02.2006 № 98, зареєстрованого у Мін`юсті України 20.03.2006 за № 286/12160 Методика ідентифікації потенційно небезпечних об`єктів (далі - Методика ідентифікації ПНО), Постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 №444 Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях (далі - Порядок здійснення навчання населення), Постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 № 1200 Про затвердження Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю (далі - Порядок забезпечення), а саме: будівлю школи та котельню не обладнано системами протипожежного захисту (крім актового залу); існуюча система протипожежного захисту знаходиться в непрацездатному стані; не створений наказ про призначення особи відповідальної за експлуатацію установки та оперативного (чергового) персоналу для контролю за працездатним станом установки; відсутній експлуатаційний журнал; не організовано підтримання експлуатаційної придатності систем протипожежного захисту організаціями, які мають відповідну ліцензію; відсутній технічний регламент із перевіряння та технічного обслуговування кожного виду системи протипожежного захисту згідно Додатку А.11.2.1; на об`єкті відсутній резервний запас пожежних сповіщувачів (димових, теплових, ручних тощо) який повинен становити не менше 10% від загальної кількості їх в системі протипожежного захисту змонтованої на об`єкті; сигнал від системи пожежної сигналізації не виведено на пульт централізованого пожежного спостереження; сходові клітини, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням; не проведено розрахунок та не позначено на вхідних дверях до приміщення (складу, котельні, електрощитової та інших технічних приміщень), а також у межах приміщень та ззовні категорії за вибухопожежною та пожежною небезпекою; не забезпечено будівлю нормованою кількістю води для зовнішнього пожежогасіння; допускається зниження класу вогнестійкості елементів заповнення прорізів у протипожежних перешкодах (незаповнені отвори в протипожежній перешкоді); висота та ширина у просвіті евакуаційного виходу дверей, які ведуть зі сходових кліток не відповідає діючим вимогам законодавства; відсутні двері сходових кліток, які ведуть до коридору; вікна у зовнішніх стінах сходових кліток типу СК1 не відкриваються; будівлю не забезпечено адресним вказівником; дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують I групу вогнезахисної ефективності; вихід на горище не виконано через протипожежний люк 2-го типу; допущено керівництвом проведення культурно-масових заходів з непрацюючими системами протипожежного захисту; не надано документи стосовно опорядження стін та стель приміщень актового залу; вимикачі встановлені на горючу основу без підкладання під них шар суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж 0,01 м.(комп`ютерний клас); лінію підключення кондиціонера не забезпечено пристроєм електричного захисту на загальній лінії; стаціонарні зовнішні пожежні сходи, не утримуються справними та не пофарбовані; допущено встановлення на вікнах приміщень, де перебувають люди, глухі ґрати; не виконано перевірку блискавкозахисту будівель; не проведено ідентифікацію об`єкта господарської діяльності та не узгоджено її з позивачем; не забезпечено працівників об`єкта засобами індивідуального захисту; посадові особи об`єкта не пройшли навчання з питань цивільного захисту в установленому законом порядку; не створено на об`єкті матеріальний резерв для запобігання та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій; не проведено об`єктові тренування і навчання з питань цивільного захисту; не розроблено та не затверджено план реагування на надзвичайні ситуації щодо дій персоналу відповідача у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій; не організовано евакуаційні заходи щодо працівників та майна суб`єкта господарювання під час виникнення надзвичайних ситуацій.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що керівник навчального закладу - директор ЗЗСО СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ Лугова С.О. була присутня під час проведення перевірки, підписала вищезазначений акт перевірки та отримала примірник акту перевірки безпосередньо в день складання даного акту.

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що перевірка відповідача здійснювалась відповідно до Наказу, виданого Головним управлінням Державної служби з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області від 16.12.2019 року №451 Про проведення перевірок .

Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що відповідно до посвідчення на проведення перевірки №142 від 17.12.2019 року, позивач діяв на підставі та в межах діючого законодавства. Попередня планова перевірка відповідача, відповідного до даного посвідчення проводилася в період з 01.06.2018 року по 05.06.2019 року. Копію посвідчення вручено керівнику відповідача 17.12.2019 року, що підтверджується підписом керівника у даному посвідченні.

Судом встановлено, що жодних пояснень, зауважень та заперечень щодо проведеного заходу державного нагляду (контролю) та складеного акта перевірки від керівника відповідача не надходило, що підтверджується відповідним записом у акті перевірці від 23.12.2019 року №83.

Відповідач, на момент розгляду даної справи, не надав відзив на позовну заяву або будь-яких інших пояснень чи заперечень, враховуючи те, що останній був належним чином повідомлений про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні, що підтверджується поштовим повідомленням, яке міститься в матеріалах справи.

Надаючи правову оцінку обґрунтованості застосування до відповідача заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) його об`єктів, суд зазначає наступне.

Статтею 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) визначено діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законодавством, щодо виявлення та запобігання порушення вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема, належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до ч.1, 2 ст.64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Відповідно до пп.12 п.1 ст.67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Згідно пп. 27, 35 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, затвердженого наказом ДСНС України від 04.02.2013 р. №3 (у редакції наказу ДСНС України від 12.11.2018 року № 661) Головне управління відповідно до покладених на нього завдань організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб`єктами господарювання; складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей, звертається до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.

При цьому відповідно з ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Згідно п.1, 4 ч.1 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами та правилами; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій.

Відповідно до ч.2 ст.70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Відповідно до п.3 ст.55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання.

Оцінивши надані сторонами у справі докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, відповідно до ст.86 КАС України, та надавши відповідь на кожен із специфічних, доречних та важливих доводів заявника в світлі висновку, викладеного в пункті 25 Рішення Європейського Суду з прав людини Проніна проти України (заява №63566/00, Страсбург 18 липня 2006 року), суд приходить до висновку про можливість винесення законного і об`єктивного рішення у справі з урахуванням всіх обставин, наведених вище.

При цьому, суд зауважує, що п.1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення.

Відповідно до ч.1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу, а суд згідно ст. 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

При цьому суд зазначає, що відповідачем, відповідно до норм ст.ст.73-74 КАС України, не було надано будь-яких належних та допустимих доказів до суду, які б могли спростувати доводи позивача.

Суд зазначає, що під час проведення перевірки ЗЗСО СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ , позивачем були виявлені численні та суттєві порушення норм чинного законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, викладені у акті перевірки від 23.12.2019 року №83.

За наслідками проведеної перевірки Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області було складено акт перевірки об`єктів ЗЗСО СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ щодо додержання вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 23.12.2019 року №83, пункти якого на теперішній час не виконані належним чином.

Враховуючи все викладене вище, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та задоволення позовної заяви Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до ЗЗСО СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації(роботи) об`єктів відповідача, а саме: будівель за адресою: Дніпропетровська обл., Солонянський район, селище міського типу Солоне, вул. Строменко, буд. 50, до повного усунення порушень.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.1 ст.139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відповідно до ч. 8 ст. 6 Закону України Про судовий збір розподіл судового збору між сторонами та перевірка повноти сплати судового збору здійснюються відповідно до процесуального законодавства.

Однак, враховуючи обставини справи, повне та всебічне обґрунтування позовних вимог, та зважаючи на ухвалу Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.03.2020 р. у справі №160/3061/20 якою клопотання Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області про відстрочення сплати судового збору до ухвалення судового рішення у справі за його позовною заявою до ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ СОЛОНЯНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (ЗЗСО СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ ) про застосування заходів реагування або звільнити від сплати судового збору, - задоволено частково. Ухвалено відстрочити сплату судового збору Головному управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області при поданні позовної заяви за позовом до ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ СОЛОНЯНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (ЗЗСО СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ ) про застосування заходів реагування, до ухвалення судового рішення у справі. В іншій частині заявленого клопотання - відмовлено, тому суд прийшов до висновку про стягнення з ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ СОЛОНЯНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (ЗЗСО СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ ) на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 2 102,00 грн. (дві тисячі сто дві грн., 00 коп.).

Керуючись ст. ст. 242-244, 246, 250, 254, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ СОЛОНЯНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (ЗЗСО СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ ) (код ЄДРПОУ - 35637978) про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації(роботи) об`єктів закладу до повного усунення порушень - задовольнити.

Зобов`язати ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ СОЛОНЯНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (ЗЗСО СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ ) зупинити експлуатацію об`єкта, а саме: будівель за адресою: Дніпропетровська обл., Солонянський район, селище міського типу Солоне, вул. Строменко, буд. 50, до повного усунення порушень.

Стягнути з ЗАКЛАДУ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ СОЛОНЯНСЬКА ГІМНАЗІЯ СОЛОНЯНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (код ЄДРПОУ - 35637978) на користь Державного бюджету України судовий збір у розмірі 2 102,00 грн. (дві тисячі сто дві грн., 00 коп.).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст.255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено в порядку та у строки, встановлені ст.295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Є.О. Жукова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.06.2020
Оприлюднено02.06.2020
Номер документу89539718
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/3061/20

Рішення від 01.06.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

Ухвала від 20.03.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

Ухвала від 20.03.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Жукова Євгенія Олексіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні