Постанова
від 29.05.2020 по справі 569/796/20
РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Рівненський апеляційний суд


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 травня 2020 року м. Рівне

Суддя Рівненського апеляційного суду - Полюхович О.І.,

з участю:

секретаря судового засідання - Шутюк С.Ю.,

представника митниці - Пастушенко Н.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Рівне матеріали справи за апеляційною скаргою в.о. начальника Поліської митниці Мужева О.О. на постанову Рівненського міського суду Рівненської області від 27 березня 2020 року,

ВСТАНОВИВ:

Постановою судді Рівненського міського суду Рівненської області від 27 березня 2020 року провадження в справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст. 472 МК України закрито у зв`язку з закінченням строку притягнення до адміністративної відповідальності.

З протоколу про адміністративне правопорушення вбачається, що 11.06.2018 року о 19 годині 05 хвилин, транспортним засобом з реєстраційними номерами тягача НОМЕР_1 , причепа НОМЕР_2 , на митну територію України на підставі свідоцтва про гуманітарну допомогу SI-MP-C180607В від 07.06.2018 року, міжнародної товаротранспортної накладної CMR 002343 від 07.06.2016 року, згідно внутрішньої транзитної декларації типу ТР 81 АА №205010/2018/002503 від 11.06.2018 року, ввезено товар Гуманітарна допомога, вантаж згідно товаросупровідних документів, загальною вагою 10364 кг. .

Відправником даного вантажу є Association Chretienne de Solidarite Internationale La Gerbe , (ZAC du Petit Parc 13 rue des Fontenelles 78920 ECQUEVILLY, FRANCE), одержувачем Християнська місія "Благодійність" Євангельських християн-баптистів ( код ЄДРПОУ 26422678, 21020, м. Вінниця, пров. Пугачова,17).

13.06.2018 року о 13 годині 04 хвилин транспортний засіб з товаром прибув в зону митного контролю відділу митного оформлення Дубно митного поста Рівне Рівненської митниці ДФС за адресою: м. Дубно, вул. Семидубська 101, та в подальшому розміщений на склад гуманітарної допомоги за адресою: Рівненська область, м. Дубно, Сурмичі 56, у відповідності до єдиного уніфікованого документу (ЄУД) №3569/17-37 від 13.06.2018 року на розміщення та тимчасове зберігання товарів, що містить опис цих товарів, на підставі товаросупровідних документів відповідно до ст. 202 МК України.

10.10.2018 року о 13 годині 53 хвилині декларант ПП Євролан ОСОБА_2 ., згідно з Договором дорученням № 93-1 про надання брокерських послуг та декларування товарів від 05.10.2018 року, подав митну декларацію типу ІМ40АА, №UA204070/2018/108960, для здійснення митного оформлення вантажу в якості гуманітарної допомоги у відповідності до статей 4 і 5 Закону України Про гуманітарну допомогу від 22.10.1999 року № 1192-XIV.

Для митного оформлення вантажу декларантом надані наступні документи: міжнародна товаротранспортна накладна CMR 002343 від 07.06.2018, Наказ Міністерства соціальної політики України від 08.10.2018 року №1480 Про визнання вантажів гуманітарною допомогою , адміністративний сертифікат від 07.06.2018 року, довідка про дезінфекцію від 04.06.2018 року, лист Міністерства Екології №7/4181-17 14.11.2017 року, лист щодо деталізації від 13.09.2018 року до накладної SI-MP-C180607А від 07.06.2018 року, свідоцтво про гуманітарну допомогу SI-MP-C180607В від 07.06.2018 року, сертифікат про зношеність від 07.06.2018 року, єдиного уніфікованого документу (ЄУД) №3569/17-37 від 13.06.2018 року.

Сектором з управління ризиками Рівненської митниці ДФС додано форми митного контролю, що передбачають здійснення повного митного огляду товару та фотофіксації, заявленого за митною декларацією, тобто з розкриттям до 100 відсотків пакувальних місць з метою перевірки відповідності кількості та опису товарів даним, зазначеним у митній декларації.

В період з 12.10.2018 року по 17.10.2018 року проведено повний митний огляд товарів за участю працівників Управління протидії митним правопорушенням та міжнародної взаємодії.

В результаті проведеного митного огляду товарів було виявлено серед товарів, які заявлялися до митного оформлення не задекларовані товари.

Таким чином, керівник Християнської місії "Благодійність"Євангельських християн-баптистів ОСОБА_1 надав декларанту ПП Євролан ОСОБА_2 (для проведення декларування вантажу гуманітарної допомоги та подальшого подання органам доходів і зборів) документи, в яких не заявлено точних відомостей про вантаж.

Керівник Християнської місії "Благодійність" Євангельських християн-баптистів ОСОБА_1 не надав для здійснення декларування точних та достовірних відомостей про вантаж гуманітарної допомоги, що в подальшому призвело до незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування, вагу та кількість) про товари, перелічені вище.

В поданій апеляційній скарзі в.о. начальника Поліської митниці ДФС Мужев О.О., не погоджуючись з вказаним судовим рішенням, просить його скасувати та винести нову постанову, якою притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 472 МК України та застосувати до нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів на суму 173 444,17 грн. з конфіскацією предмету порушення митних правил. Зазначає, що судом першої інстанції допущено неповне з`ясування обставин справи та невідповідність викладених у постанові висновків фактичним обставинам справи. Наголошує на тому, що матеріали справи про порушення митних правил були скеровані на розгляд до Рівненського міського суду 16.01.2020 року. Виходячи з вимог ч.3 ст.467 МК України та наявності постанови про закриття кримінального провадження від 01.11.2019 року, дата закінчення строків накладання адміністративного стягнення припадала на 01.02.2020 року, двохрічний строк накладення стягнення спливає 10.10.2020 року (день вчинення правопорушення 10.10.2018 року - подання митної декларації). Тобто, суд першої інстанції мав час для прийняття рішення по справі не виходячи за межі строків встановлених законодавством.

На розгляд адміністративної справи в апеляційний суд ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився.

До апеляційного суду надійшла заява ОСОБА_1 в якій він просить постанову суду залишити без змін, а справу розглядати у його відсутності.

Представник митниці Пастушенко Н.А. вказала на можливість розгляду справи у відсутності ОСОБА_1 .

За наведених обставин, суд приходить до висновку про можливість розгляду справи у відсутності ОСОБА_1 .

Заслухавши доводи представника митниці Пастушенко Н.А. на підтримання апеляційної скарги, перевіривши доводи скарги та матеріали справи, суд приходить до висновку, що скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Статтею 489 МК України встановлено, що посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також інші обставини, які мають значення для справи.

Постанова суду першої інстанції в частині доведеності вини та кваліфікації дій ОСОБА_1 за ст.472 МК України ніким не оспорюється, а тому апеляційний суд не наводить доказів на підтвердження таких висновків Рівненського міського суду.

Доводи в.о. начальника Поліської митниці Мужева О.О. щодо необґрунтованого закриття провадження у зв`язку з закінченням строку накладення адміністративного стягнення, оскільки матеріали справи про порушення митних правил були скеровані на розгляд до Рівненського міського суду 16.01.2020 року є необґрунтованими та не заслуговують на увагу, виходячи з наступного.

Згідно з ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

Відповідно до ч.3 ст. 3 Митного кодексу України норми законів України, які пом`якшують або скасовують відповідальність особи за порушення митних правил, передбачені цим Кодексом, мають зворотну дію в часі, тобто їх норми поширюються і на правопорушення, вчинені до прийняття цих законів. Норми законів України, які встановлюють або посилюють відповідальність за такі правопорушення, зворотної дії в часі не мають.

На момент вчинення ОСОБА_1 порушення митних правил (10 жовтня 2018 року) діяла наступна редакція ст. 467 МК України:

1.Якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються органами доходів і зборів, адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше, ніж через шість місяців з дня вчинення правопорушення, а у разі розгляду органами доходів і зборів справ про триваючі порушення митних правил, у тому числі передбачені статтями 469, 477-481, 485 цього Кодексу, - не пізніше, ніж через шість місяців з дня виявлення цих правопорушень.

2. Якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше, ніж через шість місяців з дня вчинення правопорушення, а в разі розгляду судами (суддями) справ про триваючі порушення митних правил, у тому числі передбачені статтями 469, 477-485 цього Кодексу, - не пізніше, ніж через шість місяців з дня виявлення цих правопорушень.

3. У разі закриття кримінального провадження, але за наявності в діях правопорушника ознак порушення митних правил, адміністративні стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через три місяці з дня прийняття рішення про закриття кримінального провадження, але не пізніше ніж через два роки з дня вчинення правопорушення.

Водночас, станом на сьогодні, згідно прийнятих за Законом № 2612-VIII від 08.11.2018 року змін, ч.2 ст. 467 виключено, а ч.1 ст. 467 викладено у наступній редакції: Якщо справи про порушення митних правил відповідно до статті 522 цього Кодексу розглядаються органами доходів і зборів або судами (суддями), адміністративне стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через шість місяців з дня виявлення правопорушення. Строк накладення адміністративних стягнень у справах про порушення митних правил зупиняється на час розгляду таких справ судом .

За наведеного вбачається, що прийняті зміни до ст. 467 МК України не пом`якшують та не скасовують відповідальність особи, а відтак, на думку апеляційного суду, в силу положень ст. 58 Конституції України та ст. 3 МК України, не поширюються на правопорушення вчинені до прийняття відповідних змін.

Таким чином доводи наведені в апеляційній скарзі про те, що строк накладення адміністративного стягнення у справі про порушення митних правил був зупинений, оскільки матеріали справи про порушення митних правил були скеровані на розгляд до Рівненського міського суду 16.01.2020 року є необґрунтованими.

Ч.3 ст. 467 МК України передбачено, що у разі закриття кримінального провадження, але за наявності в діях правопорушника ознак порушення митних правил, адміністративні стягнення за порушення митних правил може бути накладено не пізніше ніж через три місяці з дня прийняття рішення про закриття кримінального провадження, але не пізніше ніж через два роки з дня вчинення правопорушення.

Як вбачається з матеріалів справи датою вчинення ОСОБА_1 правопорушення митних правил, передбаченого ч.1 ст. 472 МК України є 10 жовтня 2018 року (подання митної декларації).

Згідно постанови слідчого відділення Дубенського відділу поліції ГУ НП в Рівненській області від 01 листопада 2019 року кримінальне провадження №12018180000000551 від 31 жовтня 2018 року за ч.4 ст.358 КК України було закрито, а матеріали справи про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 за ч.1 ст.472 МК України повернуто до Рівненської митниці ДФС для прийняття рішення (а.с.19-21).

Таким чином, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про те, що на момент судового розгляду даної справи 27 березня 2019 року сплив строк накладення адміністративного стягнення (до 01 лютого 2020 року), з чим погоджується і апеляційний суд.

Доказів на спростування висновків місцевого суду в апеляційній скарзі не наведено, матеріалами справи не встановлено, і в ході судового засідання апеляційної інстанції не здобуто.

Постанова суду є законною та обґрунтованою, а тому підстав для її скасування не вбачається.

На підставі наведеного та керуючись ст. 6 ЄКПЛ, ст. 294 КУпАП, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Постанову Рівненського міського суду Рівненської області від 27 березня 2020 року відносно ОСОБА_1 - залишити без зміни, а апеляційну скаргу в.о. начальника Поліської митниці Мужева О.О. - без задоволення.

Постанова набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.

Суддя: О.І. Полюхович

СудРівненський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення29.05.2020
Оприлюднено03.06.2020
Номер документу89572278
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —569/796/20

Постанова від 29.05.2020

Адмінправопорушення

Рівненський апеляційний суд

Полюхович О. І.

Постанова від 29.05.2020

Адмінправопорушення

Рівненський апеляційний суд

Полюхович О. І.

Постанова від 27.03.2020

Адмінправопорушення

Рівненський міський суд Рівненської області

Діонісьєва Н. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні