Рішення
від 01.06.2020 по справі 540/778/20
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 червня 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/778/20 Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої судді: Кисильової О.Й.,

розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області до Архангельського ясла-сада "Теремок" Архангельської селищної ради про вжиття заходів реагування,

встановив:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області (далі - позивач) звернулося до суду із адміністративним позовом до Архангельського ясла-садка "Теремок" Архангельської селищної ради (далі - відповідач), в якому просить застосувати до відповідача захід реагування у вигляді повного зупинення подальшої експлуатації приміщень Архангельського ясла-садка "Теремок" за адресою: 74022, Херсонська область, Високопільський район, селище міського типу Архангельське, вул. Набережна, 3, - до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту шляхом заборони відповідача використовувати приміщення Архангельського ясла-сада "Теремок", окрім робіт, пов`язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки до повного усунення порушень.

Ухвалою від 27.03.2020 у справі відкрите спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), сторонам наданий строк для подання заяв по суті справи.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатами позапланової перевірки стану техногенної та пожежної безпеки приміщень та території Архангельського ясла-садка "Теремок" за адресою: 74022, Херсонська область, Високопільський район, селище міського типу Архангельске, вул. Набережна, 3, позивач встановив порушення законодавства у вказаній сфері, а також визначив високий ступінь ризику суб`єкта господарювання з урахуванням значення прийнятого ризику від провадження господарської діяльності у сфері техногенної та пожежної безпеки. Акт перевірки відповідач підписав без зауважень, перевірка ним не оскаржена, заперечення щодо перевірки не надані. 21.02.2020 позивач виніс припис про усунення порушення вимог законодавства № 12 зі строком виконання - до 21.02.2020. Вимоги вказаного припису відповідачем не виконані. У зв`язку з тим, що порушення становлять небезпеку і загрозу життю та здоров`ю людей, а на момент подання до суду позовної заяви у позивача відсутня інформація про усунення відповідачем у добровільному порядку порушень законодавства у сфері техногенної, пожежної безпеки та цивільного захисту, зафіксованих в акті перевірки від 21.01.2020 № 12, то існують підстави для застосування заходу реагування у вигляді зупинення подальшої експлуатації приміщень Архангельського ясла-садка "Теремок" за адресою: 74022, Херсонська область, Високопільський район, селище міського типу Архангельське, вул. Набережна, 3, - до повного усунення порушень.

Відповідач - Архангельський ясла-садок "Теремок", код ЄДРПОУ 24116769, 02.04.2020 належним чином повідомлений про відкриття провадження у справі, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, на надіслав до суду відзив на позовну заяву та не повідомив суд про причини такого не надіслання.

14.04.2020 Архангельська селищна рада Високопільського району Херсонської області надіслала до суду документ "відзив на адміністративний позов", в якому, як засновник Архангельського ясла-садка "Теремок", заперечувала проти задоволення позовних вимог з тих підстав, що вимоги припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 21.01.2020 № 12 не можливо виконати у зв`язку з відсутністю фінансового ресурсу в бюджеті ясла-садка, неможливістю проведення робіт без проектно-кошторисної документації, її експертизи для встановлення дійсної вартості робіт та з причин неможливості проведення процедури закупівель для виконання робіт та придбання обладнання у термін, наданий для виконання припису - до 21.02.2020.

Суд не приймає до уваги "відзив на адміністративний позов", оскільки він поданий не відповідачем у справі, а його засновником - Архангельською селищною радою Високопільського району Херсонської області, тобто неналежним відповідачем.

Водночас, суд відмічає, що Архангельський ясла-садок "Теремок" є комунальною установою, яка має статус самостійної юридичної особи, має власну адміністративну правоздатність та дієздатність. Відтак, відповідач наділений правами самостійно їх реалізовувати, в тому числі на подавати відзив на позовну заяву, представляти свої інтереси та виконувати покладені на нього обов`язки.

24.04.2020 позивач надіслав до суду відповідь на відзив, відповідно до якої пітримує доводи, викладені у позовній заяві.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені ст.ст. 47, 79, 80, 114, 122, 162, 163, 164, 165, 169, 177, 193, 261, 295, 304, 309, 329, 338, 342, 363 КАС України, а також інші процесуальні строки, продовжуються на строк дії такого карантину.

Таким чином, суд розглядає справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи та оцінивши надані сторонами докази, суд встановив наступне.

14-15.03.2019 Високопільським районним сектором ГУ ДСНС України у Херсонській області на підставі посвідчення на перевірку від 14.03.2019 № 15 проведена позапланова перевірка щодо дотримання суб`єктом господарювання-Архангельським ясла-садком "Теремок" Архангельської селищної ради Високопільського району Херсонської області вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складений акт від 15.03.2019 № 14, яким встановлений середній ступінь ризику суб`єкта господарювання та зафіксовані наступні порушення Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 (далі - Правила № 1417):

- дерев`яні конструкції стелі садочка, не оброблені вогнезахисним розчином (п. 2.5 Розділу 3 Глави 2 Правил № 1417);

- не проведена ревізія блискавкозахисту (п. 1.21 Розділу 4 Правил № 1417);

- не укомплектовані внутрішні пожежні крани пожежними рукавами, стволами та з`єднувальними напівгайками (п. 2.2 Розділу 5 Правил № 1417);

- приміщення садка не обладнане АСП3 (п. 1.2 Розділу 5 Правил № 1417);

- електрощити не захищені автоматичною системою пожежогасіння (п. 1.16 Розділу 4 Правил № 1417);

- килими та килимові доріжки в приміщеннях дитячого садочка не прикріплені до підлоги (п. 1.2 Розділ 6 Правил № 1417).

З метою усунення виявлених порушень, позивачем складений припис від 15.03.2019 № 13.

11.12.2019 Головним управлінням державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області винесений наказ № 275 "Про проведення позапланових перевірок", відповідно до п. 6 якого провідному інспектору Високопільського районного сектору ГУ ДСНС України у Херсонській області старшому лейтенанту служби цивільного захисту Хараїму О.І. доручено здійснити у період з 20 до 21 січня позапланову перевірку стану техногенної та пожежної безпеки приміщень Архангельського ясла-садка "Теремок" за адресою: 74022, Херсонська область, Високопільський район, селище міського типу Архангельське, вул. Набережна, 3.

21.01.2020 на підставі посвідчення на проведення позапланової перевірки від 20.02.2020 № 11 провідним інспектором Високопільського районного сектору ГУ ДСНС України у Херсонській області старшому лейтенанту служби цивільного захисту Хараїмом О.І. проведена позапланова перевірка щодо додержання суб`єктом господарювання - Архангельським ясла-садком "Теремок" вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки за адресою: 74022, Херсонська область, Високопільський район, селище міського типу Архангельське, вул. Набережна, 3.

За результатами перевірки складний акт від 21.01.2020 № 12, яким встановлений високий ступінь ризику суб`єкта господарювання та зафіксовані наступні порушення Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 (далі - Правила № 1417):

- дерев`яні конструкції стелі садочка, не оброблені вогнезахисним розчином (п. 2.5 Розділу 3 Глави 2 Правил № 1417);

- не проведена ревізія блискавкозахисту (п. 1.21 Розділу 4 Правил № 1417);

- територія, та приміщення садочку не забезпечені відповідними знаками безпеки (п. 8 Розділу 2 Правил № 1417);

- приміщення садка не обладнане АСП3 (п. 1.2 Розділу 5 Правил № 1417);

- необхідно оновити плани (схеми) евакуації людей на випадок пожежі (п. 5 Розділ 2 Правил № 1417);

- приміщення дитячого садка не в повній мірі забезпечено первинними засобами пожежогасіння (п.3.6 Глави 3 Розділ 5 Правил № 1417);

- не проведено технічне обслуговування наявних вогнегасників (п.3.17 Розділ 5 Правил № 1417);

- на території садочка відсутня пожежна водойма (п. 2.1 Глава 2 Розділ 5 Правил № 1417);

- працівників об`єкта не забезпечено колективними та індивідуальними засобами захисту (п. 2 ч. 1 ст. 20 КЦЗУ);

- килими та килимові доріжки в приміщеннях дитячого садочка не прикріплені до підлоги (п. 1.2 Глава 1 Розділ 4 Правил № 1417).

21.02.2020 Високопільським районним сектором ГУ ДСНС України у Херсонській області винесений припис № 12 про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, яким відповідачу встановлений строк для усунення виявлених під час позапланової перевірки порушень - до 21.02.2020. Припис отриманий 21.01.2020 особисто завідувачем Архангельського ясла садка "Теремок" Гринюк С.В.

Надаючи оцінку обґрунтованості вимог позивача про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації приміщень ясла садка "Теремок", суд вважає за необхідне врахувати наступні обставини та положення законодавства.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 року № 877-V (далі - Закон № 877-V).

Статтею 1 Закону № 877-V визначено, що державний нагляд (контроль) - державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно із ч. 1 ст. 4 Закону № 877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту врегульовано Кодексом цивільного захисту України (далі - КЦЗ України). Цей Кодекс також визначає повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення (ст. 64 КЦЗ України).

Відповідно до п. 12 ч.1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема, звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Отже, Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області та його територіальні підрозділи є територіальними органами виконавчої влади, уповноваженими здійснювати нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки шляхом проведення планових та позапланових перевірок.

Так, статтею 68 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, у разі порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, у тому числі невиконання їх законних вимог, зобов`язані застосовувати санкції, визначені законом.

У разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Відповідно до ч. 7 ст. 7 Закону № 877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України визначено підстави для зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, виконання робіт, надання послуг та ін. Так, за положеннями вказаної статті, підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємства є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами.

Таким чином, у разі встановлення посадовими особами центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, порушення вимог законодавства у вказаній сфері, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, вказаний орган зобов`язаний застосовувати санкції, визначені законом, у тому числі звернутися до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств.

Судом встановлено, що за результатами проведеної позивачем позапланової перевірки Архангельського ясла-садка "Теремок" виявлені ряд порушень вимог Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, які відповідачем за результатами виконання вимог припису від 21.01.2020 № 12 не усунуті. Вказані порушення мають високий ступінь ризику суб`єкта господарювання з урахуванням значення прийнятого ризику від провадження господарської діяльності у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Частиною 1 ст. 77 КАС України, передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Отже, враховуючи, що відповідач не надав жодних належних та допустимих доказів того, що порушення, які виявлені ДСНС під час проведення позапланової перевірки усунуті на час розгляду справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для застосування заходів реагування та припинення подальшої експлуатації приміщення Архангельського ясла-садка "Теремок" за адресою: 74022, Херсонська область, Високопільський район, селище міського типу Архангельське, вул. Набережна, 3.

Відтак, суд задовольняє позовні вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Херсонській області у повному обсязі.

Судові витрати, зважаючи на приписи статті 139 КАС України, позивачу не відшкодовуються.

Керуючись ст.ст. 9, 14, 73-78, 90, 139, 242-246, 250, 255, 262 КАС України, суд, -

вирішив:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування шляхом заборони Архангельському ясла-саду "Теремок" (код ЄДРПОУ 24116769, 74022, Херсонська область, Високопільський район, смт. Архангельське, вул. Набережна, 3) використовувати приміщення Архангельського ясла-сада "Теремок" за адресою: 74022, Херсонська область, Високопільський район, смт. Архангельське, вул. Набережна, 3, крім робіт, пов`язаних із усуненням порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, до повного усунення порушень.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені ст.ст. 47, 79, 80, 114, 122, 162, 163, 164, 165, 169, 177, 193, 261, 295, 304, 309, 329, 338, 342, 363 КАС України, а також інші процесуальні строки, продовжуються на строк дії такого карантину.

Суддя О.Й. Кисильова

кат. 108010200

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.06.2020
Оприлюднено03.06.2020
Номер документу89573041
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/778/20

Рішення від 01.06.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кисильова О.Й.

Ухвала від 27.03.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кисильова О.Й.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні