ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Київ
04 квітня 2019 року № 826/4375/17
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Аблова Є.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до державного реєстратора відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Дніпровської районної в м. Києві державної адміністрації Антоненко В.О. про визнання протиправною відмови та зобов`язання вчинити дії, -
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
З позовом до Окружного адміністративного суду міста Києва звернувся ОСОБА_1 (далі - позивач) до державного реєстратора відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Дніпровської районної в м. Києві державної адміністрації Антоненко В.О. (далі - відповідач), в якому просить визнати незаконною відмову у проведенні державної реєстрації згідно Повідомлення від 15.03.2017 та зобов`язати Відділ державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації провести внесення змін до відомостей про юридичну особу Товариства з обмеженою відповідальністю "Глобальні Телесистеми", шляхом видалення відомостей про директора Канівця Андрія Олександровича, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем безпідставно відмовлено у проведенні реєстраційної дії про внесення змін про юридичну особу, оскільки позивачем не надано Протокол рішення уповноважених органів про внесення змін про юридичну особу, що міститься в ЄДРПОУ, з огляду на надання позивачем разом з пакетом документів для реєстрації акту від 04.01.2017, який засвідчує те, що Загальні збори 04.01.2017, ініційовані з метою звільнення позивача з посади директора, не відбулись у зв`язку з неявкою учасників.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 03.04.2017 відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду.
У судовому засіданні позивач підтримав заявлені позовні вимоги, просив їх задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином, про причини неявки до суду не повідомив. Правом на подання заперечень на позовну заяву не скористався.
Відповідно до частини четвертої статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції, чинній на дату постановлення ухвали) суд ухвалив продовжити розгляд справи у письмовому провадженні.
Законом України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів" від 03 жовтня 2017 року № 2147-VIII внесені зміни до Кодексу адміністративного судочинства України, які набрали чинності 15 грудня 2017 року.
Відповідно до частини 3 статті 3 КАС України, в редакції Закону України від 03 жовтня 2017 року № 2147-VIII, провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Приписами пункту 10 частини 1 Перехідних положень КАС України встановлено, що справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Глобальні Телесистеми" (далі - Товариство) (код ЄДРПОУ 38210951, адреса: 02160, м.Київ, Харківське шосе, будинок 48) зареєстровано юридичною особою та діє на підставі Статуту, затвердженого протоколом Загальних зборів учасників №13 від 30.04.2013.
Відповідно до Статуту Товариства з обмеженою відповідальністю "Глобальні Телесистеми" учасниками товариства є: юридична особа за законодавством Республіки Кіпр КОМПАНІЯ "ІНС ХОЛДІНГ ЛІМІТЕД" яке володіє 90% статутного капіталу Товариства з місцезнаходженням: Нікосія, Стасіну, площа Елефтеріас, буд 1, оф. 4, Кіпр; фізична особа ОСОБА_2 , який володіє 10% статутного капіталу Товариства з місцезнаходженням 61121, Харківська область, місто Харків, Московський район, вул. Світла, будинок 2 , корпусА, квартира 39 .
Згідно Наказу №2, на підставі Протоколу Загальних зборів учасників №16 від 16.08.2013 позивач приступив до виконання обов`язків директора Товариства.
Позивач 28.11.2016 виявив бажання про звільнення з посади директора Товариства за власним бажанням та ініціював проведення Загальних зборів учасників.
Так, учасникам Товариства (Компанії "ІНС ХОЛДІНГ" та ОСОБА_2 ) за 30 днів до скликання загальних зборів було направлено повідомлення про проведення позачергових загальних зборів учасників Товариства - 04 січня 2017 року з включенням до порядку денного, зокрема питання "Про звільнення директора Товариства, ОСОБА_3 , згідно заяви про звільнення за власним бажанням від 28.11.2016". Вказане повідомлення було також розміщено 02.12.2016 у газеті "Урядовий кур`єр" №227 (5847).
У зв`язку з неявкою (відсутністю) учасників (засновників) Товариства та/або їх представників 04 січня 2017 року о 12:00 год. за адресою: 0216о, м.Київ, Харківське шосе, будинок 48, Загальні збори учасників Товариства не відбулись, про що складено Акт від 04.01.2017, який посвідчено підписами трьох присутніх осіб.
Згідно Наказу №3 від 04.01.2017 припинено виконання обов`язків директора Товариства - позивача за власним бажанням на підставі заяви від 28.11.2016.
У зв`язку з припиненням виконання обов`язків директора Товариства, 14.01.2017 до Відділу державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації було направлено заяву про видалення відомостей про директора ОСОБА_1 з доданими документами, а саме:
1. документ про сплату адміністративного збору;
2. нотаріально засвідчена заява про державну реєстрацію змін;
3. акт від 04.01.2017;
4. наказ №3 від 04.01.2017;
5. повідомленням про проведення позачергових загальних зборів Вих. № 28/11/16 від 28.11.2016 з доказами про відправлення та отримання;
6. копія оголошення у газеті "Урядовий кур`єр" №227 (5487).
Державним реєстратором Антоненко В.О. Відділу державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації повідомлено позивача про відмову у проведені державної реєстрації зв`язку з неусуненням підстав зупинення розгляду документів згідно листа №б/н від 28.02.2017, а саме: подання документів або відомостей, визначених Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань", не у повному обсязі (відсутній примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, що викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ним особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами).
Відмова відповідача у проведенні державної реєстрації змін про юридичну особу Товариства слугувала підставою для звернення позивача з даним позовом.
Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.
Стаття 19 Конституції України передбачає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" від 15.05.2003 № 755-IV.
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Згідно з пунктом 14 частини другої статті 9 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, зокрема, відомості про членів керівних органів: прізвище, ім`я, по батькові, дата народження, посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку - для громадського формування.
Стаття 25 вказаного Закону передбачає, що державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі:
1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації;
2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження".
Оскільки, відповідно до приписів Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , відомості про керівника юридичної особи становлять частину інформації про таку юридичну особу, що фіксується в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, суд приходить до висновку про те, що у відповідності до приписів статті 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесення інформації про керівника товариства тягне за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, тому є підставою для вчинення реєстраційної дії, в даному випадку, про зміну керівника товариства.
Згідно з частиною другою статті 4 вказаного Закону передбачено, що порядок проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців включає, зокрема: перевірку комплектності документів, які подаються державному реєстратору, та повноти відомостей, що вказані в реєстраційній картці; перевірку документів, які подаються державному реєстратору, на відсутність підстав для відмови у проведенні державної реєстрації; внесення відомостей про юридичну особу або фізичну особу - підприємця до Єдиного державного реєстру; оформлення і видачу виписки з Єдиного державного реєстру.
Частиною четвертою статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань визначено, що для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи:
1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою;
3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об`єднання, політичні партії;
4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування;
5) відомості про керівні органи громадського формування (ім`я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв`язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;
6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов`язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;
7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;
8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;
9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов`язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;
10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов`язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;
11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування.
Згідно з частиною першою статті 27 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації є:
1) подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі;
2) невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону;
3) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
4) невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
5) невідповідність реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) відомостям, наданим відповідно до статті 13 цього Закону;
6) несплата адміністративного збору або сплата не в повному обсязі;
7) подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання.
У силу пункту четвертого частини першої статті 28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , підставами для відмови у державній реєстрації є, зокрема, неусунення підстав для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку.
Отже, за умови подання визначених Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань документів, державний реєстратор зобов`язаний вчинити відповідні реєстраційні дії та внести до Єдиного державного реєстру відповідні записи. У разі ж наявності недоліків при поданні документів для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, державний реєстратор наділений правом зупинити розгляд поданих документів або відмовити у державній реєстрації.
З матеріалів справи вбачається, що державним реєстратором було зупинено розгляд документів позивача на підставі вимог статті 27 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань .
Згідно листа відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації №б/н від 28.02.2017, позивача повідомлено про відсутність при поданні документів примірнику оригіналу (нотаріально завіреної копії) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про внесення змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, що викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками), уповноваженими ними особами або головою та секретарем загальних зборів (у разі прийняття такого рішення загальними зборами).
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань підставою для відмови у державній реєстрації є не усунення підстав для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку.
У зв`язку з не усуненням підстав для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку, відповідач повідомленням вих. №33/32 в від 15.03.2017 відмовлено позивачу у проведенні Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами в установчих документах Товариства з обмеженою відповідальністю "Глобальні Телесистеми".
При цьому, суд вважає необґрунтованими доводи позивача про те, що у відповідача на підставі поданих йому документів не було підстав для зупинення чи відмови у вчиненні реєстраційної дії відповідно до статей 27, 28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , оскільки ним подано повний пакет документів для реєстрації змін.
Так, позивачем на виконання приписів частини четвертої статті 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань надано державному реєстратору: документ про сплату адміністративного збору, нотаріальна засвідчена заява про державну реєстрацію змін, акт від 04.01.2017, наказ №3 від 04.01.2017, повідомлення про проведення позачергових зборів вих. №28/11/16 від 28.11.2016 з доказами про відправлення та отримання, копію оголошення у газеті "Урядовий кур`єр" №227 (5487).
Водночас, акт, який засвідчує факт неявки на Загальні Збори товариства його учасників, не є підставою, у розумінні Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , для вчинення реєстраційних дій про зміну керівника товариства, оскільки частина четверта статті 17 передбачає вичерпний перелік документів, необхідний для проведення реєстраційних змін.
Відтак, відмовляючи позивачу у вчиненні реєстраційної дії, відповідач діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, визначений законом, оскільки пряма норма Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань передбачає, що підставою для відмови у державній реєстрації є, зокрема, неусунення підстав для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку.
Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Згідно частини першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
З огляду на викладене та враховуючи встановлені у справі обставини, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для задоволення позовних вимог.
Керуючись положеннями статей 77-78, 139, 143, 241-246, 255, 263, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 до державного реєстратора відділу з питань державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців Дніпровської районної в м. Києві державної адміністрації Антоненко В.О. про визнання протиправною відмови та зобов`язання вчинити дії - відмовити.
Рішення суду, відповідно до частини 1 статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя Є.В. Аблов
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 04.04.2019 |
Оприлюднено | 02.06.2020 |
Номер документу | 89542317 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Аблов Є.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні