ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 червня 2020 року Справа № 160/2982/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Боженко Н.В. розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Головного управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (49600, м. Дніпро, вул. Короленка, 4; код ЄДРПОУ 38598371) до Комунальної установи Територіальний центр надання соціальних послуг Петриківської районної ради (51800, Дніпропетровська область, Петриківський район смт. Петриківка, пр. Петра Калнишевського, буд. 74; код ЄДРПОУ 23643290) про застосування заходів реагування, -
ВСТАНОВИВ :
17 березня 2020 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (далі - позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Комунальної установи Територіальний центр надання соціальних послуг Петриківської районної ради (далі - відповідач), в якому просить:
- застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкта, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Петриківський район, селище міського типу Курилівка, провулок Медичний, будинок 1А - Комунальної установи "Територіальний центр надання соціальних послуг "Петриківської районної ради" (код ЄДРПОУ 23643290), до повного усунення порушень;
- встановити у судовому рішенні спосіб і порядок його виконання шляхом зобов`язання зупинити експлуатацію об`єкта, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Петриківський район, селище міського типу Курилівка, провулок Медичний, будинок 1А - Комунальної установи "Територіальний центр надання соціальних послуг "Петриківської районної ради" (код ЄДРПОУ 23643290), до повного усунення порушень.
В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що актом перевірки об`єкта Комунальної установи Територіальний центр надання соціальних послуг Петриківської районної ради щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 18.12.2019 року № 129 були встановлені порушення Кодексу цивільного захисту України та інших нормативно-правових актів щодо пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту. За результатами проведеної перевірки позивач дійшов висновку, що подальша експлуатація об`єкта Комунальної установи Територіальний центр надання соціальних послуг Петриківської районної ради із встановленими порушеннями вимог чинного законодавства, створить загрозу життю та/або здоров`ю людей. Тому, позивач звернувся до суду з вимогами про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкта.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 02 квітня 2020 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі № 160/2982/20. Розгляд справи призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, за наявними у справі матеріалами (письмове провадження).
Цією ж ухвалою відповідачу було надано строк для подання письмового відзиву на позовну заяву - протягом 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.
27 квітня 2020 року від представника відповідача надійшов відзив на позов, в якому зазначено, що відповідач вважає, що адміністративний позов повинен бути залишений без задоволення з наступних підстав. В результаті проведеної перевірки у діяльності об`єкта, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Петриківський район, селище міського типу Курилівка, провулок Медичний, будинок 1А було складено акт, яким виявлено порушення вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки. Відповідач у відзиві зазначає, що Комунальною установи Територіальний центр надання соціальних послуг Петриківської районної ради здійснюються усі дії для усунення виявлених порушень. Так, станом на 17.04.2020 року залишився невиконаним лише один захід, а саме будівлю стаціонарного відділення постійного або тимчасового проживання не обладнано системами пожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей. У зв`язку з карантином не являється можливим допустити підрядну організацію для монтування системи протипожежного захисту, але в наявності є розроблена відповідна проектна документація на монтування системи протипожежного захисту, про що Комунальна установа Територіальний центр надання соціальних послуг Петриківської районної ради звернулась до Головного управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області з письмовою заявою щодо проведення позапланової перевірки усунутих порушень.
Згідно положень ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглянув справу у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у ній матеріалами.
Дослідивши докази і письмові пояснення сторін, викладені у заявах по суті справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, судом встановлені наступні обставини.
У період з 17.12.2019 року по 18.12.2019 року відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , позивачем було проведено позапланову перевірку Комунальної установи Територіальний центр надання соціальних послуг Петриківської районної ради за адресою: Дніпропетровська область, Петриківський район, селище міського типу Курилівка, провулок Медичний, будинок 1А.
За результатами проведеної перевірки був складений акт перевірки об`єкта Комунальної установи Територіальний центр надання соціальних послуг Петриківської районної ради щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту від 18.12.2019 року № 129, в якому позивачем були зафіксовані порушення відповідачем вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту: Кодексу цивільного захисту України № 5403-УІ (далі - КЦЗУ), Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 року №1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 року за № 252/26697 (далі - ППБУ), Правил експлуатації та типових норм належності вогнегасників, затверджених наказом МВС України від 15.01.2018 року №25, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 23.02.2018 року за № 225/31677 (далі - Наказ МВС №25), Правила улаштування електроустановок , Правил будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок (далі - ПУЕ, ДНАОП 0.00-1.32-01, НПАОП 40.1-1.32-01), Державних будівельних норм України Системи протипожежного захисту , затверджених наказом Мінрегіону України від 13.11.2014 року № 312 (далі - ДБН В.2.5-56:2014),), Постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях (далі - Порядок здійснення навчання населення), Постанови кабінету Міністрів України ПКМУ № 841 від 30.10.2013 Про затвердження порядку проведення евакуації у разі загрози виконання або виникнення надзвичайних ситуацій (далі - ПКМУ № 841), Наказу МНС України від 18.12.2000 № 338 (у редакції наказу МНС України від 16.08.2005), зареєстрований у Мінюсті України 01.09.2005 за № 970/11250 Положення про паспортизацію потенційно небезпечних об`єктів (далі - Положення про паспортизацію), Наказу МНС України від 23.02.2006 № 98, зареєстрованого Мінюсті України 20.03.2006 за № 286/12160 Методика ідентифікації потенційно небезпечних об`єктів (далі - Методика ідентифікації ПНО), а саме щодо будівлі стаціонарного відділення постійного або тимчасового проживання комунальної установи "Територіальний центр надання соціальних послуг" Петриківської районної ради за адресою: Дніпропетровська область, Петриківський район, селище міського типу Курилівка, провулок Медичний, будинок 1А:
- підпункт 1.21, пункту 1, розділ ІV ППБУ: не проведено перевірку зовнішніх установок будівлі стаціонарного відділення постійного або тимчасового проживання від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів;
- підпункт 1, 2, пункту 1 розділ V ППБУ, підпункт 1.5, п. 1 таблиці А.1, додаток А, пункт 18 таблиці Б.1, додаток Б ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту : будівлю стаціонарного відділення постійного або тимчасового проживання не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме: системою пожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей;
- підпункт 2.5 пункту 2 розділ III ППБУ: дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) будівлю стаціонарного відділення постійного або тимчасового проживання не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;
- підпункт 1.17, пункту 1, розділ ІV ППБУ: в приміщенні прачки будівлі стаціонарного відділення постійного або тимчасового проживання вимикачі встановлено на горючі основи (конструкції) без підключення під них суцільного негорючого матеріалу, що повинен виступати за габарити апаратів не менш ніж на 0,01 метра;
- підпункт 1.18, пункту 1, розділ ІV ППБУ: в палаті № 8 будівлі стаціонарного відділення постійного або тимчасового проживання допущено застосування подовжувачів, які не відповідають вимогам ПУЕ;
- підпункт 2.31 пункту 2 розділ III ППБУ: в будівлі стаціонарного відділення постійного або тимчасового проживання шляхом евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням;
- підпункт 1.20, пункту 1, розділ ІV ППБУ: в будівлі стаціонарного відділення постійного або тимчасового проживання не виконано замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;
- підпункт 2.2, пункту 2, розділ ІV ППБУ: в будівлі стаціонарного відділення постійного або тимчасового проживання пожежні кран-комплекти не піддано технічному обслуговуванню і перевірці на працездатність шляхом пуску води з реєстрацією результатів перевірки у спеціальному журналі обліку технічного обслуговування.
Щодо загальних заходів:
- пункт 7 Наказу МНС України від 16.08.2005 №140; ст. 20 Кодексу цивільного захисту; Наказ МНС України від 23.02.2006 № 98: не проведено ідентифікацію на предмет визначення потенційної небезпеки об`єктів;
- п.11, 17, 30, 32 Постанови КМУ від 30.10.2013 № 841; п. 2, ч.9, ст. 33 та п.4, ч. 1, ст. 20 КЦЗУ: не розроблено план евакуації працюючого персоналу об`єктів та не затверджено у встановленому законодавством порядку;
- п.8 ч. 1 ст. 20 та ст. 40 КЦЗУ: не проведено навчання працівників з питань цивільного захисту, у тому числі правилами техногенної безпеки;
- підпункт 3.17, пункту 3 , розділ V ППБУ: не проведено технічне обслуговування наявних вогнегасників;
- пункт 16, розділу ІІ ППБУ: посадові особи та працівники не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях .
Як вбачається з матеріалів справи, вказаний акт перевірки підписано директором Комунальної установи Територіальний центр надання соціальних послуг Петриківської районної ради 18.12.2019 року без зауважень та заперечень, також цієї дати директором установи отримано примірник цього акта, що підтверджується його підписом, зробленим в акті.
Позивач вважає, що подальша експлуатація будівлі стаціонарного відділення постійного або тимчасового проживання комунальної установи "Територіальний центр надання соціальних послуг" Петриківської районної ради за адресою: Дніпропетровська область, Петриківський район, селище міського типу Курилівка, провулок Медичний, будинок 1А із вищезазначеними порушеннями пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту створює загрозу життю та/або здоров`ю людей, у зв`язку з чим Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із даною позовною заявою.
Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.
Статтею 3 Конституції України встановлено, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 року № 877-V (далі - Закон № 877).
Так, відповідно до ст. 1 Закону № 877, державний нагляд (контроль) діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно з п. 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, яке затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року № 1052 (далі - Положення), Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.
За нормами п. 3 зазначеного Положення основними завданнями ДСНС України є, зокрема, реалізація державної політики у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності; здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб.
Відповідно до ст. 64 Кодексу цивільного захисту України, центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.
Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.
Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок, відповідно до закону (ст. 66 Кодексу цивільного захисту України).
Частиною 1 ст. 6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено підстави для здійснення позапланових заходів.
Так, підставами для здійснення позапланових заходів є:
подання суб`єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням;
виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених суб`єктом господарювання у документі обов`язкової звітності, крім випадків, коли суб`єкт господарювання протягом місяця з дня первинного подання повторно подав такий документ з уточненими достовірними даними або якщо недостовірність даних є результатом очевидної описки чи арифметичної помилки, яка не впливає на зміст поданої звітності. У разі виявлення органом державного нагляду (контролю) помилки у документі обов`язкової звітності він упродовж десяти робочих днів зобов`язаний повідомити суб`єкта господарювання про необхідність її виправлення у строк до п`яти робочих днів з дня отримання повідомлення. Невиправлення помилки у встановлений строк є підставою для проведення позапланового заходу;
перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю);
звернення фізичної особи (фізичних осіб) про порушення, що спричинило шкоду її (їхнім) правам, законним інтересам, життю чи здоров`ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності). Позаплановий захід у такому разі здійснюється територіальним органом державного нагляду (контролю) за наявністю погодження центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у відповідній сфері державного нагляду (контролю), або відповідного державного колегіального органу.
Відповідно до ч. 7 ст. 7 Закону № 877, на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Відповідно до п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Відповідно до ч. 1 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.
За приписами ч. 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України, у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, є:
1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;
2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;
3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;
4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;
5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;
6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;
7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами;
8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;
9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;
10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання;
11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Аналіз викладених правових норм дає підстави для висновку, що застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг можливе лише за рішенням адміністративного суду, прийнятим за зверненням центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки.
Такі заходи можуть бути застосовані на підставі акту, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки і ці порушення створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Суд звертає увагу, що законодавство не містить визначення поняття порушення, яке створює загрозу життю та/або здоров`ю людей , а, отже, воно є оціночним.
Разом з цим, на переконання суду, зазначені вищевказані порушення протипожежних норм у їх сукупності створюють реальну загрозу життю та/або здоров`ю людей, гарантованого рівня безпеки, оскільки такі порушення впливають на забезпечення безпеки роботи об`єкта у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту; на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі чи аварії; самій ліквідації пожежі, аварії, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків; евакуації людей та їх захисту від наслідків пожежі, аварії, надзвичайної ситуації індивідуальними засобами захисту органів дихання і шкіри, тощо.
Суд також виходить з того, що застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації об`єкта є тимчасовим заходом, який направлений на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об`єкті порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей.
Згідно з ч. 2 ст. 51 Кодексу цивільного захисту України, забезпечення техногенної безпеки суб`єкта господарювання покладається на його керівника.
Діяльність із забезпечення пожежної безпеки є складовою виробничої та іншої діяльності посадових осіб і працівників підприємств, установ та організацій. Зазначена вимога відображається у трудових договорах (контрактах), статутах та положеннях. Забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання (ст. 55 Кодексу цивільного захисту України).
У відзиві відповідач зазначає, станом на 17.04.2020 року залишився невиконаним лише один захід, а саме: системою пожежної сигналізації, системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей. Проте, у зв`язку з карантином не являється можливим допустити підрядну організацію для монтування системи протипожежного захисту, але в наявності є розроблена відповідна проектна документація на монтування системи протипожежного захисту, про, що Комунальна установа Територіальний центр надання соціальних послуг Петриківської районної ради звернувся до Головного управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області з письмовою заявою щодо проведення позапланової перевірки усунутих порушень.
Проте, суд не бере до уваги вказані відповідачем доводи, бо зазначені твердження відповідача вказують лише на те, що ним не усунуто в повному обсязі порушень, а отже вони продовжують створювати загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Тим більше, до суду не було надано належних та допустимих доказів усунення порушень, а позивачем не було проведено позапланової перевірки усунення порушень, що мало б наслідком визнання виявлених порушень усунутими та визнання виконаними відповідачем вимог контролюючого органу. Адже, однією з підстав для проведення позивачем позапланової перевірки є перевірка виконання суб`єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю).
Таким чином, з огляду на викладене, суд доходить висновку, що позовна вимога щодо застосування заходу реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкта, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Петриківський район, селище міського типу Курилівка, провулок Медичний, будинок 1А - Комунальної установи Територіальний центр надання соціальних послуг Петриківської районної ради (код ЄДРПОУ 23643290), до повного усунення порушень, підлягає задоволенню.
Відповідно до частини 1 статті 372 Кодексу адміністративного судочинства України у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні.
З метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров`ю людей, а також беручи до уваги не надання відповідачем доказів на підтвердження усунення вказаних вище порушень, встановлених в ході проведення перевірки, суд вважає за можливе встановити порядок і спосіб виконання судового рішення шляхом зобов`язання зупинити експлуатацію об`єкта, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Петриківський район, селище міського типу Курилівка, провулок Медичний, будинок 1А - Комунальної установи "Територіальний центр надання соціальних послуг "Петриківської районної ради" (код ЄДРПОУ 23643290), до повного усунення порушень.
Таким чином, з огляду на викладене, суд вважає за необхідне задовольнити адміністративний позов повністю.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Оскільки, позивачем не були понесені витрати, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, розподіл судових витрат не здійснювався.
Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву Головного управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області (49600, м. Дніпро, вул. Короленка, 4; код ЄДРПОУ 38598371) до Комунальної установи Територіальний центр надання соціальних послуг Петриківської районної ради (51800, Дніпропетровська область, Петриківський район смт Петриківка, пр. Петра Калнишевського, буд. 74; код ЄДРПОУ 23643290) про застосування заходів реагування - задовольнити.
Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкта, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Петриківський район, селище міського типу Курилівка, провулок Медичний, будинок 1А - Комунальної установи Територіальний центр надання соціальних послуг Петриківської районної ради (код ЄДРПОУ 23643290), до повного усунення порушень.
Встановити порядок і спосіб виконання судового рішення шляхом зобов`язання зупинити експлуатацію об`єкта, а саме: будівлі за адресою: Дніпропетровська область, Петриківський район, селище міського типу Курилівка, провулок Медичний, будинок 1А - Комунальної установи Територіальний центр надання соціальних послуг Петриківської районної ради (код ЄДРПОУ 23643290), до повного усунення порушень.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Роз`яснити, що відповідно до п. 3 розділу VI Прикінцеві положення Кодексу адміністративного судочинства України, під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строк апеляційного оскарження, передбачений статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України, продовжується на строк дії такого карантину.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Н.В. Боженко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.06.2020 |
Оприлюднено | 04.06.2020 |
Номер документу | 89568648 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Боженко Наталія Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні