Справа № 2-а-4325/2008
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 грудня 2008 року м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд у скла ді: головуючої - судді Соломко І.І. ,
при секретарі Гр омовій В.П. ,
за участю представника позивача Малая А.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в прим іщенні суду справу за адміністративним позовом Державної податкової і нспекції у місті Чернігова до товариства з обмеженою відповідальністю «ТЦС-Сервіс» про стягнення податкового боргу , -
ВСТАНОВИВ:
27 жовтня 2008 року позивач зверн увся до суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відпо відальністю «ТЦС-Сервіс» про стягнення податкового боргу в сумі 843 , 70 грн. , за рахунок активів платника податків , який виник станом на 16.10.2008р.
Позивач мотивує свої вимоги тим , що сума податкового зобов'язання є узгодженою , але не сплачена відповідачем.
В судовому засіданні представник позивача позов пі дтримав та просив задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з»яв ився , про дату , час та місце судового розгляду повідомлений належни м чином. 24.12.2008 року розгляд справи було відкладено у зв»язку з неприбуттям в судове засідання відповідача.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали , заслухавши пояснення представника позивача , всебічно і повно з»ясувавш и всі фактичні обставини , на яких грун тується позов , об»єктивно оцінивши д окази , які мають юридичне значення дл я розгляду справи і вирішення спору по суті , суд вважає , що поз овні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЦС-Серві с» зареєстровано як юридична особа у виконавчому комітеті Чернігівськ ої міської ради від 25.06.2007 року , юридична адреса: м. Чернігів , вулиця Лизогуба , 13. Перебуває на податковому обліку в Д ержавній податковій інспекції у місті Чернігові з 27.06.2007р. , а тому згідно ст.4 , п .3 ч.1 ст.9 Закону України "Про систему оподаткування" зобов'язано сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені зак оном терміни.
Згідно ст.11 Закону України "Про систему оподаткуванн я" платник податку несе відповідальність за правильність обчислення , своєчасність сплати податку та дотр имання вимог податкового законодавства.
Відповідач несвоєчасно та не в повному обсязі вноси ть податки до бюджету.
Так , за даними поз ивача , станом на 16.10.2008р. відповідач має з аборгованість в сумі 834 , 70 грн. , а саме: основний податковий борг в сум і 756 , 00 грн. по податку на прибуток підпри ємств , податковий борг в сумі 77 , 00 грн. з податку на додану вартість , податковий борг в сумі 1 , 70 грн. по комунальному податку.
Сума податкового боргу з податку на прибуток в сумі 756 , 00 грн. виникла у зв»язку з несплатою зо бов»язання на підставі податкової декларації поданої до податкового о ргану відповідачем , податковий борг з комунального податку виник у відповідача у зв»язку з несплатою зобов» язання на підставі податкового розрахунку комунального податку в сумі 1 , 70 грн. , податковий борг з податку на додану вартість в сумі 77 , 00 грн. виник у відповідача у зв»язку з н епогашенням зобов»язання на підставі податкового повідомлення-рішенн я від 01.07.2008р. № 0023091520/0. Повідомлення-рішення направлено відповідачу поштовою к ореспонденцією , але повернуто у зв»я зку з відсутністю підприємства за вказаною адресою. ДПІ у м. Чернігові 07.07.2008 року складений акт встановлення факту повернення податкового повід омлення-рішення
Відповідно до ст. 67 Конституції України кожен зобов'я заний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах , встановлених законом.
Відповідно до п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами" № 2181-Ш податкове зобов'язання , нараховане контролюючим органом відповідно до пунк тів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону , вважає ться узгодженим у день отримання платником податків податкового повід омлення , за винятком випадків , визначених підпунктом 5.2.2 цього пункт у. Відповідно до ч. 4 п.п.6.2.4 п.6.2 ст.6 Закону № 2181-111 днем отримання повідомлення при неможливості встановлення фактичного місцезнаходження платника пода тків вважається також день розміщення повідомлення рішення на дошці по даткових повідомлень рішень.
Згідно п.п.5.2.4 п.5.2 ст.5 вищевказаного Закону процедура ад міністративного оскарження закінчується останнім днем строку , передбаченого підпунктом 5.2.2 цього пу нкту для подання заяви про перегляд рішення контролюючого органу , у разі , коли така заява була подана у зазначений строк.
День закінчення процедури адміністративного оскар ження вважається днем узгодження податкового зобов'язання платника по датків.
Нараховану суму податкового зобов'язання відповіда ч не оскаржив , таким чином вона є узго дженою.
Відповідно до п.п.5.3.2 п.5.3 ст.5 вищевказаного Закону у випа дках адміністративного узгодження суми податкового зобов'язання платн ик податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму , а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів , наступних за днем такого узгодження.
Як вбачається з матеріалів справи відповідач не спл атив узгоджену суму податкового зобов'язання в строки передбачені п.5.3 ст .5 зазначеного Закону , отже вона у відп овідності з п.п.5.4.1 п.5.4 ст.5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" є с умою податкового боргу платника податків. Отже , податковий борг це в будь-якому випадку узгоджене по даткове зобов'язання , яке не сплачене у встановлений строк.
Відповідно до ч. 2 ст. 124 Конституції України юрисдикці я судів поширюється на всі правовідносини , що виникають у державі. Примусове стягнення податков ої заборгованості - передбачена законодавством України процедура пога шення податкової заборгованості платника податків шляхом звернення ст ягнення на активи відповідного платника податків.
Активами платника податків згідно з п. 1.7 ст. 1 Закону Ук раїни "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами" є кошти , матеріальні та нематеріальні цінності , що належать юридичній особі за право м власності або повного господарського відання.
Податкова інспекція направляла відповідачу першу № 1/1398 від 25.07.2008р. та другу № 2/1681 від 02.09.2008р. податкові вимоги , як це передбачено Порядком направлення органом держ авної податкової служби України податкових вимог платникам податків. П одаткові вимоги відповідачем не отримані , про що складені акти встановлення факту повернення п одаткової вимоги від 31.07.2008 року та 08.09.2008 року. Оскільки вжиті заходи не дали ре зультатів , ДПІ в місті Чернігові прий нято рішення № 283 від 10.10.2008 року про стягнення коштів та продаж інших активів , що перебувають у власності платника податків - товариства з обмеженою відповідальністю «ТЦС-Сервіс».
Відповідно до п.11 ст.10 Закону України "Про державну под аткову службу" державні податкові інспекції подають до судів позови до п ідприємств , установ , організацій та громадян про стягнення заборгованос ті перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Статтею 3 вказаного Закону визначено , що активи платника податків можуть бути примусово с тягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішення м суду.
Оскільки податкові зобов'язання не були погашені пл атником податку самостійно вони підлягають стягненню примусово за рах унок його активів у відповідності з п.п.3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону України "Про порядо к погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами".
Відповідно до ввідної частини Закону України "Про по рядок погашення зобовЯзань платників податків перед бюджетами та держ авними цільовими фондами" від 21.12.2000 p . N 2181-111 цей Закон є спеціал ьним законом з питань оподаткування , який установлює порядок погашення зобовЯзань юридичних або фізичних о сіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів ( обовЯзкових платежів) , нарахування і сплати пені та штрафних санкцій , що застосовуються до платників податків контролюючими органами , у тому числі за порушення у сфері зовн ішньоекономічної діяльності. Саме цім Законом і запроваджене поняття п одаткового зобовЯзання , податкового
боргу , як податкового зобов'язання узгодженого платником податків або встановленого судом , але не сплаченого у встановлений строк , а також пені , нарахованої на суму такого податкового зобов'язання.
Відповідач відповідно до п.п. 5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону України від 21.12.2000 p . N 2181 - III "Про порядок погашення зобов'язань платників податкі в перед бюджетами та державними цільовими фондами" має узгоджену суму по даткового зобов'язання 834 , 70грн.
У зв'язку з несплатою податкового боргу позивач 27.10.2008 р. звернувся з цим позовом до суду та просить у рахунок його погашення звер нути стягнення на активи відповідача.
Заявлений до стягнення податковий борг підтверджує ться , податковими повідомленнями-рі шеннями та , з огляду на приписи ст. 5 Зак ону N 2181 - III , є у згодженим.
Керуючись статтями 9 , 69-71 , 158-163 , 167 Кодексу адміністративного судочин ства України , суд , -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Державної по даткової інспекції у місті Чернігова до товариства з обмеженою відпові дальністю «ТЦС-Сервіс» задовольнити повністю.
Стягнути з товариства обмеженою відповідальністю « ТЦС-Сервіс» (ідентифікаційний код 35194775)
до державного бюджету на р/р № 31118009700002 , МФ0853592 , код 22825965 в ГУДК України в Чернігівській області , код платежу 11021000 податкового боргу в сумі 756(сімсот п»ятдесят шість) грн. 00 коп. з п одатку на прибуток приватних підприємств;
до державного бюджету на р/р 31110029700002 , код платежу 14010100 , МФО 853592 в ГУДК України Чернігівської області податкового боргу в сумі 77(сімдесят сім) грн. , 00 коп. з податку на додану вартість;
до місцевого бюджету на р/р № 33212828700002 , код 22825965 , МФО 853592 , код платежу 16010200 в ГУДК України Чернігівської області податкового боргу в сумі 1(одна )грн. 70 коп. з комунального податку.
Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного су дочинства України заява про апеляційне оскарження постанови суду перш ої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення , а в разі складення постанови у повном у обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному о бсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається п ротягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Згідно статті 254 Кодексу адміністративного судочинс тва України постанова суду першої інстанції набирає законної сили післ я закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження , встановленого цим Кодексом , якщо таку заяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження , але апеляційна скарга не була подана у строк , встановлений цим Кодексом , постанова суду першої інстанції наб ирає законної сили після закінчення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення , якщо його не скасовано , набирає законної сили після закінч ення апеляційного розгляду.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.12.2008 |
Оприлюднено | 22.04.2010 |
Номер документу | 8959137 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Соломко І.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні