ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 червня 2020 року м. Київ № 640/241/20
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: судді Бояринцевої М.А., розглянувши у порядку спрощеного провадження адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Укрбудпереказ" до Головного управління Державної податкової служби м.Києві провизнання протиправним та скасування наказу,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю Укрбудпереказ (далі - позивач та/або ТОВ Укрбудпереказ ) з позовом до Головного управління Державної податкової служби у місті Києві (далі - відповідач та/або контролюючий орган/ГУ ДПС у м. Києві) та просить суд визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Державної податкової служби у місті Києві №4752 від 16.12.2019 року №4752 Про проведення документальної планової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Укрбудпереказ (код 41753452) та стягнути судові витрати на користь позивача.
Мотивуючи позовні вимоги позивач зазначає, що контролюючим органом при прийнятті наказу Головного управління Державної податкової служби у місті Києві №4752 від 16.12.2019 року №4752 Про проведення документальної планової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Укрбудпереказ (код 41753452) не дотримано умов та порядку його прийняття, оскільки згідно чинного законодавства України у податкових органів відсутні повноваження щодо коригування у поточному році вже сформованого і затвердженого річного плану-графіку проведення перевірок шляхом включення до нього нових платників податків. Таким чином, на думку позивача, наказ Головного управління Державної податкової служби у місті Києві №4752 від 16.12.2019 року №4752 Про проведення документальної планової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Укрбудпереказ (код 41753452) є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Представником відповідача подано відзив на позовну заяву, у якому останній зазначає, що Товариство з обмеженою відповідальністю Укрбудпереказ включено до плану-графіку, з огляду на наявність високого та середнього ступеня ризику, у відповідності до положень пункту 5 розділу III Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків, який розроблений з метою забезпечення єдиного підходу до формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.06.2015 року (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 26.03.2018 року №386), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.06.2015 року за №751/27196. Також, контролюючий орган вказав, що з дати реєстрації позивача - 23.11.2017 року документальні планові перевірки ТОВ Укрбудпереказ не проводились. Окрім цього, у відзиві на позовну заяву на аркуші 6 вказано, що фактичною підставою для проведення позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Укрбудпереказ стало ненадання ним пояснень та їх документального підтвердження на обов`язкові письмові запити контролюючого органу.
В свою чергу, представником позивача подано відповідь на відзив на позовну заяву, де звернуто увагу суду, що основною підставою для позову є неправомірне включення ТОВ Укрбудпереказ до плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2019 рік шляхом проведення його коригування у грудні 2019 року.
Справа вирішується на підставі наявних в ній документів.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
На підставі статей 20, 77, 82 Податкового кодексу України, пункту 2 частини 13 розділу IV, статті 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування Головним управлінням ДПС у м. Києві прийнято наказ №4752 від 16.12.2019 року Про проведення документальної планової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Укрбудпереказ (код 41753452) , яким наказано провести документальну планову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю Укрбудпереказ (код 41753452) з 27.12.2019 року по дату завершення перевірки, тривалістю 10 робочих днів. Перевірку провести з метою дотримання вимог податкового законодавства за період з 23.11.2017 року по 31.12.2018 рік, валютного - за період з 23.11.2017 року по 31.12.2018 рік, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування - за період з 23.11.2017 року по 31.12.2018 рік та іншого законодавства за відповідний період (далі - оскаржуваний та/або спірний наказ).
Вирішуючи спір по суті суд керується положеннями чинного законодавства, яке діяло станом на час виникнення спірних правовідносин та звертає увагу на наступне.
Відповідно до частини 2 статі 6 та частини 2 статті 19 Конституції України, органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).
Згідно із підпунктом 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Відповідно до положень пункту 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.
Положення підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПК України встановлюють, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.
Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.
Водночас, положеннями статті 77 ПК України встановлено порядок проведення документальних планових перевірок.
Так, документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок.
План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.
До плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.
Періодичність проведення документальних планових перевірок платників податків визначається залежно від ступеня ризику в діяльності таких платників податків, який поділяється на високий, середній та незначний. Платники податків з незначним ступенем ризику включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки, середнім - не частіше ніж раз на два календарних роки, високим - не частіше одного разу на календарний рік.
Порядок формування та затвердження плану-графіка, перелік ризиків та їх поділ за ступенями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Платники податків - юридичні особи, що відповідають критеріям, визначеним пунктом 43 підрозділу 4 розділу XX "Перехідні положення" цього Кодексу, та у яких сума сплаченого до бюджету податку на додану вартість становить не менше п`яти відсотків від задекларованого доходу за звітний податковий період, а також самозайняті особи, сума сплачених податків яких становить не менше п`яти відсотків від задекларованого доходу за звітний податковий період, включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки. Зазначена норма не поширюється на таких платників податків у разі порушення ними статей 45, 49, 50, 51, 57 цього Кодексу.
Про проведення документальної планової перевірки керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом.
Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.
Аналіз наведених положень дає суду підстави дійти до наступних висновків.
По-перше, план-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.
По-друге, при відборі платників податків до плану-графіку проведення документальних планових перевірок враховується наявність у нього ступеня ризику щодо не сплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи.
По-третє, порядок формування та затвердження плану-графіка, перелік ризиків та їх поділ за ступенями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Водночас, згідно із положеннями підпункту 14.1.164 пункту 14.1 статті 14 ПК України план - графік документальних виїзних перевірок - перелік платників податків, що підлягають плановій перевірці контролюючими органами у відповідний період календарного року.
З урахуванням наведеного, на думку суду, план-графік проведення планових документальних перевірок складається контролюючим органом з метою попередження платників податків про проведення такої перевірки та визначення орієнтовного предмету перевірки.
При цьому, ПК України не передбачає можливості коригування плану-графіка, однак містить норму, відповідно до якої порядок формування та затвердження плану-графіка встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Наказом Міністерства фінансів України від 02.06.2015 року (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 26.03.2018 року №386), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.06.2015 року за №751/27196 затверджено Порядок формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків, який розроблений з метою забезпечення єдиного підходу до формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків (далі - план-графік) (далі - Порядок).
Згідно із положеннями пункту 1 розділу I Порядку річний план-графік для документальних планових перевірок щодо дотримання податкового, валютного та іншого законодавства України, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, складається відповідно до вимог статті 77 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі - Кодекс).
План-графік документальних планових перевірок щодо дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів, складається з квартальних планів-графіків відповідно до вимог статті 346 Митного кодексу України.
План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки. Оновлення річного плану-графіка здійснюється у разі його коригування.
Відповідно до пунктів 2, 3 розділу I Порядку формування (коригування) планів-графіків територіальних органів Державної фіскальної служби України (далі - територіальні органи ДФС) здійснюється у порядку, встановленому у розділах ІІІ-V цього Порядку.
Формування (коригування) планів-графіків здійснюється засобами інформаційно-телекомунікаційних систем Державної фіскальної служби України (далі - ДФС).
Проекти річних планів-графіків складаються територіальними органами ДФС не пізніше 01 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки, квартальних планів-графіків - не пізніше 20 числа останнього місяця поточного кварталу засобами інформаційно-телекомунікаційних систем ДФС.
Проекти коригування планів-графіків у разі здійснення такого коригування формуються територіальними органами ДФС не пізніше 03 числа кожного місяця поточного року, починаючи з другого місяця поточного року, засобами інформаційно-телекомунікаційних систем ДФС.
Разом з проектом плану-графіка (коригування плану-графіка) формуються інформаційно-аналітичні довідки за кожним платником податків з використанням інформаційно-телекомунікаційних систем ДФС.
Після остаточного узгодження проектів планів-графіків (коригування планів-графіків) територіальні органи ДФС надають департаментам аудиту та податків і зборів з фізичних осіб засобами автоматизованої інформаційної системи Управління документами плани-графіки (коригування планів-графіків) з відповідними додатками та обґрунтування підстав включення платника податків до плану-графіка (коригування плану-графіка).
Положеннями пунктів 4-5 розділу I Порядку встановлено, що при відборі платника податків до плану-графіка відповідно до вимог статті 77 розділу ІІ Кодексу необхідним є врахування також вимог пункту 102.1 статті 102 розділу ІІ Кодексу в частині граничних термінів проведення перевірки та визначення податкового зобов`язання платника податків, вимог пункту 77.3 статті 77 розділу ІІ Кодексу в частині заборони проведення документальної планової перевірки за окремими видами зобов`язань перед бюджетами, крім правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати митних платежів, податків, зборів та єдиного внеску при виплаті (нарахуванні) доходів фізичним особам, податку на доходи фізичних осіб та зобов`язань за бюджетними позиками і кредитами, що гарантовані бюджетними коштами.
Відповідно до частини шістнадцятої статті 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування строк давності щодо нарахування, застосування та стягнення сум недоїмки, штрафів та нарахованої пені не застосовується.
Документальною перевіркою в частині правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) охоплюється період з 01 січня 2011 року або період, що настає за періодом, який перевірено попередньою перевіркою із зазначеного питання.
План-графік складається із планів-графіків територіальних органів ДФС та затверджується Головою ДФС.
Затверджений план-графік є обов`язковим для виконання всіма підрозділами територіальних органів ДФС.
Належну якість формування плану-графіка та його коригування забезпечує територіальний орган ДФС, який сформував план-графік (коригування плану-графіка).
Таким чином, з наведеного вбачається, що оновлення плану-графіку перевірок здійснюється у випадку його коригування, яке, в свою чергу, відбувається відповідно до розділів ІІІ-V Порядку № 524.
Разом з тим, у розділах ІІІ-V Порядку №524 не передбачено можливість коригування у поточному році вже сформованого і затвердженого річного плану-графіка проведення перевірок шляхом включення до нього нових платників податків.
При цьому, у відповідності до Порядку №524 план-графік для документальних планових перевірок щодо дотримання податкового законодавства має бути річним; формування квартального плану-графіка передбачено тільки для проведення перевірок з питань державної митної справи.
Таким чином, зважаючи на наведене суд приходить до висновку, що включення до затвердженого і оприлюдненого річного плану-графіка проведення перевірок в поточному році інших платників податків не відповідає нормам пункту 77.1 статті 77 ПК. Врегулювання порядку проведення податкових перевірок на рівні закону свідчить, що законодавцем це питання розуміється в контексті гарантій прав платників податків. Ці гарантії однорідні із загальними гарантіями захисту від необмеженого державного контролю. Так, відповідно до частини першої статті 5 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 №877-V внесення змін до річних планів здійснення заходів державного нагляду (контролю) не допускається, крім випадків зміни найменування суб`єкта господарювання та виправлення технічних помилок.
Саме як уточнення, витравлення помилки стосовно вже включених до оприлюдненого відповідно до пункту 77.1 статті 77 ПК плану-графіка платників податків слід розуміти можливість оновлення річного плану-графіка у разі його коригування.
Встановлене статями 75-81 ПК правове регулювання податкових перевірок визначає певні обов`язкові умови та порядок прийняття контролюючими органами рішень про проведення перевірок, дотримання яких може бути належною підставою для прийняття керівником податкового органу наказу про проведення перевірки.
Процедурні порушення при призначенні перевірки мають наслідком протиправність прийнятого керівником податкового органу наказу про проведення перевірки.
Така правова позиція щодо застосування зазначених норм матеріального права була висловлена колегією суддів Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України у постанові від 27.01.2015 (справа №21-425а14), відповідно до якої лише дотримання умов та порядку прийняття контролюючими органами рішень про проведення перевірок може бути належною підставою для видання наказу про проведення перевірки.
Аналогічний правовий підхід щодо обсягу змін, які можуть бути внесені до затвердженого та оприлюдненого плану-графіка документальних планових перевірок на поточний рік викладено в постанові Верховного Суду від 08.10.2019 року у справі №826/11214/18.
Судом в ході розгляду справи встановлено та не заперечувалось відповідачем, що Товариство з обмеженою відповідальністю Укрбудпереказ не було включено у план-графік перевірок на 2019 рік, що оприлюднений контролюючим органом у відповідності до положень пункту 77.1 статті 77 ПК України.
Разом з цим, згідно листа ГУ ДПС у м. Києві від 14.01.2020 року №108/Адв/26-15-05-08-15 останнім у грудні місяці, відповідно до пунктів 2-3 розділу I Порядку №524 сформовано проект коригування плану-графіку засобами інформаційно-телекомунікаційних систем. Причиною включення позивача до плану-графіку є наявність оперативної інформації про ухилення від оподаткування у листі Національного антикорупційного бюро України від 15.11.2019 року №01-186/39858. Коригування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків у грудні 2019 року здійснено відповідно до листа ДПС України від 12.12.2019 року №7139/7/99-00-05-03-04-17, затвердженого Головою Державної податкової служби України Верлановим С.О. 11.12.2019 року.
На виконання вимог пункту 3 розділу І Порядку №524 Головним управлінням ДПС у м. Києві надіслано супровідним листом від 16.12.2019 року № 4813/8/26-15-05-05-01-12 на адресу Державної податкової служби України, коригування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків у грудні 2019 року та обґрунтування підстав його проведення (скановані копії документів, що підтверджують причини коригування).
При відборі ТОВ Укрбудпереказ (код 41753452) для включення до плану-графіка, відповідно до пункту 2 розділу III Порядку №524, оскільки податковим (звітним) періодом для податку на прибуток платника податків є календарний рік, враховувалися показники за результатами його діяльності за 2018 рік.
Товариство з обмеженою відповідальністю Укрбудпереказ при включенні до плану-графіка мало наступні критерії відбору платників податків - юридичних осіб, перелік яких наведено у пункту 5 розділу III Порядку формування плану-графіка, а саме:
високого ступеня ризику:
а) рівень сплати податку на прибуток нижчий на 50 та більше відсотків за рівень сплати податку за відповідною галуззю - 0,34 відс. (податкова віддача з податку на прибуток по галузі _70.22 консультування з питань комерційної діяльності й керування - 0,34 відс. - податкова віддача з податку на прибуток платника - 0,00 відс.);
б) наявність інформації правоохоронних органів, структурних підрозділів органів ДФС про ухилення від оподаткування та/або щодо взаємовідносин із платниками податків, стосовно яких розпочато досудове розслідування у кримінальних провадженнях, які пов`язані з ухиленням від сплати податків, зборів (платежів), єдиного внеску та страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування - лист Національного антикорупційного бюро України від 15.11.2019 № 01-186/39858;
- середнього ступеня ризику
а) декларування від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток протягом двох податкових (звітних) періодів за умови, якщо податковим (звітним) періодом є календарний квартал, або протягом одного податкового (звітного) періоду за умови, якщо податковим (звітним) періодом є календарний рік - 388100,0 гривень.
Суд проаналізувавши матеріали справи зазначає, що включення до затвердженого і оприлюдненого річного плану-графіка проведення перевірок в поточному році інших платників податків не відповідає нормам пункту 77.1 статті 77 ПК. Врегулювання порядку проведення податкових перевірок на рівні закону свідчить, що законодавцем це питання розуміється в контексті гарантій прав платників податків.
Таким чином, суд вважає, що відповідачем при прийняті оскаржуваного рішення не дотримано вимоги положень пункту 77.1 статті 77 ПК України, що має своїм наслідком скасування останнього.
З урахуванням наведеного суд не перевіряє наявність чи відсутність критеріїв ризиків у Товариства з обмеженою відповідальністю Укрбудпереказ , оскільки контролюючим органом при прийнятті спірного рішення не дотримано вимоги положень пункту 77.1 статті 77 ПК України.
Водночас, суд при вирішенні спору по суті вважає за необхідне вказати про те, що фактично норми ПК України та Порядку №524 в частині коригування плану-графіку документальних перевірок містять різне трактування. З одного боргу, ПК України не передбачено право контролюючого органу на корегування плану-графіку на поточний рік шляхом включення нового платника податків, як і не передбачено у розділі ІІІ-V Порядку №524, а з іншого боку Порядок №524 передбачає оновлення плану-графіку документальних перевірок, яке здійснюється у випадку його коригування та відбувається відповідно до розділів ІІІ-V Порядку № 524.
Згідно із підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 ПК України податкове законодавство України ґрунтується на таких принципах, зокрема, презумпція правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу.
При цьому, у відповідності до пункту 5.2 статті 5 ПК України у разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням цього Кодексу, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення цього Кодексу.
Таким чином, на думку суду, норми ПК України та Порядку №524 в частині коригування плану-графіку документальних перевірок містять різне трактування, в тому числі, щодо прав та обов`язків платника податків (проведення відповідних перевірок) та прав контролюючого органу (включення платника податків до плану-графіку перевірок шляхом його коригування), а відтак, з урахуванням наведених положень ПК України, суд приходить до висновку про можливість прийняти рішення на користь платника податків.
Також, суд вважає за доцільне звернути увагу на ті обставини, що у спірному рішенні відсутні посилання на план-графік перевірки на 2019 рік, як і відсутні посилання на скорегований план-графік перевірок на 2019 рік.
Водночас, суд акцентує увагу на тому, що відповідач не був позбавлений можливості включити Товариство з обмеженою відповідальністю Укрбудпереказ у план-графік перевірок на 2020 рік у відповідності до положень статті 77 ПК України, оскільки відповідну податкову інформацію отримано ним ще у листопаді 2019 року.
Окрім наведеного суд не враховує доводи та нормативно-правове обгрунтування контролюючого органу, що наведені ним у відзиві на позовну заяву в частині проведення документальної позапланової перевірки, оскільки зазначене не стосується предмету розгляду даної адміністративної справи.
Також з приводу посилань ГУ ДПС у м. Києві на судову практику Верховного Суду, суд зазначає, що у наведених відповідачем постановах у відзиві на позовну заяву, Верховним Судом не досліджувалось питання наявності повноважень щодо корегування плану-графіку перевірок шляхом включення нового платника. Таким чином, дані судові рішення не підлягають застосуванню при вирішенні даної адміністративної справи, оскільки хоча і стосуються одного і того ж предмету - наказу на проведення перевірки, однак містять різні підстави для його скасування.
Разом з цим, суд вказує про відсутність в матеріалах справи належних та достатніх доказів на підтвердження реалізації відповідачем наказу Головного управління Державної податкової служби у місті Києві №4752 від 16.12.2019 року №4752 Про проведення документальної планової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Укрбудпереказ (код 41753452) . Контролюючим органом щодо вказаного жодних відомостей до суду не надано, як і не відображено про зазначене у відзиві на позову заяву.
Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Частиною 1 статті 73 КАС України встановлено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Згідно з частиною 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані докази, суд дійшов до висновку про не відповідність оскаржуваного наказу критеріям, які встановлені частиною 2 статті 2 КАС України, що, в свою чергу, зумовлює наявність підстав для задоволення адміністративного позову.
Частиною 1 статті 143 КАС України встановлено, що суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Відповідно до частини 1 статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись статтями 2, 72, 73, 77, 139, 143, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю Укрбудпереказ (02002, м. Київ, вул. Євгена Сверстюка, б. 23, код ЄДРПОУ 41753452) до Головного управління Державної податкової служби у місті Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, б. 33/19, код ЄДРПОУ 43141267) задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Державної податкової служби у місті Києві від 16.12.2019 року №4752 Про проведення документальної планової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Укрбудпереказ (код 41753452) .
3. Стягнути з Головного управління Державної податкової служби у місті Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, б. 33/19, код ЄДРПОУ 43141267) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Укрбудпереказ (02002, м. Київ, вул. Євгена Сверстюка, б. 23, код ЄДРПОУ 41753452) сплачений ним судовий збір у розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) грн. 00 коп.
Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржено в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 293, 295-297 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя М.А. Бояринцева
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.06.2020 |
Оприлюднено | 02.06.2020 |
Номер документу | 89542478 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Бояринцева М.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні